Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Alles over de wedstrijden van STVV

Hoe beleef je STVV - AA Gent ?

Live
55
81%
TV
10
15%
Radio
0
Geen stemmen
Samenvatting achteraf
0
Geen stemmen
Alleen krant
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Verrekeskop
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Verrekeskop »

Vouch schreef:Nog 8 plaatsen op de Oost, 8! Ne mens krijgt goesting om ze zelf te kopen, zodat dat plaatsje "uitverkocht" op de tribune kan gehangen worden :D .

Nu die bovenste ring van de West, ju godverdoeme! Ausverkaufen und es kann losgehen!
Na de match van gisteren gezien te hebben: wie stuurt die belachelijke geruchten de wereld in?
Rechterkant van Oost was tot in de helft van de tribune leeg, linkerkant lege plekken, complete onzin dat die tribune uitverkocht was.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Vouch »

Volgend jaar moet er een Texeira in het middenveld bijkomen, een leider, iemand met wat power én voetballend vermogen.
Daar liep het gister mis, het middenveld werd totaal van de voet gelopen. Als het niet kan met mooi voetbal, dan moet het met strijd. Maar daar hebben we de spelers niet voor. Desart eet nog liever een koeienvlaai of 2 dan zich eens te zetten in een duel.

Gent gaat verdient door naar PO I, wij hebben een mooi seizoen gehad, maar de kers ontbreekt. Maar de Japanners hebben beloofd dat dit nog maar de start is, wel ze mogen het bewijzen. Als een seizoen met 47 punten en de 7e plaats een mislukt seizoen genoemd wordt door de sportief verantwoordelijken, dan heb ik alleen maar hoop voor de toekomst.

Brepoels' commentaar op de sfeer, nja... Ik vond dat de sfeer goed zat, tot zowat iedereen door had dat het gewoon niet ging lukken (en dat zag je al snel). De supporters probeerden nog wel, maar als je na zo'n blunder 0-1 achterkomt en je weet dat je nog minstens 2 x moet scoren terwijl 1 x al moeilijk genoeg was, ja wat verwacht men dan van ons?

Het is spijtig, maar als men dit als opstapje kan gebruiken is het ook niet meer dan dat. Nu alles inzetten op PO II, met eigenlijk alleen Charleroi als concurrent in onze poule.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Vouch »

Verrekeskop schreef:
Vouch schreef:Nog 8 plaatsen op de Oost, 8! Ne mens krijgt goesting om ze zelf te kopen, zodat dat plaatsje "uitverkocht" op de tribune kan gehangen worden :D .

Nu die bovenste ring van de West, ju godverdoeme! Ausverkaufen und es kann losgehen!
Na de match van gisteren gezien te hebben: wie stuurt die belachelijke geruchten de wereld in?
Rechterkant van Oost was tot in de helft van de tribune leeg, linkerkant lege plekken, complete onzin dat die tribune uitverkocht was.
Euh, dat is officiële communicatie van de club. Er stond trouwens een pak volk binnen door het weer. (Wat ik niet begrijp, want dan kun je even goed in de Kanarie gaan zitten en moet je geen ticket kopen.)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Jacques »

Vouch schreef: Als een seizoen met 47 punten en de 7e plaats een mislukt seizoen genoemd wordt door de sportief verantwoordelijken, dan heb ik alleen maar hoop voor de toekomst.
Inderdaad. Ooit vond men het nodig om na een verloren bekerfinale toch nog te gaan vieren op de markt ("zij de beker, wij het feest" :roll:). Nu hebben we een heel mooi regulier seizoen gedraaid, alle verwachtingen vooraf overtroffen en toch zijn we zwaar ontgoocheld en streng voor onszelf omdat de kers op de taart ontbreekt. Dat moet ons op een rare manier hoopvol stellen. Alleen zo raken we vooruit.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Iniesta »

Jammer maar helaas. Ik had de wedstrijd nog live willen bijwonen maar meer dan 2 x 30 EUR de een halve tank bezine had ik er nu ook niet voor over, zeker als je het weer zag.

Gelukkig gratis op TV dankzij Proximus.

De match dan. Het was rap duidelijk dat Gent beter was. Ze hebben een veel groter budget en ook gewoon meer kwaliteit. Dat hoeft geen probleem te zijn als je zelf top bent en je eigen kwaliteiten optimaal benut. Op Gent konden we dat en klopten we de Buffalo's niet onverdiend.

Na 5 à 10 minuten kwam het besef dat het moeilijk zou worden, we zaten niet goed in de match en werden door Gent goed onder druk gezet zodat we er ook niet in zouden komen. Vooral op het middenveld werden we geklopt waardoor de verdediging onder druk kwam en de aanval niet bereikt werd. Brys kon wel wisselen maar de man die dat eventueel kon oplossen zat helaas op de bank... bij Gent.

Spijtig dat een praktische own-goal dan de hoop volledig deed verdampen ook al bleven de spelers gaan. Op de moment dat het moet gebeuren kan je zulke fouten niet permitteren. De2 e goal ook weer door een fout op middenveld Maee die amechtig probeerde te verbergen dat hij moeite had met het trage tempo.

PO1 zou net dat geweest zijn wat de club nu nodig heeft. Een bijna vol Staaien nog eens herinneren hoe mooi voetbal kan zijn. Helaas werd het een domper. Geen PO1 maar wel PO2, waar werkelijk geen hond interesse in heeft. De kans van klantenbinding is alweer verkeken. Jammer voor de Japanners maar ze hebben de fout gemaakt om de ploeg niet te versterken maar te verzwakken en zijn dus niet vol voor PO1 gegaan. Met een Bezus zat je er volgens mij wel. Erg dat ze hem bij Gent dan nog op de bank zetten als ultieme vernedering maar het doel was bereikt, de beste man in Gent deed niet mee bij de tegenstander.

STVV speelde een heel sterk seizoen maar daar koop je niets mee als de beloning ontbreekt. Het is allemaal voor niets nu. Na dit seizoen vertrekken nog een paar van de beste spelers en kunnen we weer bouwen om over een paar jaren (hopelijk minder dan 9) nog eens zo'n kans te krijgen.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door enerkey »

Vouch schreef: Brepoels' commentaar op de sfeer, nja... Ik vond dat de sfeer goed zat, tot zowat iedereen door had dat het gewoon niet ging lukken (en dat zag je al snel). De supporters probeerden nog wel, maar als je na zo'n blunder 0-1 achterkomt en je weet dat je nog minstens 2 x moet scoren terwijl 1 x al moeilijk genoeg was, ja wat verwacht men dan van ons?
Haja want in zijne tijd 10 jaar geleden was alles beter. :mrgreen:

De intentie was zeker goed. Denk dat de supporters niet veel nodig hadden om warm te lopen gisteren. Denk maar aan begin 2 de helft. Maar als je ze niet met de keel kan grijpen en niet 1 doelrijpe kans creëren wordt het moeilijk.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Louis XIV »

Franz schreef:Het stoort me wel aan Brys dat hij steeds de nadruk legt op 'we zijn ons eigen spel blijven spelen'.
Als blijkt dat je met dat 'eigen spel spelen' de match nooit zal winnen,
dan moet een goede coach het over een andere boeg gooien...
Dat gebeurde niet tegen 10 en 9 man op Moeskroen,
dat gebeurde gisteren ook niet tegen de power van Gent...
Daar is in principe niks mis mee maar ik zat 5 minuten neer en kon al besluiten dat we niks geleerd hadden van de bekermatch tegen Gent, eigenlijk was er (behalve Bezus die in de beker met zijn gedachte al bij een transfer zat) geen verschil in de basisploeg of manier van spelen (toen werden we net als gisteren ook overpowered). Men zegt hier middenveld werd overlopen, hadden wij dan een middenveld ?? De Sart is OK voor tegen middenmoot te spelen, hier kwam hij overal te kort. Ik zou niet weten met welke opstelling je die mannen anders wel had klein gekregen...bestaat die oplossing wel met de spelers die je had, denk het niet !
Ook een zekerheid : Botoka ofwel speelt die op degelijk niveau, ofwel is het (zoals gisteren) gewoon een ramp om naar te kijken. Maar dan is de vraag ,welk alternatief op die positie ?
Jammer maar helaas, anderzijds dikke chapeau wat we dit seizoen hebben laten zien daar moeten we ook eerlijk in zijn !
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Franz »

Louis XIV schreef:
Franz schreef:Het stoort me wel aan Brys dat hij steeds de nadruk legt op 'we zijn ons eigen spel blijven spelen'.
Als blijkt dat je met dat 'eigen spel spelen' de match nooit zal winnen,
dan moet een goede coach het over een andere boeg gooien...
Dat gebeurde niet tegen 10 en 9 man op Moeskroen,
dat gebeurde gisteren ook niet tegen de power van Gent...
Daar is in principe niks mis mee maar ik zat 5 minuten neer en kon al besluiten dat we niks geleerd hadden van de bekermatch tegen Gent, eigenlijk was er (behalve Bezus die in de beker met zijn gedachte al bij een transfer zat) geen verschil in de basisploeg of manier van spelen (toen werden we net als gisteren ook overpowered). Men zegt hier middenveld werd overlopen, hadden wij dan een middenveld ?? De Sart is OK voor tegen middenmoot te spelen, hier kwam hij overal te kort. Ik zou niet weten met welke opstelling je die mannen anders wel had klein gekregen...bestaat die oplossing wel met de spelers die je had, denk het niet !
Ook een zekerheid : Botoka ofwel speelt die op degelijk niveau, ofwel is het (zoals gisteren) gewoon een ramp om naar te kijken. Maar dan is de vraag ,welk alternatief op die positie ?
Jammer maar helaas, anderzijds dikke chapeau wat we dit seizoen hebben laten zien daar moeten we ook eerlijk in zijn !
Dat klopt, we maakten dezelfde fouten als in de bekermatch, met een gelijkaardige aanpak vanwege de trainer.
Dan vind ik dat die iets zou moeten geleerd hebben, en op zijn minst een poging zou moeten doen om op een andere manier - want op deze manier ging het niet lukken - toch te proberen winnen.
En dat zag zowat heel het stadion al na 1 minuut (die van Gent ook).
Dat heeft Brys niet eens geprobeerd...
Waarom niet - om te beginnen - in het middenveld spelen met bijv Asamoah-Sankhon-Vloet/Tomi, en dan bijv De Petter of Mmaee of zelfs Ceballos op de flank achteraan? Ik suggereer maar wat, zo heb je tenminste kracht bij op het middenveld.
Spijtig dat we het niet geprobeerd hebben.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door miel »

Het is heel simpel , wij hadden veel meer last van de druk dan Gent
En dat heeft ons toch verlamd
De wil was er wel , maar het ging allemaal veel krampachtiger dan anders
We kregen amper een kans in elkaar geknutseld , iets wat ons dit seizoen haast nooit is overkomen .
Wanneer je dan nog eens een goal weg geeft op die manier maak je het Gent wel bijzonder gemakkelijk
Zonder afbreuk te doen aan de prestaties van Gent , maar ze speelden tegen een STVV dat een schim was van de ploeg tegen Moeskroen
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door bert1924 »

Ik kan het nog steeds niet snappen.3 spelers gaan in de fout bij het spelbepalende eerste doelpunt.
Acolatse die slecht inspeelt,Asamoah die deze bal met een sliding in hoekschop kon verwerken ,maar een even grote flater deed Tex die zijn spits die naast hem stond niet volgde.
Zonder dit doelpunt was Gent, zo goed zijn als het was , nog nergens.Want hoe langer het 0-0 bleef des te gevaarlijker werd het voor hun.
ondanks mijn groot respect voor de trainer en zijn resultaten had hij toch moeten weten dat het met zijn systeem ditmaal niet zou lukken.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Mikman »

De verwijten dat Brys niks anders probeerde ( wat hij de loop van de match wel deed door de Japanners in te brengen ) : de keren dat we dit seizoen van veldbezetting zijn veranderd, liep het niet goed af. Of moesten we snel terug omschakelen. Het is niet voor niks dat Brys vorige week zei dat deze groep van duidelijkheid houdt. De kracht van dit systeem is de duidelijkheid, maar als de tegenstander sterk genoeg is om een tegenzet te bedenken, dan is dat ook de zwakte van dit systeem. En Gent matcht nu eenmaal heel goed tegen dit systeem. Het speelde sterk op Brugge en twee keer tegen ons. Zowel wij als Brugge spelen 3-5-1-1. Geen toeval. Met hun omschakeling ( middenveld dat kracht heeft en bij balverovering snel passt naar de snelle flanken ) leggen ze de zwakke punten van het systeem bloot. Nogmaals: hadden zíj moeten winnen was het een ander verhaal geweest. Maar nu zag je meteen dat het voor ons moeilijk zou worden om in het spel te komen.

Zo lang het 0-0 stond was dat nog niet echt een probleem. Omdat Gent die pressing geen hele match zou volhouden. En je als ploeg automatisch wat terugplooit op het einde. Maar toen het 0-1 werd, werd het heel erg moeilijk natuurlijk.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Jokke »

Positivo schreef:Ik heb de emoties wat laten bezinken.
De ploeg was in zijn totaliteit niet op de afspraak.
Het heeft me verbaasd.
Als je ziet hoe er vorige week gespeeld werd en volop kansen gecreëerd tegen Moeskroen die nu ook winnen in Brugge.

Gent verdiende de overwinning, maar niet omdat ze zo spectaculair voetbal speelden toch vooral omdat stvv niets klaar maakte. Bewijs daarvan zijn de doelpunten die het directe gevolg waren van fouten.

We zijn nooit in ons spel geraakt, de verdienste van Gent, maar ik kon me niet van de indruk ontdoen dat niettegenstaande de voorbereiding deze week er toch met weinig vertrouwen gevoetbald werd. Niet het vertrouwen dat we gewend zijn.

Samengevat : De angst om niet te slagen haalde het van de wil om te winnen. Dan ken je het resultaat.
Ben er zelf geen voorstander van maar als een ploeg telkens bij cruciale wedstrijden collectief niet thuis geeft vraag ik mij toch af of hier geen sportpsycholoog - mentalcoach aan te pas moet komen.
Het is al langer dan gisteren geweten dan de club collectief de pedalen verliest als het erom gaat spannen.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Tamas »

bert1924 schreef:Ik kan het nog steeds niet snappen.3 spelers gaan in de fout bij het spelbepalende eerste doelpunt.
Acolatse die slecht inspeelt,Asamoah die deze bal met een sliding in hoekschop kon verwerken ,maar een even grote flater deed Tex die zijn spits die naast hem stond niet volgde.
Zonder dit doelpunt was Gent, zo goed zijn als het was , nog nergens.Want hoe langer het 0-0 bleef des te gevaarlijker werd het voor hun.
ondanks mijn groot respect voor de trainer en zijn resultaten had hij toch moeten weten dat het met zijn systeem ditmaal niet zou lukken.
Voor mij is er maar een schuldige en dat is Acolatse, dat leren ze normaal al bij de miniemen !!!
Dat Asamoah dit niet doet : hij was compleet verrast en ging er allicht van uit dat de bal voor Steppe bedoeld was, toen hij het doorhad was het al te laat en was de bal al te ver weg om nog iets te doen.
Wat Tex betreft heb ik in dit verband toch ook echt wel mijn twijfels, we hadden immers balbezit en hij kan toch ook niet de ganse match, ook als we de bal hebben, de spits kort dekken. Hij kon toch ook niet weten dat er zo'n stommiteit zou uitgehaald worden !
Als je de bal hebt of herovert en dan zoiets uithaalt is het logische gevolg dat de hele ploeg/verdediging uit verband is, idem 2de goal.
Zo'n fouten mogen op dit niveau gewoon niet gemaakt worden !
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door hamster »

Het heeft geen zin - echt niet - om één fase te analyseren.
Het plaatje klopte in zijn geheel niet.

Gent bracht mooi aanvallend voetbal en had een goed plan van aanpak. Focus van STVV lag op balbezit en een verzorgde opbouw van achter uit. Gent ging hoog storen en verhinderde dat STVV snel kon switchen tussen verdediging en aanval. Het middenveld en de flanken waren out of use omdat er geen goede ballen doorkwamen. Ook qua intensiteit & duelkracht was Gent beter: veel 1 op 1 duels hebben we niet gewonnen.

Wat Brys aanhaalde als en positief punt: dat we de lange bal niet naar voor hebben gespeeld en er zijn voor blijven gaan, vond ik in deze wedstrijd ons zwak punt. Gent kon ons gemakkelijk blijven vastzetten. Ons verhaal was onduidelijk en niet iets wat je van zo’n match zou verwachten.

Aanvallend benutte Gent goed de ruimte op de flanken, niet onregelmatig kon men door een goede loopactie van de spitsen iets creëeren. Wij zaten te denken aan opbouw naar voor en liepen door balverlies achter de feiten aan. Hun spits was extreem balvast en kon zo heel wat ruimte creëren voor de opkomende mensen. Veel breekwerk van onze kant heb ik niet gezien.

Chapeau aan Gent: dit zal wel een boost geven.
Jammer voor ons.
Dirk
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 apr 2015, 11:43

Re: Speeldag 30 : STVV - AA Gent (17 maart 20:00)

Bericht door Dirk »

Hans Vandeweghe in De Morgen van 18/3:

"STVV had tot gisteren de sympathy vote: het was toch een beetje David tegen Goliath, de kleine provinciaaltjes versus de ploeg uit de zelfverklaarde wereldstad Gent. In de marge daarvan werd geanalyseerd dat de grote ploegen liever Gent in play-off 1 zouden zien dan STVV. Dat moet een geintje zijn. Een trip naar het kaduke kunstgras van Staaien – dat dreigde te worden afgekeurd voor play-off 1, dus dat is bij deze mooi opgelost – verzinkt in het niets bij een laaiende Ghelamco die kickt op grote wedstrijden.

Dat STVV klein is en Gent groot, heeft alles te maken met de achterban. Ze spelen in het modernste en het op één na modernste stadion van België, maar in Gent zitten bij grote wedstrijden 21.000 man en overtreft de vraag naar tickets het aanbod. Bij STVV is dat sinds de overname door de Japanners niet langer het geval. Zelfs gisteren zat het niet bomvol en moesten de spelers van de week nog tickets aan de man brengen tussen bezoeken aan een kinderkliniek en een escape-spel door.

Geen reden om STVV en hun wonderbaarlijke trainer Marc Brys te kleineren, verre van, maar ook geen reden om er nu een sympathieke underdog van te maken. Inzake businessmodel ontlopen Gent en Sint-Truiden elkaar nauwelijks. Wat komen Japanners anders in Zuid-Limburg zoeken, denkt u, behalve een filiaal om een grote marge te realiseren op de aankoop en verkoop van spelers? Ze eindigden de wedstrijd met vier Japanners in de ploeg en was Wataru Endo niet geblesseerd, dan stonden er gisteren vijf op het veld. STVV is evengoed een handelshuis als elke andere club in 1A, maar met hun goede voetbal hadden ze altijd in play-off 1 moeten zitten. Niet in de plaats van Gent, eerder van Antwerp."

Nu vind ik Vandeweghe doorgaans een ongelooflijke zagevent en azijnpisser, maar hier kan ik het toch mee eens zijn, denk ik (behalve dan dat hij zegt dat de terugloop in het toeschouwersaantal samenvalt met de overname - dat dateert van ervoor me dunkt). Maar inderdaad geen enkele reden om de underdog te spelen, en om tevreden te zijn met een zevende plaats, en dit zelfs een geweldig seizoen te noemen. Ja, er is goed voetbal gespeeld (bij momenten van het beste dat ik hier al gezien heb). Maar toch: het seizoen is mislukt (Brys heeft gelijk). Je had een mooie kans om de beker te pakken en je had een mooie kans op PO1. Geen van beiden gelukt. En eigenlijk had ik meer moeite met het verkwanselen van de beker. Dat was namelijk een echte prijs geweest. Deelname aan PO1 is dat tot nader order niet.
Plaats reactie