STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:Het artikel bevestigt bij monde van de advocate van Lammens nogmaals wat al tot in den treure herhaald is nl. dat Lammens destijds door Roland gehaald is. Toch opmerkelijk voor iemand die al 6 maanden eerder de boel verkocht had aan Benoit Morenne, die op zijn beurt enkele maanden later in een coup aan de kant geschoven werd voor tussenpaus Donvil in afwachting van Lammens. Dat Roland en Lammens daarna geregeld samen over de cijfers en het beleid gingen (bevestigd door medewerkers) ondersteunt de handpop-hypothese. Of je het ook zo wil benoemen of niet, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken, maar Roland was achter de schermen wel degelijk de sterke man die zijn zegen moest geven bij grote beslissingen. Voor de goede verstaander staat het er haast letterlijk: "op het ogenblik dat de heer Lammens evenwel zijn inspanningen te gelde wilde maken, heeft de heer Duchatelet hier moedwillig een stokje voor gestoken...". Nota bene, op dat moment heeft Roland officieel al 5 jaar niks meer te maken met STVV. Faut le faire, ergens 5 jaar "weg" zijn en toch nog de eigenaar serieuze stokken in de wielen kunnen steken...
Dat de scheiding/terugkoop niet in de beste omstandigheden gebeurd is, is zowat een publiek geheim. Niet alleen zat Lammens bij de persconferentie zomer 2016 daar met een lip tot in de ondergrondse parking, bovendien viel in de wandelgangen al snel te horen dat beide heren in proces lagen, wat bij deze dus formeel bevestigd is. Eén van de twistpunten zou o.a. gaan om wie de transferrechten op Boli heeft en dat zou meteen ook de (hoofd)reden zijn waarom de club afgelopen winter een bod van -naar eigen zeggen- 3 miljoen weigerde, om 6 maanden later wel 2 sterkhouders voor nog niet de helft van dat bedrag van de hand te doen. En kijk, nu komt er geld binnen van de Japanners en ineens gaat het deksel van het potje. De geur van vers geld doet soms vieze dingen met een mens.

Je leest inderdaad heel wat. Een zin als "het is dan ook duidelijk dat de heer Duchatelet nu,....voor een gigantisch bedrag, de vruchten plukt van enerzijds de inspanningen van cliënt en anderzijds de onrechtmatige handelingen die hij stelde opzichtens cliënt" interpreteer ik als "Bart Lammens wil ook een deel van de koek", maar dat zal misschien gewoon aan mijn slecht karakter liggen. :) Ik stel vast dat beide heren, die effectief ooit een sterke zakenrelatie hadden, even venijnig of zelfs venijniger met elkaar omgaan dan sommige messenslijpers hier. Waar je hier af en toe met twee voeten vooruit getackeld wordt, steken ze je in bestuurskamers liever een mes of 2-3 in de rug. Ieder zijn methodes en ieder zijn goesting, maar wie denkt dat het aan de Tiense koorknaapjes zijn die het alleen maar voor de schoon ogen van de tribunes doen, vangt ze.

Enfin, een beetje Dallas aan de Tiense. :mrgreen:

Over die 5 jaar en de stokken in de wielen steken.
Goedkope advocaatpraat om publieke opinie te beroeren.

Wat mij meer interesseert is het afwezig zijn van wilsbekwaamheid bij het opstellen van het contract over die overgang van aandelen.
ZEER, ZEER goedkoop, toch zeker als je weet dat DEZELFDE advocate aanwezig was bij ondertekening en onderhandeling. Dat zij elke briefwisseling die leidde tot die overname van aandelen in kon kijken.

Good luck om dan nog die wilsonbekwaamheid te bewijzen arm schaap.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Eén van de twistpunten zou o.a. gaan om wie de transferrechten op Boli heeft en dat zou meteen ook de (hoofd)reden zijn waarom de club afgelopen winter een bod van -naar eigen zeggen- 3 miljoen weigerde, om 6 maanden later wel 2 sterkhouders voor nog niet de helft van dat bedrag van de hand te doen.
Ahum, interessant !

Ik meen me te herinneren dat destijds iemand dit hier neerschreef als DE reden waarom deze weigering gebeurde en de transfer niet doorging :cool:
Sommige simpele zielen dachten nog echt dat het ging over sportieve ambities, zoals verkondigd werd door het leugenpaleis :zot:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: Over die 5 jaar en de stokken in de wielen steken.
Goedkope advocaatpraat om publieke opinie te beroeren.

Wat mij meer interesseert is het afwezig zijn van wilsbekwaamheid bij het opstellen van het contract over die overgang van aandelen.
ZEER, ZEER goedkoop, toch zeker als je weet dat DEZELFDE advocate aanwezig was bij ondertekening en onderhandeling. Dat zij elke briefwisseling die leidde tot die overname van aandelen in kon kijken.

Good luck om dan nog die wilsonbekwaamheid te bewijzen arm schaap.
"Buiten zijn wil" is voor mij persoonlijk niet hetzelfde als "wilsonbekwaam" , eerder "tegen zijn wil", maar goed, eigenlijk is hier vooral de juridische definitie van belang, niet onze eigen interpretatie. Ze verkondigen in dit artikel logischerwijze beiden hun versie van de feiten. Wat goedkope advocaatpraat en wie het arm schaap is, zal de rechter finaal moeten uitmaken.

Het maakt me feitelijk ook niet uit wie of wat er dan gelijk krijgt. Dat mogen beide heren samen met hun advocaten en de rechter uitmaken. Ik vind het vooral een grappig artikel, op ironische wijze weliswaar. Ook wel wat triest omdat het de vuile was op straat hangt en daar zit niemand op te wachten, maar verbazen doet het me allerminst. Blijkt dat het toch allemaal geen heiligen zijn. Finaal worden mensen 95% van de tijd gedreven door eigenbelang, geld en macht. Daarin zijn Lammens en Roland niet anders dan de rest.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Hoe kan iemand die maar ....
"Een handpop" ..... "Een stroman" was, nu ineens rechten laten gelden ?
Hoe kan die man aanspraak maken op wat dan ook ? Hij was maar een marionet !
Heeft hij trouwens STVV verkocht (oeps) met een geweer op zijn slaap gericht ?

Zou het niet makkelijker zijn voor het anti-RD kamp (dat hier opmerkelijk rustig blijft) om de reportage in HBVL van vandaag voor te doen als een schertsvertoning ? Een scenario dat Bart en Roland tijdens hun wekelijkse vergaderingen in elkaar geklutst hebben ? Tot een "fake" proces toe. Gewoon om de schijn hoog te houden dat BL wel degelijk zelfstandig eigenaar van stvv was.

Want stel dat wat daar staat gewoon (in HBVL) ... Euh ... De waarheid en werkelijkheid is .....Tja, dan stuiken alle complottheorieën (van het anti-RD kamp) wel gewoon in elkaar....
Dan was Bart Lammens wel gewoon eigenaar .... (Wat ondergetekende en nog meerdere forumleden eerder reeds onderschreven).

Schiet niet te snel in een Japanse colère...
Stel dat de Japanners tijdens de wintertransfers ineens wat stvv talenten van de hand doen en elke nobele onbekenden in de plaats halen .... Dan kan nog altijd RD hiervoor verantwoordelijk gesteld worden..... En worden de Japanners gedegradeerd tot handpoppen.... (Japanse handpoppen dan hé)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef: Over die 5 jaar en de stokken in de wielen steken.
Goedkope advocaatpraat om publieke opinie te beroeren.

Wat mij meer interesseert is het afwezig zijn van wilsbekwaamheid bij het opstellen van het contract over die overgang van aandelen.
ZEER, ZEER goedkoop, toch zeker als je weet dat DEZELFDE advocate aanwezig was bij ondertekening en onderhandeling. Dat zij elke briefwisseling die leidde tot die overname van aandelen in kon kijken.

Good luck om dan nog die wilsonbekwaamheid te bewijzen arm schaap.
"Buiten zijn wil" is voor mij persoonlijk niet hetzelfde als "wilsonbekwaam" , eerder "tegen zijn wil", maar goed, eigenlijk is hier vooral de juridische definitie van belang, niet onze eigen interpretatie. Ze verkondigen in dit artikel logischerwijze beiden hun versie van de feiten. Wat goedkope advocaatpraat en wie het arm schaap is, zal de rechter finaal moeten uitmaken.

Het maakt me feitelijk ook niet uit wie of wat er dan gelijk krijgt. Dat mogen beide heren samen met hun advocaten en de rechter uitmaken. Ik vind het vooral een grappig artikel, op ironische wijze weliswaar. Ook wel wat triest omdat het de vuile was op straat hangt en daar zit niemand op te wachten, maar verbazen doet het me allerminst. Blijkt dat het toch allemaal geen heiligen zijn. Finaal worden mensen 95% van de tijd gedreven door eigenbelang, geld en macht. Daarin zijn Lammens en Roland niet anders dan de rest.
Ter volledigheid: de juridisch correcte benaming is: "wilsgebreken". Die kunnen een contract (relatief) nietig maken.

De rechter zal inderdaad oordelen, maar het is raar dat de advocate die mee het contract opstelt, nu plots een wilsgebrek inroept :gek:. Maar bon, de zittende magistratuur zal wel oplossen
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Stop aUb met over RD te lullen !
Hij is weg, weg, weg, weg, eindelijk weg, hopelijk heel ver weg ... :onfire:
Dat de meest misselijk makende figuur uit de clubgeschiedenis hier nog fans heeft tart gewoon alle verbeelding :vomit:

Van alles wat er nu nog uit de kast zal vallen, zal alles in het nadeel van hem spreken, lees altijd money money voor zijne (vrot)zak!!!
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

Allemaal RD zijn fout dat er hier zoveel geluld wordt.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Positivo schreef:Hoe kan iemand die maar ....
"Een handpop" ..... "Een stroman" was, nu ineens rechten laten gelden ?
Hoe kan die man aanspraak maken op wat dan ook ? Hij was maar een marionet !
Heeft hij trouwens STVV verkocht (oeps) met een geweer op zijn slaap gericht ?

Zou het niet makkelijker zijn voor het anti-RD kamp (dat hier opmerkelijk rustig blijft) om de reportage in HBVL van vandaag voor te doen als een schertsvertoning ? Een scenario dat Bart en Roland tijdens hun wekelijkse vergaderingen in elkaar geklutst hebben ? Tot een "fake" proces toe. Gewoon om de schijn hoog te houden dat BL wel degelijk zelfstandig eigenaar van stvv was.

Want stel dat wat daar staat gewoon (in HBVL) ... Euh ... De waarheid en werkelijkheid is .....Tja, dan stuiken alle complottheorieën (van het anti-RD kamp) wel gewoon in elkaar....
Dan was Bart Lammens wel gewoon eigenaar .... (Wat ondergetekende en nog meerdere forumleden eerder reeds onderschreven).

Schiet niet te snel in een Japanse colère...
Stel dat de Japanners tijdens de wintertransfers ineens wat stvv talenten van de hand doen en elke nobele onbekenden in de plaats halen .... Dan kan nog altijd RD hiervoor verantwoordelijk gesteld worden..... En worden de Japanners gedegradeerd tot handpoppen.... (Japanse handpoppen dan hé)
Ik zie niet in hoe het verhaal van vandaag in HBVL de stroman-theorie uitsluit.
Natuurlijk moet op papier de stroman eigenaar zijn in dit geval, anders kwam RD alsnog in de problemen ivm de regels van de Pro League en/of bond.
En kan een stroman geen ruzie krijgen met zijn "baas" of wat?
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Hallo-Tokyo »

OK.
Iedereen zijn waarheid.

Als we nu allemaal achter de Jappen gaan staan komt dat STVV misschien nog het best uit.

STVV dat zijn wij. Toevallig in handen van dmm.com. Dat is altijd tijdelijk wie eigenaar is van de club.
Wij zullen het toch moeten doen. We zijn de club.
En we hebben ook nog een huurbaas.
Maar wij zijn geel en wij zijn blauw en wij zijn STVV.
Hopelijk morgen de drie punten dat zo pas een Japanse start zijn.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

Mijn kimono is alvast netjes gewassen en gestreken voor morgen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Brusselmans schreef:Stop aUb met over RD te lullen !
Hij is weg, weg, weg, weg, eindelijk weg, hopelijk heel ver weg ... :onfire:
Dat de meest misselijk makende figuur uit de clubgeschiedenis hier nog fans heeft tart gewoon alle verbeelding :vomit:

Van alles wat er nu nog uit de kast zal vallen, zal alles in het nadeel van hem spreken, lees altijd money money voor zijne (vrot)zak!!!
Beati pauperes spiritu ,
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Vlaams is al moeilijk genoeg, jongen..
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

In het slechtste geval krijgt Roland de Yakuza over de vloer. Hij gaat rap merken dat die iets straffer zijn dan enkele Charlton fans :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

enerkey schreef:Allemaal RD zijn fout dat er hier zoveel geluld wordt.
Goed gezien! :toppie:
:mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 15: KV Kortrijk-STVV (zat 18/11 20u)

Bericht door Dreke »

Zit de chronologie dan helemaal anders in mijn hoofd dan de werkelijkheid? Werd Marieke ook al voorzitter op het moment dat Roland Standard kocht? Ik dacht pas toen Lammens vertrok?
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie