Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Dat zullen we in februari weten. Bij Roland stonden ze nu al een maand te blinken in de etalage. We zullen zien wat de Japanners doen. Tateishi liet verstaan dat ze Tomi eigenlijk tot (Tokio) 2020 hier willen houden. Zou straf zijn als ze dat voor elkaar krijgen. Als ze er in de zomer 5 miljoen voor vangen, kan ik daar ook mee leven.

Lange termijn-denken is idd. extreem moeilijk in voetbal en ene rechte lijn naar boven bestaat zelden of nooit in sport. De aanpak van Antwerp werpt zijn vruchten af. Hetzelfde kan echter ook gezegd worden van de standvastigheid van Mazzu en Dury. Ieder jaar de kern deels heropbouwen, maar wel vanuit een vaste visie. Antwerp zou hetzelfde kunnen doen in de komende twee jaar, zal voor een stuk hetzelfde moeten doen, gezien de leeftijd van de sterkhouders. De toekomst zal uitwijzen of ze daarin slagen.
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:Dat zullen we in februari weten. Bij Roland stonden ze nu al een maand te blinken in de etalage. We zullen zien wat de Japanners doen. Tateishi liet verstaan dat ze Tomi eigenlijk tot (Tokio) 2020 hier willen houden. Zou straf zijn als ze dat voor elkaar krijgen. Als ze er in de zomer 5 miljoen voor vangen, kan ik daar ook mee leven.
In alle andere omstandigheden zou het logisch zijn dat STVV zo'n speler kwijtspeelt na 1 jaar, misschien zelfs na een half jaar. Maar met de Japanners, en Tokyo 2020 in het achterhoofd, zou het niet logisch zijn dat DMM hem gaat verkopen na dit seizoen. De publicitaire aandacht is veel meer waard dan die 5 miljoen euro + ze kunnen er een veelvoud voor krijgen als hij daar degelijk presteert. Voor het geld moeten ze het trouwens niet doen, maar zo ver ben jij ook wel mee denk ik :D .

Ik weet natuurlijk niet hoe zo'n jongen denkt en wie zijn effectieve manager is, want als ze zijn kop zot beginnen maken is het natuurlijk een ander verhaal.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

Gezien Tokyo 2020 is het inderdaad stukken logischer voor DMM om uw twee Japanse internationals te houden tot na die Olympische Spelen.

Tomi is dan 22 en Endo 27 of 28 ( afhankelijk of hij dit jaar nog jarig is).

Tomi kan naar een grotere Europese competitie
Endo eventueel ook, of kan een terugkeer naar eigen land maken.


DMM is wel "sluw" genoeg om de media-aandacht rond de Japanse ploeg en rond onze twee Japanners die, ALS ze in de Olympische selectie zitten (voor Tomi is dat makkelijk, gezien Makino en Yoshida 33+ zijn op dat moment), als 2 Japanners in een lager aangeschreven competitie staan te verzilveren.

PS: ik dacht ergens gelezen te hebben dat STVV, qua budget, tot de Japanse 2de klasse behoord
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door panter »

Jacques schreef:Dat zullen we in februari weten. Bij Roland stonden ze nu al een maand te blinken in de etalage. We zullen zien wat de Japanners doen. Tateishi liet verstaan dat ze Tomi eigenlijk tot (Tokio) 2020 hier willen houden. Zou straf zijn als ze dat voor elkaar krijgen. Als ze er in de zomer 5 miljoen voor vangen, kan ik daar ook mee leven.

Lange termijn-denken is idd. extreem moeilijk in voetbal en ene rechte lijn naar boven bestaat zelden of nooit in sport. De aanpak van Antwerp werpt zijn vruchten af. Hetzelfde kan echter ook gezegd worden van de standvastigheid van Mazzu en Dury. Ieder jaar de kern deels heropbouwen, maar wel vanuit een vaste visie. Antwerp zou hetzelfde kunnen doen in de komende twee jaar, zal voor een stuk hetzelfde moeten doen, gezien de leeftijd van de sterkhouders. De toekomst zal uitwijzen of ze daarin slagen.
Voor Tomi is al een bod van 6 miljoen binnengekomen maar is afgewezen!
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door sander0910 »

Afbeelding
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

sander0910 schreef:Afbeelding
Dan staat em in EEN statistiek toch bovenaan :grappig: :grappig:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Speelde in alle competitiewedstrijden mee, 13x basisspeler, 1x invaller.

Een x buitenspel om de 76 competitieminuten. Lijkt me niet schandalig veel in feite. :)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Vouch »

Inzaghi stond vroeger meer buitenspel dan mijn vrouw in de keuken (en zij heeft een broodjeszaak). En voor er hier weer één begint te zaniken, neen ik vergelijk Inzaghi niet met Boli!

Nee, het probleem is niet dat hij eens 1 match 3 keer off side stond op 5 minuten. Het probleem is dat de jongen geen goal gemaakt krijgt, en dat is puur vertrouwen. Hij speelt echt wel goed, hét type spits dat we nodig hebben, maar hij moet natuurlijk ook renderen. De kans die Boli begin tweede helft had... hij deed dat perfect! Alleen de afwerking was alweer 5 cm langs het doel.... Puur vertrouwen is zoiets, want beter kon hij die actie écht niet uitvoeren.

Hetzelfde zag ik bij Buya, waarom die knullige baltoetsen afgelopen zondag? Die jongen staat stijf van de stress en schrik.

Waarom is iets anders. We zijn wel kritisch, maar ten opzichte van andere clubs valt dat toch reuze mee, denk ik. Ligt dat dan aan de staf die te zeer hamert op bepaalde dingen?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door Positivo »

Vouch schreef:Inzaghi stond vroeger meer buitenspel dan mijn vrouw in de keuken (en zij heeft een broodjeszaak). En voor er hier weer één begint te zaniken, neen ik vergelijk Inzaghi niet met Boli!

Nee, het probleem is niet dat hij eens 1 match 3 keer off side stond op 5 minuten. Het probleem is dat de jongen geen goal gemaakt krijgt, en dat is puur vertrouwen. Hij speelt echt wel goed, hét type spits dat we nodig hebben, maar hij moet natuurlijk ook renderen. De kans die Boli begin tweede helft had... hij deed dat perfect! Alleen de afwerking was alweer 5 cm langs het doel.... Puur vertrouwen is zoiets, want beter kon hij die actie écht niet uitvoeren.

Hetzelfde zag ik bij Buya, waarom die knullige baltoetsen afgelopen zondag? Die jongen staat stijf van de stress en schrik.

Waarom is iets anders. We zijn wel kritisch, maar ten opzichte van andere clubs valt dat toch reuze mee, denk ik. Ligt dat dan aan de staf die te zeer hamert op bepaalde dingen?

Ik ben het met je eens Vouch.
Misschien moet Brijs, Buya enkele keren op verplaatsing brengen. Kwestie dat de druk daar iets minder is.
Misschien blokkeert die wel met de gedachte dat hij hier de duurste speler is . Zo spelers hebben extra aandacht nodig (zie ook Bezus)
Boli is toch een ander probleem die slaat tilt als hij een kans krijgt. Buya wordt al wit rond zijn neus (moeilijk, maar toch) als Brijs naar hem kijkt om hem op te stellen.

Nochtans, vooral voor Boli.... hebben ze nu net niet DE killer van de Jupiler pro league in hun rangen lopen.
Kamada die trapt ze wel binnen de palen.... en die moet niet veel kansen krijgen om te potten. Als je die zijn statistieken moest bekijken (trappen naar goal, doelpunten) dan staat die volgens mij op eenzame hoogte in onze competitie.
Misschien moet hij daar eens mee praten (best mét tolk) .
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 14: STVV - Zulte Waregem (04.11.2018 - 20u00)

Bericht door lindoke »

Kamada heeft een "cool" binnen de 16 die erg zeldzaam is. Ik denk dat er een enorm rendement uit te halen is als een ploeg echt in functie van hem speelt
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie