Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door StellaWADASWAD »

Dit lijkt me de reden voor de oefenwedstrijd tegen Westerlo van vorige week. We moeten zorgen dat er zo veel mogelijk rotatie is, want de wedstrijd tegen Standard is uiterst belangrijk met het oog op certitude voor PO1. Ik zou voor een 532 opteren met daarin de spitsen die we niet te vaak zien. Voorts De Bruyn, Kotysch, De Petter, Sankhon en Legaer Turay/Nazon een wedstrijd geven.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Halenaar »

StellaWADASWAD schreef:Dit lijkt me de reden voor de oefenwedstrijd tegen Westerlo van vorige week. We moeten zorgen dat er zo veel mogelijk rotatie is, want de wedstrijd tegen Standard is uiterst belangrijk met het oog op certitude voor PO1. Ik zou voor een 532 opteren met daarin de spitsen die we niet te vaak zien. Voorts De Bruyn, Kotysch, De Petter, Sankhon en Legaer Turay/Nazon een wedstrijd geven.
Dat je wat andere mensen laat spelen ok, maar quasi een heel elftal vervangen lijkt me niet verstandig...
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Croky Cup: STVV-Mandel United

Bericht door Mattes »

Woensdag zal de 1/8ste finale plaatsvinden tussen STVV en Mandel United.

De perfecte wedstrijd om enkele andere jongens een kans te geven. Ik zou persoonlijk met de volgende 11 spelers starten:

-----------------Pirard--------------------
-----Mmaee---Kotysch----De Petter--
Acolatse------------------------------Koike
-----------Endo------Sankhon-----------
----De Bruyn--------------Ceballos------
-----------------Turay--------------------

Bank: Steppe, Legear ( pas terug uit blessure), Nazon, Gladon, De Sart, Tomiyasu, Janssens.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Croky Cup: STVV-Mandel United

Bericht door tweety »

De beker is veel belangrijker dan eventueel PO I, dus ik zou niet al te veel wijzigen (en al zeker niet de hele ploeg in 1 keer)
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Croky Cup: STVV-Mandel United

Bericht door Mattes »

tweety schreef:De beker is veel belangrijker dan eventueel PO I, dus ik zou niet al te veel wijzigen (en al zeker niet de hele ploeg in 1 keer)
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik denk dat we onze spelers ook niet mogen opbranden en met de ploeg die hierboven staat zou je in principe die wedstrijd altijd ruim moeten winnen.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Positivo »

Nà die verschrikkelijke veldslag in Antwerp kan Brijs niet anders dan roteren.
Er zijn spelers die volgens mij nu nog altijd op de massagetafel liggen en ik verwacht dan ook een heel nieuw team.

Er zijn volgens mij heel wat spelers die scherp staan om zich te tonen. Die moeten al niet gemotiveerd worden.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Smurf »

Als het bekertornooi ons iets moet geleerd hebben, is het toch dat je net niet moet denken dat je B-elftal het ineens wel zal afhandelen. Bezus kan je er misschien eens aflaten omdat die het redelijk hard te verduren kreeg. Pirard zou je ook nog wel kunnen opstellen. En dan misschien nog 1 of 2 anderen. Maar dat lijkt me al meer dan voldoende.
Je ziet het immers telkens opnieuw gebeuren. Te weinig matchritme, geen automatismen, ...

Zelf gewoon onze taak doen. Hopen op een stunt (groot woord) van Charleroi. En dan zit er echt geen enkele ploeg meer in die het op dit moment beter doet.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Antismurf »

Boli heeft afgelopen weekend rust gehad ;) Die zou ik minstens de eerste helft laten spelen. Hopelijk staat er dan een voorsprong op het bord en kan iemand anders (Buya?) in de 2e helft zijn kans gaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Jacques »

Ondanks de zware match op Antwerp, verwacht ik toch niet al te veel wissels. Tegen Duffel waren er ook maar 4 wissels in vergelijking met de match voordien tegen...Antwerp. Bezus zal misschien wat rust gegund worden, gezien die al met pijn zat en de nodige tikken kreeg op de Bosuil. Ceballos lijkt dan de meest voor de hand liggende keuze als vervanger. In de spits wordt het afwachten of Brys kiest voor Boli of nog eens een kans gunt aan Buya/Nazon/Gladon. Op de flank verwacht ik Acolatse die de laatste weken goed op dreef is en achterin zullen er mogelijk wel speelminuten zijn voor Kotysch en/of De Petter. Veel meer wijzigingen verwacht ik eigenlijk niet in de beginopstelling.
Het doel moet in ieder geval zijn om geconcentreerd te starten en zo snel mogelijk een voorsprong op het bord te krijgen. Ik verwacht me aan een erg gemotiveerd Mandel. Onze sterke prestaties zullen hen alleen maar meer gebrand maken op een stunt. We moeten hen die hoop zo snel mogelijk ontnemen. Een scenario zoals tegen Duffel waarbij je nog voor de rust op 2-0 kan komen zou ideaal zijn. Dan kan je in de loop van de 2de helft nog altijd een paar basisspelers naar de kant halen.


Edit: net de persconferentie van Brys gezien. De rode draad was de focus op het nu. Niet meer blijven stilstaan bij de match tegen Antwerp, nog niet vooruitkijken naar Standard. De beker is zeker ook een doel. Een tussentijd balans zullen we wel binnen drie weken opmaken. Tussen de lijnen liet hij ook uitschijnen niet al te veel te zullen wisselen, daarbij o.a. een verwijzing naar W-B dat met een halve reservenploeg aantrad in de vorige ronde en er uitging tegen Mandel. Niks spectaculair, maar wel allemaal zinnige klap. Als de ploeg morgen met dezelfde nuchterheid en beroepsernst aantreedt, moet het goed komen.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef:Edit: net de persconferentie van Brys gezien. De rode draad was de focus op het nu. Niet meer blijven stilstaan bij de match tegen Antwerp, nog niet vooruitkijken naar Standard. De beker is zeker ook een doel. Een tussentijd balans zullen we wel binnen drie weken opmaken. Tussen de lijnen liet hij ook uitschijnen niet al te veel te zullen wisselen, daarbij o.a. een verwijzing naar W-B dat met een halve reservenploeg aantrad in de vorige ronde en er uitging tegen Mandel. Niks spectaculair, maar wel allemaal zinnige klap. Als de ploeg morgen met dezelfde nuchterheid en beroepsernst aantreedt, moet het goed komen.
Inderdaad. Als je Brys bezig hoort lijkt er nog een enorme focus te zijn voor de komende dagen en weken. Geen foliekes. "We staan op een paar wedstrijden van een mogelijke finale". Lang geleden dat ik dat iemand binnen deze club heb horen zeggen.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Jebus4life »

Jan Bulder schreef:
Jacques schreef:Edit: net de persconferentie van Brys gezien. De rode draad was de focus op het nu. Niet meer blijven stilstaan bij de match tegen Antwerp, nog niet vooruitkijken naar Standard. De beker is zeker ook een doel. Een tussentijd balans zullen we wel binnen drie weken opmaken. Tussen de lijnen liet hij ook uitschijnen niet al te veel te zullen wisselen, daarbij o.a. een verwijzing naar W-B dat met een halve reservenploeg aantrad in de vorige ronde en er uitging tegen Mandel. Niks spectaculair, maar wel allemaal zinnige klap. Als de ploeg morgen met dezelfde nuchterheid en beroepsernst aantreedt, moet het goed komen.
Inderdaad. Als je Brys bezig hoort lijkt er nog een enorme focus te zijn voor de komende dagen en weken. Geen foliekes. "We staan op een paar wedstrijden van een mogelijke finale". Lang geleden dat ik dat iemand binnen deze club heb horen zeggen.
Op zich klopt het ook, zeker dit jaar.
Uit de linkertabel blijven er op dit moment 4 ploegen over:
Charleroi
Genk
(1 van die 2 gaat er dus al uit door hun onderling duel, Genk is nog niet klaar op Mambourg (zeker omdat ik wel wat wissels verwacht door het drukke schema van Genk), maar blijven natuurlijk wel favoriet.)

Gent
(normaal gezien weinig problemen gezien de gekwetsten bij Beerschot)

STVV
(wij hebben de op papier makkelijkste affiche van alle ploegen in de beker)

Gezien de huidige sterkte en vorm (die natuurlijk nog wel wat zal wisselen, je blijft geen heel seizoen op topniveau spelen) en de huidige loting moet je gewoon durven zeggen dat die beker winnen een doel is. Als je dan volgende ronde uit op Genk moet gaan spelen en eruit ligt, tsja, jammer maar dat kan gebeuren. Tegen elke andere ploeg die nog in het tornooi zit heb je gewoon realistische winstkansen en ben je op dit moment bijna altijd favoriet (zeker thuis).

Bovendien kan je nog eens meeval hebben met de loting, en dus in plaats van Genk of Gent in de volgende ronde gewoon tegen Lokeren/Mechelen of Union/Knokke uitkomen. Zelf zou ik een partij tegen Beerschot nog wel zien zitten. Maar gezien onze coach zijn rattenhart is dat misschien niet optimaal
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door STimVV »

Geen Asamoah en geen Teixeira in de kern.
Dus sowieso zullen er toch al minstens 2 wissels zijn tov Antwerp.
Kotysch zal zich willen bewijzen op de positie van Teixeira. Dat zit dus ok.
Buiten Asamoah en Teixeira zou ik Bezus toch ook wat rust durven geven. Die speelt al weken met pijnstillers. Strompelde van het veld tegen Anderlecht, en ook in Antwerp kreeg hij heel wat te verduren.
Een gebeten Kotysch, De Petter, Ceballos, Acolatse zullen ook iets willen laten zien. En ook Endo wil knokken om weer een basisplaats te krijgen. Meer dan 3 a 4 wijzigingen zullen er niet zijn denk ik. (hoop ik)
Hopelijk maken die 3 a 4 wissels de ploeg extra scherp omdat die jongens hun kans willen grijpen. Dat hoeft dus geen verzwakking te zijn.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Tompie »

In de wedstrijd tegen Duffel was het eigenlijk vooral De Bruyn die het verschil maakte.

Kotysch speelde toen ook mee, het viel toen eigenlijk meteen op dat Tomi ook een pak minder secuur oogde zonder zijn maatje Teixeira langs hem. Zonder erg in die wedstrijd uiteraard.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Mikman »

Vanuit fysiek oogpunt jammer dat de match tegen Standard niet op zondag valt. Die ene dag extra rust had toch wel een verschil gemaakt.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Vouch »

Mandel United staat eerste in 2e amateur A, van de laatste 3 matchen 2 gewonnen (overtuigend) en 1 verloren.

Nu, we gaan we niet flauw doen he, de 5e in eerste klasse moet altijd winnen tegen de eerste van vierde klasse, zeker thuis. Maar toch, laat het ons maar niet te makkelijk opnemen!

Soit, als we ooit nog eens een mooie Beker-campagne willen, dan is dit jaar de uitgelezen kans. We hebben er de ploeg voor en we kunnen op een relatief makkelijke manier in de kwartfinale staan....
Plaats reactie