Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door zipke373 »

stvvilvoorde schreef:
toyotacorolla schreef:Was geen strafschop.
Zelfs volgens Sonck niet, onterechte strafschop
en die in de eerste helft, was dat penaltyfout? (als Boli zijn kous kapot getrapt wordt?)
(zag die fase niet eens in de samenvatting)
Ook niet gezien in de samenvatting...wel gezien dat Bornauw eigenlijk aan rood ontsnapt bij een fout op Bezus.
Gestrekt been, voet vooruit...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zipke373 op 26 nov 2018, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Positivo »

Wat bedenkingen.

Hoe opwindender de overwinning van stvv, hoe minder de reacties hier op het forum (of waren - zijn die allemaal aan het feesten ?)

Tribune oost was toch voor een (klein) deel duidelijk gevuld met jeugdvoetballertjes.
Volgens mij komen de supporters pas echt terug, als er bewezen wordt dat na een succesperiode geen uitverkoop volgt.

In het begin van de tweede helft, gaf ik geen eurocent voor winst (zelf gelijkspel) van stvv..... en toen stopte Anderlecht met voetballen. Of explodeerde stvv. We scoren tegen 100% .
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef:
In het begin van de tweede helft, gaf ik geen eurocent voor winst (zelf gelijkspel) van stvv..... en toen stopte Anderlecht met voetballen. Of explodeerde stvv. We scoren tegen 100% .
Ik ook niet en dan wisselde hij tegen mijn verwachtingen in toch Botaka...
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Dreke »

Ik lees hier op het forum en in de media dat Anderlecht redelijk goed voetbalde. Wat moet dat eerder dit seizoen dan geweest zijn? Ik vond dat allemaal maar zeer matig. Zowel qua spelbeeld als individuele kwaliteit.

Wij waren zelf niet op niveau gisteren. Verre van zelfs. Dat een ploeg/club als Anderlecht daar niet van kan profiteren, zou net de alarmbellen moeten laten afgaan.

Coucke heeft nog heel veel werk...

Veel credits aan de trainer. Ik was bij zijn aanstelling ook eerder sceptisch. Maar hij heeft echt wel al een aantal wedstrijden doen kantelen en hij probeert attractief voetbal te brengen.

Boli is geen topspits. Maar gisteren gewoon onmisbaar. Deze ploeg kan door zijn aanjagen (en dat van Bezus) op deze manier voetballen.
A loyal football fan only supports the shirt...
KrisP
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jan 2011, 08:58

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door KrisP »

Het viel me in de voorbereiding al op dat Botaka te kort komt voor eerste klasse. Vele mensen waren laaiend enthousiast over hem; Het is niet omdat je wat kan dribbelen dat je per sé een goeie voetballer bent. Zo hebben we hier op de back nog iemand gehad (Yannick Rymenants, fantastische techniek, maar daar stopt het ook).

Botaka komt verdedigend zwaar te kort (2 goals op zijn kap zondag) en aanvallend brengt hij ook niet veel bij; Zowel zijn voorzetten komen niet aan, als zijn acties mislukken vaak omdat hij zichzelf liever vastdribbelt dan simpel in te spelen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Jacques »

zipke373 schreef:
stvvilvoorde schreef:
toyotacorolla schreef:Was geen strafschop.
Zelfs volgens Sonck niet, onterechte strafschop
en die in de eerste helft, was dat penaltyfout? (als Boli zijn kous kapot getrapt wordt?)
(zag die fase niet eens in de samenvatting)
Ook niet gezien in de samenvatting...wel gezien dat Bornauw eigenlijk aan rood ontsnapt bij een fout op Bezus.
Gestrekt been, voet vooruit...

Afbeelding
Is goed om iemand zijn been te breken...Anderlecht komt hier twee keer goed weg. Ten eerste omdat de ref geen voordeel geeft aan De Sart die recht op doel af kon. Ten tweede omdat Bornauw slechts geel kreeg. Als het omgekeerd gebeurt, is het kot te klein en zeveren ze er een halve aflevering van Extra Time mee vol. Nu zal het gaan over de jonkies, de jonkies en nog eens de jonkies. Dat dit niet meer of niet minder is dan een afgang voor het transferbeleid (en evt. ook het medische beleid), vergeet men erbij te zeggen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 26 nov 2018, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Jack »

Gisteren dus nog eens gaan kijken in mijn vertrouwde Vak C.
Blijft toch veruit het beste vak om in te zitten naar mijn mening. :blauw: :geel:

Schitterende overwinning.
Ik was er op voorhand vrij gerust in. Eigenlijk moet de match na 25min beslist zijn.
Rood voor Anderlecht en wij 2 of 3-0 voor.
Dan eigenlijk in slaap laten wiegen door Anderlecht waardoor zij van minuut 30 tot minuut 55 ofzo de betere waren.
Botaka komt bijna wekelijks te kort, maar gisteren sloeg wel alles. Is er niet 1x in geslaagd Amuzzu tegen te houden. Nog te lang gewacht met de wissel me dunkt, maar chapeau dat hij het toch nog doet! Nu tijd om 'm uit de ploeg te zetten, die band af te nemen en in de winter een deftig alternatief binnen te halen. Het is immers niet dat hij aanvallend al zo veel bijgebracht heeft. Voorzetten gaan meestal richting overkant cornervlag.

Geen idee wat ik van Anderlecht moet denken. Inderdaad enkele beloftevolle spelers, maar met allemaal gastjes van 1m65 ga je in de JPL toch niet veel matchen winnen. Zeker niet als je verdediging van diep triest niveau is.

STVV speelde gisteren zeker geen geweldige match, maar ik had van in het begin wel door dat we konden scoren tegen hen in de betere momenten.
Nu belangrijk om te winnen in de beker, tegen zo'n tegenstander er uit gaan zou wel heel pijnlijk zijn en meer dan waarschijnlijk het gevolg zijn van motivatieproblemen. Mag niet gebeuren!!!
Laatst gewijzigd door Jack op 26 nov 2018, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Jebus4life »

We mogen (onrechtstreeks) ook de ref nog bedanken ^^

Na de 1-2 leek het even helemaal voorbij waarna we op een minuut of 5, 3 gele kaarten gepakt hebben.
Daardoor zat plots het vuur in de achterban, wat de spelers automatisch naar voor stuwt, dan scoren we geen 2 minuten later de gelijkmaker en was het hek helemaal van de dam. De jonkies van Anderlecht waren toen toch even het noorden kwijt.

Als er gisteren maar 5000 ipv 10.00 zat, geloof ik niet dat we deze wedstrijd ooit konden winnen :geelblauw:
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door moanverke »

Jacques schreef:
zipke373 schreef:
stvvilvoorde schreef:
toyotacorolla schreef:Was geen strafschop.
Zelfs volgens Sonck niet, onterechte strafschop
en die in de eerste helft, was dat penaltyfout? (als Boli zijn kous kapot getrapt wordt?)
(zag die fase niet eens in de samenvatting)
Ook niet gezien in de samenvatting...wel gezien dat Bornauw eigenlijk aan rood ontsnapt bij een fout op Bezus.
Gestrekt been, voet vooruit...

Afbeelding
Is goed om iemand zijn been te breken...Anderlecht komt hier twee keer goed weg. Ten eerste omdat de ref geen voordeel geeft aan De Sart die recht op doel af kon. Ten tweede omdat Bornauw slechts geel kreeg. Als het omgekeerd gebeurt, is het kot te klein en zeveren ze er een halve aflevering van Extra Time mee vol. Nu zal het gaan over de jonkies, de jonkies en nog eens de jonkies. Dat dit niet meer of niet minder is dan een afgang voor het transferbeleid (en evt. ook het medische beleid), vergeet men erbij te zeggen.
Inderdaad, trouwens Ceballos krijgt voor een gelijkaardige fout rood in Brussel, na tussenkomst van de VAR.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Jack »

Denk wel dat Bezus ook ergens een vergelijkbare fout maakt. Iets minder erg wel.
Deze is alleszins rood. Van Bezus heb ik de beelden nog niet gezien.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Since '54 »

Om het een tweede keer te zeggen. Jorge Teixeira is de nieuwe Marcel Lemoine. Ik zie zoveel gelijkenissen in zijn spel, doozicht, inzet als bij onze voirmalige 4-voudige Rode Duivel. Een absolutt compliment.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door Mikman »

Dit was zo'n avond zoals de setting voor een STVV-Anderlecht hoort te zijn: koude novemberavond, mistig, was het geen voetbal, je zou nooit buiten gekomen zijn. In mijn herinnering werden ze al-tijd zo gespeeld ( behalve die onder Brepoels waar we 2-1 wonnen en de leiding pakten ). De typische geur van gras vermengd met die van hamburgers en frieten is helaas al een tijdje verdwenen uit het stadion. Het is op zich al verwonderlijk dat die hot-dogkraampjes nog niet vervangen zijn door quinoa-standjes en andere vegan-toestanden. Het voetbalstadion als laatste bastion van de traditionele fastfood-beleving.

Het begin van de match was goed met STVV dat het scherpst uit de kleedkamers kwam en heel hoge pressing speelde. Dat een bal die de Anderlecht-verdediging wou ontzetten via een Truiense voet bijna in doel belandde, was typerend voor de felle openingsfase van STVV. Het doelpunt van Bezus was dan ook niet onlogisch, helaas vergat Teixeira even later om Anderlecht vroeg in de wedstrijd al helemaal K.O. te slaan. Overigens kreeg Bornauw maar geel voor een gelijkaardige fase die Ceballos in de heenmatch rood opleverde en vergat scheidsrechter Alen in die fase het voordeel aan De Sart toe te kennen. Zoals ik na de match tegen Zulte-Waregem al bepleitte: voordeel moet je áltijd laten uitspelen tot het voordeel daadwerkelijk is opgeheven, pas daarna kom je terug op de fout. Zoals de scheidsrechter even later wél goed deed bij een fase van Anderlecht.

De vroege voorsprong van STVV was misschien zo slecht nog niet voor het jonge Anderlecht. De druk van STVV verdween, zeker toen Boli een tijdlang aan de kant moest voor een blessurebehandeling en de overgebleven Kanaries niet meer gingen doorjagen. Toen Boli terug was, was die pressing er plots niet meer, alsof ze er bij STVV niet in slaagden om die knop weer om te draaien en weer druk naar voren te zetten. De Anderlecht-jeugd is opgeleid om de bal te hebben en het initiatief te nemen, dus voor hun was het zeker niet oncomfortabel om op de helft van de tegenstander te gaan voetballen zonder dat die voor veel dreiging zorgt op de tegenaanval. Niet dat Anderlecht zelf veel dreigde, want al bij al kreeg Steppe nauwelijks een schot te verwerken. Het was eerder dat STVV zelf te weinig deed in balbezit. De weinige keren dat STVV er wel in slaagde om in de buurt van de vijandelijke zestien te komen, werd er te slordig omgesprongen met de geboden ruimte. Het werd steeds duidelijker dat Amuzu -toch wel een talent- geen kind had aan de weer zeer weifelende Botaka, en het was niet toevallig via de lekkende Truiense rechterflank dat het tegendoelpunt kwam. Net als tegen Brugge slaagde STVV er niet in om voor rust de bakens nog te verzetten, en met de 1-1-ruststand mochten we niet klagen want er zat echt wel te weinig vuur in het spel.

Na de rust ontsnapten we meteen aan de 1-2, en in tegenstelling tot die match tegen Brugge slaagde STVV er niet in om na rust de match meteen naar zich toe te trekken. Het was niet toevallig via weer Amuzu-Botaka dat het tweede doelpunt viel. Botaka is gewoon dé zwakke schakel binnen dit geheel. Dat hij wat nukkig naar de kant ging en in de krant vandaag verklaart ontevreden te zijn met zijn vervanging, is toch bizar. Natuurlijk is geen enkele speler blij om vervangen te worden, maar je moet toch genoeg zelfkennis hebben om in te zien dat het probleem op jouw positie lag? En niet voor het eerst dit seizoen natuurlijk. Brys had deze wissel ook al voor de 1-1 kunnen doen ( of gewoon zonder Botaka gestart zijn ) dus hem bloempjes toewerpen voor die wissel, in een opstelling die ik al veel langer prefereer met De Norre op rechts en Acolatse op links, gaat wat te ver. Het was eerder ( laat ) voortschrijdend inzicht van de coach.
Misschien ook wel een tikkeltje geluk dat er nu een VAR is. In het pré-VAR-tijdperk zou je je na die penalty bekocht gevoeld hebben en je daarop geconcentreerd hebben, nu wist iedereen dat de scheidsrechter het klaarblijkelijk toch wel bij het goede eind had. Of toch niet zó verkeerd als in het verleden ( hallo Kristof Dierick ) dat het schandalig was.

De 2-2 was niet echt verdiend, want de 1-3 hing eerder in de lucht, maar je dwingt het wel zelf af natuurlijk. Dit maal wel pluimpjes voor Verbiest en Charaï, die zoals zo vaak dit seizoen de tegenstander wisten te verrassen met een creatief schema op een standaardsituatie. Dat is (ook) een geweldige kwaliteit natuurlijk, als je zoiets achter de hand hebt. Zo kan je jezelf altijd opnieuw in een match knokken. En je moet het goed uitvoeren. De voorzet van De Norre was uitstekend, net zoals op Eupen Garcia op het juiste moment met het juiste gevoel de doorsteekpass gaf aan Kamada. Ik heb zo'n vermoedend dat alle gevaarlijke standaardfases van STVV dit seizoen vanavond in Extra Time gaan zitten.

Een bleke Kamada zorgde voor de 3-2. Uiteraard gaan Didillon hier in de fout, net als bij de 4-2, maar ook hier weer: je dwingt het wel zelf af. Boli die in de 90e minuut gaat doorjagen, dat is zijn verdienste. In de heenmatch kreeg Anderlecht statistisch gezien heel wat schietkansen, maar als er bijna geen enkele tussen de doelpalen beland, dan kan je moeilijk scoren. Kamada trapt altijd tussen de palen,een kwaliteit.
Het jonge Anderlecht leerde gisterenavond een belangrijke les, eentje die hun voorgangers al kenden: zelfs als je het gevoel hebt dat je het onder controle hebt op Stayen, kan het toch nog gaan spoken. Anderlecht verdiende het meer om hier iets te rapen dan Brugge enkele weken geleden, maar dat is voetbal. Geconcentreerd verdedigen, ballen tussen de palen trappen en geen individuele fouten maken horen ook bij het voetbal, niet enkel hetgeen je doet als je de bal hebt. Als je vier doelpunten incasseert ( dat laatste moet je misschien niet echt meetellen gezien de wedstrijdsituatie ) , kan je moeilijk punten pakken.

En dus staat STVV bij het ingaan van de decembermaand op 3 punten van Anderlecht en 4 van Club. Onverhoopt, onverwacht. Nog altijd ongeslagen in eigen huis. Nu al even veel punten als hetgeen waar Eupen zich vorig seizoen mee redde. Meer punten ook dan De Roeck vorig seizoen na 16 speeldagen.
Naar Antwerp, altijd intens daar, zeer moeilijk om er wat te rapen. Daarna Standard, een match met veel inzet in alweer een (bijna) vol huis. Laat maar komen, de komende weken. Natuurlijk moet je voluit voor PO1 gaan, ik zou trouwens niet weten wat je anders moet doen. En de beker natuurlijk, ik blijf het herhalen.
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door ronnieking »

Ik heb de wedstrijd 2 maal gezien, eerst op Stayen en dan via Belgacom. Ik had rond 8 uur gisterenavond het gevoel dat we niet onverdiend wonnen. Zeker, Anderlecht had iets kunnen rapen maar de individuele fouten vooral hebben hun genekt. Toch maar heel matige verdedigers hebben de Brusselaars met Vranjes als dieptepunt. Ook Bornauw zal nog veel boterhammen met spek mogen eten... Op TV ook nog eens gekeken met de interviews en analyses vooraf en achteraf. Triestige Hein had het wonder boven wonder niet veel meer over het versleten kunstgras, commentatoren Raes en Sonck des te meer, ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel keer dat ze daarop zijn teruggekomen... triestig, heel triestig, in de programma's van deze week met Extra Time op kop zal het ongetwijfeld ook weer één van de hoofdthema's worden. Je zou nog gaan geloven dat Anderlecht door de staat van het veld niet heeft kunnen winnen.. toch maar eerst eens met jezelf en je ploeg te biechten gaan, triestige molenwiekende Hein langs de lijn...ben alleen al blij dat ze goed op hun doos hebben gekregen voor die kerel alleen.. oh ja voor de tegenstanders van Boli, was voor mij gisteren man van de match..., je zal hem missen in Antwerp... spijtig van die domme gele kaart..
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16 : STVV -RSC Anderlecht (25/11/18 - 18 uur)

Bericht door STVV-fan »

ronnieking schreef:Ik heb de wedstrijd 2 maal gezien, eerst op Stayen en dan via Belgacom. Ik had rond 8 uur gisterenavond het gevoel dat we niet onverdiend wonnen. Zeker, Anderlecht had iets kunnen rapen maar de individuele fouten vooral hebben hun genekt. Toch maar heel matige verdedigers hebben de Brusselaars met Vranjes als dieptepunt. Ook Bornauw zal nog veel boterhammen met spek mogen eten... Op TV ook nog eens gekeken met de interviews en analyses vooraf en achteraf. Triestige Hein had het wonder boven wonder niet veel meer over het versleten kunstgras, commentatoren Raes en Sonck des te meer, ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel keer dat ze daarop zijn teruggekomen... triestig, heel triestig, in de programma's van deze week met Extra Time op kop zal het ongetwijfeld ook weer één van de hoofdthema's worden. Je zou nog gaan geloven dat Anderlecht door de staat van het veld niet heeft kunnen winnen.. toch maar eerst eens met jezelf en je ploeg te biechten gaan, triestige molenwiekende Hein langs de lijn...ben alleen al blij dat ze goed op hun doos hebben gekregen voor die kerel alleen.. oh ja voor de tegenstanders van Boli, was voor mij gisteren man van de match..., je zal hem missen in Antwerp... spijtig van die domme gele kaart..
Inderdaad spijtig van die gele kaart, maar Boli is tot nu toe altijd al fit gebleven.

Dat is een ganse prestatie op zich.

Ooit moest je dus wel een match of 2 het zonder Boli gaan doen, ik ben benieuwd wat Brys uit zijn mouw gaat schudden op Antwerp.
Plaats reactie