Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

Johan schreef: 19 jan 2020, 11:02 goede wedstrijd met een degelijke aankoop: Bushiri en weeral erg bleke Suzuki. Colidio komt er ook door. Blij dat Brys eindelijk weg is en andere spelers kunnen bewijzen wat ze in hun mars hebben.Het wandelvoetbal van Brys was alles behalve attractief te noemen.Nieuwe trainer straalt vertrouwen uit.
Hebt gij toch een andere match gezien,Suzuki was gisteren de beste man op het veld.
Hij won al zijn duels liep veel en speelde constant zijn medespelers vrij.
Colidio scoort nu wel en geeft een assists, maar zo geweldig was hij voor de rest niet.
En het spel was zeker niet Beter als onder Brijs,Kortrijk was redelijk zwak,en dan zijn we nog een paar keer goed weggekomen.
Maar ja ge ziet wat ge wilt zien he.
Colidio is wel een serieuze upgrade ,als je ervoor Balongo hebt zien spelen.
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

droopy schreef: 19 jan 2020, 11:54 Ik heb gisteren weer een ouderwets STVV gezien met dat tikkeltje extra strijd en agressiviteit (Suzuki gezien bij balverlies)
Mannen als Bushiri, Durkin, Colombatto ... hebben toch de STVV spirit ... dat zie ik graag ... ook al is het geen champagnevoetbal
Wij zijn STVV !!! Niet Barcelona ...

Ik ben blij dat we van dat oeverloos en rendementsloos ‘gebry(s)’ af zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een post waar ik mij helemaal kan in vinden. Goed was het allerminst maar Kortrijk heeft eigenlijk nooit een vuist kunnen maken dankzij de constante pressie van Jan en alleman. Ook schitterend toen Traini richting opwarmzone liep om Sousa te gaan halen om dan samen naar de bank te sprinten. Geef deze staf nog enkele weken om het DNA terug naar de tribunes te doen overslaan. Met een echte linksback en wie weet Buya gaan de plekjes wel heel duur worden.
Botaka gaf mij wel de indruk, bij het overhandigen van de band aan Mmaee, dat hij wel eens zijn laatste partij gespeeld zou kunnen hebben. Is een persoonlijke indruk natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik vond het wel mooi hoe hij nadien zijn ploegmaats nog aanvuurde. De keuze voor Mmaee vond ik dan weer opmerkelijk. Wat mij betreft had die band naar Steppe mogen gaan, ma bon, dat is een detail.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 6024
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

"Het spel was zeker niet beter dan onder Brys" :grappig: :grappig: :grappig:

Ja idd, als je verliefd was op dat getjaffel en het balletje achteruit spelen en vooral géén counter spelen.

Je zag dat het nieuwe systeem nog onwennig was en dat er véél slordigheid zat in de passing, zeker in de eerste helft. Begrijpelijk, als je meer dan een half seizoen een compleet ander systeem gespeeld hebt

Wat ook opviel was dat, na een Kortrijkzaanse corner, Suzuki een counter opzette en het was zeer opvallend dat er haast NIEMAND meeliep. Ik weet niet wat chouchou De Bruyn van zin was, maar zorgen dat Suzuki een afspeelmogelijkheid had was er zeker NIET bij en het is nu niet dat Suzuki een sneltrein is.

De Bruyn heeft verdorie chance dat hij de goal maakt, want hij was de zwakste man op de plein, bijna bijgebeend door Wolke, die zijn uiterste best deed om een assist aan Kortrijk te geven.

Als Matsubara speelt kan Sankhon op rechts en Wolke uit de ploeg. Dan moeten we hopen dat Teix zo snel mogelijk terug fit is, zodat je terug een deftige achterlijn hebt.

Nu nog zien hoe Kostic een irritante verplaatsing zoals Moeskroen gaat aanpakken
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

Klopt dat het allemaal nog niet ideaal was, maar we mogen niet vergeten dat dit het werk van 2 weken is. Het voetbal kan enkel nog groeien, iedereen zal zijn taken beter en beter onder de knie krijgen. Ik hou meer van zo een match met veel agressiviteit dan onder de vorige coach met 60% balbezit en haast geen enkel schot op doel. Je merkt ook dat het tijd wordt dat een De Smet en Garcia terugkeren zodat de verdediging ook wat stabieler wordt..

En over het niet altijd aanvallende voetbal had Kostic al gezegd dat de ploeg zijn momenten zou kiezen. We hebben in het verleden ook veel te vaak een snelle goal geslikt dus ik snap aan de ene kant ook dat ze niet vanaf het begin voor de aanval kozen. En een De Bruyn hoe fel we hem ook bekritiseren, heeft wel weer een goal en assist op zijn naam staan..
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

We gaan toch weer niet schieten op De Bruyn he?
Was gisteren betrokken bij elke gevaarlijke aanval, hallo.
Wat we wel zagen dat was dat Botaka en Suzuki eerder mochten gewisseld worden, hun bobijntje was af en bijgevolg dat ze nog wat show wilden verkopen aan de basis lagen van veel onnodig balverlies.
Wolke heeft te weinig verdedigende kwaliteiten en is gewoon een verdienstelijke kernspeler
Sankhon staat er altijd alleen jammer dat hij op de linkerflank werd uitgespeeld, wat in de omschakeling duidelijk bleek bij mistasten van je minst goede voet.
Bushiri aanwinst
Mmae te nonchalant
Colombatto altijd klaar voor de strijd
Durkin onopvallende wedstrijd, te weinig controle
Botaka goede momenten afgewisseld met slappe en zeker op het gebied van balrecuperatie ( wat mis ik een Bezus)
De Bruyn een van zijn betere wedstriijden zonder meer
Suzuki geweldige werkkracht en goede combinaties
Colidio onopvallende eerste helft gevolgd tot een prima tweede helft.
Steppe is voor mij de nummer 1
Wat betreft De Smet die jongen heeft jammer genoeg geen eersteklas kwaliteit maar is nog jong en kan progressie maken en Pol Garcia heeft goede, minder goede en slechte wedstrijden gespeeld.
Op Texeira reken ik niet meer tot aan de play off.
De nieuwste aanwinst zal zich ook nog moeten aanpassen aan de Belgische competitie, ik weet natuurlijk niet in hoeverre die jongen kan ingeschakeld worden.
Konaté zit dicht bij een eerste selectie en zou complementair kunnen worden met Bushiri
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef: 19 jan 2020, 12:40 "Het spel was zeker niet beter dan onder Brys" :grappig: :grappig: :grappig:

Ja idd, als je verliefd was op dat getjaffel en het balletje achteruit spelen en vooral géén counter spelen.

Je zag dat het nieuwe systeem nog onwennig was en dat er véél slordigheid zat in de passing, zeker in de eerste helft. Begrijpelijk, als je meer dan een half seizoen een compleet ander systeem gespeeld hebt

Wat ook opviel was dat, na een Kortrijkzaanse corner, Suzuki een counter opzette en het was zeer opvallend dat er haast NIEMAND meeliep. Ik weet niet wat chouchou De Bruyn van zin was, maar zorgen dat Suzuki een afspeelmogelijkheid had was er zeker NIET bij en het is nu niet dat Suzuki een sneltrein is.

De Bruyn heeft verdorie chance dat hij de goal maakt, want hij was de zwakste man op de plein, bijna bijgebeend door Wolke, die zijn uiterste best deed om een assist aan Kortrijk te geven.

Als Matsubara speelt kan Sankhon op rechts en Wolke uit de ploeg. Dan moeten we hopen dat Teix zo snel mogelijk terug fit is, zodat je terug een deftige achterlijn hebt.

Nu nog zien hoe Kostic een irritante verplaatsing zoals Moeskroen gaat aanpakken
Toegegeven, die bal enkele minuten voor tijd was slordig van Wolke en kan serieuze gevolgen hebben. Maar voor de rest heeft hij, naar zijn kunnen, een dijk van een match gespeeld op de back. Degelijk, sober, goeie tackles. Ik zag daar een speler die zijn werk deed en beseft dat hij geen wereldspeler is, gewoon bal afpakken en afgeven. Er zijn er op het veld die wel wat meer van die mentaliteit mogen hebben, want die zijn niet beter dan Wolke, maar ze menen het wel.

Uiteraard zou Matsubara zijn plaats moeten (kunnen) innemen op de back.
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
STVV-fan
Berichten: 6024
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: 19 jan 2020, 19:16 Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
Je zag idd het gebrek aan creativiteit en visie, zeker in de eerste helft, door het gebrek aan iemand die toch op zijn minst KAN op de 10 spelen.
Louis XIV
Berichten: 1250
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

vdl schreef: 19 jan 2020, 12:00
Johan schreef: 19 jan 2020, 11:02 goede wedstrijd met een degelijke aankoop: Bushiri en weeral erg bleke Suzuki. Colidio komt er ook door. Blij dat Brys eindelijk weg is en andere spelers kunnen bewijzen wat ze in hun mars hebben.Het wandelvoetbal van Brys was alles behalve attractief te noemen.Nieuwe trainer straalt vertrouwen uit.
Hebt gij toch een andere match gezien,Suzuki was gisteren de beste man op het veld.
Hij won al zijn duels liep veel en speelde constant zijn medespelers vrij.
Colidio scoort nu wel en geeft een assists, maar zo geweldig was hij voor de rest niet.
En het spel was zeker niet Beter als onder Brijs,Kortrijk was redelijk zwak,en dan zijn we nog een paar keer goed weggekomen.
Maar ja ge ziet wat ge wilt zien he.
Colidio is wel een serieuze upgrade ,als je ervoor Balongo hebt zien spelen.
Niet akkoord, Suzuki werkte hem in’t zweet maar de paar kansen die hij zelf kreeg had met super spits (zoals hij toch bestempeld wordt) altijd eentje van binnen moeten zitten. Spurt alleen naar goal had in 2dd helft legt hij de bal breed naar Botaka maar niet in diens looppas ...vindt hem vooral veel geste hebben, hoop dat overige nog volgt;
Onze nr 3 als CV vond ik de eerste helft beste man op de plein, goede transfer
Vergeet overigens niet we spelen met heel wat nieuwe jongens in een ander spelsysteem, vandaar mooie prestatie
Jammer alweer van de magere opkomst...doodjammer dat voetbal zo weinig wordt beleefd
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jack »

Jones schreef:Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
Een spits oké, maar een 10?
We hebben Lee he!

Nu al 3 trainers op rij die het niet erin zien om een of andere reden, maar die zou dat toch wel fenomenaal doen!
STVV-fan
Berichten: 6024
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef: 19 jan 2020, 23:03
Jones schreef:Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
Een spits oké, maar een 10?
We hebben Lee he!

Nu al 3 trainers op rij die het niet erin zien om een of andere reden, maar die zou dat toch wel fenomenaal doen!
En daarom maar direct de stempel: "niet goed genoeg, afvoeren!!!" moet krijgen...
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Bartman »

Jack schreef:
Jones schreef:Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
Een spits oké, maar een 10?
We hebben Lee he!

Nu al 3 trainers op rij die het niet erin zien om een of andere reden, maar die zou dat toch wel fenomenaal doen!
Als nu al de derde trainer er niets in ziet mag je je toch vragen beginnen stellen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik koppel nog niet teveel conclusies aan deze wedstrijd, het is er een zoals ik er al meer heb gezien dit seizoen.
Eerste helft niet om aan te zien, tweede helft waarin je duidelijk het overwicht hebt, maar desondanks krijgt de (nb zwakke) tegenstander minstens zoveel (mss zelfs meer) en betere kansen die ze gewoonweg niet afmaken.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef: 19 jan 2020, 12:40 De Bruyn heeft verdorie chance dat hij de goal maakt, want hij was de zwakste man op de plein, bijna bijgebeend door Wolke, die zijn uiterste best deed om een assist aan Kortrijk te geven.
De Bruyn was letterlijk betrokken bij elke fatsoenlijke aanvallende actie en Wolke deed het toch uitstekend?
Als ge die twee de zwakste van de plein vond, dan is het nog erger met u gesteld dan ik al dacht.

Eens ne slechte, altijd ne slechte !
Eens een half uur gespeeld en door 3 (!) trainers gepasseerd, maar toch ligt het aan de trainers in kwestie :roll:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie