Oefenwedstrijden 2020

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Franz »

BoemBoem schreef: 12 jul 2020, 14:44
Mja als je alle budgetten naast elkaar legt, toeschouwers aantallen,... Vind je dan dat wij een top 6 plaats moeten/mogen ambiëren? Ik ga al meer dan 25 jaar naar staaien met telkens weer het idee van, rustig seizoen draaien met uitschieters tegen de toppers.. Lukt dat, ben ik tevreden.. Ik snap heel goed dat sommige vooruit willen en hoger mikken dan dat, maar het moet wel realistisch blijven.

Ik heb veel meer problemen met telkens te horen dat men vol voor PO1 gaat, terwijl een mol kan zien dat het toch niet zal gebeuren.
Je kan toch echt niet zeggen dat ze niet investeren in het sportieve?
Ondertussen heb je hier spelers gehad dewelke nu top zijn in Italië en Duitsland..
De ambitie om top 6 (of top 8 na de recente aanpassingen van de competitieformule) te halen zou er wel degelijk moeten kunnen zijn...
gesteld dat je de huidige kern aanvult met 3 'bewezen versterkingen met onmiddellijk rendement' op de plaatsen waar er nood is (diepe spits, backs, aanvallende middenvelder) (en dan kan je tegelijkertijd ook afslanken en een 5tal spelers die niet aan de bak komen uitlenen of verkopen);
en gesteld dat je in de wintermercato niemand van je top 15 spelers verkoopt en er dan eventueel nog 1 of 2 aanvullende versterkingen bijhaalt;
en dat je daarrond communiceert en het volk warm maakt ('Wij gaan voor top 8: voetbal, volk en vuur volle force vooruit!').
Dan kan je na het succesvolle seizoen een 3tal spelers duur verkopen, om de rekeningen in evenwicht te houden.
Dat is een aanpak met - ook - een sportieve ambitie, en waar - inderdaad - die 3 versterkingen op termijn niet of minder duur kunnen doorverkocht worden.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Als je echt ambities koestert, dan haal je degelijke vervangers voor je sterkhouders die je moet laten vertrekken. Boli kwam de laatste 2 seizoenen pas echt onder stoom en werd een echte sterkhouder. Suzuki profiteerde vooral van zijn balvastheid. Zo'n man denk je te vervangen door Buya Turay, die in de eerste periode al tegen zijn goesting op Stayen was en die een heel ander profiel heeft. Die heeft ook de body niet van een Boli.
En zo zijn er een aantal sterkhouders die niet echt vervangen werden.

Door slim beleid kan je heel ver komen. AA Gent bouwde 20 miljoen euro schulden af en waar staan ze nu? Charleroi verving 'clown' Abbas Bayat door Fabien Debecq, die in de luwte werkt en van die club een succesverhaal maakte.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Halenaar »

AA Gent kan je toch ook moeilijk een slim beleid noemen...erger duivenkot dan hier en vaste klant bij Bayat en co.

Charleroi doet het dan ook weer niet veel anders dan hier. Die moeten ook elk jaar hun sterkhouders laten gaan, en vervangen door nobele onbekenden. Nu is het inderdaad wel zo dat ze wel hun targets halen en hun transfers er meestal boenk op zitten, maar ze zijn ook al enkele jaren bezig met deze tactiek. De Japanners nog maar twee jaar hier.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Henri is de man »

Halenaar schreef: 13 jul 2020, 01:00 Charleroi doet het dan ook weer niet veel anders dan hier. Die moeten ook elk jaar hun sterkhouders laten gaan, en vervangen door nobele onbekenden. Nu is het inderdaad wel zo dat ze wel hun targets halen en hun transfers er meestal boenk op zitten, maar ze zijn ook al enkele jaren bezig met deze tactiek. De Japanners nog maar twee jaar hier.
Net omdat ze degelijke vervangers halen, doen ze het toch drastisch anders ?
Iedere club wil spelers tegen een hogere prijs doorverkopen... ik denk dat je er weinig kan verdenken dat niet te willen (Antwerp misschien waar men vooral naar het sportieve kijkt)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door STVV-fan »

Henri is de man schreef: 13 jul 2020, 08:21
Halenaar schreef: 13 jul 2020, 01:00 Charleroi doet het dan ook weer niet veel anders dan hier. Die moeten ook elk jaar hun sterkhouders laten gaan, en vervangen door nobele onbekenden. Nu is het inderdaad wel zo dat ze wel hun targets halen en hun transfers er meestal boenk op zitten, maar ze zijn ook al enkele jaren bezig met deze tactiek. De Japanners nog maar twee jaar hier.
Net omdat ze degelijke vervangers halen, doen ze het toch drastisch anders ?
Iedere club wil spelers tegen een hogere prijs doorverkopen... ik denk dat je er weinig kan verdenken dat niet te willen (Antwerp misschien waar men vooral naar het sportieve kijkt)
Halenaar zegt juist dat Charleroi eveneens nobele onbekenden haalt, maar dat die transfers wel vaak goed uitpakken.

Ik geloof trouwens niet dat Charleroi een Belgische TD heeft, met een Belgisch scoutingsapparaat die erachter staat met excellente kennis van de Belgische competitie.

Ik geloof trouwens ergens gelezen te hebben dat Gheyssens elk jaar zeer deftig moet bijpassen om Antwerp draaiende te houden
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Henri is de man »

Nakamura niet mee op stage want zijn Europese werkvergunning is dan toch niet in orde.... wat een bende prutsers is me dat toch...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Halenaar »

Henri is de man schreef: 13 jul 2020, 08:21
Halenaar schreef: 13 jul 2020, 01:00 Charleroi doet het dan ook weer niet veel anders dan hier. Die moeten ook elk jaar hun sterkhouders laten gaan, en vervangen door nobele onbekenden. Nu is het inderdaad wel zo dat ze wel hun targets halen en hun transfers er meestal boenk op zitten, maar ze zijn ook al enkele jaren bezig met deze tactiek. De Japanners nog maar twee jaar hier.
Net omdat ze degelijke vervangers halen, doen ze het toch drastisch anders ?
De tactiek is dezelfde, de uitkomst is anders. Mijn punt was vooral dat Charleroi al 10 jaar zo bezig is, dus ze hebben hier al wat ervaring in. De Japanners nog niet.

In het begin ging het bij Charleroi ook niet van een leien dakje, en kijk waar ze nu staan. Daarmee dat ik denk dat we ook geduld moeten tonen met het Japans beleid, het is normaal dat er in het begin wat groeipijnen zijn. Ze durven alvast de fouten van het verleden toe te geven, dus dat stelt me wel hoopvol.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Franz »

Antwerp heeft een sportieve ambitie, Charleroi heeft die, KV Mechelen heeft die, zelfs Beerschot heeft die, ... noem maar op...
en uiteraard moeten die ploegen ook elk jaar hun beste speler(s) verkopen (zeker als ze een top-bod binnenkrijgen),
en dan vervangen ze die door gelijkwaardige nieuwe spelers waardoor hun sportieve ambitie voor het seizoen erna intact blijft.
Waarom zou DMM dat niet kunnen met STVV?
Voor mij zou het OK zijn als ze zouden stellen:
'We bereiden elk jaar bij het begin van het seizoen een ploeg voor die potentiëel mee kan doen voor PO1,
en zolang we goed geklasseerd staan en PO1 kunnen halen verkopen we geen sterkhouder onderweg (in de wintermercato),
en na het seizoen verkopen we de beste(n) aan een dikke prijs,
en zo elk jaar opnieuw'
Dan zal je een jaar PO1 halen, en waarschijnlijk een aantal jaren niet, maar dan is er wel een duidelijk sportief doel.
En tegelijkertijd kan DMM verdienen aan lucratieve transfers.
Je moet vandaag al een hele grote optimist (of een grote kenner :mrgreen: ?) zijn om in het huidige team PO1-potentiëel te zien...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Henri is de man »

Franz schreef: 13 jul 2020, 10:49
Voor mij zou het OK zijn als ze zouden stellen:
'We bereiden elk jaar bij het begin van het seizoen een ploeg voor die potentiëel mee kan doen voor PO1,
en zolang we goed geklasseerd staan en PO1 kunnen halen verkopen we geen sterkhouder onderweg (in de wintermercato),
en na het seizoen verkopen we de beste(n) aan een dikke prijs,
en zo elk jaar opnieuw'
Dan zal je een jaar PO1 halen, en waarschijnlijk een aantal jaren niet, maar dan is er wel een duidelijk sportief doel.
En tegelijkertijd kan DMM verdienen aan lucratieve transfers.
Je moet vandaag al een hele grote optimist (of een grote kenner :mrgreen: ?) zijn om in het huidige team PO1-potentiëel te zien...
Dat zou inderdaad zijn zoals het zou moeten maar dat is nu niet meteen hoe het de laatste jaren verlopen is... Natuurlijk, als je een bod krijgt van 4M op De Norre - ja die moet je laten gaan - maar dan moet je hem ook wel degelijk vervangen - en dat gebeurt al helemaal niet, integendeel.

@ Halenaar. Ik hoop dat je gelijk hebt maar vooralsnog zie ik nog geen positieve evolutie. Zoals meeval (bv. PO-I) kan je ook eens tegenslag hebben. We zijn dit weekend van het kastje naar de muur gespeeld door Anderlecht - ik vind dat toch zorgwekkend.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Is dat zo of is het vooral een zorgvuldig uitgekiende selectie beelden van het RSCA media-team? Dit soort samenvattingen, door de club gemaakt, heeft voor mij evenveel waarde als compilatiefilmpjes van spelers op YouTube gemaakt door de makelaar, nl. geen. Beiden hebben er belang bij hun cliënt/werkgever in een zo positief mogelijk daglicht te stellen.
Overdrijven is een kunst
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Henri is de man »

Jacques schreef: 13 jul 2020, 11:32 Is dat zo of is het vooral een zorgvuldig uitgekiende selectie beelden van het RSCA media-team? Dit soort samenvattingen, door de club gemaakt, heeft voor mij evenveel waarde als compilatiefilmpjes van spelers op YouTube gemaakt door de makelaar, nl. geen. Beiden hebben er belang bij hun cliënt/werkgever in een zo positief mogelijk daglicht te stellen.
Het kan natuurlijk dat ze een pak van de STVV kansen hebben weggelaten maar:

1) Al die grote kansen voor Anderlecht hebben ze vermoedelijk niet met deepfake gemaakt
2) Ik laat mij vertellen dat het eenrichtingsvoetbal was
3) De gazet zegt het ook
4) Een STVV-speler bevestigde bij La Derniere Heure
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Da’s dan zorgwekkender. Ging louter op de beelden af.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door enerkey »

Net ook eens bekeken. Viel mij wel op dat ze bvb Doku zo vrij lieten als het maar kon zijn. Iedere keer speelde Anderlecht gewoon een diepe bal op hem. Waarna ze het dan organisatorisch probeerde op te lossen. In een echte competitiewedstrijd ga je dat nooit toestaan natuurlijk, waar het nu een hele goede oefening was.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door vdl »

enerkey schreef: 13 jul 2020, 12:13 Net ook eens bekeken. Viel mij wel op dat ze bvb Doku zo vrij lieten als het maar kon zijn. Iedere keer speelde Anderlecht gewoon een diepe bal op hem. Waarna ze het dan organisatorisch probeerde op te lossen. In een echte competitiewedstrijd ga je dat nooit toestaan natuurlijk, waar het nu een hele goede oefening was.
Er is in België toch niemand die die kan houden, je moet zorgen dat de pas niet kan vertrekken.
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door pat@ »

Straks de oefenpot tegen Germinal Ekeren/Beerschot/Wilrijk.
Eens benieuwd welk systeem er gespeeld wordt en de hoeveelheid wissels.
Suzuki is er volgens mij ook niet bij dus gaat er waarschijnlijk met 3 vooraan gespeeld worden met een diepe man en aanvallende buitenspelers. Mogelijkheid is ook een spitsen duo Colidio-Namakura.
Iemand een idee waarom er in Geel gespeeld wordt?
Plaats reactie