Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door toyotacorolla »

Clement kennende..... gaat altijd voor de overwinning. We moeten ons geen illusies hieromtrend maken.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Nu nog:
Oost: 1005
Noord: 360
West: 441
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door DJ Amiga »

Vouch schreef:Nu nog:
Oost: 1005
Noord: 360
West: 441
aantal vrije plaatsen in Oost is relatief. de onderste rijen van vak K zijn altijd bezet terwijl er nooit iemand zit. Dit is al jaaaaren zo. is hier een specifieke reden voor? had gehoord dat dit jeugdplaatsen waren maar zou me toch verbazen aangezien er zelfs bij topmatchen nooit iemand zit

vak g vooriaatste rij: traditioneel nooit bezet in voorverkoop en tijdens de matchen zelf komen daar de betere plaatjes-zoekers zitten :)
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

DJ Amiga schreef:
Vouch schreef:Nu nog:
Oost: 1005
Noord: 360
West: 441
aantal vrije plaatsen in Oost is relatief. de onderste rijen van vak K zijn altijd bezet terwijl er nooit iemand zit. Dit is al jaaaaren zo. is hier een specifieke reden voor? had gehoord dat dit jeugdplaatsen waren maar zou me toch verbazen aangezien er zelfs bij topmatchen nooit iemand zit

vak g vooriaatste rij: traditioneel nooit bezet in voorverkoop en tijdens de matchen zelf komen daar de betere plaatjes-zoekers zitten :)

is mij ook opgevallen op de C laatste wedstrijd tegen Kortrijk , de plaats voor en achter mij zijn geen abo 's en ik koop deze meestal online voor vrienden , zelfs voor deze match waren ze zogezegd bezet maar toch niemand komen zitten. Ik denk dat er wat afgefoefeld word.
:shock:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door STVVninof »

Misschien niet de juiste plek, maar kan iemand de tekst posten van HBVL met de conclusies van de winterstage aub ?
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Antismurf »

STVVninof schreef:Misschien niet de juiste plek, maar kan iemand de tekst posten van HBVL met de conclusies van de winterstage aub ?
Onze man verbleef een week bij de spelers van STVV
Eigenzinnige terugblik op de stage in San Pedro del Pinatar
Topfit maar op halve kracht naar de derby

Elke dag zon, uitstekende trainingsvelden, goede sparringpartners, het goed uitgeruste hotel Thalasia op wandelafstand, enkel Ceballos in de lappenmand. Marc Brys en co hadden niet te klagen over de omstandigheden tijdens hun winterstage in Pinatar. Geen wonder dat ook ploegen als Genoa, Hoffenheim en Strasbourg hier hun winterse basiskamp opsloegen. Ook wij deden dat een week lang en observeerden de Kanaries in hun voorbereiding op deel twee van de competitie, waarin de Truiense race richting een play-off 1-ticket onverminderd voort gaat. Dit zijn onze vier conclusies.

Van onze verslaggever

Brysiaans
Het weekje onder de Spaanse zon werd geen plezierreisje voor de Kanaries. Marc Brys is er om gekend -of beter: berucht- de fysieke belasting niet te schuwen en net als in de voorbereiding op het seizoen deed de STVV-coach dit nu ook voor de preparatie op deel twee van de competitie. We telden in totaal vijftien (!) fysieke opdrachten, waaronder ook twee oefenwedstrijden. De dagelijkse ochtendloop om 7.30 uur werd maar weinig gesmaakt door de spelers. Die oogden naarmate de week vorderde zichtbaar vermoeid en begonnen steeds frequenter te blazen en te zuchten. Het maakt wel dat de Kanaries met voldoende volume in de benen hun race naar een plek in de top zes kunnen voortzetten. De vraag is echter in hoeverre ze ook hun hoofden konden leegmaken met zo’n frequente belasting. Met maar één vrije namiddag -na de laatste oefenmatch- was er voor herbronning niet veel ruimte. Net dat bleek wel nodig na de laatste drie-vier wedstrijden voor de winterstop, waarin STVV ‘uitgeperst’ voor de dag kwam.

Windstil
Waar blijven de broodnodige versterkingen? Het is dé hamvraag die de Truiense supporter bezig houdt. Met de uitgaande transfers van De Norre, Buya Turay, Thallyson, Gladon, Legear en wellicht weldra ook Kotysch werd de te ruime kern afgeslankt en dat schepte ruimte in het budget en in de loonlast. Alleen bracht dat tot nu toe geen zoden aan de dijk. De grotendeels gefaalde zomertransfers maakten dat het verlanglijstje van STVV nu identiek is aan dat van voor het seizoen, met helemaal bovenaan die lijst een linksachter en een -scorende!- spits. Tenzij draaischijf Roman Bezus alsnog vertrekt, dan moet er ook voor hem nog een vervanger gezocht worden. Deze week beloofde het bestuur de nieuwe namen voor te stellen, maar eigenlijk is dat al een week te laat.

Improvisatie
Vrijdag hervatten de Kanaries de competitie als de fiere leider naar Stayen komt. Veel supporters zullen de clash met een bang hartje tegemoet zien, want Brys mist maar liefst zes pionnen tegen de aartsrivaal: De Norre (getransfereerd), Endo en Tomiyasu (Asia Cup), Acolatse en Bezus (geschorst) en Ceballos (geblesseerd). Om die reden greep Brys deze stage aan om zowel tijdens de trainingen als in de oefenwedstrijden verschillende experimenten uit te proberen in zijn flink vertimmerd elftal. Deze noodsituatie kan een opportuniteit betekenen voor jongens als Sekine en De Petter, die niet of nauwelijks aan de bak kwamen, om zich te tonen. Hoe dan ook merkte Brys terecht op dat de match tegen Genk niet als een referentie gezien mag worden.

Collectief
Wie een week lang met dezelfde gezichten eet, slaapt en traint zou voor minder ietwat geïrriteerd raken van elkaars gezelschap. Maar zelfs ondanks het hoge trainingsritme dat in de benen en de hoofden van de Kanaries kroop, bleef de sfeer in Pinatar opperbest. Dat deze kern sterk aan elkaar hangt, is geen publiek geheim. Kliekjesvorming is onbestaande en de uitbundige lachsalvo’s op het meest centrale veld van het Pinatar Arena Football Center zorgden soms voor zoveel decibels dat het kijklustigen lokte vanop de aanpalende velden. Daarmee is de grootste troef van dit elftal aangehaald: het hechte blok. Maar of dat zal volstaan om vrijdag een valse start te ontlopen als KRC Genk op bezoek komt, is nog maar de vraag.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Antismurf schreef: Maar of dat zal volstaan om vrijdag een valse start te ontlopen als KRC Genk op bezoek komt, is nog maar de vraag.
Terechte vraag, maar dat maakt ons ook de uitgesproken underdog op vrijdag. Dat komen we niet zo vaak meer tegen. Enkel op Brugge gaan we nog meer underdog zijn dan vrijdag. Als we een punt halen, is dat gevoelsmatig bijna een overwinning waard. Als we winnen... :)
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door STVV-fan »

Ik ben benieuwd hoe Brys het gaat oplossen tegen Genk.

Sekine zal wel op de positie van Casper spelen. We gaan zijn snelheid nodig hebben denk ik.

Ben vooral benieuwd hoe hij het aanvallende compartiment gaat stofferen.

Boli en Kamada vooraan? Maar hoe dan uw middenveld positioneren? Sankhon erin droppen en met de punt naar achter spelen? Of De Bruyn erin en toch met de punt naar voor?

Of

Kamada een rij achteruit en op uw middenveld met de punt vooruit spelen en dan Nazon langs Boli placeren?
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door joost »

Nog vrij:
Noord : 217
Oost : 815
West : 315
Totaal nog 1347 vrije plaatsen. Dat zijn er ruwweg 450 minder dan gisteren avond rond deze tijd.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Dan zitten we bijna aan 9000 toeschouwers.
Die laatste 1000 mogen weer niet weg wegens teveel gezopen bij nieuwjaar.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door fruitboerke »

STVV-fan schreef:Ik ben benieuwd hoe Brys het gaat oplossen tegen Genk.

Sekine zal wel op de positie van Casper spelen. We gaan zijn snelheid nodig hebben denk ik.

Ben vooral benieuwd hoe hij het aanvallende compartiment gaat stofferen.

Boli en Kamada vooraan? Maar hoe dan uw middenveld positioneren? Sankhon erin droppen en met de punt naar achter spelen? Of De Bruyn erin en toch met de punt naar voor?

Of

Kamada een rij achteruit en op uw middenveld met de punt vooruit spelen en dan Nazon langs Boli placeren?
Ach , ik maak mij geen zorgen. Sterkhouders Botaka en De Sart zullen ons wel rechthouden zeker. :lollig:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Tamas »

fruitboerke schreef:
STVV-fan schreef:Ik ben benieuwd hoe Brys het gaat oplossen tegen Genk.

Sekine zal wel op de positie van Casper spelen. We gaan zijn snelheid nodig hebben denk ik.

Ben vooral benieuwd hoe hij het aanvallende compartiment gaat stofferen.

Boli en Kamada vooraan? Maar hoe dan uw middenveld positioneren? Sankhon erin droppen en met de punt naar achter spelen? Of De Bruyn erin en toch met de punt naar voor?

Of

Kamada een rij achteruit en op uw middenveld met de punt vooruit spelen en dan Nazon langs Boli placeren?
Ach , ik maak mij geen zorgen. Sterkhouders Botaka en De Sart zullen ons wel rechthouden zeker. :lollig:
Ik heb nu reeds medelijden met Asamoah tegen het sterke middenveld van Genk !!! Wie gaat hem helpen om daar een bal te recupereren ? Botaka die geen enkel duel wint op de flank, De Sart die overal loopt waar de bal juist geweest is, Sekine die wat ik denk ook eerder aanvallende kwaliteiten heeft, Kamada die op dat vlak ook niets voorstelt, Sankhon misschien maar is ook een vraagteken, …
Hoeveel keer zullen we al voetballend over de middenlijn gaan komen ?
Op de keper beschouwd nog allemaal niet zo erg als alles maar op punt staat en in orde is voor de week erna tegen Cercle want hoe men het ook draait of keert, winnen tegen Genk en verliezen in Cercle levert niks meer op dan omgekeerd.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Tompie »

In feite zou STVV met lef moeten durven spelen en zo proberen om die jonge Genkse doelman onder druk te zetten. Een Kamada is iemand die met onverwachte doelpogingen het verschil kan maken.

Maar daarvoor moeten we eerst over de helft geraken natuurlijk. Ik vrees ook voor het middenveld. Esiti vrat in de beker ons middenveld al op, ik vrees dat Berge en co minstens van hetzelfde kaliber zijn.

Benieuwd hoe Brys het wil aanpakken. Met mandekking zoals in de heenronde, of gaan we verrassend aanvallend spelen (wat me zou verbazen...)? Of mikken we op een puntje en gaan we gewoon voor de eigen doelmond liggen?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Het middenveld wordt een zeer moeilijke strijd. Hun sterkste tegen waarschijnlijk ons zwakste compartiment. Normaal gezien recupereert Bezus daar nog een aantal ballen, maar die is er niet bij. De sart wordt veel te vaak fysiek weggezet door de tegenpartij. Qua fysieke kracht ben ik dan geneigd naar Sankhon te kijken, maar die heeft ook nog geen grote indruk nagelaten. De Petter terug op het middenveld posteren, is een alternatief, maar dan zou Kotysch of Mmaee achteraan in de ploeg moeten komen. Bovendien lijkt Brys De Petter definitief omgevormd te hebben tot verdediger. Het middenveld opgeven, terugplooien en loeren op de counter is ook een optie, maar thuis tegen Genk is dat een moeilijk verteerbare optie. Verliezen tegen Genk is sowieso pijnlijk, maar het wordt nog erger als je het gevoel hebt dat je nooit echt de strijd bent aangegaan. Toen Leko iets soortgelijk deed en we uiteindelijk toch verdiend de boot ingingen (ons laatste verlies tegen Genk?) na een hele match niets getoond te hebben, ging ik met een kater van jewelste naar huis.

Sowieso zijn dit wel wedstrijden die vaak hun eigen verhaal hebben en waar soms onverwachte helden genre Dussaut opduiken. Genk is gezien de stand en de afwezigen bij ons torenhoog favoriet, maar dat wil niet altijd veel zeggen in dit soort matchen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: waar soms onverwachte helden genre Dussaut opduiken.
Ik denk spontaan aan een "Panenka" van Botaka en een scorende Boli !
Plaats reactie