Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door Jacques »

Dreke schreef:
Mikman schreef:In een hels Staaien kon STVV toch altijd wat meer op zo'n momenten.
Komt nooit meer terug.
Ik vrees dat jullie beiden gelijk hebben. Het weer en bijhorende lage opkomst hielp natuurlijk ook niet, maar het is zo moeilijk/onmogelijk om nog de vlam in de pan te krijgen op Staaien. Men kan onze ploeg middelmatig vinden, maar dat geldt nog meer voor de tribunes, waar we zelfs vaak het label middelmatig niet waard zijn. Pijnlijk.
Anderzijds ook niet verrassend. De mensen kwamen niet terug bij goed weer en goed voetbal, wat zouden ze dan buiten komen bij slecht weer en matig voetbal? De wonden die de voorbije jaren geslagen zijn, blijven gapen op die manier.

De match dan:
De eerste helft trok -kort samengevat- op niets. Amper ideeën of lijn in het spel langs onze kant en een logische 0-1 achterstand. Goutas wordt nogal makkelijk weggezet door Leya Iseka met de duw in de rug, maar daar moet eigenlijk ook voor gefloten worden (hallo videoref). Wat daarna gebeurde, ligt echter maar aan 1 persoon nl je doelman. Pirard had blijkbaar gisteren uitgekozen om een paar keer gelijk een kalf uit te komen. Eerst werkte Walsh nog slecht af, maar daarna werd hij kinderlijk gelobt door Leya Iseka. Goal nummer zoveel op de kap van deze middelmatige doelman die om god weet welke reden nog altijd tussen de palen staat, terwijl Steppe zijn broek verslijt op de bank. Ondertussen lijkt ook de verdediging het vertrouwen in hem kwijt te zijn. Teixeira kon op een bepaald ogenblik in de 2de helft de bal met kop of borst terugleggen op Pirard, maar verkoos om hem halfslachtig richting cornervlag te verwerken.
Bezus krijgt rood nadat er al twee (halve) fouten op hem gemaakt werden en hij uit balans gebracht wordt. Hij raakt de man zoals duidelijk te zien op de beelden, maar gezien wat er aan vooraf ging, was het toch een behoorlijk streng oordeel. Anderzijds is hij ook niet aan zijn proefstuk toe. Hij heeft al een paar keer nagetrapt (of geprobeerd) nadat een fout op hem gemaakt werd. Gisteren liep dat verkeerd af. Strenge scheids, maar ook domme Bezus. Een groot verlies was het echter niet, want voordien had je amper in de gaten dat Bezus op het veld stond. Op de rode kaart na een zeer fletse en onzichtbare partij, niet de eerste en als hij zo nog lang verder doet, is het nog maar de vraag hoeveel kansen hij nog zal krijgen.
De tweede helft liep het beter (slechter kon ook moeilijk), al komt de goal wel uit de lucht vallen. Nadien missen we nog DE kans op de 2-1. ongelooflijk hoe we die de nek omwringen. Onze spitsen vinden momenteel de weg naar doel niet en toch wil ik ze ook niet afschrijven. Er zit (naar onze normen) te veel kwaliteit in, zeker als je vergelijkt met de Maradonny's en andere Piemelspitsen waar we het in het verleden mee moesten doen. Helaas zitten ze in de vicieuze cirkel waarbij het gebrek aan doelpunten vreet aan hun vertrouwen en het gebrek aan vertrouwen zich vertaalt in te weinig scherpte voor doel. Teixeira gaan we volgend weekend sowieso missen. Bij afwezigheid van Kotysch is hij zowat de enige die de boel achterin nog overeind houdt. Nu ja, het ging er ooit van komen. Hij stond immers al dik twee maanden op vier gele kaarten. Nu kan De Roeck zijn duo Goutas-Ayala dat hij liet proefdraaien in Oostende eindelijk voor de leeuwen gooien. Benieuwd wat het zal geven, maar met Pirard achter die twee vrees ik eerlijk gezegd voor een tegendoelpunt of 2-3 op Eupen...
Gezien de omstandigheden en tegenstander is een punt ok, maar de vaststelling blijft dat 4 op 18 onvoldoende is.
Laatst gewijzigd door Jacques op 11 dec 2017, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door stvv'er »

Aantal toeschouwers: 3210 ...
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door DJ Amiga »

Brusselmans schreef:Zijn dat nog spitsen ? Jawadde zeg !!!

Waren er 1000 toeschouwers ?
Een absoluut dieptepunt in de clubgeschiedenis.
Volgens mij is er in competitieverband, zelfs niet in tweede klasse, ooit minder volk geweest dan deze avond.

Nog meer zorgwekkend dan de resultaten, merci RD daarvoor !
De Jappies wacht een berg werk !
stvv-Harelbeke ergens november 1992, toen waren er 800 toeschouwers...

gisteren was het geen weer om buiten voetbal te kijken, en het was een zondagavond.. Ook ik heb gepast, iets wat eerder de uitzondering is dan de regel (toch voor de thuismatchen)
ronnieking
Berichten: 383
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door ronnieking »

Een juiste uitslag na een verdienstelijke prestatie in de tweede helft. 0-1 achter en met 10 man, in de gegeven omstandigheden moet je tevreden zijn met 1 punt, hoewel Vetokele zelfs nog voor meer had kunnen (moeten) zorgen.Zulte was gewoon beter in de eerste helft, is dat zo ongelooflijk voor een ploeg die al jaren play-off 1 speelt, ondanks hun huidige dip ? Ik dacht van niet...Nog niet zo lang geleden moet zelfs Club Brugge alle zeilen bijzetten om deze ploeg thuis (ik herhaal thuis !) af te houden.

We spelen maar heel matig zeggen velen. Akkoord, maar met je matige prestaties en na een 4 op 18 sta je na 18 wedstrijden nog altijd 6de en in play-off 1. Nog een paar punten en we zijn voor nieuwjaar al gered ! Wat dan gezegd over vooral Standard, Genk, Zulte, Oostende ja zelfs Mechelen met hun grotere budget en hun stand in het klassement ?

Voordat de competitie begon waren we degradatiekandidaat nummer 1, nu sta je 6de (buiten alle verwachtingen) en is er nog reden tot veel gemor. Klein beetje veel realisme zou velen hier inderdaad niet misstaan. Van je 10 matchen thuis verlies je er eentje, Chareroi, (gisteren toch ook gezien tot wat die in staat zijn tegen de ploeg van (triestige) Hein ?)en toen had je ook recht op een punt. De puntjes in de uitmatchen mogen inderdaad een hogere oogst opleveren, in dat geval zal je sowieso heel lang een kandidaat voor play-off 1 blijven, tot spijt voor wie het benijdt.

Voor de match van gisteren toch een speciale vermelding voor Teixeira, Charisis en Asamoah. Boli viel zeker niet slecht in.De rest deed het ook behoorlijk, alleen Gueye viel uit de toon.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door Antismurf »

De Bond vordert 1 speeldag schorsing voor Bezus maar speler en club gaan niet akkoord, de beslissing valt morgen...
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20171211_0323 ... -schorsing

Ook Eupen heeft trouwens 2 spelers die een vijfde gele kaart pakten en er dus volgend weekend niet bijlopen aan de Kehrweg: Tirpan en Afif.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door Brusselmans »

stvv'er schreef:Aantal toeschouwers: 3210 ...
Hahahaha ...
Waar zouden ze die allemaal gevonden hebben ?
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

En gelijk hadden ze ... de thuisblijvers .Nat tot op de twintigste rij op de Oost.
Kloten bevroren en niks gezien dat ergens op trok.Rode kaart Bezus 100% terecht. Als je hem opsteld weet je dat de kans
relatief groot is dat hij iets eerder gewassen is, hij kan het niet laten en heeft al elke keer hoerechance gehad voor zijn rondgevlieg.!
Vaststelling dat onze drie spitsen nog altijd niet weten van welk hout pijlen maken ,helaas voor Boli ,laat staan die dubbele meter die alweer
starte en geen bal raakt ,echt hilarisch.Ook Vetekole alle behalve fit ! Fysiek dan ...

ook volgende zaterdag niks !!
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Piet
Berichten: 309
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:57
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door Piet »

Botaka, zo weinig aanwezig in de match dat het niet opviel hoe erbarmelijk hij speelde.
Zijn vervanging was dan ook zijn enig lichtpunt.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Piet schreef:Botaka, zo weinig aanwezig in de match dat het niet opviel hoe erbarmelijk hij speelde.
Zijn vervanging was dan ook zijn enig lichtpunt.
Met de linkerflank kan je niks aanvangen ! Vooral Botaka doet niet mee of brengt juist niks dan wat overstapjes ter plaatse die niks opbrengen,
men kan zeggen dat we hier veel te kritisch zijn maar gisteren stonden er drie speler in de basis die geen eerste klas voetbal waard zijn.
Dan spreek ik nog niet over Pirard ,die ligt bij mij al lang langs de andere kant van het paard, nog een geluk dat niet iedereen hetzelfde ziet.
De Norre zei vorige week dat hij een ander Stvv gezien had, ik heb me toen ook afgevraagd waar da .. zou geweest zijn..
We hebben een punt gehaald omdat de tegenpartij in de afwerking nog slechter was en wij (vooral Pirard) de nodige piet hadden. Trouwens ,
dat is toch geen opstelling voor een thuismatch die je persè wil winnen.. en mits wa chance had je ze nog gewonnen ook ,je moet niet vragen.
Feit is dat degene die het gingen brengen dit jaar niet thuis zijn. Feit is dat van de ploeg die het seizoen aanvatte niet veel meer overschiet en van het voetbal nog veel minder,getekend Deroeck of niet.Nog een paar matchen van dit kaliber en er zit geen kat meer op de tribune als ze nog eens 0 graden voorspellen en je kan ze verdekke geen ongelijk geven,al kan je nog steeds zwaaien met je top zes plaats.Tegen 27 dec zal het plaats 12 zijn en daar hoor je thuis, niet meer of niet minder.Jammer. :|
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door Mikman »

In Genk zat er ook maar 11.000 man. Het is dus een probleem dat verder gaat dan STVV.

-TV als makkelijk alternatief. Ik heb het al zo vaak gezegd, en nu zie je het uitkomen: de concurrent van STVV is niet Genk ( dat is de rivaal, wat iets anders is ) maar wel de tv. Een match in het stadion beleven is nog altijd veel leuker dan op tv ( als het er op aankomt ) maar dan moet je die wedstrijdbeleving ook wel kunnen brengen. Een praatzieke stadionomroeper is in dat opzicht bijvoorbeeld een absolute pest. En het verbod om geen herhalingen te tonen mag ook wel eens afgeschaft worden.

-Mensen zijn de gewoonte kwijt om naar het voetbal te gaan; vroeger plande je je agenda rond het voetbal, nu ga je als je niks anders te doen hebt

-Tegenstander die ondanks mooi parcours voorbije seizoenen niet echt aanspreekt

-competitieformule die reguliere competitie in waarde doet afnemen

-Toch plaats genoeg als je wil gaan

-Het neerwaartse spiraal-effect: er gaan weinig mensen dus is het minder gezellig dus gaan er volgende keer nog minder mensen enz....

-Twee uur in de vrieskou zitten en ook nog in het stadion geraken. Ik pas al jaren categoriek voor de wintervoetbal-avonden, tenzij ik echt goesting heb. Ooit gaat men terugkijken op deze periode en zich afvragen hoe het mogelijk was dat men mensen 2 uur in de vrieskou liet zitten en daarna nog de weg opstuurde. Dat is niet meer van deze tijd, tenzij men de accommodatie er op aanpast of de matchuren aanpast. Stel je voor dat die sneeuwbui die vandaag het hele land lamlegde, gisterenavond was gevallen.
Net zoals het gedrag van de mensen veranderd is: vroeger ging men in de zomer op vakantie, nu het hele jaar door. Dus het argument dat mensen op vakantie zijn als men in de zomer zou spelen, telt niet meer. Natuurlijk zit je wel met andere Europese competities waar het perfect mogelijk is om in de winter te spelen en waar het in de zomer zelfs te warm is, plus je zit met de EK's en WK's. Dus de competitie stilleggen in de winter en meer in de zomer voetballen gaat ook niet zomaar.


Het voornaamste is de mensen terug naar Stayen krijgen. Ik zou de Japanners aanraden om voor de resterende match van dit kalenderjaar ( Antwerp op 27/12) een Kerstcadeau uit te delen en mensen aan 5€ of 10€ binnen te laten of zo. Men moet echt investeren om die afgehaakte supporters kost wat kost terug naar Stayen te krijgen, dat gaat ondanks de globaal gezien gunstige sportieve resultaten niet zomaar lukken.


Toch een pluspunt van gisteren benadrukken: sinds De Norre terug op de linksback staat, is die linkerflank defensief een stuk stabieler. Hij brengt ook meer snelheid achterin.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ik vrees een beetje dat het zoals in de verkoop is !
Als men je product niet moet hebben dan mag je het bij wijze van spreke weggeven zelfs dan geraak je er niet vanaf....... en wanneer het gewild is
speelt de prijs geen rol....nee vroeger is niet meer.30jaar geleden was iedereen vanaf 18.00h op de been voor de match van 20.00h .Gisteren was ik echt vroeg (19.15h) en ik dacht dat ze afgelast was . Geeen kat te zien op straat!
Dus al degene die hier zo vaak gepredikt hebben dat het allemaal aan RD lag zullen ontgoocheld zijn.Je kan dat gewoon niet meer vergelijken ,de tijden zijn ferm veranderd.En zoals men zegt hier ,door omstandigheden minder volk,geen beleving,uiteindelijk blijf je vanzelf thuis.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door Vouch »

kenniksvanvoetbal schreef:Ik vrees een beetje dat het zoals in de verkoop is !
Als men je product niet moet hebben dan mag je het bij wijze van spreke weggeven zelfs dan geraak je er niet vanaf....... en wanneer het gewild is
speelt de prijs geen rol....nee vroeger is niet meer.30jaar geleden was iedereen vanaf 18.00h op de been voor de match van 20.00h .Gisteren was ik echt vroeg (19.15h) en ik dacht dat ze afgelast was . Geeen kat te zien op straat!
Dus al degene die hier zo vaak gepredikt hebben dat het allemaal aan RD lag zullen ontgoocheld zijn.Je kan dat gewoon niet meer vergelijken ,de tijden zijn ferm veranderd.En zoals men zegt hier ,door omstandigheden minder volk,geen beleving,uiteindelijk blijf je vanzelf thuis.
De mens is op 30 jaar tijd inderdaad veranderd, er wordt vb. veel meer comfort gevraagd. 30 jaar geleden had je de oude tribune aan de Tiensesteenweg nog wel half vol gekregen met zo'n weer, daar had gister nog geen hond op gaan staan.

2 jaar terug bijna 10.000 man gemiddeld en nu zou het product niet meer gewild zijn? Maar nee, maar je hebt de mensen wel serieus met hun sokkedeizen gerammeld en je zal ze terug moeten overtuigen. Dat dat kan heeft Charleroi bewezen, onder de Iraanse zot zat daar nog geen 3.000 man meer, ga nu eens kijken!
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door BoemBoem »

Vouch schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Ik vrees een beetje dat het zoals in de verkoop is !
Als men je product niet moet hebben dan mag je het bij wijze van spreke weggeven zelfs dan geraak je er niet vanaf....... en wanneer het gewild is
speelt de prijs geen rol....nee vroeger is niet meer.30jaar geleden was iedereen vanaf 18.00h op de been voor de match van 20.00h .Gisteren was ik echt vroeg (19.15h) en ik dacht dat ze afgelast was . Geeen kat te zien op straat!
Dus al degene die hier zo vaak gepredikt hebben dat het allemaal aan RD lag zullen ontgoocheld zijn.Je kan dat gewoon niet meer vergelijken ,de tijden zijn ferm veranderd.En zoals men zegt hier ,door omstandigheden minder volk,geen beleving,uiteindelijk blijf je vanzelf thuis.
De mens is op 30 jaar tijd inderdaad veranderd, er wordt vb. veel meer comfort gevraagd. 30 jaar geleden had je de oude tribune aan de Tiensesteenweg nog wel half vol gekregen met zo'n weer, daar had gister nog geen hond op gaan staan.

2 jaar terug bijna 10.000 man gemiddeld en nu zou het product niet meer gewild zijn? Maar nee, maar je hebt de mensen wel serieus met hun sokkedeizen gerammeld en je zal ze terug moeten overtuigen. Dat dat kan heeft Charleroi bewezen, onder de Iraanse zot zat daar nog geen 3.000 man meer, ga nu eens kijken!
Hmm..
Nochtans speel je dit seizoen (qua rangschikking) 1 van uw betere seizoenen.
Als de toeschouwersaantallen dan nog blijven zakken zie ik het somber in.
Trouwens, die mindere aantallen gaan van 4e provinciale tot 1e klasse hoor.
Vroeger had je studio sport om 19u waarin voetbal, veldrijden, tennis, basketbal en alle andere sporten samengevat werden.
Nu volg ja alles live op tv.
Tuurlijk gaan er veel mensen hierdoor passen.
Ik kijk naar mezelf, staaien is echt niet meer HOT om er andere dingen voor te laten hoor.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

BoemBoem schreef:
Vouch schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Ik vrees een beetje dat het zoals in de verkoop is !
Als men je product niet moet hebben dan mag je het bij wijze van spreke weggeven zelfs dan geraak je er niet vanaf....... en wanneer het gewild is
speelt de prijs geen rol....nee vroeger is niet meer.30jaar geleden was iedereen vanaf 18.00h op de been voor de match van 20.00h .Gisteren was ik echt vroeg (19.15h) en ik dacht dat ze afgelast was . Geeen kat te zien op straat!
Dus al degene die hier zo vaak gepredikt hebben dat het allemaal aan RD lag zullen ontgoocheld zijn.Je kan dat gewoon niet meer vergelijken ,de tijden zijn ferm veranderd.En zoals men zegt hier ,door omstandigheden minder volk,geen beleving,uiteindelijk blijf je vanzelf thuis.
De mens is op 30 jaar tijd inderdaad veranderd, er wordt vb. veel meer comfort gevraagd. 30 jaar geleden had je de oude tribune aan de Tiensesteenweg nog wel half vol gekregen met zo'n weer, daar had gister nog geen hond op gaan staan.

2 jaar terug bijna 10.000 man gemiddeld en nu zou het product niet meer gewild zijn? Maar nee, maar je hebt de mensen wel serieus met hun sokkedeizen gerammeld en je zal ze terug moeten overtuigen. Dat dat kan heeft Charleroi bewezen, onder de Iraanse zot zat daar nog geen 3.000 man meer, ga nu eens kijken!
Hmm..
Nochtans speel je dit seizoen (qua rangschikking) 1 van uw betere seizoenen.
Als de toeschouwersaantallen dan nog blijven zakken zie ik het somber in.
Trouwens, die mindere aantallen gaan van 4e provinciale tot 1e klasse hoor.
Vroeger had je studio sport om 19u waarin voetbal, veldrijden, tennis, basketbal en alle andere sporten samengevat werden.
Nu volg ja alles live op tv.
Tuurlijk gaan er veel mensen hierdoor passen.
Ik kijk naar mezelf, staaien is echt niet meer HOT om er andere dingen voor te laten hoor.
Wanneer ik na de match naar huis rij en in bepaalde cafè s binnenkijk waar men naar de voetbal kan kijken kan ik alleen maar zeggen
dat het daar vol zit.Zoals hier boven reeds gezegd is , als je binnen drie weken iedereen binnenlaat aan 5€ zal er daarom geen kat meer zijn.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 18: STVV - Zulte-Waregem (10/12 - 20u)

Bericht door Franz »

Mikman schreef: Het voornaamste is de mensen terug naar Stayen krijgen. Ik zou de Japanners aanraden om voor de resterende match van dit kalenderjaar ( Antwerp op 27/12) een Kerstcadeau uit te delen en mensen aan 5€ of 10€ binnen te laten of zo. Men moet echt investeren om die afgehaakte supporters kost wat kost terug naar Stayen te krijgen, dat gaat ondanks de globaal gezien gunstige sportieve resultaten niet zomaar lukken.
De mensen terug naar/achter STVV krijgen doe je volgens mij vooral door terug te gaan naar de roots... volk & vuur dus.
Goede resultaten helpen natuurlijk, maar een eerlijke doorleefde aanpak nog meer. Zie KV Mechelen als voorbeeld.
In onze goede beginperiode dit jaar was het ook dat vuur op het plein dat voor het verschil zorgde, en dat slaat dan over op de tribunes.
Dat betekent niet dat je terug moet naar het verleden, of dat het verleden beter zou zijn, maar die spirit moet wel terug.
Roland wou dat artificiëel creëren met zijn boogie woogie en stunts, maar volk & vuur moet eigenlijk een basis ingrediënt zijn.
Het begint bij de ploeg en de trainer en de voorzitter...
Voelen de Japanners dat aan? Kan JDR - die mijn bewondering heeft voor zijn waardigheid - dat ook inbrengen (Guido en Raymond en ook Jacky konden het)? In de ploeg hebben we Legear en Charisis en De Petter en Teixeira en Kotysch en Kitsiou en De Norre ...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie