Wintertransfers 2012-2013

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door den ief »

bert1924 schreef:
Blackbird schreef:Ik ben eigenlijk nog wel vrij tevreden gezien de situatie. Wat ik me wel afvraag is wat ze nu met Dufer gaan doen? Zijn ze daar nog iets mee van plan aangezien Euvrard zijn contract ontbonden is, waarom het zijne dan niet?

Nu kunt ge die mens toch terug beter laten meespelen niet?

Ik denk dat dit nog altijd kan ontbonden worden.
Contracten van Euvrard en co werden in onderling overleg ontbonden. Als Dufer dat niet wil, dan kan je het enkel eenzijdig ontbinden en dat zal ons een stevige duit kosten vrees ik. Voor mij hoef thij zeeker niet meteen terug in de basis, maar hij kan ons wel nog van pas komen natuurlijk.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door lakie »

Scandic schreef:
lakie schreef: Ken je Malanda van Zulte? Komt ook van de B-kern van Lille...
Het grote verschil is, dat Malanda wel speelde bij Lille B.
Het grote verschil is, dat Zulte in 1e klasse speelt en STVV in 2e....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Since '54 »

den ief schreef:
bert1924 schreef:
Blackbird schreef:Ik ben eigenlijk nog wel vrij tevreden gezien de situatie. Wat ik me wel afvraag is wat ze nu met Dufer gaan doen? Zijn ze daar nog iets mee van plan aangezien Euvrard zijn contract ontbonden is, waarom het zijne dan niet?

Nu kunt ge die mens toch terug beter laten meespelen niet?

Ik denk dat dit nog altijd kan ontbonden worden.
Contracten van Euvrard en co werden in onderling overleg ontbonden. Als Dufer dat niet wil, dan kan je het enkel eenzijdig ontbinden en dat zal ons een stevige duit kosten vrees ik. Voor mij hoef thij zeeker niet meteen terug in de basis, maar hij kan ons wel nog van pas komen natuurlijk.
De bedoeling is/was om Dufer (+ de vier anderen) te laten uitkijken naar een andere ploeg wegens de té hoge winstpremies(Bart Lammens). Nu Euvrard, Daeseleire, Annys en Deferm weg zijn vallen zowel zware maandlonen als dure winstpremies weg. Op die manier kan Dufer toch wel behouden blijven vind ik. Het is dus één op de vijf 'dure' spelers die blijft. Dit moet kunnen.
Iceman147
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 aug 2011, 14:37

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Iceman147 »

--------------------------------------Verhulst (Schollen) ----------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
--Ngawa (Vandermeeren)---Kotysch (Vandermeeren)---Rossen (Erichot)--Bonemme (Cauwenberg?)--
-------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------Schils (Delorge)-----------Dufour (Barczi)---------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
---Dequevy (Edmilson)------------------Schoofs (Dufer?)--------------Schouterden (Novak)--------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------De Groot (Zaris)------------------------------------------------

Rest: Ghysens, Nulens, Egerszegi, Weeghmans, Mendez, Bertjens, Bulos, Pruna
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door wim vanaken »

lakie schreef:
Scandic schreef:
lakie schreef: Ken je Malanda van Zulte? Komt ook van de B-kern van Lille...
Het grote verschil is, dat Malanda wel speelde bij Lille B.
Het grote verschil is, dat Zulte in 1e klasse speelt en STVV in 2e....
Ik kan verkeerd zijn, maar ik heb de indruk dat die Malanda een beetje té fel de hemel wordt ingeprezen. Net komende uit het tweede van Lille en nu na 10 matchen bij Zulte al 6 miljoen waard zijn....en binnen 3 jaar 20 miljoen (volgens zijn entourage...), ik hoop het voor hem, maar ik moet 't toch nog eerst zien. De weinige "live" beelden die ik van hem gezien heb, hebben me helemaal niet van mijn stoel geblazen en dus zeker al niet om er 240 miljoen oude frankskes voor over te hebben....De toekomst zal 't uitwijzen....
olivier1980
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:32
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door olivier1980 »

Het team ziet er inderdaad zo slecht niet uit. Dat dequevy en Schouterden weer op niveau spelen is een enorm verschil. Zo worden Donny, en eventueel nog Bulos, goed bevoorraad.

Ik denk ook dat dit veel te maken heeft met Schoofs die volledig in functie speelt van de 3 aanvallers. Dufer was meer een flitsenspeler en viel daardoor wel zelf meer op maar verliep het stroever.

Als kotysch en Rossen het achteraan zo kunnen blijven bespelen zie ik enkel een probleem voor de linksback. Bonemme lijkt geen enkele doublure te hebben dus als hij tegenvalt...

Uw thuismatchen winnen en ze gaan al een heel eind komen.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Caravaggio »

lakie schreef:
Caravaggio schreef:Met alle respect mah ne speler van Monaco B? (Erichot)
Blijkbaar kwam die bij z'n uitleenbeurt aan Leiria nauwelijks vd bank?
Is er dan echt gene Belg beter ? (2de, 3de klas)
Ken je Malanda van Zulte? Komt ook van de B-kern van Lille...
Lakie, ok, maar... bij Leiria (Portugal) speelde hij ook nauwelijks....nu ik geef 'm t voordeel...
MAAR ik ben nog altijd voor ne BELG (of LIMBURGER) die eventueel beter kan zijn... dat was "vroeger" STVV's stokpaardje
Ook als STVV zegt dat men voor de jeugd kiest! dus hoop ik op BELGEN, geen Hongaren, Fransen of Congolezen...

Ivm DUFER -> ja net "de beste" van de verlaters is er nog... ik zou Grég ook terug opnemen in de kern, hij kan met z'n ervaring en professionalisme dit STVV iets bijbrengen...voor zover ik weet heeft Grég nooit geklaagd en gezaagd...hij kan ne Schoofs, Edmilson, Schils, en Pruna nog wa bijbrengen...in de rush naar een eindronde-ticket..

SCHOUTERDEN -> respect voor Nils, fijn dat 'm blijft... idd zou DiaREZA allang aant zagen zijn, Nils vorig jaar door velen afgemaakt en verguisd... heeft terug gevochten op t plein, en men mag hem wel wat waardering (of een spandoek) geven tegen Lommel !! MERCIE NILS !

Verder hoop ik het allerbeste voor STVV! ik geloof in Lammens, liever dit jaar zo, om volgend jaar te verrassen!
en daarbij ben ik toch een beetje ANTI-WESTERLO, das op termijn toch ni leefbaar, wat gaat zo'n club in de JPL doen,
met 1000 toeschouwers...uitstraling 0,0 ! sorry... dan Royal Antwerp naar eerste om den Beerschot te kloten!
(al zal Antwerp niet promoveren, jammer..)... weer zo'n gedrocht alla Tubize/Dender zeker..
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door wim vanaken »

Ook ik heb de indruk dat we zeker niet verzwakt uit deze wintermercado gekomen zijn. Een deel overbodige 'ballast' is alleszins weer overboord, één van de beste elementen blijft, de jongeren krijgen een unieke kans om zich te bewijzen en als blijkt dat de nieuwkomers, of ze nu van Hongarije, Sart Tilman, Peru of China komen, toch wat in hun mars hebben en er hun tanden willen inzetten, komen we misschien nog wel héél ver. Vergeet niet dat wij van alle ploegen die voor ons staan, het makkelijkste programma hebben en bijna alle grote ploegen thuis mogen ontvangen. Laat ons er te beginnen zondag nog eens allemaal gaan achterstaan, onze ploeg van de eerste minuut steunen en in grote getale de weg naar Stayen vinden, misschien kan er in 2013 nog wel iets moois groeien. En lukt het dit seizoen niet, leggen we misschien al een goede basis naar volgend seizoen toe. Iets wat bij Westerlo wel niet het geval zal zijn....Indien die er naast grijpen nu, gaat daar eind seizoen ook wel een tabula rasa volgen, wees gerust, die kunnen met die kern geen twee seizoenen in tweede....en dan hebben wij zeker een serieus stapje voor. Allen op post zondag !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Jacques »

wim vanaken schreef:Ook ik heb de indruk dat we zeker niet verzwakt uit deze wintermercado gekomen zijn. Een deel overbodige 'ballast' is alleszins weer overboord, één van de beste elementen blijft, de jongeren krijgen een unieke kans om zich te bewijzen en als blijkt dat de nieuwkomers, of ze nu van Hongarije, Sart Tilman, Peru of China komen, toch wat in hun mars hebben en er hun tanden willen inzetten, komen we misschien nog wel héél ver. Vergeet niet dat wij van alle ploegen die voor ons staan, het makkelijkste programma hebben en bijna alle grote ploegen thuis mogen ontvangen. Laat ons er te beginnen zondag nog eens allemaal gaan achterstaan, onze ploeg van de eerste minuut steunen en in grote getale de weg naar Stayen vinden, misschien kan er in 2013 nog wel iets moois groeien. En lukt het dit seizoen niet, leggen we misschien al een goede basis naar volgend seizoen toe. Iets wat bij Westerlo wel niet het geval zal zijn....Indien die er naast grijpen nu, gaat daar eind seizoen ook wel een tabula rasa volgen, wees gerust, die kunnen met die kern geen twee seizoenen in tweede....en dan hebben wij zeker een serieus stapje voor. Allen op post zondag !
Klopt, maar zowel bij Moeskroen (Seoudi, Klonaridis) als Woluwe (5 spelers...) hebben ze ook nog wat bijgehaald. Zij zijn samen met Westerlo de belangrijkste uitdagers van Oostende.

Laat ons maar match per match bekijken, als we stilletjes kunnen meeschuiven, is dat al mooi.


In de marge:
Bij Brussels werd gisteren het transferverbod opgeheven. Intussen zitten ze aan 12(!!) nieuwkomers. De voetballerij is meer koehandel dan sport dezer dagen...
http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/se ... gory_id=17
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Luc »

Zijn er nu eigenlijk 2 of 4 spelers van Ujpest gehuurd ?
Enige weken geleden waren er 2 aanwezig, wel met serieuze conditionele achterstand zei men toen.
Zijn die er nog of zijn die doorgestuurd ?
(ik heb het hier niet elke dag gevolgd ;) )
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Halenaar »

Luc schreef:Zijn er nu eigenlijk 2 of 4 spelers van Ujpest gehuurd ?
Enige weken geleden waren er 2 aanwezig, wel met serieuze conditionele achterstand zei men toen.
Zijn die er nog of zijn die doorgestuurd ?
(ik heb het hier niet elke dag gevolgd ;) )
aub :)
Klokslag middernacht, donderdag 31 januari, sluit de transfermarkt in België. Hieronder vind je een overzicht van de transfers die STVV doorvoerde tijdens de wintermercato.

INKOMENDE TRANSFERS:

Yvan Erichot (AS Monaco), definitief
Leopold Novak (Hajduk Split/Lucko), definitief
Thierry Vandermeeren (Racing Genk), definitief
Yadin Zarus (Standard), huurbasis
Guillermo Mendez (Standard), huurbasis
David Barczi (Ujpest), huurbasis
Thamas Egerszegi (Ujpest), huurbasis

Mario Pruna en jeugdinternational Lennert Ghijsens stromen vanuit onze jeugdwerking door naar de A-kern. Yannick Weeghmans maakt nu ook volwaardig deel uit van de spelerskern van Guido Brepoels.



UITGAANDE transfers:

Dimitri Daeseleire op huurbasis naar Antwerp FC
Cham Kabba contract in onderling overleg verbroken
Giel Deferm, huurbasis Beerschot
Troy Vandenborne, huurbasis naar Tienen
Hendrik Vancrombrugge, contract in onderling overleg verbroken
Maxime Annys, contract in onderling overleg verbroken
Vincent Euvrard, contract in onderling overleg verbroken
Carlo Evertz naar La Calamine/Kelmis
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Halenaar »

Die Novak is nogal een kerel zunne :mrgreen:


Link
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Halenaar »

In de zomer van 2011 wisselden Laurent Henkinet en Hendrik Van Crombrugge van club. Van Crombrugge trok van Standard naar STVV. Dit seizoen verdween hij er helemaal uit beeld. Eind januari werd zijn contract in onderling overleg verbroken. De 18-jarige doelman traint nu mee met de beloften van KV Mechelen.

In een interview met Nr10 stelt Van Crombrugge dat zijn situatie bij STVV helemaal wijzigde toen Jan-Pieter Martens er in dienst kwam als technisch directeur.

"Zowel bij het eerste elftal, de beloften en vriendschappelijke wedstrijden werd ik aan de kant geschoven. Martens vond mij een onbelangrijke speler en daardoor kreeg ik zelfs geen waardige keepertraining meer op het einde. Zes maanden heb ik nog op mijn tanden gebeten in de hoop dat de situatie verbeterde maar tevergeefs. Martens ontzegde me alles", stelt Hendrik Van Crombrugge.

Technisch directeur Jan-Pieter Martens reageert. "Door de degradatie naar tweede klasse zagen wij ons genoodzaakt enkel nog twee doelmannen in de kern over te houden. Hendrik was onze derde keuze en dus zochten we een oplossing voor hem. Zowel in de zomer met KVK Tienen als nu in de winter met Sint-Niklaas namen wij het initiatief om Hendrik te verhuren en zo te oordelen of hij in aanmerking kwam om eventueel volgend seizoen terug te keren als tweede doelman. Die clubs kozen echter telkens op het laatste nippertje voor andere doelmannen."

"Ik wens te benadrukken dat ik persoonlijk niets tegen Hendrik heb, maar dat hij zich moeilijk kan neerleggen bij de beleidskeuzes die er door de club werden gemaakt", voegt Martens toe. "Hierdoor werd een verbreking van zijn contract de beste oplossing voor iedereen. Wij wensen Hendrik dan ook veel succes in het verdere verloop van zijn carrière."

Hendrik Van Crombrugge traint nu mee met de beloften van KV Mechelen. Een contract bij Malinwa versieren lijkt niet evident. Met Tome Pacovski, Olivier Renard en Wouter Biebauw lopen er drie ervaren doelmannen in de selectie van Harm Van Veldhoven rond.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door Mikman »

@Van Crombrugghe: het is hier geen OCMW he. Hij moest tijdens de zomer al weg wegens niet goed genoeg ( bijvoorbeeld bij de beloften ) maar wou zijn profconctract niet opgeven.

@Schouterden: uiteindelijk was er maar één club die concrete interesse had, en dat was OHL. En die wilden hem dan nog enkel gratis overnemen, na het seizoen. Enkele jaren geleden betaalde STVV een stevig bedrag voor de nog redelijk onbekende Schouterden aan OHL, en nu wilden ze die speler terug voor 0 Euro, beetje serieus blijven he. Bewijst nogmaals dat er een groot verschil is tussen "interesse van clubs" en werkelijk concrete belangstelling, namelijk sollen op tafel willen leggen. Zie ook de soap rond Biglia. Het is ook niet omdat er op de website van Transfermarkt staat dat een speler x-aantal Euro's waard is, dat iemand dat bedrag ook op tafel zal leggen.
Lokeren incasseerde de voorbije transferperiodes meer dan 10 miljoen Euro, maar vond het toch niet nodig om een paar procenten van dat bedrag op tafel te leggen voor Schouterden. Een les in bescheidenheid. Het kan wel zijn dat Schouterden zich "goed gedragen" heeft, maar hij heeft er dan ook alle belang bij om goed te blijven presteren, anders geraakt hij nooit weg. Zijn transferprijs werd al eens verlaagd, en zelfs dat was niet genoeg om geïnteresseerde clubs over de streep ter trekken te brengen. Verschil met Reza is dat die expleciet door Morenne belooft was dat hij mocht vertrekken, en dat het nieuwe bestuur geen weet had van die afspraak. Dus het geval Reza met Schouterden vergelijken is niet helemaal correct, er was een verschil in gemaakte afspraken en interesse van andere ploegen ( waarmee ik Reza zeker niet vrijpleit, wat hij deed was totaal verkeerd, maar het verhaal is genuanceerder dan "Reza de slechterik" en "Niels de clubspeler").

@Dufer: dat is dus na Sedan, Club Brugge en Standard al de vierde keer dat die een seizoen verder uitdoet in de B-kern. Meneer is zowaar een ervaringsdeskundige. In Brugge heeft hij dat zelfs anderhalf jaar uitgehouden. Nochtans mocht ook hij gratis weg. Waarschijnlijk wilde Dufer de financiële zekerheid van een langdurige verbintenis bij STVV niet inruilen voor een korter contract, al dan niet bij een eersteklasser. Waarschijnlijk kwam er geen overeenkomst over de duur die STVV Dufer nog moest uitbetalen om zijn contract uit te kopen; bij Annys is het op zijn FB bijvoorbeeld duidelijk dat hij nog "een handdruk" ( lees: geld ) heeft gekregen van de club.
Los van het sportieve ( Schoofs is jonger, goedkoper en in mijn ogen ook beter ) moet je je afvragen of je zo iemand wel terug opneemt in je A-kern ( voor alle duidelijkheid: daar ziet het ook niet naar uit ). Welke boodschap geef je dan aan andere spelers die in de toekomst in eenzelfde situatie zouden kunnen verzeilen? Enkel indien Schoofs langdurig zou uitvallen en de alternatieven echt te licht blijken te wegen, zou ik een terugkeer van Dufer in de A-kern overwegen. Maar op dit moment is dat niet aan de orde. Schoofs heeft als jongere recht op een paar mindere matchen straks.


Proficiat aan Lammens dat hij zowel in het geval Schouterden als Dufer een duidelijke lijn heeft getrokken. Je moet als club niet over je heen laten lopen, niet door andere clubs, niet door spelers, niet door makelaars. Financieel is het blijven van Schouterden wellicht wel een tegenvaller, hij tekende 2,5 jaar geleden een verbeterd contract, net met het oog op een doorverkoop. Dus STVV trekt nu geen transfersom en moet zijn loon blijven betalen, in de kering zijn dat toch een paar honderdduizend Euro's die je nu extra moet gaan lenen ( bij de bank, als je Lammens vorige maand moest geloven, al zou het mij niet helemaal verbazen moest STVV de transferrechten van Schouterden afstaan aan de NV Stayen in ruil voor een jaar gratis stadionhuur, het is dan aan de NV om de transferwaarde van Schouterden te optimaliseren op de transfermarkt ).

Ondertussen is er toch heel wat loonlast verdwenen, zonder dat het sportieve daar zwaar ( if any ) onder geleden heeft. Veel overbodige ballast kwijtgeraakt. En ervaren spelers die de rest van hun carrière gerust in tweede hadden willen blijven spelen ( in eerste kwamen ze toch niet meer aan de bak ) ingeruild voor hongerige spelers.
Enkel op de linksback is het té krap, voor de rest is de kern op papier meer dan ruim genoeg. Wat dat op het veld en puur kwalitatief brengt, is nog een vraagteken. De nieuwkomers kunnen we onmogelijk inschatten, als er daar een paar van meevallen is dat mooi meegenomen.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2012-2013

Bericht door the fan »

Dufer zou akkoord gegaan zijn met een loonsverlaging ...

bron, site Lommel united in voorbeschouwing wedstrijd, zie hieronder ...

Lommel trekt naar Stayen voor Limburgse derby


donderdag 31 januari 2013, 21:58


Komende zondag hervat de Belgacom League nadat het winters weer voor vertraging zorgde. Meteen staat er een klepper op het programma; Sint-Truiden versus Lommel. Een zeldzame Limburgse derby in onze tweede klasse.

De kanaries staan op dit moment vierde, maar voldoen toch niet helemaal aan de verwachtingen. Een dramatisch begin en een dip in december zorgen ervoor dat de ambitieuze club niet helemaal bovenaan pronkt. En dat is toch waar het wil staan om zo snel mogelijk terug uit het kerkhof dat tweede klasse heet te geraken. Dat doel volbrengen wordt zeker niet gemakkelijk, aangezien de club drastische saneringen doorvoerde om het financieel plaatje van de club te waarborgen. Zo werd de loonkost gehalveerd en moest de club op zoek gaan naar versterking door middel van huurovereenkomsten. In die optiek verlieten heel wat gevestigde waarden de club van Bart Lammens. Euvrard verkast wellicht naar Eindhoven, Daeseleire maakte de overstap naar The Great Old en Maxime Annys’ contract werd met wederzijdse toestemming ontbonden.
Dufer moest in eerste instantie ook opkrassen, maar hij ging akkoord met een loonsverlaging. Ook het vertrek van Reza naar Standard en Deferm naar Beerschot is kwalitatief een aderlating. Toch kan Guido Brepoels nog op een kwalitatief sterke kern rekenen. In doel hebben ze met Verhulst en Schollen twee keepers met naam. Achteraan vinden we met Kotysch, Ngawa en Rossen de belangrijkste verdedigende krachten van STVV. Op het middenveld komen we ex-Lommel speler Guy Dufour tegen, die met Schouterden, Delorge en Dufer een sterk middenveld bemannen. In de spits hebben ze met Donny De Groot een echte targetman lopen en met Joeri Dequevy een snelle spits.

De langdurig geblesseerden Dekelver, Rykx en Van den Putte komen nog niet in aanmerking voor een wedstrijdselectie. Zij trainden al wel individueel of met de groep. Ook Delande herstelt goed van zijn enkel. Nieuwe aankoop Trossard is meteen speelgerechtigd.

De derby zal in goede banen geleid worden door Joeri Van de Velde die wordt bijgestaan door Maeck Raphael en Berbiers Christophe.

Supporters, laat je in grote getalen zien op de enige Limburgse derby in tweede klasse!
Gesloten