Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jacques »

Ze hadden beter de handel en wandel van hun chef sport Stephan Keygnaert eens onder de loep genomen, dan hadden ze misschien geweten dat die ook diep in de achterzak van Veljkovic zit... :vomit:

HLN, eens een rioolkrant, altijd een rioolkrant.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jacques »

Ivan de martelaar, toch niet zo'n brave jongen. Maar geen nood, volgens Walter Van Steenbrugge is er geeb probleem. Het gaat hier immers niet om witwassen, alleen maar om een "fiscale discussie" (lees: belastingontduiking). Klap er nog maar wat meer voor, onnozelaars van Brugge. :roll:

https://www.demorgen.be/sport/club-brug ... -bae3f5b8/
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Franz »

Jacques schreef:Ze hadden beter de handel en wandel van hun chef sport Stephan Keygnaert eens onder de loep genomen, dan hadden ze misschien geweten dat die ook diep in de achterzak van Veljkovic zit... :vomit:

HLN, eens een rioolkrant, altijd een rioolkrant.
In het algemeen zouden alle sportjournalisten (net als alle clubleiders en zeker de bondsleiders) beter een toontje lager zingen na de recente onthullingen.
(Bijna) geen enkele heeft er ooit wat over geschreven vooraf, laat staan er eens ernstig onderzoek naar gedaan.
Chapeau voor de onderzoekers in Hasselt en Tongeren, de 'redding' van het Belgisch voetbal naar een eerlijke en transparante sport zal volledig van buitenuit moeten komen, dat is duidelijk.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:Klap er nog maar wat meer voor, onnozelaars van Brugge. :roll:
Toch wel essentieel in heel dit verhaal. Bij Brugge maken ze (bestuur en supporters) een martelaar van hem. Moet hij publiekelijk veroordeeld worden voor het onderzoek is afgerond en er een uitspraak is? Nee, dat zijn de regels. Maar om hem nu binnen te halen met applaus? Nah. En trek dit gerust open. Ik ben enkel fan van mijn club. Individuen adoreren doe ik niet. Ik blijf er liefst zo ver mogelijk van weg. Check onderschrift.

En dat Coucke het boeltje eens gaat opkuisen? Laat me aub niet lachen! Het zal van buiten het wereldje zelf moeten komen en anders staan binnen x-aantal jaren de gazetten weer vol met een volgend schandaal. En dan maar verwonderd zijn...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jokke »

Ik adoreer in deze geisoleerde voetbalwereld noch club noch persoon ! Neem nu ons nationaal uithangbord : de Rode Duivels. Dat verdient op 1 week meer dan een gemiddelde werkmens op 1 jaar , heeft veelal geen diploma , staat met de hand op het hart de brabanconne te prevelen maar zit met hun sollen in belastingsparadijzen !!! Topgangsters eerste klas met het kruim van Belgische advocatuur onder de arm.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Brusselmans »

Jokke schreef:Dat verdient op 1 week meer dan een gemiddelde werkmens op 1 jaar
Denk nie da ne gemiddelde werkmens +/- 200.000 per jaar verdient.
Vervang 1 jaar door 10, dan ben je er wat dichterbij !
Zelfs met hun dagloon steken ze een jaarsalaris van een werkmens heel makkelijk voorbij.

https://loonwijzer.be/loon/vip-salariss ... ck-voetbal
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door enrique »

Chef voetbal HLN op non actief gezet
Zoals gezegd, we hebben bijlange nog niet alles gehad
Popel popel popel...
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Dreke »

En in Brugge doen ze er nog een schepje bovenop. Wai wai wai...wai
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door enrique »

Voetbal is f*cked for life
Makelaars die hier per club 6 spelers hebben rondlopen en de trainers van beide ploegen ook nog eens
Verwondert het u dan dat ze het onder mekaar regelen?
Die makelaars regelen dan ook nog eens transfers van miljoenen euro's
Waarvan er dan nog eens hopen geld terug vloeit naar bestuurders
Anderlecht heeft een scoutingsapparaat waar niet naar geluisterd wordt
Voor de 2e keer, verwondert het u?
Dan heb je idd geen scouting meer nodig
Ik ben manager van Anderlecht, ik zeg tegen makelaar X, verkoop mij Tielemans voor minstens 25M, en ge krijgt er 6M van, waarvan 1M voor mij
Dan koop ik wel 2 man in de plaats van u met de clubkas
Ik zou ook nie naar mijn scouting luisteren
Wie is de dupe?
De supporters en ... de clubkas
En supporters en sponsors maar betalen
En clubs failliet
Nie moeilijk
Daar gaat Coucke met zijn maatregelkes niks aan veranderen
Zoals gezegd, f*cked for life!!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Jacques »

In de marge van het hele Propere Handen dossier staat er deze week een interessante reportage in sm/vm over de nauwe banden tussen Moeskroen en makelaarsduo Zahavi-Ramadani, die via een resem stromannetjes een zeer grote invloed blijven hebben binnen de club.
https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 89593.html

Vandaag raakte ook bekend dat Pro League CEO François daarvan op de hoogte was, maar nooit enige actie ondernam. François is de man die eerder rechterhand was van 3 voor fraude veroordeelde makelaars/voorzitters (D'Onofrio, Bico, Leone), zelf een proces afkocht en nu o.a. samen met de schijnheiligheid zelve Marc Coucke zichzelf bombardeert tot één van de mensen die de stal gaat uitkuisen. Qua geloofwaardigheid kan dat tellen. :roll:
https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 90927.html
https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 86873.html
Overdrijven is een kunst
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Hallo-Tokyo »

De fiscale voordelen van het voetbal moeten stoppen.
Het is daarom dat wij meer betalen.
1.000.000.000 op tien jaar.

De kuisvrouw betaalt evenveel RSZ als de grootverdieners.


Onhoudbaar.
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 18 nov 2018, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Vouch »

Jokke schreef:Ik adoreer in deze geisoleerde voetbalwereld noch club noch persoon ! Neem nu ons nationaal uithangbord : de Rode Duivels. Dat verdient op 1 week meer dan een gemiddelde werkmens op 1 jaar , heeft veelal geen diploma , staat met de hand op het hart de brabanconne te prevelen maar zit met hun sollen in belastingsparadijzen !!! Topgangsters eerste klas met het kruim van Belgische advocatuur onder de arm.
Dat nog niet alleen, zé moeten die paar duizend euro (vanuit hun perspectief, voor "ons" is dat bedrag uiteraard wel de moeite) portrechten ook nog hebben, en procederen dan ook nog eens tegen de Bond. Dat terwijl elke kleine provinciale club mosselfeesten en dergelijke moet organiseren om te overleven, en bondstaksen moet betalen op de 23 man die komt kijken. (Pas op, de KBVB heeft hier ook ne kilo of 5 boter op zijn hoofd hoor.)

Als die vedetten, die toch zo fier zijn om Belg te zijn, 5 minuten verstand hadden, schonken ze die portretrechten aan het jeugdvoetbal, zij voelen het niet en de kleine clubs kunnen het echt wel gebruiken.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Dreke »

Er zijn er zelfs die met hun handen volop graaien in de bloeddollars uit Qatar om dan doodleuk te verkondigen dat de BeNeLiga een no brainer is. Net alsof hij dan wel nog bij Anderlecht zou spelen...
A loyal football fan only supports the shirt...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Hallo-Tokyo »

Als je er goed over begint na te denken.....
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Nieuw matchfixing schandaal in Belgisch voetbal

Bericht door Mikman »

De twee hoofdrolspelers in de dubieus verkregen licentie ( via het BAS ) van WS Woluwe in 2013: Laurent Denis en Pierre François. Als het gerecht of de pers die beerput nog eens open zouden gooien, kunnen ze misschien nog het één en ander oprakelen...

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~aadabd61/
Plaats reactie