WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door STimVV »

Ik mag veronderstellen dat bij deze één van de meest actieve wintermercato's ooit van STVV afgelopen is.
Als we de a-kern vergelijken met die van het einde van vorige transferperiode (31 aug 2015) is het ongelooflijk wat een spelersverloop er is geweest.

Uit: Mbombo, Junior, Dompé, Schoofs, Momi, Lazaar, Artabe, Baherlé én Yannick Ferrera.
IN: Tchité, Mahlangu, Dussaut, De Sart, Gerkens, Allan, Raman, Soumahoro, Tchenkoua, Proschwitz én McCarthy.

Dat wil zeggen: 9 out (waaronder je T1) en 11 in (waaronder je T2).
Dat is dus de helft van je kern die wijzigt! :gek:
Zonder te oordelen over de kwaliteiten van vertrekkers en nieuwkomers, maar zo'n personeelsverloop is nooit goed. Als dit aan het einde van het seizoen gebeurt heb je een hele voorbereiding om je ploeg klaar te stomen. Nu moeten ze er onmiddellijk staan. Russische roulette...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door zipke373 »

STimVV schreef:Ik mag veronderstellen dat bij deze één van de meest actieve wintermercato's ooit van STVV afgelopen is.
Als we de a-kern vergelijken met die van het einde van vorige transferperiode (31 aug 2015) is het ongelooflijk wat een spelersverloop er is geweest.

Uit: Mbombo, Junior, Dompé, Schoofs, Momi, Lazaar, Artabe, Baherlé én Yannick Ferrera.
IN: Tchité, Mahlangu, Dussaut, De Sart, Gerkens, Allan, Raman, Soumahoro, Tchenkoua, Proschwitz én McCarthy.

Dat wil zeggen: 9 out (waaronder je T1) en 11 in (waaronder je T2).
Dat is dus de helft van je kern die wijzigt! :gek:
Zonder te oordelen over de kwaliteiten van vertrekkers en nieuwkomers, maar zo'n personeelsverloop is nooit goed. Als dit aan het einde van het seizoen gebeurt heb je een hele voorbereiding om je ploeg klaar te stomen. Nu moeten ze er onmiddellijk staan. Russische roulette...
Onze hoofdsponsor past dus perfect bij ons bestuur... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Halenaar »

Unal mocht blijkbaar weg bij Genk, is nu naar NAC vertrokken. Had ik ook wel graag bij STVV gezien, deed het ook niet onaardig tegen ons.

Als ik hun was zou ik nog alles op alles zetten om Aneke naar hier te halen, hij blijft voor mij de ideale vervanger van Angban. En liefst nog één spits.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jebus4life »

Ik weet dat voor veel mensen hij al volledig afgedaan heeft (en ik ben ook niet laaiend enthousiast voor de duidelijkheid...); maar nu ben ik toch benieuwd naar wat COL ermee zal/kan doen.

Hoewel de kritiek op hem in vele gevallen terecht was mogen we niet te snel uit het oog verliezen dat hij toch wel in een heel erg moeilijke positie aan zijn uitdaging begonnen is (en hij, in tegenstelling tot vele anderen, wel loyaal gebleven is aan STVV; noem mij van de oude stempel, maar dat waardeer ik). De dag dat Ferrera weg was begonnen de kuren bij Junior & Dompé, Boli is denk ik niet/nauwelijks fit geweest sinds toen en hij had offensief toch erg weinig opties (het inbrengen van bv Wilmots zegt voldoende over de wisselmogelijkheden die de man had). Eigenlijk heeft hij pas sinds de wedstrijd tegen Anderlecht (of als je wilt die tegen Westerlo ook) een kern waar mee te werken valt ; en dat vond ik qua spel anderhalve wedstrijd niet zo slecht (de eerste helft tegen Westerlo was wel dramatisch, dat ontken ik voor de duidelijkheid ook niet). Daarnaast heeft hij de voorbije wedstrijden op z'n minst gezegd weinig geluk gehad met de wedstrijdleiding, want indien er voor een keertje niet in ons nadeel gefloten werd er nu al lang niet meer gesproken over de degradatie volgens mij.

Zoals gezegd, ik wil hier niet doen alsof de beste man een supertrainer is, ik heb me ook al meermaals geërgerd aan het spel of aan de soms vreemde beslissingen, maar je kan zijn falen (misschien) linken aan factoren waar hij geen controle over had. Mochten we op erg korte termijn geen verbetering zien is het uiteraard tijd om afscheid te nemen. Maar persoonlijk hoop ik dat we ons snel kunnen verzekeren van een plek in PO2 zodat de ergste druk ook van zijn schouders is en hij een kans krijg met deze nieuwe kern (want dit is gewoon een halve nieuwe ploeg) te laten zien of hij al dan niet de kwaliteit heeft om als T1 aan te blijven. Indien niet moeten we dan met het oog op volgend seizoen op zoek naar een nieuwe T1. Veel zal waarschijnlijk afhangen van volgende speeldag waar wij toch veruit het moeilijkste programma hebben en alle andere ploegen in de onderste helft van het klassement een relatief haalbare kaart op puntengewin voorgeschoteld krijgen.

*Ja criticasters, schrijf maar dat we met zekerheid naar tweede klasse gaan; ik probeer er goede hoop in te houden en voor een ander perspectief te zorgen ;)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jack »

STimVV schreef:Ik mag veronderstellen dat bij deze één van de meest actieve wintermercato's ooit van STVV afgelopen is.
Als we de a-kern vergelijken met die van het einde van vorige transferperiode (31 aug 2015) is het ongelooflijk wat een spelersverloop er is geweest.

Uit: Mbombo, Junior, Dompé, Schoofs, Momi, Lazaar, Artabe, Baherlé én Yannick Ferrera.
IN: Tchité, Mahlangu, Dussaut, De Sart, Gerkens, Allan, Raman, Soumahoro, Tchenkoua, Proschwitz én McCarthy.

Dat wil zeggen: 9 out (waaronder je T1) en 11 in (waaronder je T2).
Dat is dus de helft van je kern die wijzigt! :gek:
Zonder te oordelen over de kwaliteiten van vertrekkers en nieuwkomers, maar zo'n personeelsverloop is nooit goed. Als dit aan het einde van het seizoen gebeurt heb je een hele voorbereiding om je ploeg klaar te stomen. Nu moeten ze er onmiddellijk staan. Russische roulette...
Een nieuwe foto in hbvl zou op z'n plaats zijn.
En geen winterstage meer aub!
updatedb
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 dec 2010, 10:52

Re: RE: Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door updatedb »

Jack schreef: Een nieuwe foto in hbvl zou op z'n plaats zijn.
En geen winterstage meer aub!
Ja idd wat een weggegooid geld. "Automatismen kweken" terwijl twee weken later de helft van uw ploeg vervangen is. "Groepsgeest aanscherpen" terwijl twee weken later er een andere groep staat. Doe dan iets nuttig met dat geld in plaats van de Dompés en Edmilsons van deze wereld nog wat dagen in het zonnetje in een resort aan te bieden...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jones »

Een Duitse Sturmer ? Wie had dat nog gedacht ? Als hij even goed is als Mario Krohm in zijn gloriedagen ben ik al heel tevreden.
Allez Kotysch heeft er een landgenoot bij. Duitsers geven nooit op, ik ben reuzebenieuwd.
Verdomme die kerel kan een stukske koppen zeg. Lang geleden dat we nog eens een goede kopper hadden. Moet geleden zijn van Krohm en Stef De coninck.
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door darion »

Hopelijk kunnen we nu ook eens voor dreiging zorgen op stilstaande fases!
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door stvv fan »

Ik denk dat deze forum mag sluiten er gaat toch niets meer bijkomen al had ik gehoopt op nog een bekende naam.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Jones »

stvv fan schreef:Ik denk dat deze forum mag sluiten er gaat toch niets meer bijkomen al had ik gehoopt op nog een bekende naam.
Men had ergens al laten verstaan dat het geen dure vogel zou worden.
Bormans zat in tvl sportcafe vandaag.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door stvv fan »

Dus er is nog iemand op komst of is dit die Duitser dat je bedoeld ?
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef:
mourinho schreef:Welkom op stayen .en wat betreft uw broek laten zakken is dat hier geen probleem want die gaat hier regelmatig vanzelf afzakken.
Da zou het zien, na de zoveelste scheidsrechterlijk dwaling, stoot Proschwitz voor de scheids gewoon zijn broek af :grappig:
Zou volgens de overlevering niet de 1ste keer in de geschiedenis zijn dat een STVV-speler zijn broek afstoot op de plein. Lon Polleunis zou het hem al eens voorgedaan hebben, maar dan richting tribune wegens te veel kritiek.
Nooit gezien van Lon Polleunis en ik volg hem van bij de kadetten en dus zeker van zijn eerste tot laatste match op Stayen. Jef Peeters heeft wèl ooit ene in zijn blote flikker voor de hoofdtribune gezet, nl. Victor Wégria, FC Luik en toenmalig Rode Duivel. Pei 'viel' en pakte zich aan Wégria zijn short en stoere Viktor stond met broek op de voeten, ten aanschouwe van voetbalminnend Haspengouw en de ganse Belgische sportpers, in de grootste vernedering die hij ooit opliep. Om nooit te vergeten :)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:Een Duitse Sturmer ? Wie had dat nog gedacht ? Als hij even goed is als Mario Krohm in zijn gloriedagen ben ik al heel tevreden.
Allez Kotysch heeft er een landgenoot bij. Duitsers geven nooit op, ik ben reuzebenieuwd.
Verdomme die kerel kan een stukske koppen zeg. Lang geleden dat we nog eens een goede kopper hadden. Moet geleden zijn van Krohm en Stef De coninck.
Sidibé ( in zijn 2de en derde seizoen dan)? Eens dat die kerel begon te klimmen op corner of voorzet.... :beer:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door Halenaar »

STVV-fan schreef:
Jones schreef:Een Duitse Sturmer ? Wie had dat nog gedacht ? Als hij even goed is als Mario Krohm in zijn gloriedagen ben ik al heel tevreden.
Allez Kotysch heeft er een landgenoot bij. Duitsers geven nooit op, ik ben reuzebenieuwd.
Verdomme die kerel kan een stukske koppen zeg. Lang geleden dat we nog eens een goede kopper hadden. Moet geleden zijn van Krohm en Stef De coninck.
Sidibé ( in zijn 2de en derde seizoen dan)? Eens dat die kerel begon te klimmen op corner of voorzet.... :beer:
Hoe weet jij dat nog? Sidibé speelde hier toen we nog PO1 speelde, dat is keilang geleden!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: WINTERTRANSFERS 2015 - 2016

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef:
STVV-fan schreef:
Jones schreef:Een Duitse Sturmer ? Wie had dat nog gedacht ? Als hij even goed is als Mario Krohm in zijn gloriedagen ben ik al heel tevreden.
Allez Kotysch heeft er een landgenoot bij. Duitsers geven nooit op, ik ben reuzebenieuwd.
Verdomme die kerel kan een stukske koppen zeg. Lang geleden dat we nog eens een goede kopper hadden. Moet geleden zijn van Krohm en Stef De coninck.
Sidibé ( in zijn 2de en derde seizoen dan)? Eens dat die kerel begon te klimmen op corner of voorzet.... :beer:
Hoe weet jij dat nog? Sidibé speelde hier toen we nog PO1 speelde, dat is keilang geleden!
Seizoen 2009-210? Niet? :D
Ik zie hem nog altijd op counter scoren thuis tegen Anderlecht, maar lopen met zijn lange stekkenbenen :lol:
Gesloten