Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Halenaar »

Was ook wel opvallend dat Colidio er niet bij was dit weekend,, Maes heeft het normaal gezien wel voor hem. Kink in de kabel misschien?

Niet dat ik hem heb gemist :mrgreen: maar niettemin toch opvallend.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Yellow Feaver »

Nog heel even en we hebben van de onmisbare De Ridder hier nog een slechte speler gemaakt die alleen achteruit kan voetballen :roll: .

Maes kiest voor een systeem zonder lopende mensen (niet dat ik er fan van ben), balbezit en organisatie. Natuurlijk krijgt een spelverdeler dan als hoofdtaak om de bal vast te houden. Zonder lopende mensen kan je immers niet veel creativiteit in je passing leggen. Dit zien we ook met Bruls.

Toekomstgericht kan dit verder niet de bedoeling zijn, maar het heeft destijds het probleem van defensieve organisatie verholpen en ons punten opgeleverd.

Terug on-topic. Ik kies voor het 'systeem Lakie' ;). Alleen over de invulling van 3 van de 4 namen moet ik nog nachtje slapen.
Laatst gewijzigd door Yellow Feaver op 02 mar 2021, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door lindoke »

Franz schreef: 02 mar 2021, 16:27......
Volgens mij is er wel een alternatief, vertrekkend vanuit het bewezen feit dat Suzuki en Nazon (en ook Mboyo eigenlijk) dodelijk zijn in de zestien. En dat we met Buatu, Lavalée, Caufriez en mogelijk Pius een defensie kunnen opstellen die wel met ruimte in hun rug kan spelen. Dus waarom - zeker thuis tegen haalbare tegenstanders - niet dominant hoog gaan staan, en vanuit onze eigen mogelijkheden de spitsen maximaal bevoorraden in de zestien? Ik geloof echt dat dat tegen Eupen met in hun defensie de onzekere Miangue en de trage Adriano (maar die laten ze dan op zijn gemak voorzetten...) had kunnen werken.
Je klopt de nagel op de kop Franz. Ik ben al weken aan het hopen dat PM op die manier start. Je verwoordt het perfect. En inderdaad de wedstrijd tegen Eupen was de perfecte wedstrijd om zo te spelen door hun laag blok. De wedstrijd tegen Beveren gaat volgens mij nog zo'n wedstrijd zijn die op die manier kan gespeeld worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Roman »

lindoke schreef: 02 mar 2021, 18:02
Franz schreef: 02 mar 2021, 16:27......
Volgens mij is er wel een alternatief, vertrekkend vanuit het bewezen feit dat Suzuki en Nazon (en ook Mboyo eigenlijk) dodelijk zijn in de zestien. En dat we met Buatu, Lavalée, Caufriez en mogelijk Pius een defensie kunnen opstellen die wel met ruimte in hun rug kan spelen. Dus waarom - zeker thuis tegen haalbare tegenstanders - niet dominant hoog gaan staan, en vanuit onze eigen mogelijkheden de spitsen maximaal bevoorraden in de zestien? Ik geloof echt dat dat tegen Eupen met in hun defensie de onzekere Miangue en de trage Adriano (maar die laten ze dan op zijn gemak voorzetten...) had kunnen werken.
Je klopt de nagel op de kop Franz. Ik ben al weken aan het hopen dat PM op die manier start. Je verwoordt het perfect. En inderdaad de wedstrijd tegen Eupen was de perfecte wedstrijd om zo te spelen door hun laag blok. De wedstrijd tegen Beveren gaat volgens mij nog zo'n wedstrijd zijn die op die manier kan gespeeld worden.
Heel juist èn met meer kans op resultaat : als je alle nog resterende wedstrijden op deze manier aanpakt dan is de kans om de nodige punten te sprokkelen groter dan dat je 5 maal als een stel angsthazen met een laag blok gaat uitpakken.
Gezien de invallers momenteel ook iets kunnen bijbrengen zou ik ook graag zien dat er met veel meer grinta gespeeld wordt en als het bobijntje dan bv na 60 min af is, geen probleem en iemand anders erin.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 02 mar 2021, 17:01

Terug on-topic. Ik kies voor het 'systeem Lakie' ;). Alleen over de invulling van 3 van de 4 namen moet ik nog nachtje slapen.
Een 4-4-2 met ruit in het middenveld zoals Lakie voorstelt lijkt me ook een goede aanpak, in een andere topic hebben we het daar verleden week nog over gehad als valabel alternatief voor de huidige 5-3-2.
Ik ben het ook eens met de namen van Lakie, al is het voor Hashioka misschien nog wat vroeg en zou ik daar toch starten met Caufriez als back.
Charleroi heeft geen al te sterke verdediging, wel een goede aanval. Dus druk zetten op de mannen achteraan bij de Carolo's door Suzuki en Nazon!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door voetballiefhebber »

Yellow Feaver schreef: 02 mar 2021, 17:01 Nog heel even en we hebben van de onmisbare De Ridder hier nog een slechte speler gemaakt die alleen achteruit kan voetballen :roll: .

Maes kiest voor een systeem zonder lopende mensen (niet dat ik er fan van ben), balbezit en organisatie. Natuurlijk krijgt een spelverdeler dan als hoofdtaak om de bal vast te houden. Zonder lopende mensen kan je immers niet veel creativiteit in je passing leggen. Dit zien we ook met Bruls.

Toekomstgericht kan dit verder niet de bedoeling zijn, maar het heeft destijds het probleem van defensieve organisatie verholpen en ons punten opgeleverd.

Terug on-topic. Ik kies voor het 'systeem Lakie' ;). Alleen over de invulling van 3 van de 4 namen moet ik nog nachtje slapen.
Je leest hier toch iets bij momenten. Ineens is alles slecht. De Ridder heeft op enkele weken het voetballen verleerd pfff

Ik denk dat het verrassingseffect van Maes een beetje weg is. Tegenstanders weten nu veel beter hoe hij speelt. Ze weten ook dat als STVV achter komt het wel heel moeilijk wordt. Maes vertrekt vanuit een stevig defensief blok, maar houdt wel van vooruit voetballen. Tegen Eupen ging de verdediging in de tweede helft een stuk hoger spelen en waren ze toch kwetsbaar in de rug, op de counter. Die werd door Eupen dan wel enkele keren slecht uitgespeeld. Eupen had ook een plannetje om Suzuki niet aan de bal te laten komen, door de passlijn af te snijden.

En dan heb je ook nog de factor geluk. Tegen Z.Waregem en Antwerp werden geldige goals afgekeurd. Tegen Gent kreeg je in de laatste seconden van de toegevoegde tijd het deksel op de neus. Wat me wel opvalt is dat STVV onder Maes meer punten op verplaatsing pakt dan thuis.

Je blijft toch met een gebrek aan kwaliteit zitten in de kern. In Charleroi wordt het weer belangrijk en ook voor de thuisploeg. Voor Charleroi is het rijk van Belhocine uit bij verlies en misschien zelfs bij een gelijkspel.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Jacques »

Relatief gezien is de verdediging van Charleroi beter dan de aanval (6de beste verdediging vs 10de beste aanval). Dat is ook wel deels door hun manier van spelen: stug, leep. Zie ook de match op Staaien. Hoog druk gaan zetten is volgens mij niet de juiste tactiek op Charleroi, dan speel je net in hun kaart.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Franz »

voetballiefhebber schreef: 03 mar 2021, 12:13
Yellow Feaver schreef: 02 mar 2021, 17:01 Nog heel even en we hebben van de onmisbare De Ridder hier nog een slechte speler gemaakt die alleen achteruit kan voetballen :roll: .

Maes kiest voor een systeem zonder lopende mensen (niet dat ik er fan van ben), balbezit en organisatie. Natuurlijk krijgt een spelverdeler dan als hoofdtaak om de bal vast te houden. Zonder lopende mensen kan je immers niet veel creativiteit in je passing leggen. Dit zien we ook met Bruls.

Toekomstgericht kan dit verder niet de bedoeling zijn, maar het heeft destijds het probleem van defensieve organisatie verholpen en ons punten opgeleverd.

Terug on-topic. Ik kies voor het 'systeem Lakie' ;). Alleen over de invulling van 3 van de 4 namen moet ik nog nachtje slapen.
Je leest hier toch iets bij momenten. Ineens is alles slecht. De Ridder heeft op enkele weken het voetballen verleerd pfff

Ik denk dat het verrassingseffect van Maes een beetje weg is. Tegenstanders weten nu veel beter hoe hij speelt. Ze weten ook dat als STVV achter komt het wel heel moeilijk wordt. Maes vertrekt vanuit een stevig defensief blok, maar houdt wel van vooruit voetballen. Tegen Eupen ging de verdediging in de tweede helft een stuk hoger spelen en waren ze toch kwetsbaar in de rug, op de counter. Die werd door Eupen dan wel enkele keren slecht uitgespeeld. Eupen had ook een plannetje om Suzuki niet aan de bal te laten komen, door de passlijn af te snijden.

En dan heb je ook nog de factor geluk. Tegen Z.Waregem en Antwerp werden geldige goals afgekeurd. Tegen Gent kreeg je in de laatste seconden van de toegevoegde tijd het deksel op de neus. Wat me wel opvalt is dat STVV onder Maes meer punten op verplaatsing pakt dan thuis.

Je blijft toch met een gebrek aan kwaliteit zitten in de kern. In Charleroi wordt het weer belangrijk en ook voor de thuisploeg. Voor Charleroi is het rijk van Belhocine uit bij verlies en misschien zelfs bij een gelijkspel.
Toch maar niet te veel veralgemenen en conclusies trekken over anderen die niet gefundeerd zijn.
Niet alles is slecht (bijv Buatu en Durkin, ook de inzet van spelers en trainer is excellent).
Voor zover ik het forum gevolgd heb post ook niemand dat De Ridder niet (meer) kan shotten, wel dat hij wat uit vorm is (en dat waarschijnlijk zelf ook beseft want tegen Eupen liep hij er geïrriteerd bij).
Verder is er toch objectief een zaak slecht, met name onze resultaten: 1 op 12 in de competitie, en 1 op 15 als je de bekermatch tegen Genk meetelt.
Verder geef ik je gelijk met de rest van je post (behalve dat de goal van Lavalée naar mijn mening niet onterecht werd afgekeurd).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 03 mar 2021, 13:54 Relatief gezien is de verdediging van Charleroi beter dan de aanval (6de beste verdediging vs 10de beste aanval). Dat is ook wel deels door hun manier van spelen: stug, leep. Zie ook de match op Staaien. Hoog druk gaan zetten is volgens mij niet de juiste tactiek op Charleroi, dan speel je net in hun kaart.
In het mes lopen moeten we vermijden, dat is waar.
Maar opnieuw in blok voor onze goal kamperen zonder enige wil vooruit, dat staat zeker garant voor verlies.
Vooraan hebben ze Nicholson, Rezaei, Benevante, Golizadeh, met Morioka en Gillet erachter, die mannen moet je niet het initiatief laten.
Achteraan met Willems, Dessoleil, Van Cleemput,... daar zijn ze toch kwetsbaarder.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door lindoke »

Franz schreef: 03 mar 2021, 14:03
Jacques schreef: 03 mar 2021, 13:54 Relatief gezien is de verdediging van Charleroi beter dan de aanval (6de beste verdediging vs 10de beste aanval). Dat is ook wel deels door hun manier van spelen: stug, leep. Zie ook de match op Staaien. Hoog druk gaan zetten is volgens mij niet de juiste tactiek op Charleroi, dan speel je net in hun kaart.
In het mes lopen moeten we vermijden, dat is waar.
Maar opnieuw in blok voor onze goal kamperen zonder enige wil vooruit, dat staat zeker garant voor verlies.
Vooraan hebben ze Nicholson, Rezaei, Benevante, Golizadeh, met Morioka en Gillet erachter, die mannen moet je niet het initiatief laten.
Achteraan met Willems, Dessoleil, Van Cleemput,... daar zijn ze toch kwetsbaarder.
Zo is dat. Als je die aanval en dat middenveld 90' lang laat beuken op je 16 ga je dat nooit doorstaan zonder dat er op het einde ééntje tegen de netten hangt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Jean-Paul »

-----------------------------------------------------------------------------Schmidt----------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------Buatu---------------------Caufriez---------------------------------Lavalee-------------------------------------------------

------------------Hashioka----------------------------------------------Konaté-------------------------------------------------------------Durkin----------------------------------

--------------------------------------------De Ridder---------------------------------------------Bruls-------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------Mboyo---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------Suzuki--------------------------------------------------------------------------------------------------
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Yellow Feaver »

Franz schreef: 03 mar 2021, 14:03
Jacques schreef: 03 mar 2021, 13:54 Relatief gezien is de verdediging van Charleroi beter dan de aanval (6de beste verdediging vs 10de beste aanval). Dat is ook wel deels door hun manier van spelen: stug, leep. Zie ook de match op Staaien. Hoog druk gaan zetten is volgens mij niet de juiste tactiek op Charleroi, dan speel je net in hun kaart.
In het mes lopen moeten we vermijden, dat is waar.
Maar opnieuw in blok voor onze goal kamperen zonder enige wil vooruit, dat staat zeker garant voor verlies.
Vooraan hebben ze Nicholson, Rezaei, Benevante, Golizadeh, met Morioka en Gillet erachter, die mannen moet je niet het initiatief laten.
Achteraan met Willems, Dessoleil, Van Cleemput,... daar zijn ze toch kwetsbaarder.
Ik vind net dat ze een verdediging hebben die sterk is als ze onder druk komen, wel eerder zwak als ze moeten opschuiven om de ruimte met het middenveld kleiner moeten maken.

Morioka, Rezao, Nicholson, Golizadeh hun sterkte ligt volgens mij net in de omschakeling. Als trainer zou ik hun net bekampen met een lage verdediging waarbij de linie ervoor er weining ruimte tussen laat.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik zou misschien nog eerder voor een Konaté of Pius centraal achterin gaan, dan voor Caufriez.
Caufriez heeft op die positie te veel wisselvallige matchen gespeeld. De ene keer degelijk (meestal thuismatchen), om dan de week erna dramatisch (meestal op verplaatsing) te acteren.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 04 mar 2021, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door STimVV »

We halen de laatste weken geen resultaten, maar we geven ook wel heel weinig kansen weg. Niet het moment en geen goed idee om alles overhoop te gooien. We moeten het gewoon beter doen in balbezit. Zoals we dat tijdens onze goeie weken wél konden.
Van de 6 competitiematchen op verplaatsing onder Maes verloren we er maar 1, wonnen we er 3 en speelden er 2 gelijk. (Die we ook alle2 konden winnen) Met 2 verplaatsingen op het programma ist niet het moment om alles overboord te gooien.
Pius ipv Teixeira.
Nazon ipv Mboyo.
Een frisse Hashioka inbrengen na een uur, op de flank.

Wanneer Mboyo speelt denk ik vaak: "ik mis de diepgang van Nazon".
En toen Nazon op Genk speelde ipv Mboyo dacht ik: "ik mis de balvastheid van Mboyo."
We missen dus een spits die beide kwaliteiten combineert.
Laatst gewijzigd door STimVV op 04 mar 2021, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door lindoke »

Yellow Feaver schreef: 04 mar 2021, 11:33
Franz schreef: 03 mar 2021, 14:03
Jacques schreef: 03 mar 2021, 13:54 Relatief gezien is de verdediging van Charleroi beter dan de aanval (6de beste verdediging vs 10de beste aanval). Dat is ook wel deels door hun manier van spelen: stug, leep. Zie ook de match op Staaien. Hoog druk gaan zetten is volgens mij niet de juiste tactiek op Charleroi, dan speel je net in hun kaart.
In het mes lopen moeten we vermijden, dat is waar.
Maar opnieuw in blok voor onze goal kamperen zonder enige wil vooruit, dat staat zeker garant voor verlies.
Vooraan hebben ze Nicholson, Rezaei, Benevante, Golizadeh, met Morioka en Gillet erachter, die mannen moet je niet het initiatief laten.
Achteraan met Willems, Dessoleil, Van Cleemput,... daar zijn ze toch kwetsbaarder.
Ik vind net dat ze een verdediging hebben die sterk is als ze onder druk komen, wel eerder zwak als ze moeten opschuiven om de ruimte met het middenveld kleiner moeten maken.

Morioka, Rezao, Nicholson, Golizadeh hun sterkte ligt volgens mij net in de omschakeling. Als trainer zou ik hun net bekampen met een lage verdediging waarbij de linie ervoor er weining ruimte tussen laat.
Je kan dan inderdaad de nul lang houden maar eens Charleroi scoort ben je niet bij machte om de omschakeling te maken en om de gelijkmaker te realiseren.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie