Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mobius »

STVVninof schreef:Ik denk dat alles ongeveer gezegd en geschreven is. Maar wat ik wel nog eens kwijt moet: waren jullie ook zo gedegouteerd van die smile van onze voorzitter op het moment dat Genkse supp uit hun kooi braken. Dit vind ik echt ongehoord. Zo weinig leiderschap en presence ook...

We hebben het als club toch ook niet getroffen met de voorzitters die hier al de revue passeerden...
Yep. Die had gewoon moeten zeggen "Dit is een slag voor het voetbal en voorlopig geen verder commentaar". Simple as hell.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Akkoord
Mocht van mij zelfs zijne C4 komen halen

Als clubvoorzitter moet je naar de buitenwereld professioneel zijn
Hij stond daar als een doodgewone supporter
Kan niet

Dan mag hij vanbinnen net hetzelfde zijn als wij
OP TV is hij voorzitter
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Zoals VDB op Sporza terecht aanhaalde, was het gedrag van zowel Meekers als De Condé ronduit schandalig.

Meekers vond het idd allemaal nog wel grappig precies. En wat De Condé daar allemaal zonder enig schaamtegevoel uit zijn botten sloeg...

Als zelfs verantwoordelijken in een club geen verantwoordelijkheidsgevoel lijken te hebben, zijn we erg ver van huis.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Franz »

Stel
Stel: het is de laatste speeldag van de Italiaanse competitie.
Inter staat aan de leiding met evenveel punten maar een wedstrijd meer gewonnen dan Napoli, Rome volgt op 7 punten.
Op die laatste speeldag staat de match Napoli-Inter op het programma, wat een toeval.
Na 5 minuten wordt de match stilgelegd vanwege oerwoudgeluiden naar Lukaku door de Napoli-supporters.
Na een afkoelingsperiode van 15 minuten wordt de wedstrijd hervat: Dries scoort 4 keer en op 3 minuten van het einde is het 4-0.
Een brave jongen in Inter T-shirt en een andere brave jongen met bivakmuts, bilsplit en Inter-tattoo vernielen de omheining en lopen het veld op. Tientallen andere Inter-supporters bestormen de politie.
De scheids fluit de match voortijdig definitief af.
In Milaan start een groot volksfeest: Inter is kampioen!
Zoiets?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Smurf
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Smurf »

Wat betreft de Inter-Napoli hypothese: de wedstrijd zou herspeeld moeten worden en er is een puntenaftrek. Je zou dit dus niet eindeloos kunnen doen, want dan haalt Rome je alsnog in. Maar ik begrijp je redenering. Maar daarom zouden ze dus strenger moeten optreden en de wedstrijd meteen moeten stilleggen en niet meer opnieuw moeten beginnen.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mobius »

Smurf schreef: Maar daarom zouden ze dus strenger moeten optreden en de wedstrijd meteen moeten stilleggen en niet meer opnieuw moeten beginnen.
Maar dat hebben ze dus niet gedaan waardoor niet onze "fans" maar de "fans" van Genk het affluiten veroorzaakt hebben. Veel voer voor de advocaten denk ik. Ik verwacht niet snel een uitspraak en dan komen de beroepen nog aan bod. Wat er ook van zal komen, ik hoop wel is dat ze zich niet zullen laten doen door die van Genk want die gaan alles uit de kast halen om hier ongeschonden uit te kunnen komen.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

STVVninof schreef:Ik denk dat alles ongeveer gezegd en geschreven is. Maar wat ik wel nog eens kwijt moet: waren jullie ook zo gedegouteerd van die smile van onze voorzitter op het moment dat Genkse supp uit hun kooi braken. Dit vind ik echt ongehoord. Zo weinig leiderschap en presence ook...

We hebben het als club toch ook niet getroffen met de voorzitters die hier al de revue passeerden...
Ik deel uw mening. De reactie van Meekers was totaal misplaatst. Zowel tijdens als na de wedstrijd.
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Franz »

Mobius schreef:
Smurf schreef: Maar daarom zouden ze dus strenger moeten optreden en de wedstrijd meteen moeten stilleggen en niet meer opnieuw moeten beginnen.
Maar dat hebben ze dus niet gedaan waardoor niet onze "fans" maar de "fans" van Genk het affluiten veroorzaakt hebben. Veel voer voor de advocaten denk ik. Ik verwacht niet snel een uitspraak en dan komen de beroepen nog aan bod. Wat er ook van zal komen, ik hoop wel is dat ze zich niet zullen laten doen door die van Genk want die gaan alles uit de kast halen om hier ongeschonden uit te kunnen komen.
Dat is ook mijn mening: er wordt nogal gemakkelijk en snel gesteld door de 'opiniemakers' om beide clubs gelijk te sanctioneren.
Naar mijn mening zou zo'n gelijke sanctie (beiden evenveel puntenaftrek en match herspelen) echt wel de uitzondering moeten zijn, want anders krijg je Napoli-Inter toestanden. In eerste instantie moet de directe schuldige aangeduid worden, en die gestraft.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

STVVninof schreef:Ik denk dat alles ongeveer gezegd en geschreven is. Maar wat ik wel nog eens kwijt moet: waren jullie ook zo gedegouteerd van die smile van onze voorzitter op het moment dat Genkse supp uit hun kooi braken. Dit vind ik echt ongehoord. Zo weinig leiderschap en presence ook...

We hebben het als club toch ook niet getroffen met de voorzitters die hier al de revue passeerden...
Volledig akkoord....
Iets te veel supporter op dat moment denk ik... Kon niet onderdrukken hoe geweldig het was om die terugkeer te verwezenlijken...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

Smurf schreef:Ongelofelijk hoe haast niemand hier (en in de voetbalwereld) de zaak eens van 2 kanten kan bekijken. Iedereen draait alles eindeloos om, zodat zijn eigen clubje er toch maar niet slecht uit zou komen.
Het is heel simpel. De voetbalbond had reeds jaren geleden moeten ingrijpen: Ten tijde van Proto die door de Standardsupporters bekogeld werd. Toen had Anderlecht de ballen moeten hebben om gewoon te weigeren om opnieuw het veld te betreden. Hoe kan een keeper in dergelijke omstandigheden nog geconcentreerd zijn. En kom niet af met 'uitdagen' en al die zever, soekeleirs. Ge smijt niks op het plein, simpel.

Het feit dat de voetbalbond sinds dan naliet om in te grijpen, geeft de STVV-jongentjes achter doel dus hoegenaamd geen recht op het gooien van 'allerlei voorwerpen'. Kom me niet af met het gelul over 'enkele plastic bekertjes' (zeveraars). Want oh nee, Coucke was blij bij een doelpunt van zijn team, hij juichte, in onze richting dan nog, met gebalde vuisten dan nog. En dan!?! Bende bleiters!! Al had 'm z'n broek afgestoken! Roep dan iets, fluit 'm uit... Maar ge smijt niks op het veld, jankende pubers!

Idioten van Genk, net hetzelfde. Janken over 'de kooi'. Waarom staat die kooi daar? Actie, reactie, simpel. Den Duch heeft voor één keer op een normale manier gereageerd. En ook daar het geneurk van spelers, bestuurders (net zoals bij STVV) om de situatie toch maar in hun voordeel te draaien.

Ook hier op het forum, altijd maar dat vergoelijken van het eigen marginale gedrag. De wedstrijd is uiteindelijk stilgelegd omwille van die pipo's van Genk. Maar Visser had de wedstrijd al lang daarvoor kunnen en moeten stil leggen. En dan was het gewoon 0-5 geweest. Bovendien zou er dan niemand geklaagd hebben, want niemand geloofde nog in een terugkeer van STVV. Nu is de enige rechtvaardige conclusie een forfait voor beide teams. Genk had bij 0-3 gewoon moeten zeggen, we komen er niet meer op.

En Lindoke, gij opperwindhaan, kom niet af met uw theorie over STVV-Beveren, 0-8 op de laatste speeldag... Want ge snapt het weeral niet. Als STVV 0-8 achter staat en onze supporters de wedstrijd laten stil leggen, is het de wedstrijd gedaan, verliezen we met 0-5 of 0-8 en krijgen we er een sanctie bovenop. Als BEIDE supportergroepen zorgen voor het stil leggen van de wedstrijd, dan wordt de wedstrijd herspeeld, puntenaftrek en dergelijke meer. Dus enkel als die jongens van Beveren dan ook nog eens zo dom zouden zijn om bij 0-8 het schaap te gaan uithangen!!

Gewoon veel strenger optreden naar iedereen toe. Clubs supporters, bestuurders, spelers, iedereen! En zelf als clubs en supporters uw oogkleppen afzetten en naar uw eigen fouten durven/willen/kunnen kijken. Wij, STVV, verdienen een sanctie! En dat ze er vanaf nu een gewoonte van maken. Genk, sanctie. Charleroi, sanctie. Standard zouden ze best met terugwerkende kracht een sanctie geven, want daar is het al jaren aan de gang. Antwerp hetzelfde. Club brugge, aanpakken die handel!
En als uw club elke keer 5-0 aan zijn been krijgt, zal er in heel dat vak idioten toch wel ene zo slim en sterk zijn om de eerstvolgende bonzo die iets smijt op andere gedachten te brengen.

Wat kan STVV doen? Enkele stevige kerels die al jaren naar het stadion komen uit de rest van het stadion halen en opnieuw in het 'slechte sfeervak' zetten. Beetje toezicht houden op de harde pubertjes die zich willen profileren, maar te dom zijn om ook maar 1 seconde na te denken. En elke club zou dit moeten doen, want ze zitten overal. En dan wordt er hier geklaagd over de marginaliteit van de bezoekers!! Als je zelf al eens op verplaatsing gaat kijken, zie je toch ook wel wat er bij ons van de busjes stapt. Exact hetzelfde, bedroevend niveau.

Ik weet dat ik hier niks nieuws vertel. Dreke zijn post was van dezelfde strekking. Brusselmans (waarmee ik het minder vaak eens ben) gaf mits enige overdrijving ook aan wat er moet/kan gebeuren. Ingrijpen, boetes, stadionverbod, meldingsplicht. maar vooral stoppen met eindeloos goedpraten van de eigen acties, want het is allemaal eindeloos gezemel en gelul! ik ben die stupiditeit kotsbeu!

Zo, dat lucht op.
Amen.
Ik krijg het schijt van de verschillende "ja maar's" hierboven.

Geen ja maar. De eigen acties veroordelen, niet vergoeilijken.

En Meekers én De Condé was beschamend.
De Condé, wat die eruit slaat zonder verpinken is ongezien.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Los daarvan, hoe gefrustreerd de genkies vandaag en gisteren toch wel zijn...
Amai

Ze hadden zich weer verheugd om ons een jaartje te vernederen en te jennen en in de plek daarvan krijgen ze op een half uurke tijd van hetzelfde laken een pak geserveerd.

De match is door Mazzu en de keeper verloren.
Wat de supporters allemaal doen, daar zijn geen excuses voor.
Maar de twee feiten aan elkaar gelijkstellen kan ook niet.

Maar om nu te zien hoe gefrustreerd half Genk is, dat vermaakt me toch wel een beetje...
Smurf
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Smurf »

Beste enrique, het zijn reacties zoals de uwe die er voor zorgen dat heel dat idiote spelleke blijft duren. Kijk naar uw eigen ploeg, los dat al op om te beginnen. 'Wat aanstekers ocharme'. 2 mogelijkheden, ofwel heb je er zelf nog ooit één tegen je hoofd gekregen ofwel enkele te veel.

Wat de reactie van Peter VDB betreft, daar heb je anders ook fantastisch in zitten snoeien. Weeral, uit de context trekken en alles draaien in het voordeel van onze ploeg. Wat hij voor de rest zegt, laat je gemakkelijkheidshalve achterwege.

Franz en anderen, ok, mijn pleidooi zal niet helemaal conform de reglementen zijn. Maar daar ligt de fout bij de voetbalbond. Pas ze aan, wordt veel strenger. Nee, we moeten niet heiliger zijn dan de paus. Maar we kunnen het voorbeeld geven. Want ik ben die hypocrisie zo beu.
Inderdaad in het verleden waren het telkens grote clubs en daar zijn ze dus veel tekort geschoten. Begin er nu maar mee. En stop met die zever dat het stil legen van de wedstrijd niets te maken heeft met onze sukkels achter de goal. Visser had bij 0-3 al moeten ingrijpen. Genk had moeten weigeren om het veld nog te betreden.
Wat die forfaitregel betreft, die je verplicht te spelen. Dat zou niet lang duren. Als clubs telkens weigeren om verder te spelen bij dergelijke zever, zou het rap gedaan zijn. Als de veiligheid van spelers niet gegarandeerd kan worden, kan je moeilijk een wedstrijd spelen, lijkt me. Maar ook daar schieten scheidsrechters, bondsinstanties, clubs, spelers en supporters schromelijk tekort. Veroordeel het en draag allemaal je eigen verantwoordelijkheid.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

AirMontella schreef:
Mailen naar [email protected].... zou ik zeggen. Die leest zijn mails en antwoordt soms zelfs.
Ik heb daarstraks een mailtje gestuurd waarin ik zowat onze versie van de feiten doe.
Met vooral de bedenking dat de straf in proportie moet zijn tot de gebeurtenissen. En dat zowel STVV als Genk inderdaad een straf verdienen.
In het slechtste geval zouden we dat punt dat we nu hebben dus kwijt spelen en nog eens -2 punten krijgen aangesmeerd. Dat zijn -3 punten tov wat we nu hebben.
Min 3 punten voor een paar briquets en plastic pinten die gegooid werden.
Die straf zou buiten proportie zijn.

Hij heeft ook snel geantwoord door te zeggen dat hij nog niet weet of ze het er vanavond over gaan hebben omdat hij er alvast geen zin in had.
Die weten natuurlijk ook dat whatever ze er over zeggen, er sowieso veel kritiek op zal komen. Ofwel van ons, ofwel van Genk.

Ik heb geantwoord dat wij het ook liever zouden hebben over onze historische comeback. Van 0-3 naar 3-3 op minder dan een half uur. En dat het spijtig is dat enkele Genkse hooligans daar een stokje hebben tussen gestoken.
Laatst gewijzigd door STimVV op 30 sep 2019, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

Beste Smurf, lees dan ook maar volledig wat ik zei. Jij haalt er ook een zin uit, waar je kan op reageren
Ik heb ook nog gezegd, sociale controle en die gegooid hebben, weg ermee
Trouwens, de videobeelden zullen hun werk wel doen

STVV mag gestraft worden
Maar niet met -2 punten en dan de match moeten herspelen
Want dan is het Genk +1 en wij niks

Al de rest is goed
OK ?
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

STimVV schreef:
AirMontella schreef:
Mailen naar [email protected]..... zou ik zeggen. Die leest zijn mails en antwoordt soms zelfs.
Ik heb daarstraks een mailtje gestuurd waarin ik zowat onze versie van de feiten doe.
Met vooral de bedenking dat de straf in proportie moet zijn tot de gebeurtenissen. En dat zowel STVV als Genk inderdaad een straf verdienen.
In het slechtste geval zouden we dat punt dat we nu hebben dus kwijt spelen en nog eens -2 punten krijgen aangesmeerd. Dat zijn -3 punten tov wat we nu hebben.
Min 3 punten voor een paar briquets en plastic pinten die gegooid werden.
Die straf zou buiten proportie zijn.

Hij heeft ook snel geantwoord door te zeggen dat hij nog niet weet of ze het er vanavond over gaan hebben omdat hij er alvast geen zin in had.
Die weten natuurlijk ook dat whatever ze er over zeggen, er sowieso veel kritiek op zal komen. Ofwel van ons, ofwel van Genk.

Ik heb geantwoord dat wij het ook liever zouden hebben over onze historische comeback. Van 0-3 naar 3-3 op minder dan een half uur. En dat het spijtig is dat enkele Genkse hooligans daar een stokje hebben tussen gestoken.
Tuurlijk wel gaan ze het erover hebben...
En STVV zal de boosdoener zijn...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie