Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

Zeker doen Brusselmans
Een upgrade zou mooi zijn
Ik heb beiden exemplaren , de cd gebaseerd op sweet caroline heb ik zelfs ondertekend door Davinia
Dat zijn Relikwieën die mij bijzonder aan het hart liggen en die nog vrij regelmatig worden opgezet
Ik kijk er naar uit :toppie:
Desire
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 23:42

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Desire »

Schitterende nummers! In der tijd zot gedraaid in de wagen op weg naar Staaien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Haspengouw »

Brusselmans schreef:Wanneer staat er nog eens iemand op om een supporterslied te maken ?
Als Brusselmans het nie doet, is er precies weinig beweging, want ondertussen toch alweer 10 jaar geleden dat er op dat vlak nog iets gebeurd is ! :shock:

Het eerste werd opgenomen op een minidisc in de toenmalige HVS. Tekst geschreven, beetje overleg, Annelies gemotiveerd om het in te zingen, en enkele uurtjes later was het klaar. Uitproberen en iedereen was mee.
Na de matchen Annelies op een lege bak bier, micro in de hand, en de hele keet stond mee te zingen met de sjaals in de lucht ...

Het tweede had meer voeten in de aarde. Geinspireerd door Sweet Caroline een tekst geschreven, muziekband aangekocht, met een paar vrienden de studio ingetrokken, en na 2 dagen klaar. Een paar 1000 laten drukken, verdeeld via allerhande kanalen, en na aftrek van de studiokosten was de opbrengst ervan voor Sector L voor het organiseren van sfeerakties.

Vandaag zou ik het nog beter kunnen doen, wegens nog meer mogelijkheden, betere zangers en studio, maar de essentie was om iets te maken van, met en voor supporters. Dat moet niet topprofesioneel zijn, mensen voelden en voelen nog steeds dat beide nummers met een hart gemaakt zijn, en dat was de inslag.

Vandaag ben ik blij, want te horen bij elk thuisdoelpunt !

Heb ik er veel dank voor gekregen ? Nee, integendeel, veel bagger naar mijne kop was mijn deel.
Heb daarna ook besloten om er geen vervolg meer aan te breien, vandaag de dag denk ik er toch aan om een update versie van uit te brengen, met nog meer power, weet alleen niet of het de moeite is, maar ikzal mijn eigenwijze ik maar volgen, dan komt het goed.
Commentaar en kritiek spuien is blijkbaar altijd makkelijker geweest, maar zelf iets doen en uitvoeren, ola !

Ondertussen dus 10 jaar later ...
Iemand ?
Indien ja, probeer het met evenveel gevoel, hart en met inzicht te doen als Brusselmans.

https://youtu.be/fKI6PwS9zPM
https://youtu.be/YgJvN2xQeyY
Kippenvel!
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

Ik vrees dat er iets geforceerd wil worden wat niet geforceerd kan worden
Zo zijn er nog wel zaken in het leven
We zitten in 2019
Niet meer in 1999
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Hallo-Tokyo »

enrique schreef:Ik vrees dat er iets geforceerd wil worden wat niet geforceerd kan worden
Zo zijn er nog wel zaken in het leven
We zitten in 2019
Niet meer in 1999

tijden zijn anders ja.

STVV heeft 5000 actieve fans.
Met die 5000 verder gaan. Het is een kleine stad met heel beperkt hinterland.
Topmatchen komt er meer kijken maar dat is overal.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Hoe beperkt dat hinterland is, komt de laatste jaren inderdaad tot uiting in de toeschouwersaantallen, nu er meer concurrentie is van het voetbal op TV en het sociale leven van mensen meer versnipperd is. Een stad van 40.000 inwoners, een regio met veelal dun bevolkte gemeenten, tja, wat verwacht je dan op termijn?
En je kan jezelf dan wel de ploeg van Haspengouw noemen, als veel Zuid-Limburgers voor KRC of Standard supporteren, ben je daar vet mee.

De Japanners zullen het zich wel anders voorgesteld hebben, maar dit is helaas de realiteit.
Schimpen steunt STVV
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jan Bulder »

3 jaar geleden was dat hinterland er toch wel nog. Is dat ondergelopen door de klimaatopwarming?

Toen waren we hier nog de discussie aan het voeren dat er te weinig betaalbare plaatsen zijn. En nu zouden al die mensen in rook zijn opgegaan of fan zijn van Standard en Genk?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

Jan Bulder schreef:3 jaar geleden was dat hinterland er toch wel nog. Is dat ondergelopen door de klimaatopwarming?

Toen waren we hier nog de discussie aan het voeren dat er te weinig betaalbare plaatsen zijn. En nu zouden al die mensen in rook zijn opgegaan of fan zijn van Standard en Genk?
Ik denk dat we kunnen stellen dat het veel supporters na die desastreuze wintermercato (we moeten eerlijk blijven) NOG grotere zeikbossen zijn geworden dan ze al waren (zij moeten ook eerlijk blijven).

Het is mooi om te zien dat er mensen zijn (waaronder supporters die de weg terug gevonden hebben) die voorstellen willen doen om terug anderen naar het stadion te krijgen, maar tot de moment dat de koppige weigeraars u zelf niet zeggen WAAROM ze nog altijd thuisblijven, zullen die acties, hoe goedbedoeld ook, geen gevolg krijgen.

Want dan mag je nog zoveel acties doen als je wilt, maar als die mensen blijven weigeren....
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvvilvoorde »

Zever niet over acties, want die zijn er nooit geweest.
Er gaat niks initiatief uit van de club.

Zet nu iets op voor de afgehaakte abonnees.
Reserveer 3000 plekken voor de volgende thuismatchen
Stuur ze een mail, een brief, een sms, whatever,
met daarin een link waarmee ze één van die 3000 plaatsen kunnen claimen.
Probeer in te spelen op het voormalige groepsgevoel wat er leefde tussen de supporters.
De meesten gaan in een kliek van 5 of meer, als er daar 3 van afhaakten dan gaan die andere 2 ook niet meer.
Probeer die groepjes terug in het stadion te krijgen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef:
Jan Bulder schreef:3 jaar geleden was dat hinterland er toch wel nog. Is dat ondergelopen door de klimaatopwarming?

Toen waren we hier nog de discussie aan het voeren dat er te weinig betaalbare plaatsen zijn. En nu zouden al die mensen in rook zijn opgegaan of fan zijn van Standard en Genk?
Ik denk dat we kunnen stellen dat het veel supporters na die desastreuze wintermercato (we moeten eerlijk blijven) NOG grotere zeikbossen zijn geworden dan ze al waren (zij moeten ook eerlijk blijven).

Het is mooi om te zien dat er mensen zijn (waaronder supporters die de weg terug gevonden hebben) die voorstellen willen doen om terug anderen naar het stadion te krijgen, maar tot de moment dat de koppige weigeraars u zelf niet zeggen WAAROM ze nog altijd thuisblijven, zullen die acties, hoe goedbedoeld ook, geen gevolg krijgen.

Want dan mag je nog zoveel acties doen als je wilt, maar als die mensen blijven weigeren....
Het is niet zozeer de groep mensen die niet meer willen komen kijken die je moet herwinnen. Maar vooral de groep mensen die enkel nog komen als het tegen Brugge, Anderlecht, Standard, Genk is. Dan komen die mensen wél nog eens uit hun zetel. Omwille van de aantrekkelijke tegenstanders en de aversie voor de tegenstander. Maar toch ook omdat er dan meer volk en sfeer is. Volk trekt volk aan.
Dus het is niet zo dat ze uit principe nooit meer willen komen. Het zijn vooral die mensen die je ook voor de normale matchen terug in het stadion moet krijgen.

Ik ben het er niet mee eens dat acties geen nut hebben. Als je niks probeert kan je ook niks verkeerd doen natuurlijk.
Ik heb de club dit seizoen nog niks zien doen. Nog niks... Je kan toch geen beter moment bedenken dan nu?
Andere clubs doen wel acties hoor.
Toen KV Oostende voor de beker in Eupen speelde betaalde hun voorzitter zowel het ticket als de bussen voor de supporters. Gevolg was een gevuld bezoekersvak, positieve sfeer + kwalificatie voor de halve finale.
Zo was er vorig jaar bij KV Mechelen een actie die er voor zorgde dat ze laatste 4 thuis-matchen voor een vol huis speelden omdat abo's mensen mochten mee nemen. Die mensen gaan vandaag de dag nog altijd kijken. Omdat ze een "wij"-gevoel hebben gecreeerd. Wij tegen al de rest. En daar hebben ze zelfs een bestuur dat probeerde matchen te fixen. Dat is klein bier met wat wij ons bestuur verwijten/verweten.

Vandaag las ik een goed zinnetje in de krant: "Ook de supporters moeten hun PO1 verdienen."
Klopt. Mensen die nu niet komen verdienen het dus eigenlijk ook niet om wél te komen tijdens PO1. Allemaal samen.

Gratis tickets + gratis bussen voor de match tegen Zulte. (dat kost de club waarschijnlijk een pak minder dan 1 maandloon van onze duurste speler)
Tegen Charleroi mag elke abo iemand gratis mee nemen.
Koop je een ticket voor tegen Charleroi, dan krijg je er 1 gratis voor tegen Gent.
Allemaal opties.
Maar dat ze toch eens IETS doen? Ook al win je er maar 500 a 1000 supporters extra mee. Dan kunnen ze zichzelf toch al niet verwijten dat ze niks geprobeerd hebben, en wij ook niet. Vooralsnog doe ik dat wel.
Wat doen al die full-time-medewerkers toch ganser dagen?
Laatst gewijzigd door STimVV op 11 feb 2019, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

STimVV schreef: Gratis tickets + gratis bussen voor de match tegen Zulte.
Tegen Charleroi mag elke abo iemand gratis mee nemen.
Koop je een ticket voor tegen Charleroi, dan krijg je er 1 gratis voor tegen Gent.
Allemaal opties.
Maar dat ze toch eens IETS doen? Ook al win je er maar 500 a 1000 supporters extra mee. Dan kunnen ze zichzelf toch al niet verwijten dat ze niks geprobeerd hebben, en wij ook niet. Vooralsnog doe ik dat wel.
Wat doen al die full-time-medewerkers toch ganser dagen?
Amen! Schiet toch eens wakker!

Dat noemen ze het ijzer smeden als het heet is.
A loyal football fan only supports the shirt...
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tweety »

Dreke schreef:
STimVV schreef: Gratis tickets + gratis bussen voor de match tegen Zulte.
Tegen Charleroi mag elke abo iemand gratis mee nemen.
Koop je een ticket voor tegen Charleroi, dan krijg je er 1 gratis voor tegen Gent.
Allemaal opties.
Maar dat ze toch eens IETS doen? Ook al win je er maar 500 a 1000 supporters extra mee. Dan kunnen ze zichzelf toch al niet verwijten dat ze niks geprobeerd hebben, en wij ook niet. Vooralsnog doe ik dat wel.
Wat doen al die full-time-medewerkers toch ganser dagen?
Amen! Schiet toch eens wakker!

Dat noemen ze het ijzer smeden als het heet is.
Inderdaad. Als je met deze situatie niks aanvangt als commercieel verantwoordelijke, dan Verdien je eigenlijk Je C4
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enrique »

STVV-fan schreef:
Jan Bulder schreef:3 jaar geleden was dat hinterland er toch wel nog. Is dat ondergelopen door de klimaatopwarming?

Toen waren we hier nog de discussie aan het voeren dat er te weinig betaalbare plaatsen zijn. En nu zouden al die mensen in rook zijn opgegaan of fan zijn van Standard en Genk?
Ik denk dat we kunnen stellen dat het veel supporters na die desastreuze wintermercato (we moeten eerlijk blijven) NOG grotere zeikbossen zijn geworden dan ze al waren (zij moeten ook eerlijk blijven).

Het is mooi om te zien dat er mensen zijn (waaronder supporters die de weg terug gevonden hebben) die voorstellen willen doen om terug anderen naar het stadion te krijgen, maar tot de moment dat de koppige weigeraars u zelf niet zeggen WAAROM ze nog altijd thuisblijven, zullen die acties, hoe goedbedoeld ook, geen gevolg krijgen.

Want dan mag je nog zoveel acties doen als je wilt, maar als die mensen blijven weigeren....
Ge vergeet een paar zaken
1. Er staat nergens in een wet dat ik verplicht ben om alle matchen te komen zien
2. Het Belgische voetbal interesseert me in die mate dat ik alleen de 'toppers' kom zien
Daar is helemaal, maar dan ook helemaal niks mis mee
En blijkbaar ben ik niet de enige
Als jij daar problemen mee hebt, dan zou ik mij laten helpen
Een andere oplossing is misschien, 2 tribunes voor 2500 mensen bouwen op het oefencomplex
Zou dat niks zijn?
Ben je gelijk van die zeikbossen verlost...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

STimVV schreef: Wat doen al die full-time-medewerkers toch ganser dagen?
Met succes sponsors zoeken in Japan? Er zit ook nog een (halftijdse?) in St-Truiden, kunt misschien daar eens aan gaan vragen? De laatste restanten van een ancien régime, dat, net zoals veel supporters, zich uitput(te) in gejammer en het zien, desnoods verzinnen, van obstakels i.p.v. er zijn schouders onder te willen zetten. Je moet niet bijster origineel zijn en het warm water opnieuw willen uitvinden. Haast alles is al wel eens ooit gedaan. Je moet alleen willen rondkijken en je bazen kunnen overtuigen.
Anderzijds is het ook wel zo dat je hier op niet veel dankbaarheid moet rekenen. Ter illustratie, bij de matchen in de beker tegen Mandel en Duffel heeft de club wel een bescheiden geste/actie gedaan door haar deel van de recette te laten vallen voor abo's. Appreciatie nihil, niet in woord, nog minder in daad. De club mag uit haar pijp komen, maar de excuustruzen evenzeer. Het moet van twee kanten komen. Zoals Kennedy ooit zei: ask not what your country can do for you, but what you can do for your country.
Laatst gewijzigd door Jacques op 12 feb 2019, 01:26, 5 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

Ik vraag mij toch af wat sommigen hier bezielt .
Ze moeten dit , ze moeten dat , doe verdomme zelfs eens wat
Waarom zou de club acties moeten doen ? en dan nog liefst gratis :gek:
Doen ze niet genoeg ???
Ze hebben ons een ploeg gegeven , die vecht voor elk punt
Neem er nog bij dat het vaak gebeurt met mooi voetbal , en dat we tot het einde in de running zijn voor Po1
De enige die terug wakker moeten schieten zijn een deel supporters
Dat gratis hoeft echt niet , tenzij aan kinderen
Plaats reactie