Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door Since '54 »

Veel succes gewenst aan Guido!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door voetballiefhebber »

Ik ben altijd een voorstander geweest van Brepoels.

Die persoon is écht, heel menselijk en heel eerlijk.

Stijn Vreven zie ik ook wel de carrière van een Peter Maes maken. Die schat ik ook hoog in, net als Yannick Ferreira.
Ik wil niet wisselen hoor met zijn nonkel hoor. Liever Yannick dan Emilio.
Het probleem van Yannick is soms dat hij de ploeg te erg durft omgooien. Nu is er wat meer stabiliteit en doet hij dat niet meer. Hij kijkt soms wat veel naar de tegenstander. Hij gaat iets te weinig uit van de eigen sterkte.
Hij bewijst nu wel zijn tactische sterkte doordat hij kan winnen door zich steeds aan te passen.

Vreven schat ik net wat hoger in dan Ferreira momenteel.

Zeker is wel dat ik nu vlug ga vragen wat Waasland-Beveren heeft gepresteerd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door Jacques »

Ik wens hem veel succes toe. Hij verdient deze nieuwe kans, hij heeft er lang genoeg op moeten wachten voor een trainer die feitelijk slechts 1x niet zijn doel bereikte nl. bij zijn 2de passage hier. Er zijn er die met minder resultaten maar een betere PR meer kansen krijgen.

Ik volg W-B en bij uitbreiding 1ste klasse niet zo erg, dus moeilijk om zijn slaagkansen in te schatten. Echter, toen Van Geneugden op straat lag, werd er gesproken over een gebrek aan grinta en mentaliteit. Dat is in principe een kolfje naar zijn hand. Hij had destijds ook niet veel tijd nodig om een gedegradeerde hoop los zand terug tot een ploeg te kneden, liet de ploeg na de promotie in blok PO1 halen en wist nadien met een afgeroomde kern het behoud meer op karakter dan op kwaliteit te bewerkstelligen.

Volgende passage vanop Sporza typeert hem trouwens behoorlijk goed:
Guido Brepoels krijgt door zijn aparte stijl wel eens de lachers op zijn hand. Maar dat heeft ook een voordeel, volgens Stef Wijnants: hij brengt meer kleur in eerste klasse.
"Er zijn al genoeg academisch geschoolde trainers in eerste klasse. Oké, Brepoels is een volksmens, onder meer met zijn Limburgs taaltje. Maar daar lijkt me niets mis mee."
"Brepoels is authentiek. Een man met kennis van zaken en vuur in de ogen. Daarmee moet hij niet alleen Waasland-Beveren redden, maar ook zijn eigen carrière."


Geen god, slechts mens met al zijn beperkingen, maar meer authenticiteit in zijn kleine teen dan veel blazers bijeen.
Overdrijven is een kunst
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door simon »

Veel succes bij Beveren. Ik was blij voor hem toen ik het nieuws via de radio deze namiddag vernam. Hij verdient deze kans !

Respec Guido !
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door voetballiefhebber »

Jacques schreef: Volgende passage vanop Sporza typeert hem trouwens behoorlijk goed:
Guido Brepoels krijgt door zijn aparte stijl wel eens de lachers op zijn hand. Maar dat heeft ook een voordeel, volgens Stef Wijnants: hij brengt meer kleur in eerste klasse.
"Er zijn al genoeg academisch geschoolde trainers in eerste klasse. Oké, Brepoels is een volksmens, onder meer met zijn Limburgs taaltje. Maar daar lijkt me niets mis mee."
"Brepoels is authentiek. Een man met kennis van zaken en vuur in de ogen. Daarmee moet hij niet alleen Waasland-Beveren redden, maar ook zijn eigen carrière."


Geen god, slechts mens met al zijn beperkingen, maar meer authenticiteit in zijn kleine teen dan veel blazers bijeen.
Die woorden zijn uitgesproken door Stef Wijnants die zoals men weet een kenner en volger is van STVV. Ik heb hem toevallig gehoord op Radio 2, ergens tussen 16u en 16.30u gisteren.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door Iniesta »

Ik wens Guido het allerbeste want er zijn weinig in het voetbal die ik nog iets positiefs wens.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door voetballiefhebber »

Vandaag vertelde mij iemand van OHL nog een anekdote over Brepoels.

Op de laatste speeldag moest Lommel naar Leuven. Als Lommel won was het kampioen.
Dat was buiten Brepoels gerekend. Hij naaide de spelers van OHL, die niets meer te winnen of te verliezen hadden zo hard op met de woorden: 'hier zal niemand kampioen worden!'.
Lommel verloor uiteindelijk en werd geen kampioen. Bergen promoveerde naar eerste klasse.
Het seizoen erna werd Brepoels de nieuwe trainer van Lommel.

Deze man leeft voor zijn vak en zal geen geschenken uitdelen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door stvvilvoorde »

Die match was ik erbij, serieus gespannen sfeer na die match.
Denk wel dat Brepoels het jaar erop nog altijd trainer van OHL was, ik denk dat ie pas het seizoen erop nr lommel is gegaan.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door enerkey »

stvvilvoorde schreef:Die match was ik erbij, serieus gespannen sfeer na die match.
Denk wel dat Brepoels het jaar erop nog altijd trainer van OHL was, ik denk dat ie pas het seizoen erop nr lommel is gegaan.
Idd seizoen erna speelde United tegen de degradatie en Brepoels nog bij OHL. Seizoen daarna dan werd Brepoels trainer en haalden ze eindronde. Seizoen daarna werd hij hier trainer.

Ben blij dat Brepoels nog eens een kans krijgt. Ga nu alleszins eerste klasse beginnen volgen en volop supporteren voor Waasland-Beveren(of hoe die ploeg ook mag noemen?)
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door Cremasco »

De tendens op t forum van Beveren is gematigd positief. Ze zullen hem snel leren kennen
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door Halenaar »

"Een veel offensiever W-B dan voor de winterstop" dixit Stadion.

En dat was er ook wel aan te zien in de samenvatting, W-B kreeg veel kansen tegen Essevee, maar kreeg toch het deksel tegen de neus. Ik ben benieuwd wat hij er nog van gaat maken, hij zei zelf dat het heel moeilijk ging worden voor het behoud als ze niet snel gaan leren om vooruit te voetballen. Dat deden ze voorbije weekend maar een halfuur.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door enerkey »

Als Cosemans daar niet blunderd bij 1-1, zag ik W-B eerder winnen dan verliezen. Dus zeker nog niet wanhopen: de spirit zit er overduidelijk in.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door Halenaar »

Missie geslaagd voor Guido: Waasland-Beveren blijft in eerste klasse!

Alweer een zeer knappe prestatie van hem. Je moet het maar doen, dat team was in de winterstop ten dode opgeschreven, en met zo'n moeilijk programma.

Respect!
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door omeloe »

Ik was vandaag ook aan het duimen voor Guido maar 6 op 27 is toch weinig . Waasland-Beveren zal waarschijnlijk zijn contract niet verlengen .
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Guido Brepoels naar Waasland-Beveren

Bericht door droopy »

Halenaar schreef:Missie geslaagd voor Guido: Waasland-Beveren blijft in eerste klasse!

Alweer een zeer knappe prestatie van hem. Je moet het maar doen, dat team was in de winterstop ten dode opgeschreven, en met zo'n moeilijk programma.

Respect!
Welke verdienste heeft Brepoels aan het falen van Cercle ?
Plaats reactie