Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door toyotacorolla »

Mogen er geen gele kaarten meer gegeven worden?
Zwakke tweede helft van Stvv
Laatst gewijzigd door toyotacorolla op 20 okt 2018, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Volgens de commentator de eerste tijdwinst van Kortrijk in 6 maanden??? :o :o
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Volgens de commentator de eerste tijdwinst voor Kortrijk in 6 maanden :o :o
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Henkie-1984 »

Zeer typische stvv-wedstrijd:
Kortrijk al 6 maanden niet meer thuis gewonnen.
Steppe uitgebreid in het belang en krijgt er dan 3 binnen.
Zeer voorspelbare uitslag uiteindelijk.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door smol »

Was inderdaad geleden van in PO II dat KVK thuis nog eens won.
Hier verliezen is geen schande zeker niet zonder Bezus EN Ceballos.
Als dan ook nog eens Casper uitvalt blijkt dit misschien nog wel een groter probleem.
Op links hebben we totaal niemand anders voorhanden om de manier waarop De Norre speelt te vervangen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door vdl »

Eerste half uur was het beste wat ik dit seizoen al zag van ons,om dan weer in zeer matig spel te hervallen,met hoofdrolspelers De Sart ,Endo,Botaka en Boli in negatieve zin.
Dikke flaters van Steppe toch wel bij het tweede doelpunt, gaat verkeerd naar de bal.
Brys doet toch wel rare wissels,Sankhon was echt niet zo slecht bezig om hem na een half uur terug naar de bank te halen,dit is gewoon een speler vernederen.
Dan nog De Bruyn opbrengen, waarom hebben ze ooit die Gladon gehaald als die nooit een minuut mag spelen.
Kamada begon sterk aan de match maar heeft iemand als Bezus of Ceballos naast hem nodig want De Sart zijn passing is een ramp.
Hopelijk valt de blessure van De Norre mee en staat hij er weer tegen Brugge,zou zonde zijn om hem te moeten missen.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Trunekson »

Trainer verliest de match door De Sart te laten staan (op te stellen), Acolatse niet direct in te gooien ipv Sankhon (waardoor Endo op een ongewone positie moet spelen -> eerste tegengoal, en het vertikt om Gladon in te laten vallen (tenzij De Bruyn 3m kan springen voor kopduels in de 16).
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Jones »

Kantelmoment was het uitvallen van De norre. Endo weg voor de verdediging was geen goede zet. Sankhon durfde te weinig risico in zijn passing leggen en liet veel te veel ruimte voor hun middenveld.
Ik begrijp nog steeds niet wat Brijs in Boli en De sart ziet. Ze brengen echt niks bij aan deze ploeg. Het gemis van Bezus en een fitte Ceballos was ook een aderlating.
Waarvoor heeft men Gladon eigenlijk gehuurd ? Geen kans krijgt die gast ! Veel slechter dan Boli kan je niet spelen en afwerken. De sart speelt al meerdere weken zwak en toch blijft die op het veld. Brys, stront in uw ogen ? Of is dat omdat het een Belg is en Boli voetbalbelg ? Laat het uit aub.
Acolatse, dan denk je die gast wil zich nu bewijzen...welgeteld 1 keer de achterlijn gehaald en meteen gevaar. Voor de rest erg matig.
Zo kan je geen match naar je hand zetten. Tegen Brugge moet het beter. Hopelijk recupereren we Bezus en Ceballos en is de averij bij De norre beperkt.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Linksback werd door iedereen gezegd dat het een probleem zou zijn. Je hebt het onmiddellijk gezien.
Toch begrijp ik de keuze om Endo daar te zetten, want hij zou polyvalent zijn. Sankhon moest nog wat zoeken, maar daarna zat hij beter in de match. Zijn vervanging kon ik niet goed begrijpen. De Sart zat er toen al helemaal door.
Normaal gezien zou Legear erin komen, maar die had blijkbaar geen zin. Hij warmde zeer zwak op, dat zag je duidelijk op de beelden. Gladon had inderdaad erin moeten komen op dat moment.

Hoeveel spitsen heb je de laatste paar jaren niet gehaald en het is toch straf dat niemand voldoet. Onze peperdure kanarie zit te verkommeren in de tribune, dat moet toch een geweldige miskoop zijn. Boli werkt wel harder dan in het verleden, maar hij werkt toch zo vaak op de zenuwen.
Zonder scorende spits ga je nog ver van PO I verwijderd zijn.

STVV maakte slechts 5 fouten in de hele match. Dat is toch wel heel weinig. Kortrijk had 14 overtredingen nodig.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Makelaars int spel ?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Tompie »

De openingsfase was inderdaad zeer goed van STVV, daarna werd het steeds minder.

Kamada was daar een beetje het ultieme voorbeeld van, fantastisch aan de wedstrijd begonnen met alweer een zeer knap doelpunt, maar daarna meer en meer onzichtbaar. Idem voor De Sart, die sterk startte maar het bobijntje leek toch ook snel leeg te zijn.

Ik had het gevoel dat er met Kamada, Endo, Asamoah, De Sart, Sankhon … op een ogenblik veel te veel spelers met hetzelfde profiel op het veld stonden: spelers die graag de bal in de voet willen, het overzicht bewaren, prima kunnen "ballen" maar soms die "drang naar voren" missen. Zo die typische acties die een Bezus wel maakt, niet teveel gezever maar recht richting het bezoekende doel.

Tegen Moeskroen was dat ook al het geval, maar toen zorgde de invalbeurt van Legear ervoor dat we toch een speler met een wat ander profiel hadden die meer vanop de flank voor dreiging zorgde. Gisteren deed Acolatse hetzelfde, hij viel in en was meteen gevaarlijk, deed daarna nog een paar dreigende acties. Om onze "centrale spelers" te laten renderen heb je nood aan enkele andere profielen.

De wissel van Sankhon was inderdaad wel pijnlijk voor die jongen. Ik vond hem niet fantastisch, maar ook niet rotslecht. Het moet wel zijn dat hij bepaalde tactische richtlijnen niet naleefde.

Voorin mis je in zo'n wedstrijden een alternatief voor Boli. Boli speelde al goede wedstrijden dit seizoen maar mist, zoals hier al vaak aangehaald, efficiëntie. Als dan in een mindere wedstrijd van hem zoals gisteren ook nog het kaatsen en "aanspeelpunt zijn" wegvalt, dan blijft enkel nog het werken over en dat is onvoldoende. Gisteren zou ik een wissel van hem dus wel zeer logisch gevonden hebben. Zonde dat die Turay zich voorlopig niet kan doorzetten, want dat is uitgerekend het profiel die met zijn snelheid en diepgang nuttig zou zijn in zo'n wedstrijden.

Als dan ook onze anders zo betrouwbare defensie een aantal steken laat vallen (o.a. Steppe) dan is een nederlaag in Kortrijk een logisch gevolg. Die mogen dan wel al lang niet meer gewonnen hebben in eigen huis, maar qua kwaliteit denk ik dat die hun voet wel langs ons mogen/kunnen zetten.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door wiekes »

Ik hoor hier zo weinig over Boli,lopen ,verdediging onder druk zetten buitenspel lopen en in de weg lopen, een spits wordt afgerekend op doelpunten er zat trouwens nog ene op de bank Gladon, inbrengen na de 2-1 in plaats van De bruyn.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door stvvilvoorde »

Tot aan het uitvallen van De Norre (die tot dan een zeer goede match speelde), vond ik stvv indrukwekkend spelen.
In die periode hadden we er gemakkelijk 2 kunnen maken ipv 1.
Kortrijk maakte vervolgens gebruik van de 10 tegen 11 situatie om het evenwicht te herstellen.
Endo weghalen uit het middenveld bleek een slechte zet.
Je had misschien Kotysch laten invallen en Garcia de flank laten doen?
Maar op het moment zelf was ook sankhon inbrengen en endo de flank laten doen, een van de scenario's die me logisch leek.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Belangrijker is wie de vervanger van De Norre gaat worden.

Koike heeft niks ritme.
Pol gaat sterretjes zien tegen Danjuma
De linksachter is geen positie van Endo.

Acolatse lijkt me, in dit geval, de logische vervanger.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Zeer zuur verlies. We spelen een prima eerste helft, maar gaan toch met een achterstand de rust in en kunnen nadien geen echte kansen meer afdwingen. Zoals al door haast iedereen gezegd: het uitvallen van De Norre was het kantelpunt. Wij waren het even kwijt en daar maakte Kortrijk handig gebruik van. Het inbrengen van Sankhon en schuiven met Endo bracht niet de oplossing, maar ik was ook wel verrast en wat ontgoocheld dat Brys hem 30 min later alweer naar de kant haalde. Zo dramatisch slecht was Sankhon nu ook weer niet en voor het vertrouwen en humeur van een speler is zoiets wel bijzonder pijnlijk. De tweede helft komen we nog amper tot kansen en was daardoor grotendeels een maat voor niets. Deels komt dat omdat we al teveel hebben moeten schuiven in de eerste helft, maar de prima tactiek en organisatie van Kortrijk zit er ook voor een groot stuk tussen. Het zal ons dit jaar niet al te vaak overkomen, denk ik, maar De Boeck kon gisteren op tactisch vlak gerust zijn voet naast die van Brys zetten. Soit, uiteindelijk het tweede verlies van het seizoen en hoewel Kortrijk op basis van de tweede helft zeker de overwinning kan claimen, hadden wij op basis van de eerste helft deze wedstrijd zeker niet hoeven verliezen. Een puntje had zeker gekund, maar finaal is er geen man overboord. Het is wel de tweede wedstrijd op rij dat we vrij veel kansen weggeven en dat verdient deze week op training wel wat aandacht.

Het zal afwachten worden hoe het zit met de blessure van De Norre. Op zo'n moment is het pijnlijk (zeker ook voor Tom VDAB) dat je met een kern van 30 man geen deftige vervanger hebt voor De Norre, die zelf ook al geen linksachter/wing back van opleiding is. Naar volgende week toe zou ik Pol naar de linksachter schuiven. Eventueel moeten we dan maar terug met vier achterin gaan spelen. Ik denk niet dat Pol veel sterretjes gaat zien tegen Danjuma. Al is het maar omdat Danjuma zelf ook vooral op links speelt en dus eerder Botaka dan onze linksachter zal tegenkomen. ;) Daarnaast bleef Pol verdedigend ook makkelijk overeind in Gent. Verdedigen kan hij dus wel, dat is zeker het probleem niet. Dat lijkt me een veel groter probleem/risico bij Acolatse of Ceballos als zij de volledige linkerflank voor hun rekening zouden moeten nemen. In dit scenario kan Kotysch centraal in de ploeg komen en (sportieve) wraak nemen op Wesley voor de beenbreuk van vorig seizoen.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie