Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door ilovesushi »

Het straffe is dat later in de wedstrijd de scheids meerdere keren voordeel laat aan STVV bij 'gewone fases op het middenveld' en men total geen voordeel heeft en bal meteen kwijt is en dat daar niet op teruggekomen werd. Eén keer was de play sports commentator wel zo eerlijk om te zeggen als die scheids nu teruggekomen was op deze fase had hij zo ook meteen het terugkomen op die strapschopfase kunnen wettigen ... dus voel ons daar best wel benadeeld.

Ondertussen is de vertoning op het veld best wel van zo'n niveau aan't worden dat het aanstekelijk kan beginnen werken. Het heeft tijd nodig maar denk dat ze supporters aan het winnen zijn bij de huidige manier van werken.

Twee van onze invallers leken minder aangestoken. Bij Legaer kan het nog wat zijn stijl zijn. Bij Buya toch helemaal niet op basis van de Zweedse beelden waar hij (tijdens de match) vol energie en goeie wil lijkt, daar was nu niets van te merken, die moet zich echt niet lekker voelen momenteel lijkt het. Zijn beste plaats lijkt me eenzaam, alleen, diep in de spits, daar heeft hij nog niet zoveel de gelegenheid toe gehad en dan nog liefst in matchen waar er ruimte ligt ... maar dat belet je natuurlijk niet om op een andere plaats energie en enthousiasme te tonen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Legear viel in tegen Antwerp en was mee bepalend.

Legear viel in tegen Brugge en was opnieuw bepalend. Toegegeven, buiten die goede voorzet waar de 2-2 uit komt was het gene vette. Maar het is wel een type speler die niet goed hoeft te spelen om toch belangrijk te zijn (bij een invalbeurt).

Hoe dan ook: hij is niet geselecteerd voor de wedstrijd in Charleroi.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Bij Buya zouden er extra sportieve problemen aan de basis liggen volgens onze Japanse TD. Ze verwachten/hopen wel dat hij nog op niveau komt. Op Waasland-Beveren vond ik hem goed spelen dus hij kán het wel ( toch wel belangrijk ) maar natuurlijk was zijn invalbeurt nog minder dan waardeloos. Onbegrijpelijk, zelfs gezien zijn problemen.

Tallyson is wat anders, dat is gewoon een mislukte transfer. Communiceren met hem is moeilijk. De club kan wel bepaalde dingen aanreiken (taallessen bijvoorbeeld ) maar het is aan de speler zelf om daar wat mee te doen.


Wat de sfeer betreft: blij dat Dreke het zegt, is mij al langer opgevallen dat het niet meer overslaat van het veld naar de tribunes en omgekeerd en dat ligt inderdaad aan de Kop die meer met zichzelf ( en met Youtube-filmpjes ) bezig is dan met het gericht aanmoedigen van de ploeg maar die mannen staan er iedere week en ik ben tegenwoordig ( hoewel dit seizoen alle thuismatchen aanwezig ) geen abo meer dus weinig recht van spreken. Is ook voor een klein deeltje één van de heel vele oorzaken dat mensen afgehaakt hebben. De intimiderende sfeer is er al een tijdje niet meer. Tenzij de grote zittribune écht overneemt, maar dat gebeurt maar zelden ( ze is ook nog maar zelden goed gevuld). Ook wel -ik spreek nu weer uit ervaring- omdat er veel mensen geen vaste stek meer hebben en zich dus wat onwenniger voelen dan vroeger. Ik zat zaterdag in B en rond mij werd er weinig meegedaan, ja. Anderzijds: toch heel wat oude bekenden gezien onder de tribune. Dat deed wel weer deugd.

Wat ook niet helpt: als niet-abo kan je voor een topmatch je plaats niet zelf kiezen. Moest nu aan abo-houder vragen om voor mij kaarten te kopen. Een abo enkel voor de topmatchen zou ideaal zijn om alles beter te groeperen maar dat gaat de club logischerwijs nooit willen natuurlijk, want dan neemt de overgrote meerderheid zo'n abo.

Nog dit: blijkbaar ( ik heb het niet gehoord vanuit B dus het zullen maar enkelingen geweest zijn ) is er "Leko in de bak olé olé" geroepen. Wansmakelijk en kwetsend. Probeer tenminste iets ludiek te vinden. Toen Wim De Coninck als trainer van Aalst ooit matchfixing aan de kaak stelde, zongen we in Sector-L de volgende match ( die toevallig tegen STVV was ) : "Wimpie weet de uitslag al!". Het verschil tussen ludiek en wansmakelijk.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Antismurf schreef:
STVV-fan schreef:
Dezenavond op Extra Time hoor ik Joos al:"Jama, het was toch gewoon fout op Wesley".
Was op Play Sports al zo vanaf de 1e seconde nadat Vanaken miste: "Dit is gewoon penalty. Als dit op het middenveld gebeurt, komt een scheidsrechter ook terug op de fase als de aanvallende ploeg het voordeel niet gebruikt. Club Brugge verdient gewoon een penalty." En zo ging onze 'objectieve' commentator nog door tijdens de hele VAR-fase.
En laat dat nu de zeik zijn van het ganse verhaal.
Door onbelemmerd het schot te kunnen nemen heeft Vanaken toch zijn voordeel gebruikt?
Dat hij mist heeft toch niks te maken met het voordeel te gebruiken?

Want nogmaals, een scheidsrechter fluit toch niet het voordeel van een doelpunt? Hij fluit het voordeel van een fase. De fase is afgelopen als Vanaken zijn schot mist.

Maar die discussie zal straks toch niet gevoerd worden op Extra Time.

Btw, de scheidsrechter heeft ook niet de voorafgaandelijke duwfout van Wesley op Garcia gefloten, moet de VAR dan daar ook niet tussenkomen?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Ik heb er geen problemen mee dat men de voordeelregel streng en consequent toepast, maar dan moet het wel altijd gebeuren. Van mij mag een scheidsrechter gerust een hele fase laten uitspelen om dan alsnog een vrije trap ( of in dit geval een strafschop) te geven op de plaats van de fout. Maar dan moet het dus wel consequent gebeuren.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:Ik heb er geen problemen mee dat men de voordeelregel streng en consequent toepast, maar dan moet het wel altijd gebeuren. Van mij mag een scheidsrechter gerust een hele fase laten uitspelen om dan alsnog een vrije trap ( of in dit geval een strafschop) te geven op de plaats van de fout. Maar dan moet het dus wel consequent gebeuren.
Maar Mikkie, kom jij dan ALTIJD op een voordeelbal terug?

Hiermee bedoel ik, kom je erop terug als zowel 1) een speler van STVV het voordeel onderbreekt (terecht).
2) Als de aanvallende ploeg de fase volledig uitspeelt, maar ze zelf verkwanselt.

Wat doe je in situatie 2? Ook het voordeel omkeren?
Wordt dan niet de volledige clue van de voordeelregel onderuit gehaald en schaf je hem niet beter af?
Want dat is wat er zaterdag gebeurde.

Versta me niet verkeerd, het was fout van Steppe op Wesley, maar ik kan gewoon niet leven met de uitleg die Gumieny en Tim Pruts eraan geven. Dat is gewoon een pure verkrachting van de logica.
Geef me een logische uitleg en ik volg.
Tot nu toe blijft die echter uit en zal er ook geen logische uitleg komen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

Nog iets over de sfeergroep: misschien eens een tifo maken waarbij men naar de Japanners verwijst? Iets met een Samoerai en een kanarie en een Japans opschrift, ik zeg maar wat. Er was een Japanse vlag in het uitvak in Anderlecht en dat hebben ze blijkbaar ten zeerste geapprecieerd ( bron: Voetbal Magazine ).
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

STVV-fan schreef:
Mikman schreef:Ik heb er geen problemen mee dat men de voordeelregel streng en consequent toepast, maar dan moet het wel altijd gebeuren. Van mij mag een scheidsrechter gerust een hele fase laten uitspelen om dan alsnog een vrije trap ( of in dit geval een strafschop) te geven op de plaats van de fout. Maar dan moet het dus wel consequent gebeuren.
Maar Mikkie, kom jij dan ALTIJD op een voordeelbal terug?

Hiermee bedoel ik, kom je erop terug als zowel 1) een speler van STVV het voordeel onderbreekt (terecht).
2) Als de aanvallende ploeg de fase volledig uitspeelt, maar ze zelf verkwanselt.

Wat doe je in situatie 2? Ook het voordeel omkeren?
Wordt dan niet de volledige clue van de voordeelregel onderuit gehaald en schaf je hem niet beter af?
Want dat is wat er zaterdag gebeurde.

Versta me niet verkeerd, het was fout van Steppe op Wesley, maar ik kan gewoon niet leven met de uitleg die Gumieny en Tim Pruts eraan geven. Dat is gewoon een pure verkrachting van de logica.
Geef me een logische uitleg en ik volg.
Tot nu toe blijft die echter uit en zal er ook geen logische uitleg komen.
Ik zou zelfs zo ver durven gaan als in )2 , ja. Totdat de bal weer uit het spel is blijft de overtreding gelden. In de NFL gebeurt dat ook ( men gooit een gele vlag op de plaats van de overtreding en speelt de fase indien mogelijk uit ) en iedereen vindt dat normaal. Zo geef je écht voordeel. Je kan dan ook meer aanvallende risico's nemen, dus het voegt wat toe aan het spel.

Dus als ploeg A aanvalt, voordeel krijgt en de bal op de paal schiet, en ploeg B gaat in de tegenaanval en scoort, dan wordt het doelpunt van ploeg B afgekeurd. Tenzij ploeg A ook een overtreding maakt natuurlijk, dan wordt de overtreding opgeheven. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet hoor.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
STVV-fan schreef:
Mikman schreef:Ik heb er geen problemen mee dat men de voordeelregel streng en consequent toepast, maar dan moet het wel altijd gebeuren. Van mij mag een scheidsrechter gerust een hele fase laten uitspelen om dan alsnog een vrije trap ( of in dit geval een strafschop) te geven op de plaats van de fout. Maar dan moet het dus wel consequent gebeuren.
Maar Mikkie, kom jij dan ALTIJD op een voordeelbal terug?

Hiermee bedoel ik, kom je erop terug als zowel 1) een speler van STVV het voordeel onderbreekt (terecht).
2) Als de aanvallende ploeg de fase volledig uitspeelt, maar ze zelf verkwanselt.

Wat doe je in situatie 2? Ook het voordeel omkeren?
Wordt dan niet de volledige clue van de voordeelregel onderuit gehaald en schaf je hem niet beter af?
Want dat is wat er zaterdag gebeurde.

Versta me niet verkeerd, het was fout van Steppe op Wesley, maar ik kan gewoon niet leven met de uitleg die Gumieny en Tim Pruts eraan geven. Dat is gewoon een pure verkrachting van de logica.
Geef me een logische uitleg en ik volg.
Tot nu toe blijft die echter uit en zal er ook geen logische uitleg komen.
Ik zou zelfs zo ver durven gaan als in )2 , ja. Totdat de bal weer uit het spel is blijft de overtreding gelden. In de NFL gebeurt dat ook ( men gooit een gele vlag op de plaats van de overtreding en speelt de fase indien mogelijk uit ) en iedereen vindt dat normaal. Zo geef je écht voordeel. Je kan dan ook meer aanvallende risico's nemen, dus het voegt wat toe aan het spel.

Dus als ploeg A aanvalt, voordeel krijgt en de bal op de paal schiet, en ploeg B gaat in de tegenaanval en scoort, dan wordt het doelpunt van ploeg B afgekeurd. Tenzij ploeg A ook een overtreding maakt natuurlijk, dan wordt de overtreding opgeheven. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet hoor.
Maar het punt was dat de bal wel buiten was. Want er werd doeltrap voor de keeper gegeven. Dus die ballon gaat ook niet echt op dan om op het voordeel terug te komen.

Ik dacht dat ze in de NHL ook een dergelijke regeling hebben met het toekennen van straftijden.

In ieder geval vind ik de manier waarop jij het voorstelt wel erg extreem en als je de logica doortrekt dan zou je dus, mocht je in balbezit blijven, na pakweg 5 a 8 minuten (langer zelfs) alsnog de overtreding meegeven?

Vind het idee van een STVV meets Japan tifo wel schitterend
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Ik vind dat men het woord "voordeel" wel eens mag uitleggen. Wat is dat, "voordeel"? Kun je meer "voordeel" hebben dan een open doelkans zoals Van Aken kreeg? Ja, met een penalty... Maar, dan moet er maar direct gefloten worden, want dan was dit geen voordeel.

Soms geven ze voordeel aan een speler die door 4 man belaagd wordt en daar de bal verliest maar laat men wel doorspelen, nu geven ze een penalty nadat hij juist een "penalty" heeft mogen nemen maar hem huizenhoog oversjot.

Je zag ook dat Lardot de Truiense redenering volgde, anders zeg je niet: "Mais j'ai donné l'advantage." en dan sta je daar geen 4 minuten te discussiëren, maar iemand in dat busje had meer gezag.
In dat opzicht vind ik het ééééécht geen goed idee dat alles gecentraliseerd wordt in Tubeke. Waar Jan en alleman achter de schermen kan meebeslissen én druk kan leggen op een scheidsrechter zonder dat de buitenwereld daar zicht op heeft.
Zeker met onze Bond waar sommige ploegen wel heel veel pionnetjes op belangrijke plaatsen hebben is dat geen goed idee... Zaterdag is bewezen dat een scheidsrechter gewoon overruled kan worden door iemand in een busje... met welke intenties of instructies?

Ja ja, ik zoek het misschien allemaal wat ver, maar ik betrouw niks of niemand op de Bond.

Kunnen de TV-stations bij rugby niet meeluisteren naar het gesprek tussen scheidsrechter en spelers? Misschien is dat de oplossing, na de match krijgt de pers toegang tot de communicatie tussen scheidsrechter en VAR, dan ben je zeker dat er absoluut geen manipulatie mogelijk is, want ik ben daar nu zo zeker niet van.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Vouch schreef:Ik vind dat men het woord "voordeel" wel eens mag uitleggen. Wat is dat, "voordeel"? Kun je meer "voordeel" hebben dan een open doelkans zoals Van Aken kreeg? Ja, met een penalty... Maar, dan moet er maar direct gefloten worden, want dan was dit geen voordeel.

Soms geven ze voordeel aan een speler die door 4 man belaagd wordt en daar de bal verliest maar laat men wel doorspelen, nu geven ze een penalty nadat hij juist een "penalty" heeft mogen nemen maar hem huizenhoog oversjot.

Je zag ook dat Lardot de Truiense redenering volgde, anders zeg je niet: "Mais j'ai donné l'advantage." en dan sta je daar geen 4 minuten te discussiëren, maar iemand in dat busje had meer gezag.
In dat opzicht vind ik het ééééécht geen goed idee dat alles gecentraliseerd wordt in Tubeke. Waar Jan en alleman achter de schermen kan meebeslissen én druk kan leggen op een scheidsrechter zonder dat de buitenwereld daar zicht op heeft.
Zeker met onze Bond waar sommige ploegen wel heel veel pionnetjes op belangrijke plaatsen hebben is dat geen goed idee... Zaterdag is bewezen dat een scheidsrechter gewoon overruled kan worden door iemand in een busje... met welke intenties of instructies?

Ja ja, ik zoek het misschien allemaal wat ver, maar ik betrouw niks of niemand op de Bond.

Kunnen de TV-stations bij rugby niet meeluisteren naar het gesprek tussen scheidsrechter en spelers? Misschien is dat de oplossing, na de match krijgt de pers toegang tot de communicatie tussen scheidsrechter en VAR, dan ben je zeker dat er absoluut geen manipulatie mogelijk is, want ik ben daar nu zo zeker niet van.
In het veldhockey is dat met de videoref wel het geval (matchen op tv), men hoort de discussie tussen ref en videoref
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door enrique »

Tim Pots doet elke week een VAR
Die vent is misschien de onbetrouwbaarste van allemaal
Corrupt, dat is zeker
Remember A'lecht-STVV 4-1 (3 keer buitenspel en 1 penalty)
Degryse geeft ons gelijk
Joos niet
Maar dat is dan zo'n sukkel waar Degryse het over heeft
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jebus4life »

Mikman schreef:Nog iets over de sfeergroep: misschien eens een tifo maken waarbij men naar de Japanners verwijst? Iets met een Samoerai en een kanarie en een Japans opschrift, ik zeg maar wat. Er was een Japanse vlag in het uitvak in Anderlecht en dat hebben ze blijkbaar ten zeerste geapprecieerd ( bron: Voetbal Magazine ).
Iets meer context? Hadden ze er zelf naar verwezen dat ze dat konden appreciëren?

Nu is het wel zo dat Japanners eenmaal erg eerzuchtige mensen zijn, dus ik geloof dat wel hoor. Het lijkt erook op dat ze de intentie hebben op het volk terug op stayen te krijgen, dus dan is een leuke tifo of een Japanse vlag in het sfeervak zeker niet teveel moeite.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Tim Pots doet elke week een VAR
Die vent is misschien de onbetrouwbaarste van allemaal
Corrupt, dat is zeker
Remember A'lecht-STVV 4-1 (3 keer buitenspel en 1 penalty)
Degryse geeft ons gelijk
Joos niet
Maar dat is dan zo'n sukkel waar Degryse het over heeft
Heb dat deel op Extra Time gezien. Enkel dat deel.

Marc Degryse zijn standpunt is volledig mijn standpunt.
Voordeel gegeven, speler verpest zelf voordeel, ergo NIET meer terugkomen op de beslissing.

Enige repliek die Joos kon geven: "Jama, als die penalty dan niet gegeven wordt dan bloedt mijn voetbalhart" :gek: :gek: :gek:

Geen antwoord op de vraag van Degryse wat nu eigenlijk de regel is. Joos blijkt toe te geven dat er geen regel is.
Raes probeerde, uiteindelijk met succes, om de discussie af te kappen.

Dus nogmaals, nog altijd géén plausibele uitleg waarom plots de ref, na een viertal minuten lang beraad met de VAR op het voordeel terug komt.

1 woord: schandalig
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 12: STVV-Club Brugge (27.10.2018 - 20u30)

Bericht door Positivo »

Stel dat de scheidsrechter duidelijk het voordeelteken geeft, (Wat hij dus niet gedaan heeft) dan is er volgens mij geen discussie mogelijk. Daar heeft de scheidsrechter de opening voor discussie gelaten. Als hij duidelijk voordeel aangeeft zal(kan) de VAR nooit ingrijpen.
Plaats reactie