Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Tompie »

Op aanvraag van enkele forumleden maak ik dit onderwerp aan, waarin iedereen namen mag opperen die hij/zij graag volgend seizoen bij onze favoriete club aan het werk zou zien.

Het onderwerp "zomerstransfers 2015-2016" kunnen we zo gebruiken voor de namen die op zijn minst in de pers verschijnen en voor de officiële transfers!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Caravaggio »

in de zoektocht naar een "doelman"

-> Michael Cordier ? (KVC Westerlo, 31 jaar), is mss aan een prikkie te krijgen nu Kristof Van Hout naar de Kempen trekt?
-> Yves De Winter (Vrij, AZ Alkmaar, 27 jaar), speelde wel in 2 seizoenen geen enkele match voor AZ
-> JF Gillet (35 jaar, Catania), zou ook vrij zijn, heeft zijn verleden niet mee
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door lakie »

Ale, we zullen ons es laten gaan ;)

--------------------------------------------------------- Gillet/Dutoit/Velic ---------------------------------------------------

------------ Daeseleire/Rherras ----------- Reis/Kotysch ---------- Erichot/Harabugira ------------ Mulemo/Iandoli -----

--------------------------------------------- Schils/Hendrickx ------- Buyens/Baherle -------------------------------------------

------------------------------------------------------------ Schoofs/Popoola ----------------------------------------------------

------------- De Ceulaer/Dequevy -------------------------------------------------------------------- Junior/Kawaya -------------

-----------------------------------------------------------Pollet/Dessers/Momi ---------------------------------------------------------

But never gonna happen, I know :)
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door save-stvv »

een naam die ik nog nergens las is Lepoint

speelde tweede helft van het seizoen bij Charlton maar kwam niet verder dan een aantal invalbeurten...
lijkt me de ideale man voor langs Schoofs te zetten

Moet weg bij bij Gent en Charlton zal wss ook niets worden vermits hij er niet zijn niveau haalde...

box - to - box en infiltrerend zeer sterk
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door AirMontella »

Lepoint is een goeie suggestie, maar (net zoals Buyens) die heeft wel een stevig contract. Dus valt te bekijken in welke mate ze kunnen huren aan interessante (loon)voorwaarden.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door STimVV »

Steeven Langil heeft een contract van 2j + 1j optie getekend bij Waasland-Beveren.
Maakte tijdens de heenronde indruk bij Moeskroen, z'n naam viel toen zelfs bij Anderlecht en Standard.
Had ik ook graag naar ons zien komen, omwille van z'n kwaliteiten én leeftijd(27j). En W-Beveren is nu toch wel een club waar we mee zullen moeten concurreren.
Amunt.
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2015, 22:53

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Amunt. »

AirMontella schreef:Lepoint is een goeie suggestie, maar (net zoals Buyens) die heeft wel een stevig contract. Dus valt te bekijken in welke mate ze kunnen huren aan interessante (loon)voorwaarden.
Van een betrouwbare bron vernomen dat Buyens nog niet weet waar zijn toekomst ligt. STVV is echter geen optie, al is een transfer naar jullie wel even ter sprake gekomen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef:Steeven Langil heeft een contract van 2j + 1j optie getekend bij Waasland-Beveren.
Maakte tijdens de heenronde indruk bij Moeskroen, z'n naam viel toen zelfs bij Anderlecht en Standard.
Had ik ook graag naar ons zien komen, omwille van z'n kwaliteiten én leeftijd(27j). En W-Beveren is nu toch wel een club waar we mee zullen moeten concurreren.
Las het ook net, was blijkbaar transfervrij. Als STVV een linksback zoekt dan hebben ze nu hun beste optie laten gaan naar zo'n strontploegje.

Is zoals je zegt een hele goede speler, behoort voor mij bij de top 3 van linksbacks in Belgie. Had in de winter idd interesse van Standard, maar ook van Engelse ploegen. Onbegrijpelijk dat hij dan kiest voor zo'n ploeg.
Amunt.
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2015, 22:53

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Amunt. »

Halenaar schreef:
STimVV schreef:Steeven Langil heeft een contract van 2j + 1j optie getekend bij Waasland-Beveren.
Maakte tijdens de heenronde indruk bij Moeskroen, z'n naam viel toen zelfs bij Anderlecht en Standard.
Had ik ook graag naar ons zien komen, omwille van z'n kwaliteiten én leeftijd(27j). En W-Beveren is nu toch wel een club waar we mee zullen moeten concurreren.
Las het ook net, was blijkbaar transfervrij. Als STVV een linksback zoekt dan hebben ze nu hun beste optie laten gaan naar zo'n strontploegje.

Is zoals je zegt een hele goede speler, behoort voor mij bij de top 3 van linksbacks in Belgie. Had in de winter idd interesse van Standard, maar ook van Engelse ploegen. Onbegrijpelijk dat hij dan kiest voor zo'n ploeg.
Speelt Langil niet linksvoor? Blijft in ieder geval een vreemde transfer. Heeft dit seizoen dingen getoond die bij een playoff1-ploeg thuishoren.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

Amunt. schreef:
Halenaar schreef:
STimVV schreef:Steeven Langil heeft een contract van 2j + 1j optie getekend bij Waasland-Beveren.
Maakte tijdens de heenronde indruk bij Moeskroen, z'n naam viel toen zelfs bij Anderlecht en Standard.
Had ik ook graag naar ons zien komen, omwille van z'n kwaliteiten én leeftijd(27j). En W-Beveren is nu toch wel een club waar we mee zullen moeten concurreren.
Las het ook net, was blijkbaar transfervrij. Als STVV een linksback zoekt dan hebben ze nu hun beste optie laten gaan naar zo'n strontploegje.

Is zoals je zegt een hele goede speler, behoort voor mij bij de top 3 van linksbacks in Belgie. Had in de winter idd interesse van Standard, maar ook van Engelse ploegen. Onbegrijpelijk dat hij dan kiest voor zo'n ploeg.
Speelt Langil niet linksvoor? Blijft in ieder geval een vreemde transfer. Heeft dit seizoen dingen getoond die bij een playoff1-ploeg thuishoren.
Soms linksback, soms linkvoor. Beetje zoals Jelle Van Damme in zijn RSCA periode.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Since '54 »

Het zou nog wel eens kunnen dat drie geel-blauwe ploegen mekaars concurrenten worden voor de enige degradatieplaats.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

Rekening met het feit dat ze aan de Tiense vooral ervaring en kwaliteit nodig hebben, en het allemaal maar een kist appelen mag kosten, ga ik momenteel voor de volgende spelers.

Doelman: - Gilles Lentz. Een keeper met potentieel en talent, jong en goedkoop. En een stuk groter dan onze huidige doelman.

Verdediger: - Nuno Reis, zonder twijfel. Keihard, kan zeer goed uitvoetballen, leidersfiguur, nog relatief jong maar toch al ervaring in onze eerste klasse. En ook goedkoop, aangezien hij zich bij ploegen als Westerlo heeft aangeboden. Kan bovendien ook als rechtsback spelen.

Middenveld:- Yoni Buyens: een goede middenmotor. Heeft veel ervaring in onze competitie en is een echte leidersfiguur.

- Mohammed Aoulad: Vergt geen uitleg. Een van de beste flankspelers die ik ooit bij stvv zag, ondanks dat ik sceptisch was bij zijn komst toen. Bij hem erbij krijg je een gigantische kwaliteitsinjectie.

- John Bostock: Balvirtuoos die je op vele posities kan uitspelen. Vorig seizoen dé man bij RAFC, en nu bij OHL de enige die niet door de mand is gevallen. Heeft gigantisch veel talent, en geweldige statistieken.

- Leandro Trossard: Samen met Bostock het grootste talent van 2de klasse. Was de sterkhouder bij de kampioen van vorig seizoen, Westerlo, en nu de sterkhouder van Lommel. Is nog steeds maar 20 jaar.

- Jentl Gaethofs: Technisch zeer sterke flankvoetballer, snel en tweevoetig. Jong en een uitblinker in 2de klasse.

Aanvallers: - David Pollet: Gaat een dure vogel zijn, dus het is nog maar de vraag of hij haalbaar is. Is een voetballende aanvaller met een neus voor goals, maar ontbreekt wel wat body. Bij ons kunstgras zie ik die wel potten breken.

- Zinho Gano: beetje hetzelfde profiel als Pollet, maar dan zonder ervaring of 'naam'. Het is nog maar de vraag of hij eerste klasse aan kan, maar STVV kan simpelweg geen 3 aanvallers betalen waarvan ze zeker zijn dat ze eerste klasse aan kunnen. Een gok dus, en STVV praat al met hem.


Dat komt dus uit op 9 transfers. 4 voetballers (Aoulad, Reis, Pollet en Buyens) zijn sowieso echte meerwaardes voor onze ploeg en een serieuze kwaliteitsinjectie. De overige 5 zijn de beste talenten van 2de klasse die nog jong zijn, en waar je dus flinke winst mee kan boeken. Buiten Gano, twijfel ik er eigenlijk niet aan dat ze ook kunnen uitblinken in eerste klasse.

Met bovenstaande ploeg is STVV quasi gegarandeerd van behoud, en kan het misschien zelfs een verrassing worden. En dat bij hele goedkope spelers, alleen voor Pollet en in mindere mate Aoulad ga je uw portemonnee echt mogen boven halen. Enige minpunten in deze ploeg kunnen nog de flankverdedigers zijn...

Dan kom je dus uit op volgend team:

Afbeelding

Quasi elke positie dubbel bezet. En zeker op de flanken hebben we dan gigantisch veel kwaliteit: DQV, Gaethofs, Junior, Aoulad. En dan heb je nog Swers en Rherras, die ook nog respectievelijk op de rechtsback en de linksback kunnen spelen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door lindoke »

Gisteren nog naar Lommel-OHL gekeken. Zeer zwakke wedstrijd van beide ploegen. Degene die toch enigszins opviel en wel een goeie match speelde was Croizet van OHL. Dat is een speler die ze van mij direct mogen gaan halen. Is volgens mij vast en zeker eerste klasse materiaal.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Halenaar »

lindoke schreef:Gisteren nog naar Lommel-OHL gekeken. Zeer zwakke wedstrijd van beide ploegen. Degene die toch enigszins opviel en wel een goeie match speelde was Croizet van OHL. Dat is een speler die ze van mij direct mogen gaan halen. Is volgens mij vast en zeker eerste klasse materiaal.
Is nochtans gigantisch hard door de mand gevallen bij OHL. Maakte nochtans een zeer sterke seizoensstart, maar sinds begin oktober was het veel minder en was die gewoon slecht, en dat is doorheen het seizoen niet veranderd.

Opvallend dat die dan nu wel een goede match heeft gespeeld na zo'n slecht seizoen, zelf heb ik de wedstrijd niet bekeken.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers 2015-2016: dromen en wensen

Bericht door Tompie »

Ik vond die Croizet dramatisch slecht eigenlijk. Veel aan de bal ja, maar wat hij ermee deed...

Neem maar eens een kijkje op het forum van OHL en je weet genoeg. Neen, bij noch Lommel noch OHL zag ik gisteren een speler waarvan ik zoiets had: die kunnen we zeker gebruiken!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gesloten