Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Jacques »

Het is toch oh zo moeilijk om die concentratie vast te houden (niet enkel voor ons). Ik denk dat na een kwartier het balbezit 70-30 moet geweest zijn, maar we deden er weinig of niets mee en uiteindelijk wandelen we onszelf via de 1-0 diep in de 2de helft nog naar een 1-1, om dan effen door te duwen naar 3-1 en terug te klungelen tot 3-2. Geen ideaal scenario, noch een schoonheidsprijs voor gisteren, maar we zijn door en dat is het belangrijkste.

Kleine opmerkingen/vaststellingen:
- De Petter en Kotysch zullen niet snel in de basis opduiken in competitie. Niet archislecht, maar ook niets waar Teixeira of Asamoah zich zorgen om moeten maken.
- Zwakke invalbeurten van De Sart (ondanks de assist) en Ceballos (wa was da?). Acolatse met die penalty ook zeker geen geweldige invalbeurt. Zo is het natuurlijk niet simpel om de controle te houden.
- Was de 2-1 geen buitenspel? Voelde voor mij zo aan. Iemand die juist op de lijn zat?

Volgende ronde Gent. Niet makkelijk, maar na Duffel en Mandel mogen we niet mopperen. Bovendien weer op eigen veld, wat zeker midweek toch wel een voordeel is. Het thuispubliek daagt niet in groten getale op, maar dat geldt nog meer voor de bezoekers (alle begrip daarvoor trouwens). Thuis tegen Knokke/Union was op papier beter geweest, maar liever thuis tegen Gent dan naar Genk of Kortrijk.
Laatst gewijzigd door Jacques op 06 dec 2018, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Louis XIV »

Jacques schreef:Het is, niet enkel voor ons, toch oh zo moeilijk om die concentratie vast te houden. Ik denk dat na een kwartier het balbezit 70-30 moet geweest zijn, maar we deden er weinig of niets mee en uiteindelijk wandelen we onszelf via de 1-0 diep in de 2de helft nog naar een 1-1, om dan effen door te duwen naar 3-1 en terug te klungelen tot 3-2. Geen ideaal scenario, noch een schoonheidsprijs voor gisteren, maar we zijn door en dat is het belangrijkste.

Kleine opmerkingen/vaststellingen:
- De Petter en Kotysch zullen niet snel in de basis opduiken in competitie. Niet archislecht, maar ook niets waar Teixeira of Asamoah zich zorgen om moeten maken.
- Zwakke invalbeurten van De Sart (ondanks de assist) en Ceballos (wa was da?). Acolatse met die penalty ook zeker geen geweldige invalbeurt. Zo is het natuurlijk niet simpel om de controle te houden.
- Was de 2-1 geen buitenspel? Voelde voor mij zo aan. Iemand die juist op de lijn zat?

Volgende ronde Gent. Niet makkelijk, maar na Duffel en Mandel mogen we niet mopperen. Bovendien weer op eigen veld, wat zeker midweek toch wel een voordeel is. Het thuispubliek daagt niet in groten getale op, maar dat geldt nog meer voor de bezoekers (alle begrip daarvoor trouwens). Thuis tegen Knokke/Union was op papier beter geweest, maar liever thuis tegen Gent dan naar Genk of Kortrijk.
Zat op de C op de lijn zitten was niet mogelijk want mocht niet gebruik gemaakt worden van vak A / B, maar ook vanuit C zeer duidelijk te zien dat wanneer bal vertrok Boli voor de zoveelste keer buitenspel stond en niet een klein beetje ...lijntjesman aan ant Oost was zeer zwak trouwens ; heeft ook Kamada 2-maal onterecht afgevlagd op buitenspel , dus wat dat beteft gecompenseerd ;)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Mikman »

Samenvatting te vinden op de website van Sporza:

https://sporza.be/nl/matches/voetbal/cr ... el-united/


Voor de loting van de kwartfinale had ik 2 wensen: thuis spelen en (nog) niet tegen Genk. Dat is gelukt, al is Gent wel het moeilijkste wat we daarbuiten konden treffen. Maar toch liever Gent thuis dan naar Kortrijk, Oostende of Eupen. Als je in de kwartfinale pas je eerste serieuze tegenstander krijgt en je die thuis mag bekampen, mag je niet klagen. Moesten Club, Anderlecht en Standard nog in het tornooi gezeten hebben, zouden we blij geweest zijn met deze kwartfinale.

Gent staat voor de vijftiende opeenvolgende keer (!) in de kwartfinale, een Belgisch record, maar het kon in die 15 pogingen maar 1 keer de beker winnen ( 2010). Wel een klein voordeel voor hun: ze spelen de speeldag voor de kwartfinale al op vrijdagavond en hebben dus een dag extra rust. Anderzijds moeten ze wel voluit gaan in de competitie natuurlijk, terwijl Kortrijk, Eupen of Oostende misschien al meer focus op de beker hadden kunnen leggen. Ik schat de kansen op 50/50 , misschien toch een licht voordeel voor ons omdat we thuis spelen, maar het zal toch van de vorm van het moment afhangen.


Stoten we door, hebben we wel het probleem dat we onze Japanners ( of toch minstens Endo en Tomyashi ) moeten missen in de halve finales.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Mikman »

Het loont trouwens de moeite om de samenvatting na ongeveer 20 seconden even stil te zetten, dan zie je hoe Mandel de standaardsituaties van STVV gescout heeft, met handsignalen en al.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Mobius »

Mikman schreef: Stoten we door, hebben we wel het probleem dat we onze Japanners ( of toch minstens Endo en Tomyashi ) moeten missen in de halve finales.
Misschien een beetje onnozel maar ik hoop dat als we door gaan, dat we dan in de halve finale Genk treffen. Een finale tegen Genk op de Heizel verliezen zou ik niet te boven komen denk ik ;) . Nee, alle gekheid op een stokje: hopelijk komen we ver al zal het 50/50 zijn volgende match.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Mikman »

Louis XIV schreef:
Zat op de C op de lijn zitten was niet mogelijk want mocht niet gebruik gemaakt worden van vak A / B, maar ook vanuit C zeer duidelijk te zien dat wanneer bal vertrok Boli voor de zoveelste keer buitenspel stond en niet een klein beetje ...lijntjesman aan ant Oost was zeer zwak trouwens ; heeft ook Kamada 2-maal onterecht afgevlagd op buitenspel , dus wat dat beteft gecompenseerd ;)

Op basis van de tv-beelden en het stil gezette beeld lijkt het buitenspel, al zou het kunnen dat de linkervoet van de rechtsachter ( die bij Kamada stond ) het buitenspel misschien toch opheft. Maar als ik ja of nee zou moeten zeggen, dan zou ik zeggen: ja, buitenspel.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Mikman »

Mobius schreef:
Mikman schreef: Stoten we door, hebben we wel het probleem dat we onze Japanners ( of toch minstens Endo en Tomyashi ) moeten missen in de halve finales.
Misschien een beetje onnozel maar ik hoop dat als we door gaan, dat we dan in de halve finale Genk treffen. Een finale tegen Genk op de Heizel verliezen zou ik niet te boven komen denk ik ;) . Nee, alle gekheid op een stokje: hopelijk komen we ver al zal het 50/50 zijn volgende match.
Probleem is dat de halve finales in twee matchen zijn, en dat lijkt me te lastig om Genk te kloppen.

ALS we de halve finales halen, dan liefst tegen Malinwa. Niet omdat ik ze laag inschat, integendeel, wel omdat het ( buiten Genk ) de meest intense matchen zouden zijn, met twee maal een goedgevuld bezoekersvak.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door enrique »

Snapt er iemand waarom die goal van B-W op Gent afgekeurd is ??
Ik had de indruk dat Gent weer lichtjes met 12 man aan 't spelen was
Statler en Waldorf in die tribune in Gent zijn voor niks te vertrouwen
Enfin, zonder spoken te willen zien
STVV spelers hebben al bewezen dat ze de pogingen om hen mentaal te kraken, kunnen overwinnen
Go for it!!
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door STimVV »

Stel je voor...
Halve finales: STVV-KV Mechelen en Eupen-Genk.
Finale: STVV-Genk
Die finale zou dan ofwel de mooiste dag uit m'n 30jarige supporterscarriere worden, ofwel de pijnlijkste.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Underdog »

Kwartfinale tegen AA Gent zal naar alle waarschijnlijkheid verplaatst worden naar dinsdag 18/12. Drie dagen later, op vrijdag 21/12, speelt AA Gent immers voor de competitie al tegen Cercle Brugge.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door weekenders »

Mijn dochter heeft 2 tickets gewonnen van GoldenPalace voor de match tegen Standard op de oosttribune, vak E rij 22.
Daar wij een abonnement hebben worden deze te koop aangeboden voor 15Euro per stuk.
Normale prijs op die plaats is 32 Euro/stuk voor topmatchen.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Dreke »

Als (!) we Gent zouden kunnen wippen, zou ik liefst tegen Union of Knokke spelen. En niet alleen omdat dit op papier de meest gunstige loting zou zijn. :-)

Een finale tegen Genk zou de meest intense match ooit zijn. Maar ik zie het liever niet gebeuren. De aanloop zou me op het einde van de rit 5 jaar kosten en de frustratie erna nog eens 5 jaar. Dat is het mij niet waard.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef:Als (!) we Gent zouden kunnen wippen, zou ik liefst tegen Union of Knokke spelen. En niet alleen omdat dit op papier de meest gunstige loting zou zijn. :-)

Een finale tegen Genk zou de meest intense match ooit zijn. Maar ik zie het liever niet gebeuren. De aanloop zou me op het einde van de rit 5 jaar kosten en de frustratie erna nog eens 5 jaar. Dat is het mij niet waard.
En als ge ze wint kost het U ook 5 jaar...van't feesten... :beer: :drunk: :party: :geel: :blauw:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Tompie »

Jammer dat we Tomi gaan moeten missen in toch een aantal cruciale weken in de competitie en eventueel de beker. Voor Endo heb je voldoende alternatieven, bij Tomi heb je toch het gevoel dat zijn vervanger direct heel wat minder zal zijn.

Thuis Gent is geen gemakkelijke loting, maar als club die nog geen enkele thuiswedstrijd verloor dit seizoen mogen we daar toch met vertrouwen naar toe leven.

Gisteren was de kwalificatie het enige wat telde. De wedstrijd zelf was zwak maar dat viel te verwachten. Pas na een dikke 40 minuten een eerste schot tussen de palen (Kamada), dat zegt genoeg over onze eerste helft. Tweede helft iets beter met vrij snel die 1-0. Daarna weer indommelen maar gelukkig de supporters toch geen verlengingen aansmeren.

Gisteren viel ook nog eens het enorme verschil tussen Kamada en Boli op. Boli alomtegenwoordig met afwisselende goede maar ook enkele verschrikkelijke acties, vaak ook uitwijkend naar de flank, Kamada nonchalant en vaak ook compleet onzichtbaar.

Uiteindelijk wroet Boli zich wel naar een doelpunt (denk ook wel dat het buitenspel was). Kamada kwam amper in het stuk voor maar geeft wel de assist bij de 1-0 en ramt de 3-1 binnen op fantastische wijze. Wereld van verschil die twee, elk met hun eigen sterktes. Boli scoort nu toch ook al in zijn 3de wedstrijd op rij.

De Sart vond ik in tegenstelling tot iemand anders hier niet zo slecht invallen. De Petter was toch behoorlijk zwak voor de rust en De Sart heeft toch iets meer die infiltratie en dat "directe" in zijn spel. Niet dat hij daarom geweldig speelde, maar door de manier waarop hij speelt leverde hij toch een nuttige bijdrage.

Standard zaterdag wordt een heel andere en hopelijk betere wedstrijd, maar opdracht volbracht.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Mandel United

Bericht door Vouch »

Ik ben blij met AA Gent, zij zijn favoriet gewoon al op basis van hun status, we kunnen dus rustig naar de match toeleven zonder ons te veel druk op te leggen. Ga maar eens naar Kortrijk of Mechelen (zelfs als 2e klasser), neen dan ben ik content met de Buffalo's... We kunnen Gent aan en mogen thuis spelen. Gewoon knallen en zien waar we uitkomen!

Dat we Tomi missen in ev. halve finale (eventueel!!!!, want we zijn er nog lang niet) is spijtig. Maar wel even aangeven dat zijn vervanger vorig jaar een certitude was in de ploeg, één die je serieus mistte tijdens zijn blessure. We hebben al ergere vervangers gehad in het verleden, het is niet of we daar nu ineens iemand van het niveau Van Hoyweghe of Timothy Dreesen moet zetten, Kotisch is toch nog altijd wel een degelijke vervanger.
Véél erger zou ik het vinden moest Kamada ook opgeroepen worden, vooraan is de luxe veel minder groot dan achteraan.

Tja, tegen wie we de eventuele!!!! halve finale spelen hebben we toch niet te kiezen. Dat Genk zich wel zal plaatsen op Union (Union zich wel zal plaatsen thuis tegen Knokke) lijkt voor de hand te liggen. Heb je ze dan liever in een finale of in een halve finale, ik weet het niet. Maakt dat veel uit? Het is nu ook niet of we er tegen zouden spelen met de ploeg van 2005-2006 of met die van 2012-2013, nee, die van 2018-2019 is iets speciaal, meneer!
Plaats reactie