De grote beleidstopic

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Jack »

Tompie schreef:Wat mij altijd stoorde aan het beleid was het gebrek aan sportieve ambities. Roland heeft dat toen zelf nog eens onderstreept door te zeggen: "STVV is geen ambitieclub maar een gezelligheidsclub". Ik vond dat een walgelijke uitspraak. De essentie van sport is streven naar sportieve successen, niet om "de gezelligste" te zijn.

Hij (of wie er de voorbije jaren ook aan het roer stond) maakte dat ook duidelijk door telkens een uitverkoop te houden op momenten dat de club sportief een stap vooruit kon zetten. Sommigen beweren dat hij niet anders kon, want de spelers wilden weg en wat ben je met ontevreden spelers en we hadden het geld nodig... Maar feit blijft dat je daar als supporter niets mee koopt en je bedrogen voelt.

In die optiek was ik ook wel tevreden met de duidelijk uitgesproken PO1-ambitie voor dit seizoen. Ik heb dat hier ook meermaals aangehaald. Ik geef ook gerust toe dat ik dat anderzijds, als ik naar de kern keek, een vreemde uitspraak vond. De kern (de volledige kern, inclusief de bank en zij die momenteel zelfs nog gekwetst zijn) verrast me absoluut positief en daarvoor verdient het bestuur alle lof. Dit is een veel stevigere ploeg dan gedacht momenteel.

Ik heb vorig seizoen een "stevige tekst" aan Roland gericht geschreven. Maar ik zal ook de eerste zijn om een gelijkaardige tekst te schrijven om hem te bedanken na een knalseizoen.

Voor mij voorlopig de belangrijkste factor? Dat Boli niet meer is vertrokken. Vetokele is een ander type spits, Gueyé lag al snel in de lappenmand. Boli speelt fantastisch en is één van de cruciale pionnen in ons huidig elftal. Had je hem toch laten gaan zoals dat in het verleden al te snel gebeurde? Dan had je nu niet de punten die je nu wel hebt. Maar is dat niet precies wat de criticasters al jaren proberen duidelijk te maken? Bind de hoofdrolspelers langer aan je, verkoop ze nadien voor een grotere meerwaarde nadat je sportief een stap vooruit hebt gezet, en investeer in een degelijke vervanger. Zo groei je als club.

Voor de rest is het koffiedik kijken waar onze club op beleidsvlak naar toe gaat. Wil Roland met deze kern (en bijhorende resultaten) misschien aangeven aan de Japanners wat mogelijk is met deze club? Of heeft hij alsnog het licht gezien? De toekomst zal het uitwijzen...
100% mijn mening en visie.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

Allemaal goed en wel , maar Boli heeft dan ook een andere mentaliteit getoond dan De Dompé's en de Junior's van deze wereld .
Boli wilde niet perse weg , en dat straalt af op zijn spel vreugde, en is hier momenteel een gelukkig man , waar wij als ploeg mee de vruchten van plukken
Als spelers perse weg willen verzieken ze de boel en daar staat ge als club machteloos tegen over , tenzij je ze een lesje wil leren en hun in de B kern stopt , maar dan vernietig je kapitaal en je moet nog eens voor vervangers zorgen .
Spelers langer aan uw binden is nog zo iets wanneer ze al iets bewezen hebben ,allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan , meestal onderhandelen ze een clausule dat ze voor bedrag x of y weg kunnen of ze tekenen niet , zie maar naar Waasland met Gano , of als je die clausule er uit wil laten kost het u al een heel stuk meer .
Ook het investeren in vervangers lijkt simpeler dan het is , kijk maar eens naar Gent en Oostende of Mechelen
Zelf met boven staande visies waar ik wel kan achter staan biedt dat geen enkele garantie.
Ge bent als ploeg maar zo sterk als je laatste match voor supporters .
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De grote beleidstopic

Bericht door enerkey »

Ik spiegel ons altijd graag aan Zulte-Waregem. Eigenlijk betalen zij zelden of nooit hoge transfersommen.
Zij hebben dit seizoen uitzonderlijk 1,2 miljoen geinvesteerd in spelers. Maar ze hebben dan ook 8 miljoen binnengehad. Voorgaande seizoenen hebben ze amper geinvesteerd. Veelal gratis binnengehaald of gehuurd met aankoopoptie.
Maar zelden betalen ze meer dan 300 000. Ze hebben 1 miskoop gedaan Aleksandar Trajkovski. 1,1 miljoen. Die hebben ze dan verpatst aan Palermo voor 900 000. Dus geen man overboord.

Wanneer verkopen ze? Op het einde van het seizoen als er sportief geoogst is. De transfersommen wordt gebruikt om een exploitatieverlies door de te hoge lonen te compenseren. Rest werd gebruikt om te investeren in hun insfrastructuur.

Meer dan ooit is hier alles aanwezig om hetzelfde pad te bewandelen... Maar mijn argwaan is nog altijd groter dan mij positivisme ;)
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: De grote beleidstopic

Bericht door KNRI »

Ik ben ontzettend blij dat het sportief nu eindelijk wat draait, maar Ik erger mij aan de uitspraken die sommigen nu doen over de lange termijn-visie van RD die nu eindelijk vruchten aflevert. Welke lange termijn visie? Die van zijn gegraven trainerskerkhof? Van spelerskernen uitverkopen en vervangen door gratis spelersmateriaal? Die van huurlingen aantrekken die je mogelijk niet langer dan 1 seizoen kan houden?
Toegegeven, de mayonaise pakt momenteel. Hoera! Maar komt dit uitsluitend door zijn visie of zijn er geluksfactoren in het spel?
Als je ziet wat er allemaal vertrokken en vervangen is lijkt mij dit niet echt binnen het plan van een bepaalde visie te vallen, maar eerder toeval.
Een team moet je bouwen, niet "uit het niets" (wat overdreven) samenstellen...
Wij hebben ook het geluk dat de betere clubs het momenteel laten afweten... Uiteraard dwingen wij ons goede spel momenteel zelf af, maar het omgekeerde klassement is nu eenmaal wat het is... Voetjes op de grond houden dus want een terugval is niet ondenkbaar. (al mag die van mij best uitblijven ;) )

Dat RD zoveel jaar, en zoveel clubs later zijn lesje zou geleerd hebben...en vol voor sportief succes gaat...kom zeg...serieus blijven.
Wat rest er ons trouwens nog van zijn langetermijnvisie? De man is 70... Denkt aan een overname... RD kennende tellen in dit geval enkel de €€€'s.
Het zou mij niet verbazen dat de uitgesproken POI ambities en de (al dan niet toevallig) opgekrikte spelerskern passen in het opdrijven van de marktwaarde van de club... En zelfs moest er geen overname komen is de toekomst met hem een groot vraagteken.

Ten allen tijde zal ik zijn beleid kritisch blijven volgen. En dat heeft hij enkel aan zichzelf te danken.
De overstap naar Standard blijft ongezien. De bemoeienissen en belangenvermenging zitten nog te vers in het geheugen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

Ik ben al content da ik nie meer naar de grote stad met veel "ligt" moet om voetbal uit de linkerkolom te zien !!!
:cool:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De grote beleidstopic

Bericht door miel »

KNRI schreef:Ik ben ontzettend blij dat het sportief nu eindelijk wat draait, maar Ik erger mij aan de uitspraken die sommigen nu doen over de lange termijn-visie van RD die nu eindelijk vruchten aflevert. Welke lange termijn visie? Die van zijn gegraven trainerskerkhof? Van spelerskernen uitverkopen en vervangen door gratis spelersmateriaal? Die van huurlingen aantrekken die je mogelijk niet langer dan 1 seizoen kan houden?
Toegegeven, de mayonaise pakt momenteel. Hoera! Maar komt dit uitsluitend door zijn visie of zijn er geluksfactoren in het spel?
Als je ziet wat er allemaal vertrokken en vervangen is lijkt mij dit niet echt binnen het plan van een bepaalde visie te vallen, maar eerder toeval.
Een team moet je bouwen, niet "uit het niets" (wat overdreven) samenstellen...
Wij hebben ook het geluk dat de betere clubs het momenteel laten afweten... Uiteraard dwingen wij ons goede spel momenteel zelf af, maar het omgekeerde klassement is nu eenmaal wat het is... Voetjes op de grond houden dus want een terugval is niet ondenkbaar. (al mag die van mij best uitblijven ;) )

Dat RD zoveel jaar, en zoveel clubs later zijn lesje zou geleerd hebben...en vol voor sportief succes gaat...kom zeg...serieus blijven.
Wat rest er ons trouwens nog van zijn langetermijnvisie? De man is 70... Denkt aan een overname... RD kennende tellen in dit geval enkel de €€€'s.
Het zou mij niet verbazen dat de uitgesproken POI ambities en de (al dan niet toevallig) opgekrikte spelerskern passen in het opdrijven van de marktwaarde van de club... En zelfs moest er geen overname komen is de toekomst met hem een groot vraagteken.

Ten allen tijde zal ik zijn beleid kritisch blijven volgen. En dat heeft hij enkel aan zichzelf te danken.
De overstap naar Standard blijft ongezien. De bemoeienissen en belangenvermenging zitten nog te vers in het geheugen.
Een team moet je inderdaad bouwen .
Maar op een langere termijn is dat in het huidig voetbal niet meer mogelijk , zelf niet voor de top clubs .
De langere termijn visie is alleen nog weg gelegd voor de aller grootste in Europa en dan nog .
Het zal dus de kunst zijn om snel te anticiperen , wil men niet uit het niets een competitief team samen stellen
Wat voor dit seizoen vrij goed gelukt is .
Hoe hoger het sportief succes , hoe moeilijker om een groep samen te houden .
Dat de betere clubs het laten afweten , komt omdat zij ook geconfronteerd worden met het gegeven dat zij hun betere spelers elk seizoen moeten laten vertrekken
Gelukkig pakt de mayonaise bij ons wel .
Dat is de realiteit van het huidige voetbal het is zwemmen of verzuipen .
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: De grote beleidstopic

Bericht door den ief »

miel schreef:
KNRI schreef:Ik ben ontzettend blij dat het sportief nu eindelijk wat draait, maar Ik erger mij aan de uitspraken die sommigen nu doen over de lange termijn-visie van RD die nu eindelijk vruchten aflevert. Welke lange termijn visie? Die van zijn gegraven trainerskerkhof? Van spelerskernen uitverkopen en vervangen door gratis spelersmateriaal? Die van huurlingen aantrekken die je mogelijk niet langer dan 1 seizoen kan houden?
Toegegeven, de mayonaise pakt momenteel. Hoera! Maar komt dit uitsluitend door zijn visie of zijn er geluksfactoren in het spel?
Als je ziet wat er allemaal vertrokken en vervangen is lijkt mij dit niet echt binnen het plan van een bepaalde visie te vallen, maar eerder toeval.
Een team moet je bouwen, niet "uit het niets" (wat overdreven) samenstellen...
Wij hebben ook het geluk dat de betere clubs het momenteel laten afweten... Uiteraard dwingen wij ons goede spel momenteel zelf af, maar het omgekeerde klassement is nu eenmaal wat het is... Voetjes op de grond houden dus want een terugval is niet ondenkbaar. (al mag die van mij best uitblijven ;) )

Dat RD zoveel jaar, en zoveel clubs later zijn lesje zou geleerd hebben...en vol voor sportief succes gaat...kom zeg...serieus blijven.
Wat rest er ons trouwens nog van zijn langetermijnvisie? De man is 70... Denkt aan een overname... RD kennende tellen in dit geval enkel de €€€'s.
Het zou mij niet verbazen dat de uitgesproken POI ambities en de (al dan niet toevallig) opgekrikte spelerskern passen in het opdrijven van de marktwaarde van de club... En zelfs moest er geen overname komen is de toekomst met hem een groot vraagteken.

Ten allen tijde zal ik zijn beleid kritisch blijven volgen. En dat heeft hij enkel aan zichzelf te danken.
De overstap naar Standard blijft ongezien. De bemoeienissen en belangenvermenging zitten nog te vers in het geheugen.
Een team moet je inderdaad bouwen .
Maar op een langere termijn is dat in het huidig voetbal niet meer mogelijk , zelf niet voor de top clubs .
De langere termijn visie is alleen nog weg gelegd voor de aller grootste in Europa en dan nog .
Het zal dus de kunst zijn om snel te anticiperen , wil men niet uit het niets een competitief team samen stellen
Wat voor dit seizoen vrij goed gelukt is .
Hoe hoger het sportief succes , hoe moeilijker om een groep samen te houden .
Dat de betere clubs het laten afweten , komt omdat zij ook geconfronteerd worden met het gegeven dat zij hun betere spelers elk seizoen moeten laten vertrekken
Gelukkig pakt de mayonaise bij ons wel .
Dat is de realiteit van het huidige voetbal het is zwemmen of verzuipen .
Ik vind het dikke zever dat je geen langetermijnvisie kan hebben. Je kan je topspelers zeker langer aan je binden. Het gegeven "als ze ni willen blijven, kan je ze niet houden" is een passieve losermentaliteit die gewoon een slecht beleid verdoezelt. En ik bedoel daarmee niet dat jij een loser bent miel, verre van.
Maar het is hetzelfde als de salesman zegt bij slechte sales "tsja als ze niet willen kopen dan kan je ze niet dwingen he". Die ligt onmiddellijk buiten.
Het gaat erom wat je allemaal doet om je doel te bereiken. Een speler die weg wil, kan je inderdaad niet lang tegen zijn zin houden. Maar je kan wel tijdig contracten openbreken, je kan sportief de lat hoger leggen, bepaalde afspraken maken met de speler, etc,...maak stvv aantrekkelijker en ze zullen langer blijven, dat was niet het geval in het verleden.
Je moet je sterkhouders laten gaan, dat is logisch en draagt ook bij aan de groei van de club, maar je kan dit spreiden, 2 tot 3 uitgaande transfers en de rest hou je samen. Tijdige en transparante communicatie met de spelers zou al veel oplossen.
Op die manier kan je effectief verderbouwen op een bepaald geraamte en loop je veel minder risico dat de mayonaise niet pakt.
Tielemans kon ook 1 a 2 jaar vroeger weg, dendoncker kon dit jaar ook weg. Tielemans is weg en dendoncker zal ook gaan, maar ze houden geen uitverkoop op hetzelfde moment, zelfs niet als europese topclubs aankloppen.

Ik hoop dat men dat ook doorheeft want een jaar zoals dit, waar de mayonaise effectief direct pakt bij een totaal nieuwe plpeg, dat zal niet vaak gebeuren. Ook de binding met de supporters zal niet gebeuren als men jaarlijks uitverkoop houdt.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

Hilarisch

Als het slecht gaat met STVV is het de fout van RD.
Als het goed gaat, is het geluk of iemand anders.
En maar blijven herhalen en hameren op de minder geslaagde keuzes ....

De vele goede realisaties en beslissingen staalhard blijven negeren.

Moest STVV een echte prijs pakken , ik vraag me af, of en wie dan van anti-Rd'rs hun groot ongelijk zouden toegeven.

Het is hetzelfde als over een kampioenswedstrijd commentaar geven van wat er allemaal misliep en het niet hebben over de overwinning.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Since '54 »

Brusselmans schreef:Ik ben al content da ik nie meer naar de grote stad met veel "ligt" moet om voetbal uit de linkerkolom te zien !!!
:cool:
Zoals Brusselmans in zijn onderschrift terecht aanhaalt zei Ph. Bormans dat kan je van bouwen aan een ploeg kan spreken over 12 tot 24 maanden. Dit zijn inderdaad 2 jaar. Maar welke club kan het zich nog veroorloven enkele van de sterke fundamenten-bouwstenen vast te houden? Bv. STVV: jongeren als De Norre en Pirard kunnen niet blijven als ze blijven spelen zoals nu. Onze Grieken hebben we maar tot juni 2018 tenzij je er 1,2 en 1 miljoen = 2,2 miljoen in wilt investeren. Boli, als het wat meezit voor hem is hij in de wintermercato al weg. De Sart, als hij zo blijft spelen zal hij ook niet lang blijven. Vetokele is gehuurd en nog enkele anderen. Het is triest als je als club eindelijk eens meeval kent met de ploeg en enkele maanden laten komen de makelaars met zware maandlonen en grote ploegen voor deze jongens hun ogen zwaaien. Ogen veranderen dan in dollars.

STVV is sterk beginnen spelen sinds PO II van vorig seizoen. Welke van deze spelers van toen zijn momenteel nog bij de kern: Pirard, Kotysch, De Petter, De Sart, Boli, Vetokele, Bezus, Abrahams. Van wie ben je zeker weet dat je ze in juni 2018 nog overhoudt: Kotysch, De Petter en Abrahams. Welnu, zou bouwt men anno 2017-2018 aan een (nieuwe) ploeg. Triest, zeer triest en dit is niet alleen het geval voor STVV.
Laatst gewijzigd door Since '54 op 19 sep 2017, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: De grote beleidstopic

Bericht door den ief »

Positivo schreef:Hilarisch

Als het slecht gaat met STVV is het de fout van RD.
Als het goed gaat, is het geluk of iemand anders.
En maar blijven herhalen en hameren op de minder geslaagde keuzes ....

De vele goede realisaties en beslissingen staalhard blijven negeren.

Moest STVV een echte prijs pakken , ik vraag me af, of en wie dan van anti-Rd'rs hun groot ongelijk zouden toegeven.

Het is hetzelfde als over een kampioenswedstrijd commentaar geven van wat er allemaal misliep en het niet hebben over de overwinning.
Ik ben helemaal niet pro of anti-duchatelet. Het verschil tussen ons is dat ik opbouwende kritiek geef en dat jij enkel zaken wenst op te hemelen en compleet allergisch bent aan alles of iedereen die niet enkel juicht en knikt.
Nogmaals, iedereen is blij dat het nu goed gaat, moet iedereen dat echt gaan vermelden bij elke post die ze doen gewoon om geen gezaag van u te krijgen?
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: De grote beleidstopic

Bericht door FANFOREVER »

Positivo schreef:Hilarisch

Als het slecht gaat met STVV is het de fout van RD.
Als het goed gaat, is het geluk of iemand anders.
En maar blijven herhalen en hameren op de minder geslaagde keuzes ....

De vele goede realisaties en beslissingen staalhard blijven negeren.

Moest STVV een echte prijs pakken , ik vraag me af, of en wie dan van anti-Rd'rs hun groot ongelijk zouden toegeven.

Het is hetzelfde als over een kampioenswedstrijd commentaar geven van wat er allemaal misliep en het niet hebben over de overwinning.
ben je daar weer met je gezaag?
Als het goed gaat is het de fout van RD, daar, ben je nu tevreden kieken. 10 jaar slecht is dat misschien de fout van de negatieven?
I dont think so. :zot:
:stvv:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Brusselmans »

2 jaar geleden.
Vandaag is de situatie identiek ...

We herinneren ons allemaal wat er daarna gebeurd is, laatste match, laatste minuut !
ALLES ligt nu in het kamp van het bestuur !!!
Afbeelding
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

FANFOREVER schreef:
Positivo schreef: Als het goed gaat is het de fout van RD, daar, ben je nu tevreden kieken. 10 jaar slecht is dat misschien de fout van de negatieven?
I dont think so. :zot:
@fanforever.
Ik verdedig mijn mening. Niet meer dan de anti's die hier op het forum ononderbroken oude koeien uit de gracht halen.

In tegenstelling met jou, fanforever, heb ik daar geen grof taalgebruik voor nodig.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De grote beleidstopic

Bericht door Positivo »

den ief schreef:
Positivo schreef:Hilarisch

Als het slecht gaat met STVV is het de fout van RD.
Als het goed gaat, is het geluk of iemand anders.
En maar blijven herhalen en hameren op de minder geslaagde keuzes ....

De vele goede realisaties en beslissingen staalhard blijven negeren.

Moest STVV een echte prijs pakken , ik vraag me af, of en wie dan van anti-Rd'rs hun groot ongelijk zouden toegeven.

Het is hetzelfde als over een kampioenswedstrijd commentaar geven van wat er allemaal misliep en het niet hebben over de overwinning.
Ik ben helemaal niet pro of anti-duchatelet. Het verschil tussen ons is dat ik opbouwende kritiek geef en dat jij enkel zaken wenst op te hemelen en compleet allergisch bent aan alles of iedereen die niet enkel juicht en knikt.
Nogmaals, iedereen is blij dat het nu goed gaat, moet iedereen dat echt gaan vermelden bij elke post die ze doen gewoon om geen gezaag van u te krijgen?
Zeg mij waar in mijn tekst ik iets specifiek ophemel ?
Waarom reageer je dan bvb ook niet op een post die het nog heeft over de overname van Standard .... ? Over totaal irelevante zaken gesproken !!
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: De grote beleidstopic

Bericht door den ief »

Positivo schreef:
den ief schreef:
Positivo schreef:Hilarisch

Als het slecht gaat met STVV is het de fout van RD.
Als het goed gaat, is het geluk of iemand anders.
En maar blijven herhalen en hameren op de minder geslaagde keuzes ....

De vele goede realisaties en beslissingen staalhard blijven negeren.

Moest STVV een echte prijs pakken , ik vraag me af, of en wie dan van anti-Rd'rs hun groot ongelijk zouden toegeven.

Het is hetzelfde als over een kampioenswedstrijd commentaar geven van wat er allemaal misliep en het niet hebben over de overwinning.
Ik ben helemaal niet pro of anti-duchatelet. Het verschil tussen ons is dat ik opbouwende kritiek geef en dat jij enkel zaken wenst op te hemelen en compleet allergisch bent aan alles of iedereen die niet enkel juicht en knikt.
Nogmaals, iedereen is blij dat het nu goed gaat, moet iedereen dat echt gaan vermelden bij elke post die ze doen gewoon om geen gezaag van u te krijgen?
Zeg mij waar in mijn tekst ik iets specifiek ophemel ?
Waarom reageer je dan bvb ook niet op een post die het nog heeft over de overname van Standard .... ? Over totaal irelevante zaken gesproken !!
Over het algemeen mannetje, niet in deze specifieke post. En wat bazel je nu weer over Standard?? Ik reageerde op een post van Miel en het ging over langetermijnvisie, spelers houden, etc... Ik weet niet waar jij allemaal over begint maar het heeft er in elk geval niks mee te maken.
Plaats reactie