Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6022
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

0-1; 0-2 of 0-3.

Achteraf stellen ze enkel de vraag of je gewonnen hebt op Charleroi. Niet hoe en met hoeveel doelpunten.

Het geeft de burger moed.
Het geeft de spelers moed om toch een goede start te nemen voor de aartsmoeilijke weken die er nu aan zitten te komen.

Moeten nog bewonderd worden: de heren Tatsuya Ito en Seung Woo Lee.
De laatste moet in mijn ogen altijd 1 van de laatste stations zijn voor een doelpunt van Suzuki, durft die bal gewoon eens te steken.

We mogen voorzichtig zeggen dat er "iets" in deze groep zit, maar dat de weg nog lang is en enkel bewandeld kan worden als de nieuwe mannen minuten krijgen.

Beste voorbeeld vandaag is potentieel toekomstig topschutter Yuma Suzuki.
Vertrouwen en minuten, meer heeft de samourai niet nodig
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

STVV-fan schreef:
Beste voorbeeld vandaag is potentieel toekomstig topschutter Yuma Suzuki.
Vertrouwen en minuten, meer heeft de samourai niet nodig
Kan blijkbaar toch meer aan dan 30 minuten !!!!
:heil: :heil: :heil:
Beslissende speler vandaag !
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Tamas »

Wat me vooral aanstond is dat er met Colombatto eindelijk iemand is die een bal kan bijhouden zonder te panikeren én vooral eindelijk iemand die eens voor diepgang zorgt. Denk ook dat hij meer dan degelijk is op stilstaande fases, als hij die eens mag nemen dan ga ik ervan uit dat we er nog plezier aan gaan beleven. Moet uiteraard nog bevestigen maar in Argentinië geraak niet zomaar bij de beloften ! Brys verraste hier wel iedereen mee.
Esteeveevee
Berichten: 1044
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Net terug van de match.

Forza stvv !

Tot zaterdag
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Hasselt Steunt STVV schreef: Ja, ik zal eens zinnige praat verkopen: heel de week hebben hier de usual suspects weer liggen kankeren. Kritiek op de teambuilding, kritiek op Brijs. Wel, Brijs heeft alweer eens bewezen dat hij een vakman is.
Brys heeft gewoon gedaan waar de usual suspects voor gepleit hebben !
Tis maar hoe je het bekijkt !
kenniksvanvoetbal
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ik heb er hier een paar in de lucht zien doorkomen,zij raakten de grond al niet meer met de voetjes!! :mrgreen:
Blij met de driepunter ,zeer zeker ,maar de uitslag geeft toch niet het juiste spelverloop weer.
Verschillende kantelmomenten die de wedstrijd heel anders hadden kunnen laten verlopen.
Positief de drie punten op zich, Colombato en Suzuki ,hopelijk kunnen ze woensdag nog eens 90 min meepikken met gunstig eindresultaat. :beer:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door miel »

Tamas schreef:Wat me vooral aanstond is dat er met Colombatto eindelijk iemand is die een bal kan bijhouden zonder te panikeren én vooral eindelijk iemand die eens voor diepgang zorgt. Denk ook dat hij meer dan degelijk is op stilstaande fases, als hij die eens mag nemen dan ga ik ervan uit dat we er nog plezier aan gaan beleven. Moet uiteraard nog bevestigen maar in Argentinië geraak niet zomaar bij de beloften ! Brys verraste hier wel iedereen mee.
De omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat Colombatto zijn minuten heeft gekregen
De blessures van Asamoah en De Ridder hebben daar meer voor gezorgd dan de verrassing van Brys , want Maee kreeg eerder al de voorkeur.
Niet tegenstaande dit , de 0-3 is misschien niet de juiste uitslag , maar STVV heeft het wel afgedwongen
Laatst gewijzigd door miel op 22 sep 2019, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Op Charleroi is voor iedere ploeg moeilijk. Ik denk dat er weinigen of geen gaan zijn die er gaan winnen en een schoonheidsprijs krijgen. Het was opvallend dat we met de invalbeurt van Colombato ook per direct meededen op het middenveld.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door miel »

Hasselt Steunt STVV schreef:
omeloe schreef:
Hasselt Steunt STVV schreef:Lik op stuk aan alle criticasters!
Stevoort is een deelgemeente van Hasselt . Verkoop zinnige praat , aub !!!
Wat heeft Stevoort hiermee te maken?
Ja, ik zal eens zinnige praat verkopen: heel de week hebben hier de usual suspects weer liggen kankeren. Kritiek op de teambuilding, kritiek op Brijs. Wel, Brijs heeft alweer eens bewezen dat hij een vakman is.
Er zijn er weinig die aan het vakmanschap van Brys twijfelen , de kritiek op Brys was omdat hij zijn nieuwkomers niet gebruikte en na het debacle tegen Beveren niet eens onterecht .
Lik op stuk ? vergeet niet dat Suzuki en Colombatto vandaag een groot aandeel hadden in de overwinning
en er zitten er nog in de wachtzaal die daarvoor kunnen zorgen .
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Inderdaad Miel, Colombatto en Suzuki waren de mensen die het verschil gemaakt hebben en het was geen intelectuele ingeving maar een noodzaak dat Colombatto zich kon bewijzen.
Eindelijk iemand die voor diepgang zorgt.
Volgens mij heeft de man de kwaliteiten om centraal voor de nodige assistentie te zorgen tussen het defensieve en aanvallende compartiment.
Hopelijk ziet Brys in dat Asamoah en De Ridder samen niet de nodige meerwaarde bieden.
Ik kan vanuit mijn luie zetel niet zeggen of de Argentijn fysisch top is maar hij leest het spel en speelt het ook zo uit.
Het is de taak van een trainer om zijn spelers wedstrijdfit te maken al moeten ze tweemaal per dag trainen.
Als nu Lee nog weet te overtuigen zitten we centraal wel sterk.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Ook de dieptepas van Debruyn op Suzuki voor de 1-0 mocht er zijn.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Jean-Paul schreef:het was geen intellectuele ingeving maar een noodzaak dat Colombatto zich kon bewijzen.
Eindelijk iemand die voor diepgang zorgt.
:clap: :clap: :clap:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Ik denk dat het hier al genoeg gezegd geweest is dat de 0-3 de wedstrijd niet weergeeft, ik zal het nog maar eens zeggen, want Kenniksvanvoetbal ziet ze al vliegen.

Maar goed, als er 1 stadion is waar we (na Olympia) zelden iets gaan halen is het toch wel Mambour. Je mag je er dus niet door laten verblinden, maar minimaliseren moeten we de overwinning dus ook niet.

Op dit moment 11 punten, vorig seizoen hadden we er nu 13 en een kwalificatie in de Beker. Mij lijkt het dat deze ploeg, meer nog dan die van vorig seizoen op dit moment, nog een serieuze groeimarge heeft. Waar dat strandt zullen we wel zien, ik denk niet dat we meedoen voor de eerste 6 plaatsen, maar dat heb ik vorig jaar ook heel lang gedacht en toch deden we mee tot de laatste speeldag.

Ik blijf erbij, alles op de Beker en in de competitie zullen we wel zien. Hopelijk woensdag dus niet teveel CP15'en aan de aftrap en gaan we los voor de kwalificatie. Want OHL is toch niet te onderschatten, hoor.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Een verdiende overwinning, al zijn de cijfers wel overdreven. Het had anders kunnen lopen, maar op de cruciale momenten stonden we er of was de VAR ons gunstig gezind. In het begin van de 2de helft hadden we het zeer lastig, had het ook anders kunnen lopen als Garcia die bal net niet voor de spits van Charleroi in hoekschop duwt, maar na de 0-2 was het duidleijk dat we het niet meer uit handen mochten geven. Een uitslag die mag gezien worden tegen een ploeg die eerder op eigen veld Genk en Antwerp klopte en gelijk speelde tegen Gent, toch niet de minste clubs.
Sterke prestatie van Suzuki, je ziet dat de man kwaliteiten heeft. Het samenspel met Boli kan nog beter, van beide kanten, maar als dat verbetert door meer en meer samen te spelen, kan het een zeer goed duo vormen. De invalbeurt van Colombatto mocht er ook wezen. Op het eerste zicht lijkt hij wat (s)loom, maar hij staat stevig op zijn poten. Charleroi had het zeer moeilijk om hem zonder overtreding van de bal te zetten en zijn passing was goed. Een speler waar we de komende weken en maanden zeker nog meer van zullen zien. Mmaee ook degelijk ingevallen. Zoals iemand hier zei: onopvallend, maar in zijn geval is dat goed, want het gaat bij hem te vaak over dom balverlies of een slechte inspeelpass waaruit een grote kans/goal voor de tegenstander valt.
Er komt nu een belangrijke week aan voor ons. In een ideale wereld kloppen we OHL en Genk en creëren we voor onzelf een momentum om op voort te bouwen. In het slechtste geval is het terug naar af.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 8:Sporting Charleroi-STVV (Za 21/9 18.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Colombatto zat normaal gezien niet in de selectie. Enkel doordat Teixeira nog is afgevallen is Colombatto erbij gekomen. Tegen OHL hoop ik dat Lee zijn kans mag krijgen. Enkele belangrijke spelers die wat pijntjes hebben mogen van mij rusten tegen OHL, zonder echt een B-ploeg op te stellen natuurlijk. Match tegen Genk is toch belangrijker in mijn ogen. STVV is geen bekerploeg, want je gaat zelden verder dan 1/8ste of 1/4 Finales.
Plaats reactie