Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door enrique »

Sportieve wraak?
Aub zeg, een Witselleke verdient die Wesley!!!
...
Ik meen da nie, he manne
Voor er een storm losbreekt
Is er dan al iets geweten over de blessure van Casper De Norre??
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door weekenders »

enrique schreef:Sportieve wraak?
Aub zeg, een Witselleke verdient die Wesley!!!
...
Ik meen da nie, he manne
Voor er een storm losbreekt
Is er dan al iets geweten over de blessure van Casper De Norre??
De Norre werd meteen van Kortrijk naar het ziekenhuis in Sint-Truiden overgebracht. Daar werd een botkneuzing vastgesteld. Marc Brys zal het enkele weken zonder de belofteninternational moeten doen. De Norre loopt er dus al zeker niet bij tegen Club Brugge.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Mikman »

De minuten vóór De Norre uitviel kregen we het ook al wat lastiger, dus het is niet enkel aan zijn blessure te wijten dat de match keerde. De 10 minuten voor rust waren trouwens weer behoorlijk goed, dus ook zonder hem ging het terug even goed. Neemt niet weg dat zijn uitvallen uiteraard een aderlating was en dat het inbrengen van Sakhon tactisch niet de beste zet was.

Na een kwartier moest die match gewoon beslist zijn, simpel. Ik weet dat ik na 15 minuten dacht: 'als we hier geen 3 punten uit de brand slepen, gaan we met veel spijt terug kijken op het openingskwartier'. Inderdaad dus.
Op verplaatsing is het voetbal en de organisatie echt wel goed dit seizoen. Vroeger zou je ook met 3-1 op Kortrijk verliezen maar dan nadat je 90 minuten lang geen poot aan de grond had gekregen. Vreemd genoeg is het in de thuismatchen kwalitatief een stuk minder. Ook wel door het spelsysteem, maar toch.

Ook jammer dat je Kortrijk in het klassement geen dreun kon uitdelen. Win je, stonden ze op 9 punten. Van de ploegen achter ons zie ik enkel hun en Charleroi in staat om ons niveau te halen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Het wordt stilaan tijd om van het eigen leven dat "Boli werkt hard" leidt, af te stappen.
Ik denk dat er geen enkele spits tegenwoordig nog alleen maar afwacht voor de goal, maar dat ze allemaal wel hun andere taken vervullen.

Een spits wordt beoordeeld op doelpunten en assists, al de rest is een beetje mooipraterij om de essentie te verdoezelen.
Kamada heeft amper gespeeld in vergelijking met Boli, maar zit wel aan 4 stuks, waarvan 3 zelf gecreëerd en afgemaakt, ter vergelijking.

2 Goals in 11 matchen zijn zwaar gebuisde cijfers !
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Brusselmans schreef:Het wordt stilaan tijd om van het eigen leven dat "Boli werkt hard" leidt, af te stappen.
Ik denk dat er geen enkele spits tegenwoordig nog alleen maar afwacht voor de goal, maar dat ze allemaal wel hun andere taken vervullen.

Een spits wordt beoordeeld op doelpunten en assists, al de rest is een beetje mooipraterij om de essentie te verdoezelen.
Kamada heeft amper gespeeld in vergelijking met Boli, maar zit wel aan 4 stuks, waarvan 3 zelf gecreëerd en afgemaakt, ter vergelijking.

2 Goals in 11 matchen zijn zwaar gebuisde cijfers !
Het probleem is vooral dat een deel van het publiek Boli élke week slecht vindt, terwijl hij vaak cruciaal was (zonder te scoren). Op Genk, Anderlecht Standard, Gent ... behoorde hij bijvoorbeeld tot de absolute uitblinkers, maar ik herinner me in elk van die wedstrijden ook grote kansen die hij miste. Dat is vaak het enige wat supporters bij blijft. Dat je in die wedstrijden waarschijnlijk hopeloos zou verzuipen als je zijn balvastheid voorin niet had en daardoor nooit onder de druk uit zou komen, dat wordt snel vergeten. Zijn efficiëntie is natuurlijk een groot minpunt. Maar wanneer hij goed is, doet hij echt wel meer dan gewoon "hard werken", want dat is gewoon een basisvereiste voor iedere speler.

Wat ik persoonlijk een groter probleem vind, is dat de alternatieven blijkbaar in de verste verte niet voldoen. Want zaterdag in Kortrijk zat Boli bijvoorbeeld totaal niet in de wedstrijd en speelde hij gewoon een zeer matige wedstrijd. Daar zal ik ook niet flauw over doen. Maar wat zegt het over onze alternatieven als een Turay niet eens de bank haalt, Gladon niet van de bank geraakt en Nazon hoop en al af en toe een handvol minuten krijgt waarin hij nooit kan overtuigen?

Er had hier gewoon bij aanvang van de competitie een spits moeten staan die de goal weet staan en een certitude was voor de basiself. Dat had Turay moeten zijn, maar daar is het dus mis gelopen.

Over Kamada: die man weet inderdaad het doel staan. Maar ik stel me dan wel weer vragen bij zijn fysieke paraatheid. Eén van de redenen dat we zaterdag zo wegzakten was o.a. doordat een paar spelers er snel door leken te zitten. Maar ik heb het wel voor hem. Net als ik het ook voor een Legear heb en in mindere mate Acolatse, spelers die dat doelgerichte kunnen brengen wat we momenteel soms zwaar missen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door enrique »

Wat er ook van zij
Je zult het moeten doen met deze groep
Boli goed genoeg of niet
Zijn vervangers voldoen blijkbaar niet
Brys zal het wel weten zeker
Werkt er elke dag mee
Da gezever van, gooi Gladon erin, die is veel beter
Komaan zeg
Ik zie ze in de winter weeral geen 4M uitgeven hoor
En ze moeten Kamada nog zien te kopen
Er bestaat ook nog zoiets als vorm
Die gaat op en af
Denk nu niet dat ze 3 keer 17 punten gaan halen
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

In de marge van Kortrijk-STVV was er nog de Family Day. Nergens zie ik hier iets over, zelfs in de media las ik er niets over.
Zou er wat volk zijn geweest?

Wat Boli betreft, in de topmatchen is zijn niveau vaak een stuk beter. Als het niet meer tegen de G5 is, levert hij vaak een veel mindere bijdrage aan het spel.
Maar het probleem is dat de spitsen die werden aangeworven stuk voor stuk geen meerwaarde blijken te hebben. Van Gladon weten we het nog niet, want die kreeg zijn kans totaal nog niet. Toch straf eigenlijk.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door lakie »

Wat als Bezus terug is?
Kunnen hij en Kamada samen spelen?
Wie moet zijn plaats afstaan?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

lakie schreef:Wat als Bezus terug is?
Kunnen hij en Kamada samen spelen?
Wie moet zijn plaats afstaan?
Goede spelers vinden mekaar !
En Kamada zou misschien Bezus zijn cijfers ook wat kunnen opkrikken !
Dat die zolaag zijn, ligt niet aan Bezus !

Dat Boli opgelegde kansen mist in het laatste halfuur door vermoeidheid, daar wil ik nog in tegemoet komen.
Als dat gebeurt in het eerste kwartier (Anderlecht, Kortrijk) heb ik daar geen begrip meer voor, niet meer ...
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door pat@ »

lakie schreef:Wat als Bezus terug is?
Kunnen hij en Kamada samen spelen?
Wie moet zijn plaats afstaan?
Natuurlijk kunnen zij samenspelen. Bezus zal volgens mij eerder de plaats van De Sart innemen. Ik moet toegeven dat ik zelf wel gecharmeerd was door Sankhon. Een explosieve speler met een dribbeltje en de nodige vechtlust. Zoals HBVL al aanhaalde, samen met Asamoah teveel van het goede. Dus ik zou hem zeker eens willen zien starten ten koste van Asamoah.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 11: KV Kortrijk - STVV (20.10.2018 - 20u00)

Bericht door Yellow Feaver »

lakie schreef:Wat als Bezus terug is?
Kunnen hij en Kamada samen spelen?
Wie moet zijn plaats afstaan?
Tegen Club Brugge alvast wel. Daar speel ik met beide heren achter Boli.
Plaats reactie