Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door Jacques »

Morgen naar de Kehrweg. Voor het eerst in twee jaar nog eens mee op verplaatsing, en dan nog naar een plek die ons zelden of nooit ligt. Als de gedachte aan Glühwein het haalt van het verstand. :mrgreen:
De selectie:
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Awel dan ga ik ook.
Zie ons wel iets rapen.
Moeilijkste match van november !
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door STimVV »

De Petter is er dit keer niet bij. En Kotysch wel weer opnieuw.
Het lijkt wel alsof Brys een beurtrol toepast voor de bankzitters. De ene week Kotysch, de andere week DePetter.
De ene week Gladon, de andere week Buya.

Ik verwacht dat DeSart en Asamoah starten en dat Endo op de bank zal zitten. Wanneer Botaka het niet beter gaat beginnen doen op zijn positie zou Endo daar ook eens zijn kans kunnen krijgen. Niet vergeten dat hij bij de nationale ploeg en bij zijn Japanse club op die positie speelde, vooraleer hij naar STVV kwam. Ik zie Endo vaker de achterlijn halen dan Botaka, die altijd naar binnen knijpt en zo veel te vaak de snelheid uit de aanval haalt. (idem voor de Norre aan de overkant eigenlijk)
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door Tompie »

STimVV schreef:De Petter is er dit keer niet bij. En Kotysch wel weer opnieuw.
Het lijkt wel alsof Brys een beurtrol toepast voor de bankzitters. De ene week Kotysch, de andere week DePetter.
De ene week Gladon, de andere week Buya.

Ik verwacht dat DeSart en Asamoah starten en dat Endo op de bank zal zitten. Wanneer Botaka het niet beter gaat beginnen doen op zijn positie zou Endo daar ook eens zijn kans kunnen krijgen. Niet vergeten dat hij bij de nationale ploeg en bij zijn Japanse club op die positie speelde, vooraleer hij naar STVV kwam. Ik zie Endo vaker de achterlijn halen dan Botaka, die altijd naar binnen knijpt en zo veel te vaak de snelheid uit de aanval haalt. (idem voor de Norre aan de overkant eigenlijk)
Klopt. De Norre kan je dat nog vergeven als rechtsvoetige op de linkerflank, dat is een logische beweging dan. Maar Botaka zou voor veel meer dreiging kunnen zorgen als hij wat vaker buitenom gaat. Dat hoeft niet elke keer maar nu is de verhouding 90-10 (90 keer naar binnen, 10 keer buitenom) ofzo en dat is te weinig.

Eupen is een tegenstander die ons niet ligt en we zijn ondertussen weer aan het afglijden naar een zwakke uitreputatie na toch enkele sterke resultaten in het seizoensbegin. Zo een wedstrijd als morgen kan finaal zeer belangrijk zijn.

Vorig seizoen was het een vrij gesloten wedstrijd waar De Roeck toen tevreden leek met een punt. Bij 0-0 en een klein sneeuwtapijt was STVV zelfs tijd aan het rekken in de slotfase toen, tot ongenoegen van de meegereisde supporters. Dat was dan toch een beetje het "tamme" van De Roeck. Ik hoop dat Brys belet dat het "we hebben het toch al zo goed gedaan dus het hoeft allemaal niet zo enorm meer" gevoel in deze groep kruipt. In Charleroi had je bijvoorbeeld wel dat gevoel. Morgen moet het dus beter.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door Krisaias »

Tompie schreef: Vorig seizoen was het een vrij gesloten wedstrijd waar De Roeck toen tevreden leek met een punt. Bij 0-0 en een klein sneeuwtapijt was STVV zelfs tijd aan het rekken in de slotfase toen, tot ongenoegen van de meegereisde supporters. Dat was dan toch een beetje het "tamme" van De Roeck. Ik hoop dat Brys belet dat het "we hebben het toch al zo goed gedaan dus het hoeft allemaal niet zo enorm meer" gevoel in deze groep kruipt. In Charleroi had je bijvoorbeeld wel dat gevoel. Morgen moet het dus beter.
Om nog maar te zwijgen over het debacle in playoff 2, toen we daar onze kansen op groepswinst eigenlijk vergooiden (3-1). Het toppunt was toen dat de spelers daarna een dagje vrij kregen van De Roeck "omdat ze zo een goed laatste half uur hadden gespeeld" :roll:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door lindoke »

0-1 Kamada. Properkes afgewerkt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door STimVV »

Bezus heeft Boli dit seizoen al een paar keer op dezelfde manier alleen voor de keeper gezet. Hij miste steeds. Bij Kamada ist meteen bingo.
Kamada is toch best wel een fenomeen aant worden. Raar dat hij van zichzelf zegt dat hij eerder een nr.8 is... (positie waar DeSart nu speelt)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door Jack »

Zotte speler toch Kamada.
Zo doeltreffend.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door enerkey »

Mmm andermaal in onze **** gepakt door Tim Pots. De man die als scheidsrechter is gewraakt door ons. Maar kan wel doodleuk in het busje deze wedstrijd orchestreren nu.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door smol »

0-2 volgens mij terecht afgekeurd, maar Kamada was er toch maar weer.
Maar als we van een scheids en of VAR geen cadeaus moeten verwachten zijn het Visser en Pots wel
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door lindoke »

0-2 terecht afgekeurd wegens buitenspel. Spijtig. Boli haalt zich een onnodige gele kaart op de nek. Dat we maar niet hetzelfde lot ondergaan als Waregem vorig weekend.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door enerkey »

Ok ik ging af op wat Stef Wijnants op de radio zei.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door STVVninof »

In deze eerste helft duidelijk hoe waardevol een Boli is of kan zijn in dit elftal. Voor het overige een vlot voetballend stvv dat ook wel de ruimte krijgt van Eupen. Dit moeten we vasthouden.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door lindoke »

Wat ik vreemd vind is dat bij die huizenhoge kans die Eupen krijgt er volgens mij 3 spelers van Eupen buitenspel stonden. Daar werd met geen woord over gerept.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 15: KAS Eupen - STVV (10.11.2018 - 20u)

Bericht door Tompie »

0-2 bij de rust. De tweede van Kamada werd terecht afgekeurd. Wel een fenomeen, wat een efficiëntie!

Beide spitsen spelen weer een prima partij. Knappe assist van Boli op De Norre die ook wel fraai afwerkt!

Geconcentreerd blijven, daar zal het nu op aan komen. Eupen was nog geen enkele keer gevaarlijk. Enfin, een keer toen ze allemaal buitenspel liepen. Daar had de VAR toch ingegrepen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie