STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

Ik denk toch dat er weinig ploegen zijn die -ALS HET ARTIKEL KLOPT!- 4 à 5 miljoen Euro netto aan transfers zullen uitgeven. De meeste ploegen geven pas uit als ze al transfergeld hebben zien binnenkomen.


Ik verwacht over een goeie week, zo rond de 16e december, trouwens de jaarrekening van STVV voor 2016-2017. Dat is tot 30 juni 2017 dus VOOR de transfer van Djené.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:Ben ik de enige die een transferbudget van 4-5 miljoen niet echt DE vetpot vind om in 2019 Europees te spelen?
Dat lijkt mij echt wel genoeg als er doordacht aangekocht wordt.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef:Ben ik de enige die een transferbudget van 4-5 miljoen niet echt DE vetpot vind om in 2019 Europees te spelen?

Is wel haast ons VOLLEDIG budget van een paar jaren....
Dat is 25x meer dan we in de zomer hebben uitgegeven aan transfervergoedingen en waar Roland PO1 mee ging/gaat halen.
Dat is 4x meer dan Gerkens of Peeters individueel opgebracht hebben.
Dat is nog steeds het dubbel van wat Gerkens en Peeters samen opbrachten.
Perspectief.

Garantie op Europees geeft dat niet, maar dat geeft 10 miljoen ook niet. Als er goed mee gewerkt wordt, kan je met dat bedrag wel een deftige gooi naar Europees doen. Bovendien zie ik ons liever geen luchtkastelen bouwen en vervolgens Beerschot (met Vannoppen) of Lierse (die gingen ook CL spelen met Samy) achterna gaan. We moeten structureel zien te groeien, niet met steekvlammen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door AirMontella »

STVV-fan schreef:Ben ik de enige die een transferbudget van 4-5 miljoen niet echt DE vetpot vind om in 2019 Europees te spelen?

Is wel haast ons VOLLEDIG budget van een paar jaren....

Dan wil ik wel eens zien welk kaliber spelers ze willen aantrekken, zeker omdat er in het artikel blijkbaar staat dat ze zich nog niet echt op het sportieve zullen gooien omdat ze nog te weinig kennis hebben van het Europees voetbal en dat ze zich van Roland en consoorten weg willen houden, dan zal er toch een scout of dergelijke aangesteld moeten worden die WEL die kennis heeft.

Ik geloof niet dat de huismakelaars echt spelers in de portefeuille hebben zitten die EN kwalitatief zijn (waar de Jappen wel naartoe willen) en dan nog een binnen het budget van 5 miljoen passen....
Goh, Waasland-Beveren betaalde voor Morioka 275.000 euro (Om in de Japanse sfeer te blijven). Dus voor 4/5 miljoen kan je met doordacht transferbeleid wel al een heel eind geraken.
Maar eerst zien, dan geloven (ivm dat transferbudget).
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Mikman »

De Japanse eigenaars maken zich naar verluidt ( HBVL ) zorgen om de sterk terug gelopen toeschouwersaantallen en de gelaten sfeer. Een grijze muis met te weinig uitstraling.

Zoals al eerder aangehaald zijn er meerdere oorzaken en is het niet eenvoudig om dat op 1-2-3 op te lossen. Puur sportief doen we het met 28 punten zelfs beter dan onder Brepoels ( 25 punten na 18 matchen ) en onder Ferrera ( 24 punten na 18 matchen ). We hebben zelfs nu al evenveel punten in de thuismatchen als onder Brepoels op een heel seizoen ( 21 ). Maar Guido had wel die connectie met de supporters, iets wat je nu mist. Waarmee ik niet pleit om hem terug te halen, zijn tijd is passé. Maar dat er een grote inspanning moet geleverd worden om de club terug uitstraling te geven is duidelijk. Zou er iemand bijvoorbeeld de commercieel directeur herkennen als hij hem op straat tegen komt? Ik niet.

De supporters meer betrekken met het gebeuren ( daarmee bedoel ik absoluut niet het sportieve ) , de nieuwe tribune aan de spoorweg sfeerbevorderend maken ( zie Mechelen ) , het zijn allemaal zaken die kunnen helpen. Toen Sector-L indertijd begon was de sfeer ook op sterven na dood, we hebben nu opnieuw dat soort schwung nodig. Een aanstekelijk project waarbij iedereen goesting krijgt om er deel van uit te maken.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Mikman schreef:De Japanse eigenaars maken zich naar verluidt ( HBVL ) zorgen om de sterk terug gelopen toeschouwersaantallen en de gelaten sfeer. Een grijze muis met te weinig uitstraling.

Zoals al eerder aangehaald zijn er meerdere oorzaken en is het niet eenvoudig om dat op 1-2-3 op te lossen. Puur sportief doen we het met 28 punten zelfs beter dan onder Brepoels ( 25 punten na 18 matchen ) en onder Ferrera ( 24 punten na 18 matchen ). We hebben zelfs nu al evenveel punten in de thuismatchen als onder Brepoels op een heel seizoen ( 21 ). Maar Guido had wel die connectie met de supporters, iets wat je nu mist. Waarmee ik niet pleit om hem terug te halen, zijn tijd is passé. Maar dat er een grote inspanning moet geleverd worden om de club terug uitstraling te geven is duidelijk. Zou er iemand bijvoorbeeld de commercieel directeur herkennen als hij hem op straat tegen komt? Ik niet.

De supporters meer betrekken met het gebeuren ( daarmee bedoel ik absoluut niet het sportieve ) , de nieuwe tribune aan de spoorweg sfeerbevorderend maken ( zie Mechelen ) , het zijn allemaal zaken die kunnen helpen. Toen Sector-L indertijd begon was de sfeer ook op sterven na dood, we hebben nu opnieuw dat soort schwung nodig. Een aanstekelijk project waarbij iedereen goesting krijgt om er deel van uit te maken.
Ge zou dat kunnen vertalen als : "Eindelijk een eigenaar die er om geeft" ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Misschien terug gaan mikken op degradatieplaatsen.
Dat heeft een Truiense supporter liever, zo een beetje onderaan bengelen.
Het soort voetbal is er al een tijdje, het klassement nog nog niet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

De mensen jarenlang met hun voeten rammelen, allerlei artificiële onzin door de strot rammen onder de noemer beleving (wat een schijtwoord, echt waar) en als ze er iets van durfden zeggen, kregen ze nog een hoop verwijten naar hun hoofd gesmeten. Tja, dat laat nu éénmaal zijn sporen na. Men is de voeling met de basis kwijtgeraakt. Dat het een dooie boel is, hebben ze met andere woorden vooral zelf veroorzaakt. Dat ze hunne dooie boel nu ook maar zelf oplossen. Smijt er desnoods wa primeurs tegenaan, da's alweer effen geleden. :roll:

Het probleem laat zich in belangrijke mate herleiden tot de tegenstelling tussen authentiek en plastiek en ditmaal gaat plastiek niet over het veld.
Laatst gewijzigd door Jacques op 19 dec 2017, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jones »

De daad bij het woord voegen lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing om volk te lokken. Dus moneytime op Stayen. Laat de Yen maar rollen
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jack »

Nu, het helpt ook niet als je belt voor een halfjaar abonnement en ze willen niet eens iets in elkaar flansen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Vouch »

Jack schreef:Nu, het helpt ook niet als je belt voor een halfjaar abonnement en ze willen niet eens iets in elkaar flansen.
Ik haalde in een vorige post al de flauwe abocampagne van dit seizoen aan. Maar inderdaad, er zit evenveel leven in de club als in het supportersleven op dit moment. Enkele jaren geleden was het overdreven, als er iemand moest kakken op Stayen was het een primeur. Maar de doodse stilte die er nu heerst op de Tiense is dan weer het andere uiteinde.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Ik heb even zitten twijfelen waar de post te plaatsen. Hier dan maar.

Gisteren werd de jaarrekening van STVV gepubliceerd.
Zonder met al te veel cijfers te willen goochelen kan samengevat worden dat de situatie vergeleken met het jaar voorheen nagenoeg onveranderd is. Er zijn wat verschuivingen en enkele vaststellingen:

Het overgedragen verlies is op 7.000 euro na hetzelfde wat betekent : -6.036.000 Euro.
Negatief eigen vermogen van - 2.536.000 (virtueel dik failliet)
De omzet is gedaald met ongeveer 900.000 Euro (Dat zal niet beter worden, tenzij de supporters terugkomen…. een hogere rangschikking helpt OOK.)
De loonkost is quasi onveranderd op 6.736.000 (Dat is ongeveer de loonkost van Simon Mignolet en Naingolan samen). Let op in die loonkost zitten de lonen van de technische staf … de administratie …)
Vorig jaar bedroeg de te bestemmen winst nog 500.000 (Let op : van het boekjaar !) - Nu 7.000

Ik vond ook de naam terug waaronder de Japanners participeren in STVV : Spacenine Co. Ltd. - Dus NIET DMM.

Yusuke Muranaka (uitsluitend Japans sprekende STVV voorzitter) gaat ons volgende dinsdag het een en ander vertellen. Ik voorspel NIKS vertellen. Ik hoop natuurlijk hiermee ongelijk te hebben.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans »

Goeie voorzitter toch, die Roland !!!
van - 700.000 naar - 6.000.000 !!!

Al goed dat die de club gered heeft !!!!
Wat een redder !!!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Positivo schreef: Yusuke Muranaka (uitsluitend Japans sprekende STVV voorzitter) gaat ons volgende dinsdag het een en ander vertellen. Ik voorspel NIKS vertellen. Ik hoop natuurlijk hiermee ongelijk te hebben.
Neem jij dan dit lijstje mee met Japanse spitsen.
Hebben wij een spits, zij een Japanner.

https://nl.soccerway.com/players/y-kobayashi/116644/
https://nl.soccerway.com/players/kengo-kawamata/74569/
https://nl.soccerway.com/players/shun-nagasawa/5725/

:grappig:

Niks vertellen: valt natuurlijk te zien met welke instelling je naar daar gaat natuurlijk. Als je hoopt tot in het kleinste detail te weten te komen hoe het allemaal in elkaar zit, dan ga je waarschijnlijk vaker dan 1 keer bescheten thuiskomen en dan niet alleen bij STVV.
Plaats reactie