De grote beleidstopic

Alles over het beleid van onze club
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: De grote beleidstopic

Bericht door FANFOREVER »

Positivo schreef:Sportieve successen onder RD.
Wel we zijn één keer 4e geëindigd als ik me goed herinner.
En 2 keer(heel) snel teruggekeerd uit 2e.
Dat dat niet evident is moet je maar eens aan pakweg Lierse, lommel, antwerp, cercle Brugge .... vragen.

En ik heb een wedervraag.
Onder wie, de laatste 60 jaar, bij stvv was het beter ?
Niks 4de geëindigd, dat was onder Schepers ( zie post hierboven)
Twee keer uit eerste getuimeld door onwil of onkunde wil je dat ook maar eens inzien ?
Uw opgesomd lijstje van clubs kan mij geen zier schelen ik praat over het sportieve (wan)beleid van RD bij STVV. :lol:

Waar zijn dan de positieve sportieve resultaten ?
Beter de laatste 60 Jaar ?
Op sportief vlak alle besturen van 1924 tot het bewind van RD een aanvang nam.
:stvv:
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Dreke »

Onder RD wel degelijk vierde geëindigd. Maar ik begrijp dat die dubbele confrontatie met Genk voor Europees mentaal verdrongen is. :-)

Goed dat deze topic er is. Zo kunnen de andere topics dienen voor wat ze gemaakt zijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

FANFOREVER schreef:
Positivo schreef:Sportieve successen onder RD.
Wel we zijn één keer 4e geëindigd als ik me goed herinner.
En 2 keer(heel) snel teruggekeerd uit 2e.
Dat dat niet evident is moet je maar eens aan pakweg Lierse, lommel, antwerp, cercle Brugge .... vragen.

En ik heb een wedervraag.
Onder wie, de laatste 60 jaar, bij stvv was het beter ?
Niks 4de geëindigd, dat was onder Schepers ( zie post hierboven)
Twee keer uit eerste getuimeld door onwil of onkunde wil je dat ook maar eens inzien ?
Uw opgesomd lijstje van clubs kan mij geen zier schelen ik praat over het sportieve (wan)beleid van RD bij STVV. :lol:

Waar zijn dan de positieve sportieve resultaten ?
Beter de laatste 60 Jaar ?
Op sportief vlak alle besturen van 1924 tot het bewind van RD een aanvang nam.
Onder Guido Brepoels ?
4e plaats, was wel degelijk onder RD m.i.
Allen andere jaren goed ?
Merkwaardig, kijk eens even in de geschiedenis. 13 ! Jaar 2e klasse.
De kemels die toen geschoten werden ....
Herhaaldelijk geflirt met 3e klasse. Herhaaldelijk. Virtueel ooit in derde, één speelhelft voor het einde (Hoeselt).
Ook 2 x opnieuw gedegradeerd uit eerste.
En dat vond jij beter dan nu ? Ben je zeker ?

Onkunde noem jij het ....
Vanaf nu noteer ik dat de anti RD groep, RD ook onkunde verwijt. Welke onkunde ? Waar is de man slecht in ? .... En waren al zijn voorgangers zo veel beter ?
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Alain »

Dus omdat de voorgangers enorme knoeiers waren, moet 'een beetje knoeien' gezien worden als een prestatie?
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Franz »

Ik vrees dat deze topic een dovemansgesprek is en zal blijven.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Tompie »

Ik heb vooral het gevoel dat we vroeger niet beter konden (onvoldoende middelen, amateurisme ...), terwijl het nu toch vaak een kwestie leek van niet beter willen. Roland zei zelf nog dat STVV geen ambitieclub is. In die optiek ben ik blij dat RD nu toch PO1 als doelstelling heeft voorop gesteld. Eindelijk eens een concrete doelstelling waar naar toe kan gewerkt worden. Eindig je dan uiteindelijk 7de of 8ste, so be it. Maar zoals ik eerder al zei, mikken op sportieve successen is toch de essentie van een sportclub.

Aan de "PRO" RD'ers: vinden jullie het niet zonde dat Roland Duchatelet telkens wanneer STVV sportieve stappen kan zetten, een uitverkoop houdt? Dat we eens 4de eindigen onder hem is leuk, maar wat ben je daarmee als je dan alle sterkhouders laat vertrekken en geen waardige vervangers aantrekt? Zegt dat niet meer over zijn beleid dan die 4de plaats zelf? Het gebeurde niet één keer, maar meerdere keren. Herinner u het vertrek van Schoofs, Junior, Dompé nadat STVV schitterend aan het seizoen was begonnen. Uiteindelijk werd het tot op de slotspeeldag bibberen en beven.
Kost zo'n uitverkoop op termijn STVV niet veel meer dan het proberen bij elkaar houden van de kern om zo bijvoorbeeld eens PO1 te halen?

Aan de "PRO" RD'ers: als het beleid van RD zo goed was, is het dan niet vreemd dat de tribunes zo leeg blijven? Het huidige team verdient die lege tribunes niet, maar het beleid van de voorbije jaren heeft daar wel voor gezorgd. Is het niet vreemd dat bij meerdere ploegen waar RD het voor het zeggen heeft of had, grootschalige supportersprotesten werden georganiseerd? Zijn dat dan allemaal domme mensen die niet snappen hoe geniaal RD is? In Standard gaat het niet beter sinds zijn vertrek, maar is dat niet omdat hij de club eerst heeft leeggezogen en ze daar nog steeds de gevolgen van dragen?

Aan de "PRO" RD'ers: ik wil best geloven dat Roland ons aanvankelijk heeft gered. Maar hij heeft zelf wel de schuldenberg ettelijke keren verveelvoudigd door slecht beleid. Met het zogenaamde "kanscontract" moesten we voor zijn eigen slecht beleid opdraaien. Als jij zelf in financieel slechte papieren zit en je vraagt iemand om jou te helpen, maar die persoon maakt van pakweg 10.000 euro schulden er 100.000 en laat jou die 100.000 bovendien zelf betalen, zou je daar dan tevreden mee zijn? Ik heb moeite om daar dan "dankbaar" voor te zijn, vooral omdat die 100.000 ook niets heeft opgeleverd.

Nog een vraag: minder belangrijk, maar voor mij toch ook typerend is het huidige stadion. STVV stond gekend voor een club met de supporters dicht op het veld, ademend in de nek van de tegenstrever. Wat doet RD? Tribunes met hoge muren, supporters ver van het veld en dan ook nog eens kunstgras... Staat dat niet volledig haaks op de identiteit van onze club?

Eerlijk? Ik wou willen dat ik kon zeggen: RD is een zegen voor onze club. En in feite is daar helemaal niet zo héél gek veel voor nodig. Maar momenteel is het gewoon te weinig. Een paar degradaties en promoties, en twee sportieve piekmomenten die gevolgd werden door een totale uitverkoop. Het mag, nee, het moet, toch iets meer zijn in al die jaren.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enrique »

@ positivo, of wat uwe nickname ook was
Waar is RD slecht in?
In zijn haar wassen (off topic)
In het luisteren naar andermans adviezen
Overal baas willen spelen, zelfs op de bond
Is dat zwaar tegen gevallen (niet dat we de bond als voorbeeld dienen te nemen)
In het samenstellen van een fatsoenlijke technische directie
In het samenstellen van een scoutingsapparaat
In het in stand houden van een jeugdopleiding (door andere mensen opnieuw opgestart en gefinancierd)
Toch niet door hem in elk geval
Maar het is zijn speelgoed, zoals al zo dikwijls gezegd
Hij luistert naar niks of niemand
Daarom vertrouw ik het zaakje niet
Al hadden ze 15 op 12
Ik vrees dat een zeer goed seizoen nog zwaardere gevolgen zal hebben dan de vorige
Ik vergis me zelden in mensen...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

Tompie
Wat was het alternatief ?
Wie ging deze club , overnemen in de wetenschap dat er buiten de ploeg , ook een grondige renovatie van het stadion nodig was om op termijn in eerste te kunnen blijven ?
Het enige waar ik het met u over eens ben is dat door slecht beleid de schulden waren toegenomen en dat hij daar verantwoordelijk voor was .
Maar Dat kans contract ? weet jij het juiste daarvan ?
Ik denk dat veel ploegen gebruik zouden maken van zo een kans contract .
Over het stadion , dat is een persoonlijk gevoel .
We weten allemaal , waarom die hogere muren er zijn , ge moet al een hele onozelaar zijn om een betonnen constructie te bouwen , die al veel geld kost en nog veel meer aan onderhoud met als enige functie 10 maanden om de 2 weken eens een voetbal match te laten doorgaan .
Eigenheid van de club wat is dat dan , op een akker voetballen of in de plassen ? geef mij dan maar plastiek .
Op aftandse golfplaten roffelen , of is het onder de van zeik stinkende tribunes rondlopen ?
Welke ploeg heeft nog zijn eigenheid van 20 jaar geleden ?
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Hallo-Tokyo »

:Roland:

Natuurlijk ben ik pro RD en kan
Ik hier niet ontbreken.

Die man heeft een visie.
Je moet geen kwantummechanica begrijpen maar wel beetje verstand hebben om hem te begrijpen.

Anderzijds heb ik begrip voor zijn tegenstanders.
Er zullen altijd mensen zijn die onwetend zijn.
Gebruikersavatar
Ben de beer
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:15
Supporter van: Stvv
Locatie: Sint Truiden

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Ben de beer »

Pro of contra RD ? Zou er nietmeer te veel woorden aan vuil maken .. Voor het jaar om is kunnen jullie een nieuwe vijand in het vizier nemen ... En allemaal Japans leren of harakiri plegen :grappig:
SenTruin: a (g)ras apoat!
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: De grote beleidstopic

Bericht door tweety »

Hallo-Tokyo schreef::Roland:

Natuurlijk ben ik pro RD en kan
Ik hier niet ontbreken.

Die man heeft een visie.
Je moet geen kwantummechanica begrijpen maar wel beetje verstand hebben om hem te begrijpen.

Anderzijds heb ik begrip voor zijn tegenstanders.
Er zullen altijd mensen zijn die onwetend zijn.
Qua arrogantie kan dit tellen. :roll:
Wat is die visie dan wel?
Of beter: antwoord eens op de vragen die Tompie terecht stelt..
Maar dat is niet waarom je hier bent uiteraard.. :yes:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enerkey »

Ben de beer schreef:Pro of contra RD ? Zou er nietmeer te veel woorden aan vuil maken .. Voor het jaar om is kunnen jullie een nieuwe vijand in het vizier nemen ... En allemaal Japans leren of harakiri plegen :grappig:
Dan kan de beer de komende 2 jaar in het hol van de Jap kruipen :grappig: . Want tegen het beleid is immers anti-STVV heb ik geleerd. Maar als we toch pro blijken te zijn mogen we dan het forum openhouden van u?
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: De grote beleidstopic

Bericht door stvv'er »

De pro- en contra-argumenten nogmaals overschouwt, en daar nog maar op in gaan heb ik echt geen zin in.

Het moet wel gezegd dat de "PRO's" hier ineens als paddenstoelen uit de grond schieten. Wat een 9 op 12 zoal niet doet.

Mijn voornaamste zorg blijft nog steeds dezelfde: tegen Gent en Standard moesten we weer de mager bezette tribunes overschouwen. Deze trend is al bezig sinds begin vorig seizoen. Schattingen gaan van ongeveer +- 3.000 supporters die afhaken.

Hoe dit komt is ondertussen ook al ettelijke malen uitgesmeerd en hoeft dit opnieuw herhaalt te worden. Ook hier zullen beide kampen wel een andere uitleg voor hebben.

Mijn vraag is echter, en deze is vnl. gericht naar de zogenaamde "PRO's" (of half, of gedeeltelijk, of whatever, ...): hoe kunnen we hier iets aan doen? Hoe kunnen we op termijn deze supporters terugwinnen?
Of gaan we gemakkelijkheidshalve zeggen dat we die niet terug moeten hebben, "want ze zijn toch tegen alles", "dat zijn enkel maar gefrustreerden" en "die zijn toch alleen maar tegen RD (of zelfs tegen STVV)" ?


Nogmaals: het gaat hier over gemiddeld 3.000 (!) man die afhaken. Dat zijn er net iets meer als die "20 gefrustreerden" van indertijd.

Zelfs de zgn. positievelingen moeten toch inzien dat dit een probleem is? Of gaat dit vanaf nu de norm of Stayen worden: gemiddeld 5.000 bij een gewone match, gemiddeld 9.000 bij een topmatch, en tegen Genk halen we misschien nog eens de 10.000?
Sinds de laatste decennia laten we zeggen zijn we gewend dat er op Stayen (Staaien) toch een 7.000 man waren bij een gewone match, bij een topmatch was het 'bakske' meestal vol met 11 à 12.000 man.

Het is zeker niet de bedoeling om met deze vraag herrie en keet te schoppen (dat doen we al genoeg ;) ). Ik zou wel graag eens hun mening hierover weten, liefst op een beleefde en constructieve manier.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Iniesta »

Hallo-Tokyo schreef:Natuurlijk ben ik pro RD en kan
Ik hier niet ontbreken.

Die man heeft een visie.
Je moet geen kwantummechanica begrijpen maar wel beetje verstand hebben om hem te begrijpen.

Anderzijds heb ik begrip voor zijn tegenstanders.
Er zullen altijd mensen zijn die onwetend zijn.
Of hoe kan je met één binnenkomer al direct buiten liggen. :roll:

Die visie, wat mag deze dan inhouden want wij dommeriken begrijpen dat natuurlijk niet zo snel als jij. Leg het eens uit wat die visie precies inhoudt en wat er na al die jaren als visionair van gekomen is als resultaat. Resultaat voor de club bedoel ik dan, niet voor de visionair.

Toen hij hier arriveerde sprak hij ook van visie. Hij sprak over break-even draaien en de club onafhankelijk maken. Velen hadden hem toen daarvoor bekwaam geacht als zakenman die veel geld had verdiend en dus toch iets van zaken moest kennen. Nu van zaken kent hij wel degelijk iets, zelfs heel veel. Op dat vlak is het wel een visionair, weinigen kunnen beter poen scheppen dan hij en dat bedoel ik niet negatief.

Maar als we dan de voetbalzaken bekijken dan is het beeld toch wat "fletser" om de term totaal afgeschenen niet te willen gebruiken. Van break-even zijn we naar schuld maal 10 gegaan. Van onafhankelijk zijn we naar compleet afhankelijk van de visionair gegaan. Zelfs toen hij ons met krokodillentranen inruilde voor een nieuw speeltje dat zijn ego nog meer moest dienen, waren we overgeleverd aan zijn vazallen die hijzelf bij de eerste tegenwerking trakteerde op een deurwaarder. Na zijn zoveelste mislukking stond hij hier terug van nooit weggeweest. Uiteraard is dat de schuld van alle dommeriken, dat spreekt vanzelf.

Professionaliteit dan. Nog één van de dingen die veel supporters, inclusief mezelf, van onze visionair hadden verwacht. Alleen al de soap met onze voorlaatste trainer (de hoeveelste in zijn visionaire periode alweer?) doet mensen grinniken bij het vertoon van zoveel amateurisme. Vroeger was dat amateurisme er ook al maar die mensen hadden noch de middelen maar nog minder de arrogantie om zich visionair te noemen.

Dan komen we bij het toppunt van visionair zijn, het sportieve. Iemand die zo lang bezig is en maar dat kan voorleggen als sportieve resultaten of eerder het gebrek eraan, zou zich heel bescheiden mogen opstellen als men eigen "kennis" wil etaleren. De sportieve resultaten zijn zodanig dat hij er zelfs in geslaagd is om Staaien te laten leeglopen, iets dat ik zelfs nooit mogelijk had geacht. Al de thuisblijvers kan je onmogelijk allemaal als dommeriken of onredelijken beschouwen. Je hebt het hier over mensen die soms decennia lang een abo hadden en er ook waren in de slechtste periodes (dus ook deze van RD). Uiteindelijk heeft hij ook bij hen een zodanige wanhoop ingelepeld dat ook zij afhaken.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, mensen die ondanks al het bovenstaande blijven geloven in de visie van deze visionair die de rest al lang opgegeven hebben. De visie die geen sportieve resultaten oplevert, geen financiële verbetering voor de club en mensen verjaagt van de club waarvoor ze allemaal jaren van hun leven hebben gegeven. Uiteraard ligt dat niet aan zijn visie want iedereen is gek behalve hij en zijn slimme volgers.

Voor mij is visie en visionair zijn iets anders. Dat is voor mij iemand die niet alleen het charisma heeft om mensen enthousiast te maken voor echt verfrissende ideeën die in de praktijk ook blijken te werken. Voor dat soort visie zullen extra mensen afzakken ipv afhaken. Dat soort visie moet het ook niet hebben van het denigrerend doen over andersdenkenden maar zich focussen op de eigen doelstellingen. Anderen worden overtuigd door onweerlegbare resultaten of moeten noodgedwongen hun mond houden. Het belang van de club zou het eerste en eigenlijk enige belang moeten zijn op langere termijn. Dat de visionair in dat geval zelf een graantje meepikt zal dan niemand storen. Vergelijk dit met wat RD deed en doet en je kan het onmogelijk visionair noemen.

Sorry dat mijn uitleg nogal cru kan over komen maar ik ben dan ook maar een onwetende en mis de capaciteiten om mijn stellingen zodanig te onderbouwen als u deed.

Sportieve groeten ;)
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Since '54 »

Zeer goed gedacht om deze topic te openen. Hier zullen vast en zeker minstens een stuk op 20 forumgangers hun hartje kunnen ophalen. Hopelijk blijven de andere topics maagdelijk schoon over het doen en laten van Duchâtelet, Bormans en C°. Amusement gewenst!
Plaats reactie