Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door smol »

Met een gelijkspel tegen FCB kan ik leven, maar eigenlijk had er meer ingezeten.
We scoren 2x met meeval, maar voor de rest had er zeker meer gevaar mogelijk geweest.
Boli opnieuw hard werkend zoals steeds en 1 goede kans met het hoofd in de 2e helft de nek omgewrongen.
Maar als je Turay ziet invallen tja dan snap je dus waarom Boli ganse wedstrijden mag/moet spelen. Met alle respect maar een Wolke Janssens moet zeker niet onderdoen voor deze kerel. Gladon moet sommige weken toch echt erbarmelijk trainen als Turay de voorkeur krijgt op hem !
Op naar Mambourg !!
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 637
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Sacruzsa »

De strafschop is simpel , oftewel geeft ge voordeel zoals nu en schiet Vanaken em op de lat en gedaan , oftewel geeft ge direct penalty (twijfel of Steppe de al raakt ma doet er niet toe)
Nu krijgt ge deze bullshit, echt belachelijk en nogmaals woderen de topploegen bevoordeeld , wat ging em doen als Vanaken em binnen trapte ?? ook penalty geven ??? SCHANDALIG gewoon , na de 1-1 word brugge wakker en scoren ze relatief gemakkelijk de 1-2 ( geen druk op de bal en simpel uitgespeeld)
STVV heeft goed gespeeld buiten dan die 20min na die penalty , zwakke invalbeurt van Cebalos en Turay
Boli weeral zoals we hem kennen meer buitenspel als iets anders ma weegt dan toch weer (een beetje) op de verdediging van brugge
De Sart tja wreoten en ploeteren ma word er persoonlijk niet warm van
Rest van de ploeg meer dan degelijk , buiten dat Garcia eeffe zijn lichgt uitging en Brugge ne schone cadeau kreeg , al bij al een verdent gelijk spel want brugge is de 2de helft niet echt gevaarlijk geweest
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Ik vind het eigenlijk niet meer dan correct dat je eerst voordeel geeft en dan nog kan terugkomen op een beslissing, alleen 1) moet je het dan consequent altijd doen en 2 ) weet ik niet of de VAR daar op mag ingrijpen. Nu geeft de scheids eerst voordeel en kan daarna zeggen dat hij de penaltyfout niet gezien heeft waardoor de VAR wel moest ingrijpen. Laat het mij zo stellen: moest dit een juridisch verdict zijn ipv een beslissing van de wedstrijdleiding, dan werd er brandhout gemaakt van die beslissing. Maar bon, ik kon er mee leven en het begint natuurlijk ook met Garcia die gewoon slecht terugkopt. Jammer dat je afgestraft wordt voor het feit dat je de bal niet in de tribune ramt maar dat zijn net de risico's van verzorgd voetballen natuurlijk. Na de gelijkmaker nam Club een kwartier lang over en de 1-2 was niet onlogisch.

Maar de overige 75 minuten was STVV veruit de sterkere. Je kan zeggen dat Club zwak was ( en dat was ook zo ) maar STVV was ook gewoon goéd. Asamoah en Kamada waren top. Geef mij maar die laatste ipv Bezus ( al kan je Bezus misschien op de plaats van De Sart uitspelen ). Acolatse ook sterk op zijn flank, zeer hoopvol dat hij dit kon doen in dit systeem. Voor de zoveelste maal doodjammer vast te stellen dat het vooraan ( en dan heb ik het niet zozeer alleen over Boli maar ook de 'vervangers' ) veel te slap is.


Er waren vandaag nog eens 10.000 toeschouwers en die zijn zeker niet teleurgesteld naar huis gegaan. In het verleden hebben we zo'n topmatchen misschien wel gewonnen maar dit was echt kwaliteit wat STVV op de ( erbarmelijke ) mat legde. Toekomstgericht kan je hier iets mee. Gelijkspel op Anderlecht, op Genk, winnen op Gent, pas in de slotminuut onderuit op Standard, Brugge nu 75 minuten onder de knoet houden... We kunnen onze voet naast de G5-ploegen zetten. Laat de Japanners maar rustig verder doen. Of zoals Jacques het vorige keer zei: Trust the process.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

bink schreef:diene buya is nog gene euro waard
Is duidelijk de grootste miskoop uit de clubgeschiedenis. Je zou denken dat een blinde hem heeft gekocht, dit kan haast niet anders.
De Japanners hebben enkele goede versterkingen gehaald, vooral hun landgenoten. Voor de rest doet Brys vooral een beroep op spelers die er al waren. Van den Abeele zal zich in mijn ogen toch echt moeten bewijzen wat het aanwerven van spelers betreft.
Brys is toch de perfecte man die bij STVV past. Bij hem moet je ook op training hard werken om te mogen spelen. De meesten brandden hem af, maar bij mij zat hij wel bij de topkandidaten, na Stijn Vreven dan.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door omeloe »

Mikman schreef: Nu geeft de scheids eerst voordeel en kan daarna zeggen dat hij de penaltyfout niet gezien heeft waardoor de VAR wel moest ingrijpen. Laat het mij zo stellen: moest dit een juridisch verdict zijn ipv een beslissing van de wedstrijdleiding, dan werd er brandhout gemaakt van die beslissing.
We weten toch niet als voordeel gegeven is bij de strafschopfase , de scheids maakt niet het gekende gebaar . Het kan toch dat hij geen fout gezien heeft en dan gaat het spel toch gewoon verder .
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Trunekson »

Dus als er een fout buiten de 16 gebeurd, de scheids geeft voordeel en de speler schiet op doel en de bal vliegt over, dan word er toch nooit op de fase teruggekomen? :gek:
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door omeloe »

voetballiefhebber schreef:
bink schreef:diene buya is nog gene euro waard
Is duidelijk de grootste miskoop uit de clubgeschiedenis. Je zou denken dat een blinde hem heeft gekocht, dit kan haast niet anders.
De Japanners hebben enkele goede versterkingen gehaald, vooral hun landgenoten. Voor de rest doet Brys vooral een beroep op spelers die er al waren. Van den Abeele zal zich in mijn ogen toch echt moeten bewijzen wat het aanwerven van spelers betreft.
Brys is toch de perfecte man die bij STVV past. Bij hem moet je ook op training hard werken om te mogen spelen. De meesten brandden hem af, maar bij mij zat hij wel bij de topkandidaten, na Stijn Vreven dan.
Ons transferbeleid is zeker niet geslaagd met teveel onbruikbare spelers .
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jones »

Eerst balvoordeel geven om dan penalty te fluiten. Begrijpe wie kan. Het is weer Brugge he. Vorig jaar mochten die hier ook niet verliezen van ref Vandriessche.
Nu Lardot die tergend lang bleef kijken naar dat poppenkastje aan de zijlijn.
Ik zeg : STVV is een goede ploeg maar mist een "goaliaschu"
Boli werkt maar werkt niet af. Met een goede afwerker staan we in de top 5.
Turay krijgt 10 min. En doet er geen kloten mee.
Koop een Goaliaschu in Japan in de winter of stel eindelijk Paul Gladon op of anders moest je hem niet gaan huren zijn !
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVVninof »

Met een dubbel gevoel naar huis. Blij met een punt maar er leek nog meer in te zitten... Ik had vooral de eerste helft het gevoel dat Vanaken veel te veel ruimte kreeg zodat hij kon verdelen... Waren top: Kamada, asamoah min: tray, onbeholpen maar leek er ook niet veel zin in te hebben.
Had enkele vrienden mee en waren erg te spreken over het mooie voetbal dat stvv bracht
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Louis XIV »

Zat in vak C , het was duidelijke penalty op beenhouwer Wesley maar hij laat voordeel dus mag hij niet meer op fase terugkomen ook niet als de VAR zich daarin mengt
Als hij dan toch zo consequent wil zijn had hij Kenny gele kaart moeten geven, toch ?
Boli mist reuze kopbalgoal jammer
Iemand idee waarom Legaer direct na de match naar binnenging en geen ereronde meeliep?
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Geel-Blauw »

Ok Buya viel slecht in, maar om hem daarom zo af te maken..
Bezus had eerst ook persoonlijke problemen, en nu is hij een van onze beste spelers. Ik geloof zeker dat Turay kwaliteiten heeft, maar als je niet in vorm bent, persoonlijke problemen hebt en niet op je geliefde positie speelt komt het er helaas niet uit.

@Louis Legear werd gevraagd door de communicatieverantwoordelijke van STVV om mee te komen, ik veronderstel voor een interview.
Nie zievere, speile!
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Louis XIV »

Geel-Blauw schreef:Ok Buya viel slecht in, maar om hem daarom zo af te maken..
Bezus had eerst ook persoonlijke problemen, en nu is hij een van onze beste spelers. Ik geloof zeker dat Turay kwaliteiten heeft, maar als je niet in vorm bent, persoonlijke problemen hebt en niet op je geliefde positie speelt komt het er helaas niet uit.

@Louis Legear werd gevraagd door de communicatieverantwoordelijke van STVV om mee te komen, ik veronderstel voor een interview.
Merci Geel-Blauw voor de info...
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Ik heb mijn telraam niet meer bijgehouden, dus kan ik niet zeggen hoeveel keren we nu al droog genomen zijn.

Over de penalty laten ze niet echt een duidelijk beeld zien.
Als Steppe eerst op de bal is (wat ik geneigd ben in eerste instantie te zeggen) dan hebben ze dat toch ch weer goed geflikt. Of de VAR mag tussenkomen, tsja, daar passen ze toch een mouw aan zodat ze het kunnen doen. Btw: als zr volgens de reglementen niet mogen ingrijpen en dan alsnog ingrijpen, kraait daar toch geen haan naar.

Over de fout op Boli. Decarli heeft zijn linkerarm rond Boli op moment dat die neergaat. In mijn ogen is het een lichte penalty, al heb ik zo het gevoel dat "andere ploegen" die wel zouden krijgen.

De weinige gele kaarten voor Brugge valt ook wel op.

Ik ben superblij dat we alsnog gelijkspelen. Op bepaalde momenten overklaste we Brugge gewoon.
Verlies je deze match, dan zal iedereen snel vergeten zijn hoe je gespeeld hebt. Dan zullen de mensen die nu sinds lang nog eens gekomen zijn, wegblijven.

Nu speelde je echt 70 minuten goed voetbal, ben je gewoon beter dan Brugge en heb je de "feeling" mee omdat je toch nog een punt hebt in plaats van verliest
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6727
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Vier keer op rij genaaid door de scheids tegen dezelfde ploeg.

Het was geen balvoordeel (wat gekund had), want dan fluit je meteen na de misser voor strafschop en niet voor een doeltrap.
Het was ook geen clear error, want dan moet je geen (letterlijk) 3 min naar een scherm zitten staren.
Wat is het dan?

Vier keer,
Op rij,
Genaaid,
Tegen dezelfde ploeg,
Faut le faire.

Erger en ergerlijker dan Anderlecht, Genk en Standard bij elkaar opgeteld.

We waren nadien, begrijpelijk maar het zou niet mogen, de rest van de eerste helft het noorden kwijt en vonden ons spel niet meer. Chapeau voor de strijdlust van de ploeg in de 2de helft. Niet altijd/zelden academisch, maar toch tot het eind zitten vechten en hopen op een (verdiende) 3-2. Het mocht niet zijn. Toch content dat we tegen 13 man een punt uit de brand slepen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 28 okt 2018, 02:41, 10 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

omeloe schreef: Ons transferbeleid is zeker niet geslaagd met teveel onbruikbare spelers .
Inderdaad en ondanks dat de resultaten wel goed zijn mogen we niet tevreden zijn met de spelers die in de zomer kwamen.

In de krant stonden enkele weken geleden de spelers die werden aangeworven en buiten enkele Japanners en Garcia was de transferperiode geen onverdeeld succes. Sommige spelers kregen nog wat voordeel van de twijfel in de krant. Gelukkig haalt Brys vrij veel uit de ploeg.
Plaats reactie