STVV in VM

Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV in VM

Bericht door Vouch »

Jan Bulder schreef:Het is geen gerucht. Maar er zijn in Sint-Truiden op dit moment geen recreatiezones die daarvoor op korte termijn in aanmerking komen.
Daar kan toch een mouw aan gepast worden? Ten andere, Haspengouw is groter dan Sint-Truiden alleen, moet dat echt in Sint-Truiden zijn? NAC Breda heeft een oefencomplex in Zundert vb, op wandelafstand van de Belgische grens.

Maar zoals hier eerder al stond lijkt Brustem mij ook de ideale plaats, beter iets écht voor de jeugd uit de streek dan de luchtgitaren die daar al jaren spelen.

Jong STVV, hoe lang gaat die farce nog blijven bestaan? Welk nut heeft dat? Spijtig voor de mensen van Kortenbos en Melveren dat hun club weg is, in zulke dorpjes heeft zo'n club wel een meerwaarde, op de manier dat ze nu gebruikt wordt ontgaat mij die compleet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Is dat een kwestie van een RUP aanpassen? Dat is maar een kleine moeite, want dat schijnt tegenwoordig in de mode te zijn, als ik de laatste gemeenteraad mag geloven. ;)

Effen serieus:
We zitten met één van de grootste (het grootste?) grondgebied in Limburg en het is nu niet dat het hier vol bedrijventerreinen ligt (dat is toch altijd het excuus dat men bovenhaalt voor de zwakke commerciële inkomsten). Als hier op middellange termijn (5 jaar) geen oplossing voor te vinden valt, is dat imo vooral een teken van die "ja maar" mentaliteit. Voor de lokale verankering is het wel wenselijk dat het op Truiens grondgebied blijft.
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2344
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: STVV in VM

Bericht door vdl »

Waarom dan niet gewoon investeren in Terbiest, kunstgras aanleggen nieuwe kleedkamers en betere velden en tis toch opgelost.
Jones
Berichten: 3165
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV in VM

Bericht door Jones »

vdl schreef:Waarom dan niet gewoon investeren in Terbiest, kunstgras aanleggen nieuwe kleedkamers en betere velden en tis toch opgelost.
Zeer juist en rustig gelegen. Veel mogelijkheden op dat terrein
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Er zitten nog wel wat verenigingen op dat terrein. Anderzijds is er heel wat discussie over de staat van de kleedkamers e.d. (idem trouwens voor Kortenbos). Het is eigenlijk een goed moment om volgende legislatuur uit te pakken met een masterplan "sportinfrastructuur" voor het volledige Truiense grondgebied, waarbij bekeken wordt welke verenigingen waar best terecht kunnen. Zal misschien op wat weerstand stuiten, als er één of meerdere clubs moeten verhuizen, maar toekomstgericht geen slechte zaak, lijkt me.

https://www.sint-truiden.be/domein-terbiest-0
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2680
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV in VM

Bericht door voetballiefhebber »

'Diversiteit is de kracht van STVV'
Alain Eliasy
Journalist bij Sport/Voetbalmagazine
08/01/19 om 21:00 - Bijgewerkt op 09/01/19 om 14:35
Uit Sport/Voetbalmagazine van 09/01/19

Sinds zijn aanstelling twee jaar geleden weigerde Andre Pinto elk interview. Tot nu. Samen met sportief directeur Tom Van den Abbeele maakt de vertrouwensman van grote baas Tateishi exclusief voor Sport/Voetbalmagazine een balans op van veertien maanden Japanse voogdij.

Er wordt gezegd dat ze elkaar niet meer kunnen luchten en dat ze soms al vechtend over de stoep van Stayen rollen. Na een babbel van goed drie kwartier blijkt dat het met de haat- liefdeverhouding tussen General Manager of SportsTom Van den Abbeele en Andre Pinto, de Braziliaan die in de lente van 2017 in België neerstreek, best meevalt. Hun amicale schouderklopjes en grapjes lijken zelfs de voorbode te zijn van een bromance. Alsof ze willen zeggen: is dit de houding van twee mensen die niet met elkaar overweg kunnen? 'We delen drie verschillende bureaus met elkaar - het restaurant niet meegeteld - en we zitten haast elke minuut van de dag bij elkaar. Ik weet dus niet vanwaar de geruchten komen dat we niet overeenkomen', aldus Van Den Abbeele. 'We werken keihard. Als ik niet op de club ben, dan is Andre hier. En andersom. We complete each other....'

DELEN
Ons project: binnen de drie jaar play-off 1 spelen en de jeugdacademie naar een ander niveau tillen.

Tom Van den Abbeele
Pinto komt even niet bij van het lachen. 'Schrijf dat alsjeblieft niet op!'

In de wandelgangen word je omschreven als de oren en ogen van CEO Takayuki Tateishi. Wat doe je precies?

ANDRE PINTO: 'Ik ben de klusser van de club. Ik vervoer spelers naar de luchthaven of het ziekenhuis, ik veeg het plein schoon... Ik voel mij niet te goed om dat soort zaken te doen. Omdat ik ook als tolk wordt ingeschakeld voor misterTateishi is de perceptie ontstaan dat ik overal tussen zit. Maar mijn werk als vertaler heeft niets te maken met mijn job als sports administrator.'

Had een kleine club als STVV echt nood aan een technisch directeur en een zogenaamde sports administrator?

PINTO: 'Vroeger hadden we met Philippe Bormans iemand die tegelijk CEO, businessmanager en sportdirecteur van de club was. Hij deed werkelijk alles. Wij wisten dat Tom niet overal kan zijn. Tateishi denkt twee stappen vooruit: hij weet dat STVV een kleine entiteit is in vergelijking met de topclubs, maar hij heeft de pijlers neergepoot om de club te doen groeien. Daar hoorde een sports administrator bij. Vanuit mijn positie kan ik het eerste en tweede elftal superviseren. Dat laat Tom toe om zich bijvoorbeeld ook op de uitbouw van de jeugdacademie te concentreren.'

TOM VAN DEN ABBEELE: 'Al het papierwerk passeert uiteindelijk door de handen van Andre. Hij maakt de contracten op en hij geeft de documenten door aan Tateishi, zodat hij die kan tekenen. Andre is mijn rechter- en linkerhand. Maar geloof mij: er is genoeg werk voor ons twee. Als je ziet hoeveel mensen er in de omkadering van de grote clubs zitten, dan komen wij daar bijlange niet aan.'

Uit het organigram blijkt dat jij de nummer twee bent op Stayen. In de dagelijkse werking lijkt het alsof Andre hoger staat in de hiërarchie aangezien hij rechtstreeks aan Tateishi rapporteert.

PINTO: 'Tom is mijn baas. Niet alleen op papier. Ik rapporteer aan Tateishi, die altijd het laatste woord heeft, én aan Tom. Maar iedereen wordt betrokken in de de totstandkoming van een beslissing. Ik kan dat aantonen met WhatsAppberichten, e-mails, enzovoort.'

VAN DEN ABBEELE: 'Ik zie Andre niet als mijn ondergeschikte. Hij is mijn collega.'

PINTO: 'Interviews en zo laat ik over aan Tateishi en Tom. In mijn positie is het niet de bedoeling om op te voorgrond te treden.'

VOORZICHTIGE JAPANNERS
Buya Turay, Nazon, Sankhon en anderen zijn transfers die Tateishi zelf afgehandeld zou hebben. Dat is toch de corebusiness van een technisch directeur?

PINTO: ' No. Alle beslissingen worden in teamverband genomen. Tom kan dat bevestigen en we kunnen het ook bewijzen.'

VAN DEN ABBEELE: 'Tateishi heeft daar hard op gehamerd. Hier is geen Luciano D'Onofrio, Vincent Mannaert of Michel Louwagie die alles naar zich toetrekt. We zijn allemaal teamspelers met elk ons eigen netwerk dat we ten volle moeten benutten. We brengen alle informatie samen, analyseren de gegevens en nemen finaal een beslissing. Komt een speler van Andre's netwerk of dat van mij, it doesn't matter. De kwaliteit van de speler is belangrijk, niet wie de speler heeft aangebracht.'

Tom Van den Abbeele (links): 'We hebben de focus van de club verlegd en dat kost geld.' Andre Pinto (rechts): 'Ik heb niets tegen het vorige management, maar ik stel vast dat we nu een ander businessplan hebben.'
Tom Van den Abbeele (links): 'We hebben de focus van de club verlegd en dat kost geld.' Andre Pinto (rechts): 'Ik heb niets tegen het vorige management, maar ik stel vast dat we nu een ander businessplan hebben.' © BELGAIMAGE - CHRISTOPHE KETELS

PINTO: 'Het begin was zwaar. We hebben de staf moeten vervangen en twaalf nieuwe jongens gehaald. Dat werk kon je onmogelijk door één persoon laten doen. Om efficiënt te werk te gaan en de deadline te halen hebben we de dossiers gesplitst. Tom heeft zich onder meer beziggehouden met de transfers van Mmaee, De Bruyn en Acolatse.'

DELEN
We wilden Casper De Norre niet verkopen, maar hij wou zelf vertrekken.

Andre Pinto
Jullie zijn dus alle twee verantwoordelijk voor de matige zomertransfers?

PINTO: ( grijnst) 'We winnen en verliezen in team. Het zou unfair zijn om te zeggen: die transfer was zijn fout. Er is sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid. Alle nieuwe jongens werden trouwens goedgekeurd door Marc Brys. We hebben nooit aan Marc gezegd: je krijgt die speler en doe er maar iets mee.'

Als we het lijstje afgaan, zijn er slechts twee spelers die een voldoende krijgen: Kamada en Garcia.

PINTO: 'Zijn alle transfers geslaagd? Zeker niet. Maar we geloven nog in de gasten die we gehaald hebben. De meeste zijn internationals - aan de kwaliteit zal het dus niet liggen - maar bepaalde jongens hebben meer tijd nodig dan gedacht. Het is onze job om het probleem te identificeren en het te verhelpen.'

De club stevent af op een operationeel verlies van 6 tot 7 miljoen euro. Met de verkoop van De Norre zullen jullie de schade kunnen beperken. Was het een noodzaak om hem van de hand te doen?

PINTO: 'In het verleden werd dat misschien zo opgelost, maar van DMM hebben we van bij de start de garantie gekregen dat we geen spelers moeten verkopen. Tateishi wil niet dat STVV afhangt van transferinkomsten. Op termijn moet de club zelfbedruipend worden via geld dat binnenkomt langs kanalen als sponsoring en ticketing. Zover staan we nog niet. DMM zal ons elk jaar een enveloppe geven en wij moeten proberen om niets extra's te vragen in de loop van het seizoen. Japanners zijn voorzichtig, dat ligt in hun mentaliteit.'

VAN DEN ABBEELE: 'Met DMM hebben we een sterke partner die STVV als een langetermijnproject ziet. Onze fans moeten geen schrik hebben dat de Japanners binnen drie jaar de geldkraan dichtdraaien.'

Gaf de club geen verkeerd signaal aan de fans door een basisspeler te verkopen terwijl jullie nog volop verwikkeld zijn in de strijd om play-off 1?

PINTO: 'Iedereen mag weten dat we Casper De Norre niet wilden verkopen. Tijdens de onderhandelingen met Genk heeft Tateishi dat ook letterlijk gezegd: 'De Norre is niet te koop.' Maar hij wilde zelf vertrekken en we konden een mooi bedrag voor hem krijgen. Casper heeft bovendien zoveel meegemaakt dat hij zijn transfer verdiende.'

VAN DEN ABBEELE: 'Plus: Genk ging akkoord met onze voorwaarden. We hadden de prijs opgedreven met het idee dat niemand dat zou betalen en dat we Casper tot de zomer konden houden. Niet veel later kregen we telefoon van Genk dat ze akkoord gingen met het voorstel. Toen dacht ik: fuck. Maar om een club te laten draaien moet je op het juiste moment verkopen. Zelfs Anderlecht en Club Brugge verhandelen hun beste spelers. Eén ding staat vast: het vertrek van Casper zal geen invloed hebben op onze ambities. Titularissen die vertrekken, zullen we vervangen door nieuwkomers van een evenwaardige niveau. We zullen versterkt uit de winterstop komen.'

STVV staat erom bekend zuinig om te springen met zijn geld. De laatste vier jaar gaf het iets meer dan een half miljoen uit voor Steppe en Djene. De rest kwam gratis. Dat rijmt niet met de 6 miljoen euro die het vorige zomer erdoor joeg.

PINTO: 'Het is véél minder!'

VAN DEN ABBEELE: 'Deel dat bedrag maar door twee. We hebben de focus van de club verlegd en dat kost geld. Vroeger was het: in eerste klasse blijven is meer dan goed genoeg. STVV had niet de ambitie om voor play-off 1 te gaan. Nu ligt er eindelijk een ambitieus project op tafel: binnen de drie jaar play-off 1 spelen en de jeugdacademie naar een ander niveau tillen. Om die doelen waar te maken moet je geld investeren.'

PINTO: 'Ik heb niets tegen het vorige management, maar ik stel vast dat we een ander businessplan hebben. Daarom vind ik het zo jammer dat nu enkel het negatieve overheerst. Iedereen zou ons moeten feliciteren met de ontwikkeling van Tomiyasu. Dat is een speler die 5 à 10 miljoen kan opbrengen. Tel daar de 4 miljoen van Casper bij op en je komt minstens boven de 9 miljoen euro uit.'

VAN DEN ABBEELE: 'Ons eerste doel is play-off 1. De volgende stap is de bouw van een nieuw trainingscomplex en onze jeugdspelers in de eerste ploeg krijgen om hen later voor een goede prijs te verkopen. Dat lukt alleen als je play-off 1 speelt.'

LANGE WERKWEKEN
Mogen we zeggen dat het jullie geen populaire maatregel genomen hebben door loyale werknemers als Eddie Rob, Jos Beckx en Chris O'Loughlin te laten gaan?

PINTO: 'We zijn de vorige stafleden zeer dankbaar voor hun werk. Uiteindelijk zijn ze allemaal goed terechtgekomen en hebben ze van ons de financiële compensatie gekregen waar ze recht op hadden.'

VAN DEN ABBEELE: 'Die mannen waren top. Het was niet fijn om sommigen onder hen te ontslaan. Maar het was geen keuze tégen hen, het was een keuze vóór Brys en zijn vast team. Ik hoor het Brys nog zeggen: als je wilt dat ik kom dan is het met die jongens, anders gaat het niet door.'

PINTO: 'Nu we weten hoe Brys werkt - laten we zeggen dat hij héél veeleisend is - begrijpen we waarom hij per se zijn eigen staf wilde meebrengen. Ze hebben soms werkweken van 60 tot 70 uur. Ze komen aan om 6.30 uur en om 19 uur zitten ze hier nog. Maar ze zijn dat gewoon.'

Voorzitter David Meekers organiseerde in de zomer een barbecue waarop bijna uitsluitend Japanners uitgenodigd waren. Dat en het feit dat er door de Japanners weinig gecommuniceerd wordt met de Belgische tak, zorgde voor wrijving.

PINTO: 'Er zal altijd tegenkanting zijn - je kunt niet voor iedereen goed doen. Maar het klopt dat de interne communicatie een werkpunt is. Weet je wat ons verhaal zo moeilijk maakt? Dat het niet alleen om voetbal draait. We moeten twee culturen bij elkaar brengen en een soort harmonie bereiken. De diversiteit is de kracht van deze club, maar tegelijk neemt het veel tijd in beslag om alles te organiseren zoals de eigenaar het wil. Iedereen maakt fouten. Gezien de omvang van de overname en het feit dat we pas sinds januari op volle toeren draaien, hebben we het echt niet zo slecht gedaan.'
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door weekenders »

wel erg dat hier mensen geregeld gal komen spuwen en repliek geven op alles en nog wat om even later hun bericht weer te verwijderen.
Als ge zo snel spijt hebt van wat ge geschreven hebt, stop er dan mee en ambeteer er geen andere mensen mee.
We hebben niets aan uw mening. Sorry, moest er effe uit.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6712
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

242 schreef: sjakie als alfa-mannetje
Yes, eindelijk de erkenning die ik verdien. :cool:
:D
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: STVV in VM

Bericht door Geel-Blauw »

242 schreef:
weekenders schreef:wel erg dat hier mensen geregeld gal komen spuwen en repliek geven op alles en nog wat om even later hun bericht weer te verwijderen.
Als ge zo snel spijt hebt van wat ge geschreven hebt, stop er dan mee en ambeteer er geen andere mensen mee.
We hebben niets aan uw mening. Sorry, moest er effe uit.
Ik bemerk hier meer en meer, de kunst om mensen in hun berichtgeving sociaal te isoleren, om het 'bestaand' groepsgevoel te versterken. Voorwaar een beproefde tactiek uit de oude japanse leerschool. Ik kan me dan ook niet van de indruk ontdoen, dat u als voorpost en sjakie als alfa-mannetje, de mosterd haalden op het schoolplein van de lagere school, alwaar het voetvolk naar u opkeek als aanvoerders van de pest-meute. Uw nieuwe orde tracht op deze wijze, ieders mening in het gareel doen lopen, een mening die dicht aansluit bij de nieuwe wind van de beleidsvoerders van deze club.

Het is ieders goed recht zelf te beslissen, over hoe en wat te communiceren. Het is niet aan u, uw gedachten door te trekken naar wat de groep erover denkt. Niemand verplicht u om berichten te lezen, laat staan ze te beantwoorden. En mocht u het toch doen, spreek dan voor uzelf en niet in de wij-vorm, want het merendeel van dit forum gaat zwijgzaam niet akkoord met uw bijdrage, en ook niet de mijne. (Om toch maar even in de wij-vorm te communiceren.) Zover ik kan zien, heeft u namelijk 1 fan (Halenaar). Laat dan de rijstpap u als groep, beiden smaken!

Het is goed dat u zichzelf reeds bij voorbaat excuseert. Daarmee geeft u reeds aan, hoe fout u wel zit. Mocht ik beheerder zijn van dit forum, dan zou ik u voor het leven bannen Mijnheer, of op zijn minst u uitnodigen voor een geschiedkundige rondleiding in het fort van Breendonk. https://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_van_Breendonk .


Als we het recht verliezen om verschillend te zijn in meningen, verliezen we het recht om vrij te zijn.
:end: :fuck:
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door weekenders »

242 schreef:
Geel-Blauw schreef:
242 schreef:
weekenders schreef:wel erg dat hier mensen geregeld gal komen spuwen en repliek geven op alles en nog wat om even later hun bericht weer te verwijderen.
Als ge zo snel spijt hebt van wat ge geschreven hebt, stop er dan mee en ambeteer er geen andere mensen mee.
We hebben niets aan uw mening. Sorry, moest er effe uit.
Ik bemerk hier meer en meer, de kunst om mensen in hun berichtgeving sociaal te isoleren, om het 'bestaand' groepsgevoel te versterken. Voorwaar een beproefde tactiek uit de oude japanse leerschool. Ik kan me dan ook niet van de indruk ontdoen, dat u als voorpost en sjakie als alfa-mannetje, de mosterd haalden op het schoolplein van de lagere school, alwaar het voetvolk naar u opkeek als aanvoerders van de pest-meute. Uw nieuwe orde tracht op deze wijze, ieders mening in het gareel doen lopen, een mening die dicht aansluit bij de nieuwe wind van de beleidsvoerders van deze club.

Het is ieders goed recht zelf te beslissen, over hoe en wat te communiceren. Het is niet aan u, uw gedachten door te trekken naar wat de groep erover denkt. Niemand verplicht u om berichten te lezen, laat staan ze te beantwoorden. En mocht u het toch doen, spreek dan voor uzelf en niet in de wij-vorm, want het merendeel van dit forum gaat zwijgzaam niet akkoord met uw bijdrage, en ook niet de mijne. (Om toch maar even in de wij-vorm te communiceren.) Zover ik kan zien, heeft u namelijk 1 fan (Halenaar). Laat dan de rijstpap u als groep, beiden smaken!

Het is goed dat u zichzelf reeds bij voorbaat excuseert. Daarmee geeft u reeds aan, hoe fout u wel zit. Mocht ik beheerder zijn van dit forum, dan zou ik u voor het leven bannen Mijnheer, of op zijn minst u uitnodigen voor een geschiedkundige rondleiding in het fort van Breendonk. https://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_van_Breendonk .


Als we het recht verliezen om verschillend te zijn in meningen, verliezen we het recht om vrij te zijn.
:end: :fuck:
Uw reactie maakt mij duidelijk, dat u in de zorgsector tewerkgesteld bent. Voor u ongetwijfeld een grote uitdaging. End of discussion.
:end: :fuck:
Laatst gewijzigd door weekenders op 10 jan 2019, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV in VM

Bericht door Brusselmans »

Ik word hier zo maar schaamteloos genegeerd !!!!!
:cry:
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV in VM

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef:Ik word hier zo maar schaamteloos genegeerd !!!!!
:cry:
Allée dan : zwijg !! Uw kot in ! ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5275
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Heeft er iemand het volledige artikel?

https://m.sportmagazine.knack.be/sport/ ... 1548323566
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door weekenders »

Halenaar schreef:Heeft er iemand het volledige artikel?

https://m.sportmagazine.knack.be/sport/ ... 1548323566
STVV: op zoek naar de nieuwe Schoofs en/of De Norre
De eerste selectie van Balongo en Doore staat symbool voor nieuwe jeugdpolitiek van STVV
Twee opvallende namen vrijdag in de kern van STVV voor de derby tegen Genk: Thomas Doore (18) en Nelson Balongo (19), twee jonkies die samen met Ian Opdenakker (19) en Hamza Massoudi (18 jaar) mee mochten op winterstage met de A-kern. Uiteindelijk haalde enkel Doore, afgelopen zomer van Anderlecht overgekomen, het scheidsrechtersblad. De pijlsnelle Balongo, die volgens de gps-gegevens van de club snelheden tussen de 35 en 40 km/uur kan halen, werd in laatste instantie naar de tribune verwezen. Door de vele afwezigen moest Marc Brys noodgedwongen teruggrijpen naar enkele jongeren, maar hij is niet het type dat zomaar cadeaus uitdeelt.
De selectie van het duo is een indicatie van de nieuwe koers die STVV volgt. Onder impuls van de Japanners willen ze op Stayen meer kansen geven aan Belgische jeugdspelers en ze zijn bereid om hiervoor de geldbeugel open te trekken. Doore tekent binnen twee weken zijn eerste profcontract en Balongo zette in augustus zijn krabbel onder een overeenkomst die qua financiële voorwaarden ruim het voorstel van onder meer Standard overtrof. Niet zo lang geleden moest STVV lijdzaam toezien hoe jongeren in het laatste stadium van hun ontwikkeling de club verlieten. Medio 2015 speelden de Truienaars Jordan Renson, die zo'n 70.000 euro opbracht, en Livio Milts aan Club Brugge kwijt. Maxime Busi verhuisde vorige zomer naar Charleroi. Drie spelers dus die STVV aan boord had moeten houden.
De vier tieners die Brys dit seizoen moet klaarstomen voor eerste klasse hebben een ding met elkaar gemeen: het zijn spelers die tijdens de cruciale jaren van hun opleiding - grofweg van hun 12 tot 16 jaar - hun opleiding elders hebben doorlopen. STVV is een club die amper jongens uit de eigen kweek laat doorgroeien en vooral jeugdspelers bij topclubs recupereert op het einde van hun pubertijd. Dat businessmodel pakte de voorbije jaren goed uit: het investeerde relatief weinig in Junior Edmilson en Casper De Norre, maar kon ze wel voor veel geld doorverkopen. Op termijn is het de bedoeling dat de Limburgers zelf spelers opleiden vanaf de bovenbouw (U14) - de laatste vijftien jaar lukte dat enkel met Rob Schoofs, Simon Mignolet en Giel Deferm. Naar alle verwachtingen zal de eerste grote lichting pas binnen dit en vijf jaar klaar zijn. 'Spelers die we zelf opleiden moeten de voorkeur krijgen', zegt Nicky Hayen, trainer van de U18. 'Maar als we iemand kunnen halen van een topclub die twee keer zo goed is dan wat we zelf in huis hebben, dan mogen we dat niet liggen. Binnen de club zal iedereen dat snappen.'
De inhaalrace werd vorig seizoen al ingezet met de herstructurering van de jeugdopleiding. STVV is zelfs een van de weinige clubs in België waarvan alle trainers vanaf de U13 op voltijdse basis aangeworven zijn. Een van de pijlers van de jeugdopleiding, het sportinternaat voor 16- tot 20-jarigen dat in het voormalige Cicindria Hotel was gevestigd, is deels weggevallen. Op termijn wil STVV de locatie in hartje Sint-Truiden opnieuw voluit integreren in het traject van bepaalde categorieën jeugdspelers.
Mikman
Berichten: 3660
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV in VM

Bericht door Mikman »

weekenders schreef:Niet zo lang geleden moest STVV lijdzaam toezien hoe jongeren in het laatste stadium van hun ontwikkeling de club verlieten. Medio 2015 speelden de Truienaars Jordan Renson, die zo'n 70.000 euro opbracht, en Livio Milts aan Club Brugge kwijt. Maxime Busi verhuisde vorige zomer naar Charleroi. Drie spelers dus die STVV aan boord had moeten houden.
Renson maakte het niet bij Club, kon ook niet overtuigen bij Lommel en zit nu bij Patro. Vorig seizoen daar nauwelijks in actie gekomen ( 4 matchen ), geen info over dit seizoen maar weet wel dat hij scoorde in de derby tegen Hasselt.

Milts speelt nu in de Nederlandse tweede klasse, bij Roda JC.

Busi pendelt tussen bank en tribune in Charleroi, maakte nog geen speelminuten in de competitie. Mocht één keer aantreden in de beker, op Eendracht Aalst.
Plaats reactie