Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door lindoke »

Asamoah was gisteren echt top! Verder vond ik de Japanners, Acolatse en Texeira erg goed. Van de Japanners was Tomi alweer outstanding. Wat een klasse verdediger die jongen aan het worden is!!! Erg zwak waren in de eerste plaats Botaka en De Sart. Ook Ceballos en Turay hebben er een zeer zwakke invalbeurt opzitten. Boli.....tja....de dag dat die een beetje concurrentie krijgt gaat hij toch de bank mogen warm houden hoor.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jack »

De scheidsrechter doet helemaal het teken niet van voordeel geven.
Was dat wel zo geweest, dan was het inderdaad een schande, want je mag niet voordeel geven en dan toch de herkansing aanbieden bij een misser.

Het feit dat hij daarna nog 5min nodig heeft om überhaupt te bepalen of het penalty is zegt hierbij al genoeg. Gaf hij eerst voordeel, dan wou dat zeggen dat hij de fout al erkend had.

Jongens toch, kennen jullie de regels wel?
Zet die bril eens af. Dit was gewoon penalty.


En wil je per se eentje krijgen voor de arm rond Boli, wat kon hoor, dan verdien je op het einde ook nog eens eentje tegen voor net hetzelfde op (ik dacht) Rezaii.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Jack schreef:De scheidsrechter doet helemaal het teken niet van voordeel geven.
Was dat wel zo geweest, dan was het inderdaad een schande, want je mag niet voordeel geven en dan toch de herkansing aanbieden bij een misser.

Het feit dat hij daarna nog 5min nodig heeft om überhaupt te bepalen of het penalty is zegt hierbij al genoeg. Gaf hij eerst voordeel, dan wou dat zeggen dat hij de fout al erkend had.

Jongens toch, kennen jullie de regels wel?
Zet die bril eens af. Dit was gewoon penalty.


En wil je per se eentje krijgen voor de arm rond Boli, wat kon hoor, dan verdien je op het einde ook nog eens eentje tegen voor net hetzelfde op (ik dacht) Rezaii.
Beide voor mij geen penalty. Maar die van de 1-1, nja, ik vind het toch discutabel. Enfin, 2-2 is billijk lijkt mij.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door stvv fan »

Lag het aan mij of had die buya turay geen zin vandaag??
Stuur die maar direct terug en haal ne goeie jap in de winter.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door enrique »

We mogen niet ontgoocheld zijn
Punt dubbel en dik verdiend, het hadden er 3 mogen zijn
De scheidsrechter heeft u mentaal gekraakt
Wie dat ontkent, is gewoon oneerlijk
Zet uwe bril af is klinklare onzin
Stijve hark Vanaken schiet de bal over zoals ne nieuweling en mag dan na 5 minuten tv-show nog eens proberen vanop de stip
Daar gaat het over
De gsm van Bartje moet zowat plat geweest zijn van te bellen met de VAR
Joris heeft weer wat werk bij ... :D
Alleen maar mogelijk in Belgie dit circus
De pro-league is bezig met nieuwe regels op te stellen
Vanaf nu geen kaarten meer voor Brugge
In de 90' kon het niet meer anders
Dat kost de arbiter 2 punten
Tijd voor de uefa om in te grijpen... maar als het daar moet van komen
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Positivo »

Die strafschopfout.
Lardot stond er heel dicht bij. Of het een fout is, is voor interpretatie vatbaar.
Steppe raakt “ongeleid projectiel Wesley”, maar toch ook de bal.
Volgens mij wou Lardot géén penalty fluiten, maar heeft de var zijn wil doorgeduwd.
Tot nu toe is de var niet erg in het voordeel van stvv geweest.
Ook in Beveren werd die wereldgoal van Bezus afgekeurd na ingreep van de var (voorafgaandelijk buitenspel van Buya).
Een wedstrijd kantelt soms op details (herinner je Kortrijk vorig weekend)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

lindoke schreef:Asamoah was gisteren echt top! Verder vond ik de Japanners, Acolatse en Texeira erg goed. Van de Japanners was Tomi alweer outstanding. Wat een klasse verdediger die jongen aan het worden is!!! Erg zwak waren in de eerste plaats Botaka en De Sart. Ook Ceballos en Turay hebben er een zeer zwakke invalbeurt opzitten. Boli.....tja....de dag dat die een beetje concurrentie krijgt gaat hij toch de bank mogen warm houden hoor.
Ik vond Ceballos echt niet slecht invallen, Turay daarentegen, zelden zo weinig iever gezien
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door tweety »

Jack schreef:De scheidsrechter doet helemaal het teken niet van voordeel geven.
Was dat wel zo geweest, dan was het inderdaad een schande, want je mag niet voordeel geven en dan toch de herkansing aanbieden bij een misser.
Ik heb het niet gezien, maar op TV kan je op een bepaald moment zien dat lardot;"j'ai donné l'avantage" zegt tegen de VAR blijkbaar.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Die strafschop: de VAR mag enkel ingrijpen bij een clear error.

Brugge krijgt (al dan niet bewust) balvoordeel in die fase en mist een unieke doelkans. De VAR kijkt naar de beelden en ziet al dan niet een fout. Maar de VAR ziet toch ook dat de scheidsrechter daar eigenlijk het juiste doet: laten doorspelen. Dat Lardot op die 1 seconde tijd niet het voordeelteken doet is toch volstrekt overbodig? Staat dat ergens in de reglementen dat dat verplicht is?

Kortom, de scheidsrechter maakt hier geen clear error want zelfs bij een overtreding was laten doorspelen het enige juiste. Brugge mist de kans en daar stopt dan toch het voordeel? Pas op, er zijn nogal fases geweest waarbij een speler eerst mist en er dan toch nog gefloten wordt. Maar dan is er iets mis aan de regel.

Hoe dan ook, als je dan nog zolang nodig hebt om te zien of het fout was of niet, kan je dan spreken over een clear error...? Zeker als je weet dat Brugge al voordeel haalde uit die situatie en gewoon de kans liet liggen.

Sorry, maar omgekeerd belandt die bal NOOIT op de stip.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Na de beelden een paar keer uit het standpunt gezien te hebben van de gewone tv, ben ik geneigd te zeggen dat het inderdaad penalty is.

Van het punt achter het doel (bij de herhaling) lijkt het alsof Steppe de bal van richting verandert, maar in het gewone tv-standpunt zie je dat Wesley de bal wegtikt.

Penalty dus.

Jack, je was sowieso genaaid hoor. Zelfs als Lardot voordeel gaf en niet op zijn beslissing terug kwam, is dit een kolfje naar de hand van de VAR. Zelfs al zou de VAR niet heben mogen ingrijpen (stel), dan zou ze dat in een seconde van verstandsverbijstering toch gedaan hebben hoor. Achteraf kan en mag je daar toch niets meer van zeggen.

Het is niet zozeer een bril, als wel een bepaalde perceptie Jack. Ik heb penalties stukken goedkoper zien gegeven worden (zowat elke penalty die Vossen krijgt eigenlijk), maar wij krijgen hem niet. Dat is geen bril, dat is een bepaalde aanvoeling.

Wat Boli daar mist op een uitstekende voorzet van Tomi is eigenlijk wat Openda doet tegen Monaco in de laatste minuut. Geef Gladon eens zijn kans.
Want steekt die bal van Boli, dan win je die match.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

De Boli haters hebben gisteren al even gezien wat een van zijn alternatieven er van bakte. Hij had in de beker tegen Duffel ook al 45 minuten iets gelijkaardigs laten zien. Al blijf ik erbij dat Turay wel potentieel heeft.

Ik heb het hier al honderd keer gezegd: geen probleem dat je Boli wisselt voor een efficiënte spits, maar dan moet je die eerst hebben. Hij moet trouwens niet enkel efficiënt zijn maar OOK hetzelfde werk opknappen als Boli. Want anders ga je ook in de problemen komen. Een Kamada profiteert bijvoorbeeld ook van het werk van Boli want loopt zelf niet al te veel.

Op basis van wat wordt er hier geroepen op godbetert Gladon? Heeft iemand die man ooit al zien spelen? Nogmaals, als er eentje bij was die beter was dan Boli, dan zou Brys die gewoon opstellen.

In het beste scenario komt er nog dit seizoen een echte goaltjesdief bij en kan je wat "afval" ergens anders lozen. Wil je écht in aanmerking komen voor PO1, dit of een van de volgende seizoenen, zal dat nodig zijn.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Mmm, iedere nieuws rioolgazet op het internet zegt dat Lardot voordeel gegeven heeft (het teken is blijkbaar niet nodig).
Jacky Mathijsen moet gezegd hebben op Play Sports dat 1) Lardot zelf zegt tegen de VAR dat hij voordeel gaf en 2) Dat men (De VAR) blijkbaar gefluisterd heeft dat Vanaken het voordeel niet genomen heeft.
(Bron: Nieuwsblad.be)

Wat is dat dan weer voor bullshit? Je geeft toch voordeel voor een bepaalde fase? Het voordeel dat de ref gaf is voor Vanaken om het schot te nemen. Dat Vanaken niet scoort uit dat schot wil toch niet zeggen dat hij het voordeel niet genomem heeft?

Ik wist niet dat een ref voordeel kon geven om eem doelpunt te maken.....
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jack »

De legitimiteit van het ingrijpen van de VAR is een ander paar mouwen, maar die regelgeving is zo lek als een zeef met dat "clear error verhaal".

Maar mocht de scheidsrechter werkelijk bewust voordeel gegeven hebben dan had hij onmiddellijk erna de penalty gegeven en niet nog eerst minuten beelden gaan bekijken.

Het voordeel en dan fluiten na de misser verhaal kan de prullenbak in.
Dat de VAR niet had mogen ingrijpen, dat kan wel, maar die regelgeving is zo subjectief als wat.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door metser »

Nog eens een wedstrijd gezien waarvoor ik naar een stadion ga, veel emotie en vooral veel goed voetbal van stvv. Alleen jammer dat er maar 1 punt is geoogst! boli mist idd de kans op winst, maar zoals hier al gesteld door andere forumgangers, die jongen loopt zich te pletter in het ploegbelang en daar profiteert kamada dan wel van. Als je ziet wat de invallers brengen nadat de tegenstrever al is afgemat heb ik toch serieuze twijfels over hun kunnen. Legear, laat hem weggaan aub, brengt niks meer bij met zijn logge lijf, buya bengt wat ik al een tiental keer op training zag, nl provinciaal niveau, gladon heb ik nog niet gezien in wedstrijdverband maar op training ook gene vette. Als de norre en bezus terug fit zijn kan je deze ballast voor mijn part gerust terug in de tribune zetten ipv op de bank want zulke spelers verdienen geen wedstrijdpremie. Laat het lui-lekker leven aan hun neus maar voorbijgaan als ze niet bereidzijn inspanningen te leveren. :blauw: :geel:
Ps . Ik ga morgen een loterijbriefje kopen en vraag erbij als ik het 2 keer mag aanbieden : als ik de eerste keer geen prijs heb kom ik de volgende week terug met hetzelfde briefje . Met goedkeuring van var en lardot, je prend l'aventage .
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door StellaWADASWAD »

242 schreef: Winnen was de enige boodschap om de stap hogerop zetten. Vandaag de ontnuchtering dat het niet gelukt is, meer zelfs het gevoel van een nederlaag.

Desondanks een prima westrijd, met drang en daadkracht. Helaas zie ik dat niet terug in de rangschikking. Het enige dat telt!
Wat een onzin. Je speelt nog altijd tegen de landskampioen die, gewoon objectief gezien, inherent meer talent in de ploeg heeft dan wij. Een punt halen is zeker geen nederlaag. Het is niet omdat je de hele wedstrijd baas bent dat je de match had moeten winnen. Want concreet doelgevaar moet je ook nog creëren.

We waren wel baas op het middenveld, en Vormer (de gouden schoen nota bene) zag je een hele wedstrijd niet, mede door een sterke Asamoah. De penaltyfase kan je eeuwen blijven bespreken maar die aanleiding tot mag er in eerste instantie gewoon NOOIT komen. Pol mag die lage bal niet terugkoppen, dat het daar mis kon gaan zag je van ver aankomen.

Dat we na twaalf wedstrijden op een punt van PO1 staan had niemand hier durven zeggen, zeker niet na die droogte aan overwinningen in het begin van het seizoen. Maar man, we zijn nog niet halfweg het seizoen en staan er naar mijn aanvoelen een pak beter voor dan vorig jaar. Toen zakte alles in na de wedstrijd tegen Brugge. Terwijl we nu nog steeds op een flow zitten en er schijnbaar een gevoel heerst in de ploeg dat we tegen iedereen kunnen winnen. Als je tegen Anderlecht niet met 10 valt, als je in Standard niet nog een ongelukkig doelpunt incasseert in blessuretijd, dan wil ik het nog wel eens zien.

Maar uiteindelijk zou je beter zeggen dat het gelijkspel tegen Cercle een nederlaag was, dit is een gelijkspel. Niet meer, niet minder. En we mogen er godverdomme trots op zijn. STVV lijkt na een lange periode eindelijk terug op koers om een subtopper te worden.
Plaats reactie