STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

ze kunnen er daar nog altijd pixelblokskes opzetten moest het te schokkend zijn !
Heb dat nog al gezien !
:o
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Er is blijkbaar toch de intentie om ons kunstgrasveld te vervangen. In de winter kan dit blijkbaar niet, maar wanneer de weersomstandigheden het toe laten zou er weer een nieuwe "mat" komen.
Ik zag afgelopen weekend beelden van Excelsior-Ajax en van Heracles-Feyenoord. Zowel Excelsior als Heracles spelen op kunstgras. En die 2 velden zagen er toch héél wat beter en natuurlijker uit dan dat van ons. Dat zag er toch nog natuurlijk en zacht uit. Dat van ons blinkt en is keihard, ziet er echt niet uit als een voetbalveld. Als ik voor de match langs het veld sta vind ik het verschrikkelijk...

Bij Heracles installeerden ze bovendien een nieuwe mat waaronder verwarming is voorzien, zodat er ook bij sneeuw of vriestemperaturen perfecte omstandigheden zouden zijn. Zie link onder.
Ik hou mn hart vast als ons veld bespeeld zal worden wanneer er grondvorst is. Dan zal het nog harder en gladder zijn dan het nu al is. Want onze tent moeten ze 3 uur voor de match al afbreken.
In deze link gaat het er ook over dat ze bij PEC Zwolle willen overschakelen van kunstgras naar een hybride mat. Ze gaan ook hun veld 50cm ophogen om de zichtlijnen vanuit de tribunes beter te maken.

https://www.vi.nl/nieuws/heracles-kiest ... stgrasveld

Kunnen we aub van de situatie gebruik maken om RD duidelijk te maken dat het voor iedereen beter zou zijn om over te schakelen naar een hybride grasmat? Waar ze kunstgras combineren met echt gras. Ook op Stayen is het perfect mogelijk om het veld pakweg 40a50cm op te hogen, de sfeerloze betonnen muren worden zo ineens ook wat minder hoog. Je kan een gracht creëeren zoals ze in Gent hebben. Volgens mij heb je aan 60a70cm grond + een goed drainagesysteem voldoende om een hybride grasmat aan te leggen.
De zever dat het dak van de ondergrondse parking dit niet zou kunnen dragen lijkt me toch echt een drogreden te zijn. Wanneer we met z'n allen op het veld stonden was er geen sprake van een gewichtsprobleem. Bovendien was het de bedoeling dat er concerten georganiseerd konden worden, e.d.
In Mechelen zijn er ook 2 ondergrondse parkings aangelegd, waar er natuurlijk gras bovenop groeit. Bij Maanrock staan er bovenop de ondergrondse parking van de grote markt 25.000 mensen te springen. Allemaal geen probleem. En hier zou er geen grasveldje op gelegd kunnen worden? Geloof ik niks van. Als je iets niet wil, dan zeg je al snel dat het niet kan.

Als de Japanners het geregeld krijgen dat er weer deels natuurlijk gras komt te liggen op Stayen zouden ze weer heel wat in mn achting stijgen en zou het de beleving weer wat échter maken.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Ik ga er vanuit dat RD vooral naar de centen kijkt, niet noodzakelijk naar de beste oplossing.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik ga me niet uitlaten over de spelkwaliteit, maar het opmerkelijke is dat het vorige kunstgras qua uitzicht beter was. Het plastic van het huidige reflecteert het licht van de lampen (meer dan het vorige) en de korrel zorgt voor een roestbruine kleur, waardoor het er noch natuurlijk, noch goed onderhouden uit ziet. De heisa van de laatste weken is ongetwijfeld mee ingegeven door het uitzicht van de mat. De hogere borstelfrequentie maak op dat vlak tot hiertoe weinig of geen verschil. Ergens kon ik er nog wel (groen) om lachen toen één of andere analist een paar weken geleden zei dat we nu opnieuw -zoals vroeger- het slechtste veld hebben, maar dat was uiteraard niet de bedoeling.
Ongetwijfeld zullen de voorstanders van kunstgras in januari verwijzen naar de staat van de andere velden, deels terecht, maar voor mij zijn de velden van de topclubs eigenlijk de norm. De echte topclubs welteverstaan, niet dat zootje ongeregeld in Brussel of Brugge. Als ze er in Engeland in slagen om meer wedstrijden aan een hogere intensiteit zonder noemenswaardige problemen af te werken op een natuurlijke of hybride mat, moeten wij dat ook kunnen.
Ik kan de redenering van STimVV wat betreft de draagcapaciteit ook wel ergens volgen, al zou een ingenieur het extra gewicht van een natuurlijke of hybride mat eens deftig moeten berekenen en vergelijken met het gewicht van een paar duizend man op de mat (titelviering tegen Lommel) of het (hypothetisch) voorbeeld van een concert (dus toeschouwers+podium+apparatuur) om een definitieve uitspraak te kunnen doen. Een onafhankelijk ingenieur welteverstaan.

Soit, degene die hier terug een volledig echte of hybride grasmat legt, verdient een spreekwoordelijk standbeeld. Symbolisch zou dat voor mij belangrijk zijn. Als ik terugdenk hoe ze destijds na de laatste match met de bulldozers het veld op kwamen om het te verminken en vernielen en te vervangen door die (intussen letterlijk) mottige plastic, ben ik er nog niet goed van... :cry: :x
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:Ik ga me niet uitlaten over de spelkwaliteit, maar het opmerkelijke is dat het vorige kunstgras qua uitzicht beter was. Het plastic van het huidige reflecteert het licht van de lampen (meer dan het vorige) en de korrel zorgt voor een roestbruine kleur, waardoor het er noch natuurlijk, noch goed onderhouden uit ziet. De heisa van de laatste weken is ongetwijfeld mee ingegeven door het uitzicht van de mat. De hogere borstelfrequentie maak op dat vlak tot hiertoe weinig of geen verschil. Ergens kon ik er nog wel (groen) om lachen toen één of andere analist een paar weken geleden zei dat we nu opnieuw -zoals vroeger- het slechtste veld hebben, maar dat was uiteraard niet de bedoeling.
Ongetwijfeld zullen de voorstanders van kunstgras in januari verwijzen naar de staat van de andere velden, deels terecht, maar voor mij zijn de velden van de topclubs eigenlijk de norm. De echte topclubs welteverstaan, niet dat zootje ongeregeld in Brussel of Brugge. Als ze er in Engeland in slagen om meer wedstrijden aan een hogere intensiteit zonder noemenswaardige problemen af te werken op een natuurlijke of hybride mat, moeten wij dat ook kunnen.
Ik kan de redenering van STimVV wat betreft de draagcapaciteit ook wel ergens volgen, al zou een ingenieur het extra gewicht van een natuurlijke of hybride mat eens deftig moeten berekenen en vergelijken met het gewicht van een paar duizend man op de mat (titelviering tegen Lommel) of het (hypothetisch) voorbeeld van een concert (dus toeschouwers+podium+apparatuur) om een definitieve uitspraak te kunnen doen. Een onafhankelijk ingenieur welteverstaan.

Soit, degene die hier terug een volledig echte of hybride grasmat legt, verdient een spreekwoordelijk standbeeld. Symbolisch zou dat voor mij belangrijk zijn. Als ik terugdenk hoe ze destijds na de laatste match met de bulldozers het veld op kwamen om het te verminken en vernielen en te vervangen door die (intussen letterlijk) mottige plastic, ben ik er nog niet goed van... :cry: :x
Wat ik niet begrijp is dat die korrel niet gekleurd wordt, al is het maar dat het veld wat beter oogt. Dat bruin trekt toch op niets. In de winkels kun je graszaad kopen dat groengeverfd is, dan kunnen ze die korrel toch ook wel een groen kleurtje meegeven?
Laatst gewijzigd door Vouch op 14 nov 2018, 07:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Jan Bulder schreef:
Positivo schreef:Onze voorzitter (David Meekers) verblijft momenteel in Japan. Naar verluid zou oa het budget voor het volgende jaar besproken worden.

Wat ik nog opving is dat de Japanners erg gecharmeerd zijn door de gang van zaken. Niet alleen de resultaten van stvv, maar ook de belangstelling vanuit Japan zou groeiend zijn en dat zou op verschillende vlakken extra inkomsten genereren. Het een en ander heeft tot gevolg dat het administratieve team hier aan de Tiensesteenweg met extra (Japanse) medewerkers wordt versterkt.

Ik ben ook nog eens een kijkje gaan nemen op Stvv.jp
De wedstrijd tegen Eupen wordt uitvoerig becommentarieerd en die van Anderlecht (2u plaatselijke tijd) aangekondigd ! je treft er ook 7 foto’s aan, waaronder 1 foto van de door onze spionkop meegenomen Japanse vlag.

Nu las ik hier al eerder van de plannen voor het maken van een tifo…. en ook dat die concreet zouden worden ter gelegenheid van de wedstrijd tegen Anderlecht.(Hallo Tokyo). Die foto van die vlag zegt veel. Ik kan niet genoeg benadrukken voorzichtig te zijn in de keuze van de tifo. Wat voor ons als een waardering kan blijken , is dat niet noodzakelijk voor onze Japanse vrienden.

De spionkop kan NU een heel belangrijke impact hebben.
Het zou zo maar kunnen dat die tifo te zien is op de Japanse tv. Stel je voor hoe DMM dàt zou onthalen ! Daarom mogen jullie geen enkel risico nemen over de keuze.

De goedbedoelde raad van een stvv supporter.
Vooruit STVV. Positivo
Ge bedoelt iets als een Japanse kamikaze, met tweehoofdige adelaar op de staart, die een vliegdekschip met paars-witte vlag torpedeert?
:D :D :D
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Jan Bulder schreef:
Positivo schreef:Onze voorzitter (David Meekers) verblijft momenteel in Japan. Naar verluid zou oa het budget voor het volgende jaar besproken worden.

Wat ik nog opving is dat de Japanners erg gecharmeerd zijn door de gang van zaken. Niet alleen de resultaten van stvv, maar ook de belangstelling vanuit Japan zou groeiend zijn en dat zou op verschillende vlakken extra inkomsten genereren. Het een en ander heeft tot gevolg dat het administratieve team hier aan de Tiensesteenweg met extra (Japanse) medewerkers wordt versterkt.

Ik ben ook nog eens een kijkje gaan nemen op Stvv.jp
De wedstrijd tegen Eupen wordt uitvoerig becommentarieerd en die van Anderlecht (2u plaatselijke tijd) aangekondigd ! je treft er ook 7 foto’s aan, waaronder 1 foto van de door onze spionkop meegenomen Japanse vlag.

Nu las ik hier al eerder van de plannen voor het maken van een tifo…. en ook dat die concreet zouden worden ter gelegenheid van de wedstrijd tegen Anderlecht.(Hallo Tokyo). Die foto van die vlag zegt veel. Ik kan niet genoeg benadrukken voorzichtig te zijn in de keuze van de tifo. Wat voor ons als een waardering kan blijken , is dat niet noodzakelijk voor onze Japanse vrienden.

De spionkop kan NU een heel belangrijke impact hebben.
Het zou zo maar kunnen dat die tifo te zien is op de Japanse tv. Stel je voor hoe DMM dàt zou onthalen ! Daarom mogen jullie geen enkel risico nemen over de keuze.

De goedbedoelde raad van een stvv supporter.
Vooruit STVV. Positivo
Ge bedoelt iets als een Japanse kamikaze, met tweehoofdige adelaar op de staart, die een vliegdekschip met paars-witte vlag torpedeert?
Jaaaaaah... :geel: :blauw: :grappig:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Het stond hier mss al ergens, maar blijkbaar weer een Japanse sponsor bij: Arowz.

Je weet natuurlijk niet over welke bedragen er gesproken wordt, maar elke Yen is welkom :) .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Vouch schreef:Het stond hier mss al ergens, maar blijkbaar weer een Japanse sponsor bij: Arowz.

Je weet natuurlijk niet over welke bedragen er gesproken wordt, maar elke Yen is welkom :) .
Het bureau voor "exculsive" talent :grappig:
Kapitaal: 10 miljoen yen
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

In de kantlijn.

Oita Trinita, 1 van de drie clubs (na FC Tokyo en Fagiano Okayama) waar we een samenwerkingsovereenkomst mee hebben, promoveert naar de eerste divisie in Japan
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

Kunnen we aub van de situatie gebruik maken om RD duidelijk te maken dat het voor iedereen beter zou zijn om over te schakelen naar een hybride grasmat? Waar ze kunstgras combineren met echt gras. Ook op Stayen is het perfect mogelijk om het veld pakweg 40a50cm op te hogen, de sfeerloze betonnen muren worden zo ineens ook wat minder hoog. Je kan een gracht creëeren zoals ze in Gent hebben. Volgens mij heb je aan 60a70cm grond + een goed drainagesysteem voldoende om een hybride grasmat aan te leggen.
De zever dat het dak van de ondergrondse parking dit niet zou kunnen dragen lijkt me toch echt een drogreden te zijn. Wanneer we met z'n allen op het veld stonden was er geen sprake van een gewichtsprobleem. Bovendien was het de bedoeling dat er concerten georganiseerd konden worden, e.d.
In Mechelen zijn er ook 2 ondergrondse parkings aangelegd, waar er natuurlijk gras bovenop groeit. Bij Maanrock staan er bovenop de ondergrondse parking van de grote markt 25.000 mensen te springen. Allemaal geen probleem. En hier zou er geen grasveldje op gelegd kunnen worden? Geloof ik niks van. Als je iets niet wil, dan zeg je al snel dat het niet kan.

Als de Japanners het geregeld krijgen dat er weer deels natuurlijk gras komt te liggen op Stayen zouden ze weer heel wat in mn achting stijgen en zou het de beleving weer wat échter maken.[/quote]

Veld 50 cm ophopen over een oppervlakte van 120x70 m betekent een 4200 m3 aan aarde, gesteld dat dit doordrenkt wordt van regen mag je met een densiteit van 2000 kg/m3 rekenen op een extra gewicht van 8400 ton of anders gezegd 1000 kg/m2 extra draagkracht die nodig zou moeten zijn...afhankelijk van de overspanning (afstand tussen betonnen steunpunten) kan je dan bepalen of dit extra gewicht erbij genomen kan worden maar mijn ervaring zegt NIET mogelijk (draagstructuur meestal berekend op 4000 N/m2 of ongeveer een 400 kg/m2 en nu zou er maar liefst een extra 200% bovenop moeten komen - denk niet dat men destijds met dergelijke overcapaciteit berekend heeft want dit zou het stadion enkel en alleen als basisstructuur ontzettend duur maken ; face it : iets anders als kunstgras kan er niet komen !!
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

STimVV schreef:Er is blijkbaar toch de intentie om ons kunstgrasveld te vervangen. In de winter kan dit blijkbaar niet, maar wanneer de weersomstandigheden het toe laten zou er weer een nieuwe "mat" komen.
Ik zag afgelopen weekend beelden van Excelsior-Ajax en van Heracles-Feyenoord. Zowel Excelsior als Heracles spelen op kunstgras. En die 2 velden zagen er toch héél wat beter en natuurlijker uit dan dat van ons. Dat zag er toch nog natuurlijk en zacht uit. Dat van ons blinkt en is keihard, ziet er echt niet uit als een voetbalveld. Als ik voor de match langs het veld sta vind ik het verschrikkelijk...

Bij Heracles installeerden ze bovendien een nieuwe mat waaronder verwarming is voorzien, zodat er ook bij sneeuw of vriestemperaturen perfecte omstandigheden zouden zijn. Zie link onder.
Ik hou mn hart vast als ons veld bespeeld zal worden wanneer er grondvorst is. Dan zal het nog harder en gladder zijn dan het nu al is. Want onze tent moeten ze 3 uur voor de match al afbreken.
In deze link gaat het er ook over dat ze bij PEC Zwolle willen overschakelen van kunstgras naar een hybride mat. Ze gaan ook hun veld 50cm ophogen om de zichtlijnen vanuit de tribunes beter te maken.

https://www.vi.nl/nieuws/heracles-kiest ... stgrasveld

Kunnen we aub van de situatie gebruik maken om RD duidelijk te maken dat het voor iedereen beter zou zijn om over te schakelen naar een hybride grasmat? Waar ze kunstgras combineren met echt gras. Ook op Stayen is het perfect mogelijk om het veld pakweg 40a50cm op te hogen, de sfeerloze betonnen muren worden zo ineens ook wat minder hoog. Je kan een gracht creëeren zoals ze in Gent hebben. Volgens mij heb je aan 60a70cm grond + een goed drainagesysteem voldoende om een hybride grasmat aan te leggen.
De zever dat het dak van de ondergrondse parking dit niet zou kunnen dragen lijkt me toch echt een drogreden te zijn. Wanneer we met z'n allen op het veld stonden was er geen sprake van een gewichtsprobleem. Bovendien was het de bedoeling dat er concerten georganiseerd konden worden, e.d.
In Mechelen zijn er ook 2 ondergrondse parkings aangelegd, waar er natuurlijk gras bovenop groeit. Bij Maanrock staan er bovenop de ondergrondse parking van de grote markt 25.000 mensen te springen. Allemaal geen probleem. En hier zou er geen grasveldje op gelegd kunnen worden? Geloof ik niks van. Als je iets niet wil, dan zeg je al snel dat het niet kan.

Als de Japanners het geregeld krijgen dat er weer deels natuurlijk gras komt te liggen op Stayen zouden ze weer heel wat in mn achting stijgen en zou het de beleving weer wat échter maken.
Veld 50 cm ophopen over een oppervlakte van 120x70 m betekent een 4200 m3 aan aarde, gesteld dat dit doordrenkt wordt van regen mag je met een densiteit van 2000 kg/m3 rekenen op een extra gewicht van 8400 ton of anders gezegd 1000 kg/m2 extra draagkracht die nodig zou moeten zijn...afhankelijk van de overspanning (afstand tussen betonnen steunpunten) kan je dan bepalen of dit extra gewicht erbij genomen kan worden maar mijn ervaring zegt NIET mogelijk (draagstructuur meestal berekend op 4000 N/m2 of ongeveer een 400 kg/m2 en nu zou er maar liefst een extra 200% bovenop moeten komen - denk niet dat men destijds met dergelijke overcapaciteit berekend heeft want dit zou het stadion enkel en alleen als basisstructuur ontzettend duur maken ; face it : Japanner of European , iets anders als kunstgras kan er niet komen !!
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door bert1924 »

Waarom spreekt iedereen van 50cm,ik denk dat 30 a40cm ook moet voldoen..En het plafond van de parking kan toch ook verstevigd worden!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

bert1924 schreef:Waarom spreekt iedereen van 50cm,ik denk dat 30 a40cm ook moet voldoen..En het plafond van de parking kan toch ook verstevigd worden!
Het gaat ook om uw verticale structuur natuurlijk...
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Momenteel ligt er bovendien al een uitvulling van een 20-tal cm dacht ik, want ook het kunstgras heeft een "bed" nodig met drainage voor het water.
Plaats reactie