Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

In hetzelfde artikel staat ook
"Roman Bezus is één van de sterkhouders van het elftal, maar wil weg. "Omdat hij absoluut een stap hogerop wil zetten om terug Oekraïens international te kunnen worden. Dat begrijp ik. Als hij een stap hogerop kan zetten, zullen we hem daarin steunen."

Ik vermoed dat een Morioka IN, Bezus OUT tijdens de winterstop meer en meer waarschijnlijker lijkt te worden.
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Timme »

Clement volgt Morioka ook nog. Maar datt Anderlecht die naar Genk wil laten gaan lijkt me onwaarschijnlijk.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:In hetzelfde artikel staat ook
"Roman Bezus is één van de sterkhouders van het elftal, maar wil weg. "Omdat hij absoluut een stap hogerop wil zetten om terug Oekraïens international te kunnen worden. Dat begrijp ik. Als hij een stap hogerop kan zetten, zullen we hem daarin steunen."

Ik vermoed dat een Morioka IN, Bezus OUT tijdens de winterstop meer en meer waarschijnlijker lijkt te worden.
Dat is een deal waar iedereen beter van zou worden.
Roman heeft zijn transfer
Morioka heeft zijn speelminuten
Anderslecht is verlost van zijn miskoop
STVV (DMM.com) hebben nog ern Japanner in de kern
De STVV supps kunnen een verfijnde voetballer aanschouwen.

3 problemen die tegen dan opgelost moeten zijn.
1) het contract van Bezus, de optie activeren, anders ben je hem voor weinig geld kwijt
2) geld vrijmaken om Morioka weg te halen (zal om em bij 1,5 - 1 mil moeten kosten vrees ik
3) Morioka warm maken om een stap terug te zetten, om er daarna 3 vooruit te zetten
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

stvvilvoorde schreef:In hetzelfde artikel staat ook
"Roman Bezus is één van de sterkhouders van het elftal, maar wil weg. "Omdat hij absoluut een stap hogerop wil zetten om terug Oekraïens international te kunnen worden. Dat begrijp ik. Als hij een stap hogerop kan zetten, zullen we hem daarin steunen."

Ik vermoed dat een Morioka IN, Bezus OUT tijdens de winterstop meer en meer waarschijnlijker lijkt te worden.
Morioka.
Nog een Japanner ? Wordt dat niet een beetje teveel van het goede ? Als het wat tegen zit is meer dan de helft van de opstelling Japans.

Gaat men dan niet voorbij aan de belofte (van DMM) om de eigenheid van STVV te bewaren ?

Trouwens, het klopt dat Tateishi in het interview met HBVL toegeeft dat Bezus een stap hoger op wil. Maar hij laat er OOK geen twijfel over bestaan dat men van plan is de optie te lichten EN alles in het werk zal stellen om hem te houden.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Kamada definitief proberen vastleggen lijkt me misschien wel verstandiger dan Morioka halen. Klasbak. Zoals ik na zijn eerste match op Gent al zei: doet erg veel aan Özil denken qua speelstijl.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Mikman schreef:Kamada definitief proberen vastleggen lijkt me misschien wel verstandiger dan Morioka halen. Klasbak. Zoals ik na zijn eerste match op Gent al zei: doet erg veel aan Özil denken qua speelstijl.
Inderdaad maar Frankfurt gaat daar aardig veel voor vragen. Bezus weg, Morioka in zie ik meer dan ooit zitten.
Wat is er eigenlijk van de El Kaabi gekomen die voor onze neus naar China verkastte ? Doet hij het daar goed ?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:
Mikman schreef:Kamada definitief proberen vastleggen lijkt me misschien wel verstandiger dan Morioka halen. Klasbak. Zoals ik na zijn eerste match op Gent al zei: doet erg veel aan Özil denken qua speelstijl.
Inderdaad maar Frankfurt gaat daar aardig veel voor vragen. Bezus weg, Morioka in zie ik meer dan ooit zitten.
Wat is er eigenlijk van de El Kaabi gekomen die voor onze neus naar China verkastte ? Doet hij het daar goed ?
El Kaabi heeft 5 goals en 2 assists in 12 matchen steken
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Mikman schreef:Kamada definitief proberen vastleggen lijkt me misschien wel verstandiger dan Morioka halen. Klasbak. Zoals ik na zijn eerste match op Gent al zei: doet erg veel aan Özil denken qua speelstijl.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

Leuke voetballer Kamada en vaak beslissend. Fysiek hoop ik wel dat hij nog veel beter kan, want je staat grote delen van de wedstrijd met een man minder te spelen.

Ook in Kortrijk startte hij sterk maar werd (te) snel onzichtbaar. Een team als STVV kan zich dat vaak niet veroorloven, zeker niet op verplaatsing.

Maar indien haalbaar: niet twijfelen!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Wat me in positieve zin meer en meer opvalt bij onze japanners: zowel Endo, Tommy als Kamada zijn perfect 2-voetig.

Bij Tommy heb ik echt weken getwijfeld of hij nu rechts-of linksvoetig was.
En zowel Endo als Kamada scoorden beiden al met links als met rechts. Ook gisteren maakt Kamada het weer lekker af met links. (de goal die werd afgekeurd) In Kortrijk scoorde hij ook met links op een manier dat veel spelers het zelfs met hun goede voet niet kunnen. In Gent scoorde hij dan weer een wereldgoal met rechts. Hij maakte er 2 met rechts, en 3 met links. En ook in z'n spel maakt het niet veel uit of hij die pass met links of rechts moet geven.
Idem voor Endo: in Genk scoort hij met rechts, in Beveren met links en ook hij twijfelt niet om met beide voeten in te spelen.
Dat lijkt me dan misschien toch wel iets te zijn waar ze in Japan extra aandacht aan schenken? Of is dat toeval?
Vergelijk het met pakweg DeSart en DePetter, die kunnen met hun linker been werkelijk niets. Kamada en Endo geven voetballend op die manier toch wel een kwaliteitsinjectie tov van bijvb DePetter.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Het wordt tijd dat er bij Brigada Hesbania eens een Japanse vlag opduikt want onze Japanners doen het voortreffelijk
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Jones schreef:Het wordt tijd dat er bij Brigada Hesbania eens een Japanse vlag opduikt want onze Japanners doen het voortreffelijk
Lijkt me een heel goed idee. Kwestie van die jongens te laten zien dat we hen appreciëren.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Waarom krijgt Turay wel speelkansen en Gladon niet ? Turay bewijst dat hij er eentje wordt uit het rijtje Beslija, Tankary, Jochen Jansen, en in een verder verleden Luhovy, Ljubobratovic. Boli mag daar zeker langs gaan staan.
Met een deftige spits staan we voor Gent in de top 5 !
Wat onze voddespitsen presteren kan ik ook nog. Het doet pijn aan de ogen
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Jones schreef:Waarom krijgt Turay wel speelkansen en Gladon niet ? Turay bewijst dat hij er eentje wordt uit het rijtje Beslija, Tankary, Jochen Jansen, en in een verder verleden Luhovy, Ljubobratovic. Boli mag daar zeker langs gaan staan.
Met een deftige spits staan we voor Gent in de top 5 !
Wat onze voddespitsen presteren kan ik ook nog. Het doet pijn aan de ogen
Omdat hij 1.9M gekost heeft.

Kunnen alleen maar hopen dat het nog ene gelijk Samata kan worden,
maar op dit moment doet het wel vooral pijn aan de ogen.

Gladon is net als Kamada op de valreep binnengehaald als paniektransfer net voor de transfermarkt sloot.
Kamada is een schot in de roos , Gladon blijkt een misser te zijn en zal meer dan waarschijnlijk doorgestuurd worden bij de winterstop.
Met die van 1.9M blijven we wel nog effe zitten
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Kleine nuance: volgens Tateishi werd er geen 1,9 miljoen betaalt, wel een " normale marktprijs". Hoeveel dat dan juist mag zijn, is een vraagteken.

Bij de 2-1 maakte Buya gisteren wel een goede loopactie richting eerste paal. Bij het doorkoppen belandt de bal weliswaar met wat geluk bij Acolatse, maar de loopactie en het idee waren niet slecht. Na een paar onherkenbaar zwakke prestaties een klein beetje hoop, hopelijk geen ijdele hoop.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie