PO2 STVV-Oostende

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Mikman »

Alleen Charleroi vormt een bedreiging. 4 punten achter en een thuismatch tegen ons. Maar het was van het begin al duidelijk dat alleen zij ons echt stokken in de wielen kunnen steken. Zoals ik al vaak zei: het verschil in kwaliteit tussen een ploeg met 47 punten en één met 27 punten veeg je niet zomaar weg, dat bleek ook zaterdag.
Charleroi heeft minder talent dat ons, maar in een goeie dag kunnen ze iedereen kloppen en dan zal het in de andere matchen van details en mentaliteit afhangen. Daarom is het jammer dat ze vorige week in extremis in Eupen wonnen, anders zouden ze mentaal toch wel geknakt zijn.
Wij hebben dit seizoen 2x makkelijk gewonnen van Eupen maar vorig seizoen hebben we tegen hun in PO2 wel de groepswinst verspeeld. Dus hopelijk zaterdag een gemotiveerder STVV.


Met Garcia erbij hebben we ook een ploeg die in PO1 hoort. Dat we het niet haalden had ook wat met omstandigheden te maken. Geef ons de kalender van Anderlecht en wij waren er wel bij geweest. Anderzijds: is het zo leuk in PO1 als je daar iedere week wordt afgerost? En zonder brede kern zouden wij het ook heel lastig gehad hebben. Desondanks toch wel stevig leedvermaak met de 0/12 van Gent en Anderlecht, die zichzelf een maand geleden nog als titelkandidaten zagen. Volgende week in een onderling duel om de Balthazar Boma-cup van slechtste ploeg in PO1.


(Bezus werd trouwens aan de rust nog maar eens gewisseld, het zal niet geweest zijn omdat ze hem moesten sparen voor andere matchen )
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door lindoke »

miel schreef:
lindoke schreef:
Positivo schreef:......En wat vonden we van Jordan Botaka ?
Heeft hij veel balverlies geleden ? Ik vond het een sterke prestatie van onze aanvoerder. Dat mag dan OOK eens gezegd worden....
Alleen spijtig dat hij dit maar 2 keer kan in 40 wedstrijden. Tegen Antwerp was hij goed en nu tegen een zeer zwak Oostende. Maw, veel en veel te weinig rendement en daar blijf ik bij. Om welke reden Brys hem blijft opstellen weet ik niet. Waarschijnlijk omdat hij geen alternatief heeft. Er zijn geen 4 eersteklassers waar Botaka een basisplaats zou hebben omdat zijn rendement op een gans seizoen verschrikkelijk laag is. In veel wedstrijden speel je gewoonweg bij momenten met 10 omdat hij steeds verkeerde keuzes maakt en enorm veel balverlies lijdt.

Als het aan mij lag.....ABFÜHREN!!!!!
Gelukkig ligt het niet aan u
Te weinig rendement ?
Bekijk zijn statistieken eens ,
Ik denk dat ge u vergist , het moet zijn , er zijn maar 4 eersteklassers waar Botaka geen basisplaats zou hebben
Zorgt vaak voor de opening , en neemt zijn verantwoordelijkheid om deze te creéren , samen met Desart op een andere manier dan Botaka zorgen zij ervoor dat de andere spelers meer ruimte krijgen , dat dat al eens gepaard gaat met balverlies so be it ,
Dat is meteen de reden waarom Brys ze blijft opstellen .
Inderdaad Miel. Desart en Botaka zijn de sterren van het team. Zo goed als onvervangbaar. Mijn excuses, het ligt aan mij. Ik ken geen snars van voetbal. ;)
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: Wij hebben dit seizoen 2x makkelijk gewonnen van Eupen maar vorig seizoen hebben we tegen hun in PO2 wel de groepswinst verspeeld. Dus hopelijk zaterdag een gemotiveerder STVV.
Vorig seizoen lagen de verhoudingen tegen Eupen toch anders. We haalden toen amper 1 /12 en incasseerden maar liefst 10 tegendoelpunten tegen hen. Dit seizoen staan we met 6/6 en een doelpuntensaldo van 8-2 tegen hen. Het mag dan ook in principe geen probleem opleveren.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door miel »

lindoke schreef:
miel schreef:
lindoke schreef:
Positivo schreef:......En wat vonden we van Jordan Botaka ?
Heeft hij veel balverlies geleden ? Ik vond het een sterke prestatie van onze aanvoerder. Dat mag dan OOK eens gezegd worden....
Alleen spijtig dat hij dit maar 2 keer kan in 40 wedstrijden. Tegen Antwerp was hij goed en nu tegen een zeer zwak Oostende. Maw, veel en veel te weinig rendement en daar blijf ik bij. Om welke reden Brys hem blijft opstellen weet ik niet. Waarschijnlijk omdat hij geen alternatief heeft. Er zijn geen 4 eersteklassers waar Botaka een basisplaats zou hebben omdat zijn rendement op een gans seizoen verschrikkelijk laag is. In veel wedstrijden speel je gewoonweg bij momenten met 10 omdat hij steeds verkeerde keuzes maakt en enorm veel balverlies lijdt.

Als het aan mij lag.....ABFÜHREN!!!!!
Gelukkig ligt het niet aan u
Te weinig rendement ?
Bekijk zijn statistieken eens ,
Ik denk dat ge u vergist , het moet zijn , er zijn maar 4 eersteklassers waar Botaka geen basisplaats zou hebben
Zorgt vaak voor de opening , en neemt zijn verantwoordelijkheid om deze te creéren , samen met Desart op een andere manier dan Botaka zorgen zij ervoor dat de andere spelers meer ruimte krijgen , dat dat al eens gepaard gaat met balverlies so be it ,
Dat is meteen de reden waarom Brys ze blijft opstellen .
Inderdaad Miel. Desart en Botaka zijn de sterren van het team. Zo goed als onvervangbaar. Mijn excuses, het ligt aan mij. Ik ken geen snars van voetbal. ;)
Desart en Botaka hoeven niet de sterren van het team te zijn , om toch belangrijk te zijn voor het team
Iedereen is vervangbaar , de vraag is of de vervangers beter zullen zijn
Maar als uw kennis zich beperkt tot ABFUHREN ken je er inderdaad geen snars van . :headbang:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door lindoke »

miel schreef:
lindoke schreef:
miel schreef:
lindoke schreef:
Positivo schreef:......En wat vonden we van Jordan Botaka ?
Heeft hij veel balverlies geleden ? Ik vond het een sterke prestatie van onze aanvoerder. Dat mag dan OOK eens gezegd worden....
Alleen spijtig dat hij dit maar 2 keer kan in 40 wedstrijden. Tegen Antwerp was hij goed en nu tegen een zeer zwak Oostende. Maw, veel en veel te weinig rendement en daar blijf ik bij. Om welke reden Brys hem blijft opstellen weet ik niet. Waarschijnlijk omdat hij geen alternatief heeft. Er zijn geen 4 eersteklassers waar Botaka een basisplaats zou hebben omdat zijn rendement op een gans seizoen verschrikkelijk laag is. In veel wedstrijden speel je gewoonweg bij momenten met 10 omdat hij steeds verkeerde keuzes maakt en enorm veel balverlies lijdt.

Als het aan mij lag.....ABFÜHREN!!!!!
Gelukkig ligt het niet aan u
Te weinig rendement ?
Bekijk zijn statistieken eens ,
Ik denk dat ge u vergist , het moet zijn , er zijn maar 4 eersteklassers waar Botaka geen basisplaats zou hebben
Zorgt vaak voor de opening , en neemt zijn verantwoordelijkheid om deze te creéren , samen met Desart op een andere manier dan Botaka zorgen zij ervoor dat de andere spelers meer ruimte krijgen , dat dat al eens gepaard gaat met balverlies so be it ,
Dat is meteen de reden waarom Brys ze blijft opstellen .
Inderdaad Miel. Desart en Botaka zijn de sterren van het team. Zo goed als onvervangbaar. Mijn excuses, het ligt aan mij. Ik ken geen snars van voetbal. ;)
Desart en Botaka hoeven niet de sterren van het team te zijn , om toch belangrijk te zijn voor het team
Iedereen is vervangbaar , de vraag is of de vervangers beter zullen zijn
Maar als uw kennis zich beperkt tot ABFUHREN ken je er inderdaad geen snars van . :headbang:
Ja Miel, je hebt gelijk Miel :roll:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door STVVninof »

Als we de finale zouden winnen, spelen we dan tegen de vierde of de vijfde van play off 1? Indien vijfde dus sowieso gent of Anderlecht? Ik weet dat ik wat op de feiten voorop loop, maar geef mij dan maar de laatste pm tegen te spelen.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Dreke »

STVVninof schreef:Als we de finale zouden winnen, spelen we dan tegen de vierde of de vijfde van play off 1? Indien vijfde dus sowieso gent of Anderlecht? Ik weet dat ik wat op de feiten voorop loop, maar geef mij dan maar de laatste pm tegen te spelen.
Vierde.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Jack »

Dreke schreef:
STVVninof schreef:Als we de finale zouden winnen, spelen we dan tegen de vierde of de vijfde van play off 1? Indien vijfde dus sowieso gent of Anderlecht? Ik weet dat ik wat op de feiten voorop loop, maar geef mij dan maar de laatste pm tegen te spelen.
Vierde.
Tenzij Gent 4de wordt én de beker wint.
Dan de vijfde.
Toch?
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door stvv'er »

Klopt Jack, maar die kans lijkt toch vrij klein.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: RE: Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Franz »

Jack schreef:
Dreke schreef:
STVVninof schreef:Als we de finale zouden winnen, spelen we dan tegen de vierde of de vijfde van play off 1? Indien vijfde dus sowieso gent of Anderlecht? Ik weet dat ik wat op de feiten voorop loop, maar geef mij dan maar de laatste pm tegen te spelen.
Vierde.
Tenzij Gent 4de wordt én de beker wint.
Dan de vijfde.
Toch?
Kortom:
ALS we onze reeks winnen
en ALS we vervolgens (waarschijnlijk) KV Kortrijk kloppen (dat is een ploeg waartegen we het altijd moeilijk hebben)
dan wordt het (waarschijnlijk) tegen Antwerp of Standard voor Europees voetbal
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door STimVV »

… en dan?
Dan mogen we europees spelen. Op Sclessin. Voor 1000 man. Tof he...
Dat we niet op Stayen kunnen spelen verkloot voor mij alles. Waardoor heel po2 mij dan ook koud laat.
Echt iets om naar uit te kijken: een europese match op Sclessin tegen een ploeg uit pakweg Roemenië. Tof. pfff

De finale tegen een ploeg uit PO1 spelen we ook nog eens op verplaatsing, waar dan combi-regeling zal zijn.
Dus een toffe match waar we met zn allen naar toe kunnen zit er niet in. Zelfs niet als we europees spelen. :roll:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Jacques »

De club hoeft niet het slachtoffer te zijn van het feit dat het stadion niet ana de vereisten voldoet, dat is de verantwoordelijkheid van de stadioneigenaar. Bovendien zijn er nog altijd Europese verplaatsingen. Jij zegt tegen Boekarest in Luik. Ik zeg citytrip Braga, La Valleta of Nicosia in augustus. :cool: Kan ook zomaar.

Maar eigenlijk: als je voor de 3de keer in de geschiedenis Europees zou kunnen halen, moet je dat gewoon doen, zelfs al sturen ze ons nadien naar Siberië. Dat gaat om trots, om eerzucht, om het lik op stuk geven van al die zagers die menen dat verliezen tot het DNA van de club behoort. Alleen al daarom moeten we ons dubbel plooien als de kans zich voordoet.
Laatst gewijzigd door Jacques op 17 apr 2019, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Esteeveevee »

Indien en als...
Maar uiteraard als we gaan gaan we mee.
Het is idd de uitmatch die telt en liefst twee.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:De club hoeft niet het slachtoffer te zijn van het falen van de stadioneigenaar. Bovendien zijn er nog altijd Europese verplaatsingen. Jij zegt tegen Boekarest in Luik. Ik zeg citytrip Braga, La Valleta of Nicosia in augustus. :cool: Kan ook zomaar.

Maar eigenlijk: als je voor de 3de keer in de geschiedenis Europees zou kunnen halen, moet je dat gewoon doen, zelfs al sturen ze ons nadien naar Siberië. Dat gaat om trots, om eerzucht, om het lik op stuk geven van al die zagers die menen dat verliezen tot het DNA van de club behoort. Alleen al daarom moeten we ons dubbel plooien als de kans zich voordoet.
En hoe zit dat moesten ze het toch halen, kan Stayen dan nog in orde gebracht worden? Iemand een idee?
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: PO2 STVV-Oostende

Bericht door Jebus4life »

STimVV schreef:… en dan?
Dan mogen we europees spelen. Op Sclessin. Voor 1000 man. Tof he...
Dat we niet op Stayen kunnen spelen verkloot voor mij alles. Waardoor heel po2 mij dan ook koud laat.
Echt iets om naar uit te kijken: een europese match op Sclessin tegen een ploeg uit pakweg Roemenië. Tof. pfff

De finale tegen een ploeg uit PO1 spelen we ook nog eens op verplaatsing, waar dan combi-regeling zal zijn.
Dus een toffe match waar we met zn allen naar toe kunnen zit er niet in. Zelfs niet als we europees spelen. :roll:
Amai, negatief zijn is ook een kunst :blauw:
Ja, we komen niet bepaald in een positie om de groepsfase te halen (als ik me niet vergis is dat tweede voorronde dat de winnaar van het laatste Europees ticket moet spelen).

Maar tenzij er echt pech is met de loting krijg je dan een relatief makkelijke (maar inderdaad niet direct sexy) tegenstander uit Oost-Europa.
Overleef je dat krijg je in de derde voorronde met wat nog een relatief zwakke tegenstander (en kan je doorstoten tot de laatste voorronde) of net een mooie loting (dit jaar zaten er ploegen zoals Besitkas, Sevilla, Bordeaux, Rangers in die fase).
Enja, de laatste voorronde zit in principe geen spek voor onze bek bij qua haalbaarheid, tenzij je net die verdwaalde Cypriotische ploeg loot die je nog zou kunnen treffen.
Plaats reactie