Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jones »

Als Leko geen Frans kan moet onze nieuwe T2 dit maar kunnen want er is ook nog de franstalige Eddy Rob.
Wat is er nu van Jos Beckx ?
Ze hopen waarschijnlijk dat Leko hier enkele talentvolle Kroaten kan overhalen om te tekenen. Of OHL-ers.
Toptalenten zullen alvast niet kiezen voor een weinig ervaren trainer en kunnen we ook niet betalen.
Zou landgenoot Vukomanovic geen T2 willen worden ? Als Leko dan door de mand valt hebben we hem nog en kan bovendien Frans, Engels en Slavisch.
Hebben die 2 trouwens niet samengespeeld ooit ?
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Louis XIV »

Tompie schreef:
de Jos schreef:Van mij mag iedereen denken wat hij/zij wil, tenzij dat gedacht makkelijk door objectieve feiten kan worden weerlegd natuurlijk. Misschien dat best even duidelijk maken :)

De kritiek dat Leko niks zou hebben bewezen en bij het gedegradeerde OHL aan de kant werd geschoven, vind ik eigenlijk weinig overtuigend. Met zijn scheenlappen waarschijnlijk nog aan, moest die mens als interimaris ineens het tactische bord gaan voltekenen. Ik ben zelf niet het grootste tactische genie, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bruuske overgang een grondige mentaliteitsswitch vraagt, een stevig leerproces met zich meebrengt en vooral... niet eenvoudig is. Na twaalf matchen (?) vervolgens op straat bij een titelkandidaat - waar het spelpeil nadien ook niet denderend was - vind ik dan ook niet echt een graadmeter. Als ze bepaalde dingen in hem zien die de club kunnen vooruit helpen (al was het maar makkelijker kunnen gaan hengelen in het Oostblok), dan ben ik meer dan bereid hem een eerlijke kans te geven.

Een ander scenario kan natuurlijk zijn dat het bestuur de survival-methode hanteert en louter opnieuw speculeert op het behoud. In dat geval zal er misschien gemakshalve voor Leko zijn gekozen, maar dan zal zich dat ook zonder twijfel doortrekken naar de uiteindelijke samenstelling van de A-ploeg... In dat geval gaan velen het hier aan hun hart krijgen, want wat een trainer in dat geval ook zou doen: van trekpaarden kunt ge nog steeds geen koerspaarden maken. Aan iedereen dan de keuze om al dan niet geld te besteden aan STVV. Toch: ook in dat geval vind ik dat die man een eerlijke kans verdient, zolang hij zijn contractueel gestelde doelen maar inlost.

Zo zijn er nog wel enkele scenario's denkbaar, maar alleszins: van die opgeklopte (en bovendien matig geschreven) gedichtjes op FB e.d. zijn volgens mij nergens voor nodig. Pure stemmingmakerij, een tikkeltje kinderachtig en vooral niet in de lijn van de "You'll never walk alone"-mentaliteit die Liverpool in de extra tijd vanavond alsnog voorbij Dortmund loodste.
Een trainer kan wel degelijk een groot verschil maken. Is dat niet net datgene dat we dit seizoen zelf hebben mogen aanschouwen bij onze eigen club? Of denk je dat er echt niet meer te doen viel met de beschikbare spelers, dan wat O'Loughlin daar mee deed? Van trekpaarden kan je zeker geen koerspaarden maken, maar omgekeerd kan een slechte coach dat wel. Bovendien kan je de trekpaarden ook zo goed mogelijk op elkaar afstellen, zodat er toch nog een degelijk geheel staat. Natuurlijk, een zekere basis om mee te werken moet er zijn, maar we moeten de rol van een trainer ook niet minimaliseren.

Als we dan even naar het voorbije seizoen kijken: prima prestaties (toegegeven, met enkele belangrijke spelers extra) onder strenge coach YF, gevolgd door maandenlang geknoei onder O'Loughlin. Geruzie en kinderachtig gedoe in de kleedkamer, geen gezag door de T1 ...

Wat verwacht je na zo'n snertseizoen waar je je met meer geluk dan kunde redt in de allerlaatste wedstrijd? Dat het bestuur een signaal geeft.
Dat ze aantonen dat ze datzelfde scenario niet nog eens willen overdoen. Dat ze stappen voorwaarts willen zetten. Dat ze onze club willen doen evolueren naar een stabiele eersteklasser, misschien zelfs naar een subtopper. Ambitie moet er zijn.

Hoe kan het bestuur dat doen? Door een coach aan te trekken die aan het vereiste profiel voldoet. Door spelers aan te trekken die het niveau van ons team zullen optrekken. Want laat ons niet vergeten dat we al maanden het zwakke broertje in eerste waren, wij hebben dus het meeste huiswerk van iedereen, zeker met de huidige contractperikelen van verschillende spelers in het achterhoofd.

Wat doet het bestuur? Ze trekken een trainer aan die blijkbaar maar aan één vereiste moet voldoen: "jong zijn". Want ambitieus, komaan, iedere trainer zal zeggen dat hij ambitieus is. Dat is ook het minste wat je mag verwachten.

Wat verwachten we van de nieuwe coach? Dat hij streng is en orde schept in de kleedkamer, dat hij gezag heeft. Sommige trainers hebben dat door hun trainersverleden, anderen door hun spelersverleden.

Wat krijgen we? Een trainer die degradeerde met OHL en ook erna er niets van bakte, een trainer die als speler degelijk voor de dag kwam, maar niet van die aard om daarmee het gezag van onze spelers af te dwingen (die hem wellicht niet eens kennen). Een trainer die bij OHL vooral de laan werd uitgestuurd omdat hij de spelers niet in de hand had.

Is dat nu niet het prototype van wat we NIET moesten halen? Is dat nu net NIET het signaal dat het bestuur moest geven?

En ja, de man verdient een eerlijke kans, net zoals iedereen een eerlijke kans verdient. Maar ik zie niet in wat die man meer heeft dan pier of pol van om de hoek.

Daarnaast zijn momenteel ook de inkomende transfers niet van die aard om achterover te vallen. En uiteraard, ook zij verdienen een kans.

Maar ik vrees dat geen enkel gedicht volstaat om bij sommige de ogen open te doen gaan.

Wil dat dan zeggen dat we dan maar thuis moeten blijven? Neen, want het blijft wel nog steeds ONZE club, hoe weinig we daar momenteel ook van merken. Maar bij steeds meer supporters wordt het moeilijk om zich nog op eender welke manier te identificeren met het zootje ongeregeld van aan de Tiense, en die mensen haken af.

Ik haak niet af omdat ik zo abstract redeneer dat STVV ("zielsgewijs") mijn club is. In dat geval is "STVV" een gevoel, a way of life, het legioen. STVV is niet het bestuur dat de club met die naam momenteel ondermijnt.

Maar ik heb alle respect voor mensen die weigeren op zo'n abstract niveau zich nog vast te klampen aan wat STVV voor hen betekent.
Als alle banden worden doorgeknipt, wordt het moeilijk om een houvast te vinden.
Boenk er op, ..
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door AirMontella »

Jones schreef:Als Leko geen Frans kan moet onze nieuwe T2 dit maar kunnen want er is ook nog de franstalige Eddy Rob.
Wat is er nu van Jos Beckx ?
Ze hopen waarschijnlijk dat Leko hier enkele talentvolle Kroaten kan overhalen om te tekenen. Of OHL-ers.
Toptalenten zullen alvast niet kiezen voor een weinig ervaren trainer en kunnen we ook niet betalen.
Zou landgenoot Vukomanovic geen T2 willen worden ? Als Leko dan door de mand valt hebben we hem nog en kan bovendien Frans, Engels en Slavisch.
Hebben die 2 trouwens niet samengespeeld ooit ?
Geschiedkundig gezien denk ik niet dat een Kroaat en een Serviër graag landgenoten genoemd worden. ;)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jack »

De Jos schreef: Ah, dat stond vandaag ergens in een krant... En welke krant mag dat dan wel wezen? Ik heb er vandaag al twee gelezen (waaronder HBvL) en nergens heb ik iets over Lammens zien staan. Laat staan dat ik las dat er geen TD mocht komen omdat die te veel macht zou hebben.

Maar gelukkig zult ge ons wel de naam van de bewuste krant kunnen vertellen, aangezien ge ze nog maar vandaag hebt gelezen. Het was toch de Fabeltjeskrant niet, mag ik hopen?
Ik denk dat excuses hier wel op z'n plaats zijn...
Laatst gewijzigd door Jack op 15 apr 2016, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: RE: Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door moanverke »

Jack schreef:
de Jos schreef:
newbori schreef:wat betreft een TD, Lammens wil dit niet. een TD zou teveel macht kunnen krijgen (stond vandaag ergens in een krant)
Ah, "dat stond vandaag ergens in een krant"... En welke krant mag dat dan wel wezen? Ik heb er vandaag al twee gelezen (waaronder HBvL) en nergens heb ik iets over Lammens zien staan. Laat staan dat ik las dat er geen TD mocht komen omdat die te veel macht zou hebben.

Maar gelukkig zult ge ons wel de naam van de bewuste krant kunnen vertellen, aangezien ge ze nog maar vandaag hebt gelezen. Het was toch de Fabeltjeskrant niet, mag ik hopen?
Ik denk dat excuses hier wel op z'n plaats zijn...
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160415_0223 ... -op-stress

voilà "de Jos". Ik zou toch nadenken voor je iets schrijft, aanders zet dje gejost
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door de Jos »

newbori schreef:
STimVV schreef:
de Jos schreef:
newbori schreef:wat betreft een TD, Lammens wil dit niet. een TD zou teveel macht kunnen krijgen (stond vandaag ergens in een krant)
Ah, "dat stond vandaag ergens in een krant"... En welke krant mag dat dan wel wezen? Ik heb er vandaag al twee gelezen (waaronder HBvL) en nergens heb ik iets over Lammens zien staan. Laat staan dat ik las dat er geen TD mocht komen omdat die te veel macht zou hebben.

Maar gelukkig zult ge ons wel de naam van de bewuste krant kunnen vertellen, aangezien ge ze nog maar vandaag hebt gelezen. Het was toch de Fabeltjeskrant niet, mag ik hopen?
Ik denk dat newbori dezelfde krant las als u. HBVL, pagina S3. Analyse van Marnik Geukens.

ik denk dat er iemand meer naar de prentjes kijkt dan effectief de krant te lezen :grappig:
Het gaat over een opiniestuk. Dat beschouw jij dus al als voldoende om de gedachten van iemand anders te lezen. Het gaat om de interpretatie van een journalist. Sterk bezig!

En dan leest ge dat 'excuses op zijn plaats zijn'... Zotter moet het toch niet meer worden.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jack »

de Jos schreef:
newbori schreef:
STimVV schreef:
de Jos schreef:
newbori schreef:wat betreft een TD, Lammens wil dit niet. een TD zou teveel macht kunnen krijgen (stond vandaag ergens in een krant)
Ah, "dat stond vandaag ergens in een krant"... En welke krant mag dat dan wel wezen? Ik heb er vandaag al twee gelezen (waaronder HBvL) en nergens heb ik iets over Lammens zien staan. Laat staan dat ik las dat er geen TD mocht komen omdat die te veel macht zou hebben.

Maar gelukkig zult ge ons wel de naam van de bewuste krant kunnen vertellen, aangezien ge ze nog maar vandaag hebt gelezen. Het was toch de Fabeltjeskrant niet, mag ik hopen?
Ik denk dat newbori dezelfde krant las als u. HBVL, pagina S3. Analyse van Marnik Geukens.

ik denk dat er iemand meer naar de prentjes kijkt dan effectief de krant te lezen :grappig:
Het gaat over een opiniestuk. Dat beschouw jij dus al als voldoende om de gedachten van iemand anders te lezen. Het gaat om de interpretatie van een journalist. Sterk bezig!

En dan leest ge dat 'excuses op zijn plaats zijn'... Zotter moet het toch niet meer worden.
En jij denkt dat de journalist die opinie krijgt door uitspraken van Lammens over de wisselvalligheid van het weer?
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door de Jos »

Het is toch duidelijk dat het hoogstens gaat om een interpretatie? Nee?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jack »

de Jos schreef:Het is toch duidelijk dat het hoogstens gaat om een interpretatie? Nee?
Uiteraard, maar die zal dat toch niet uit het niets interpreteren hè?
newbori
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 14:16
Supporter van: Stvv / Schalke 04

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door newbori »

de Jos schreef:
newbori schreef:
STimVV schreef:
de Jos schreef:
newbori schreef:wat betreft een TD, Lammens wil dit niet. een TD zou teveel macht kunnen krijgen (stond vandaag ergens in een krant)
Ah, "dat stond vandaag ergens in een krant"... En welke krant mag dat dan wel wezen? Ik heb er vandaag al twee gelezen (waaronder HBvL) en nergens heb ik iets over Lammens zien staan. Laat staan dat ik las dat er geen TD mocht komen omdat die te veel macht zou hebben.

Maar gelukkig zult ge ons wel de naam van de bewuste krant kunnen vertellen, aangezien ge ze nog maar vandaag hebt gelezen. Het was toch de Fabeltjeskrant niet, mag ik hopen?
Ik denk dat newbori dezelfde krant las als u. HBVL, pagina S3. Analyse van Marnik Geukens.

ik denk dat er iemand meer naar de prentjes kijkt dan effectief de krant te lezen :grappig:
Het gaat over een opiniestuk. Dat beschouw jij dus al als voldoende om de gedachten van iemand anders te lezen. Het gaat om de interpretatie van een journalist. Sterk bezig!

En dan leest ge dat 'excuses op zijn plaats zijn'... Zotter moet het toch niet meer worden.
mensen proberen belachelijk maken is makkelijk, maar kloten aan u lijf hebben en toegeven dat u mis zat is oh zo moeilijk. We zijn mss niet dezelfde mening toegedaan maar een beetje respect voor elkaars mening zou wel mogen
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door de Jos »

Helaas ga ik u moeten teleurstellen want ik vind nog altijd niet dat ik mis ben. Wat die mens schrijft is louter een interpretatie, waar uiteraard niets mis mee is in een rubriek 'Analyse'.

Hoe gij het hier voorstelde leken die woorden recht uit de mond van Bart Lammens te komen gerold.
newbori
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 14:16
Supporter van: Stvv / Schalke 04

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door newbori »

de Jos schreef:Helaas ga ik u moeten teleurstellen want ik vind nog altijd niet dat ik mis ben. Wat die mens schrijft is louter een interpretatie, waar uiteraard niets mis mee is in een rubriek 'Analyse'.

Hoe gij het hier voorstelde leken die woorden recht uit de mond van Bart Lammens te komen gerold.
U blijkt het niet te snappen. u stelde dat ik fabeltjes vertelde, dit was niet het geval. Daar zat u dus fout. Neen?

Dat we echter verschillen van mening is een feit, en zoals ik zei mag dit absoluut, echter zou dit met ietwat fatsoen/respect mogen. U kent mij immers niet en ik u ook niet.

Mijn woordkeuze bij mijn stelling omtrent de TD en lammens was mss wat ongelukkig doch ben ik ervan overtuigd dat dit zeer dicht bij de waarheid zal liggen. Ik heb de heer lammens meerdere malen dingen horen verklaren in de pers en elders die mij de mening hebben toegedaan dat deze heer niet te vertrouwen/geloven is
Laatst gewijzigd door newbori op 15 apr 2016, 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jones »

Ma jongens toch, ga samen eens een pint drinken. Er zijn ergere dingen in het leven
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door Jones »

AirMontella schreef:
Jones schreef:Als Leko geen Frans kan moet onze nieuwe T2 dit maar kunnen want er is ook nog de franstalige Eddy Rob.
Wat is er nu van Jos Beckx ?
Ze hopen waarschijnlijk dat Leko hier enkele talentvolle Kroaten kan overhalen om te tekenen. Of OHL-ers.
Toptalenten zullen alvast niet kiezen voor een weinig ervaren trainer en kunnen we ook niet betalen.
Zou landgenoot Vukomanovic geen T2 willen worden ? Als Leko dan door de mand valt hebben we hem nog en kan bovendien Frans, Engels en Slavisch.
Hebben die 2 trouwens niet samengespeeld ooit ?
Geschiedkundig gezien denk ik niet dat een Kroaat en een Serviër graag landgenoten genoemd worden. ;)
Zo is dat maar wat vind je van mijn voorstel ?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Ivan Leko nieuwe trainer STVV

Bericht door AirMontella »

Op zich een goed voorstel, maar ik denk niet dat Vukomanovic happig gaat zijn op een job als T2. Toch niet bij een ploeg als STVV, onder een 'beginnende' trainer.

Ik hoop dat ze alleszins zorgen voor volk dat de kleedkamer kort kan houden, iemand die op zijn strepen staat en autoriteit uitstraalt.
Plaats reactie