Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door bert1924 »

NIET akkoord met Vouch: De procedure betreffende het werpen van voorwerpen was afgesloten door het stilleggen van de match.
Wat nadien met de genkhooligand gebeurde was een alleenstaand feit en was zuiver resultaat van de frustratie door de 3-3
Ik blijf bij mijn vorige post: indien alles correct verloopt, beide ploegen een geldboete en 5-0 voor stvv.
En ook niemand spreekt over het aandeel van de genkkeeper voor het provoceren van de spionkop.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Smurf »

Ik kan er nog steeds niet bij, maar het zal aan mij liggen.

Mensen blijven hier aanhalen dat onze supporters uitgedaagd/geprovoceerd werden door Coucke. Over hoe daarop gereageerd wordt heb ik al voldoende geleuterd. Maar hoe kan je in één en dezelfde post beweren dat er geprovoceerd werd en 2 zinnen verder de Genkies hun excuus 'we werden geprovoceerd' weglachen/veroordelen/irrelevant noemen...

En dan heb ik het dus niet over het al dan niet goedkeuren of iets dergelijks. Enkel en alleen over de ontegensprekelijke tegenstrijdigheden in één en dezelfde post.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Door wie werd dat vak Genkies geprovoceerd?

Ne hoop provocaties richting truiens publiek zolang ze voorstonden om dan zeer gefrustreerd een koekje van eigen deeg te krijgen.
Maar dat was uiteraard moeilijk om te slikken en dan slaan de frustraties tilt...
Het vooruitzicht om die buur/collega/vriend/... een heel jaar lang weer dat zelfde gezever naar zijn hoofd te slingeren, dat was plots weg, helemaal weg, dat kan toch niet....

Dan als voorzitter janken dat het niet kan dat een ploeg het spel stillegt om daar rechtstreeks voordeel uit te halen.
Mijn insziens hebben die margi's van stvv gereageerd op de uitdagingen van Coucke, niet slim, maar die mannen zijn dus ook niet slim. Dat ze dit spelletje uitgekiend zouden hebben omdat ze wisten dat stvv met de nodige portie geluk er nog twee zou maken om dan vervolgens die derde te scoren, dat doet die mannen hun intelligentie veel te veel eer aan.
Niemand die daar op dat moment aan dacht, zelfs niet de meer intelligente aanwezige supporters.

Wat er op het einde gebeurt, dat lijkt me toch eerder een mogelijk verlies nog vermijden, want ja maak het eens mee, dat die ander nog ineens de ploeg van limburg zouden kunnen worden.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Smurf schreef:Ik kan er nog steeds niet bij, maar het zal aan mij liggen.

Mensen blijven hier aanhalen dat onze supporters uitgedaagd/geprovoceerd werden door Coucke. Over hoe daarop gereageerd wordt heb ik al voldoende geleuterd. Maar hoe kan je in één en dezelfde post beweren dat er geprovoceerd werd en 2 zinnen verder de Genkies hun excuus 'we werden geprovoceerd' weglachen/veroordelen/irrelevant noemen...

En dan heb ik het dus niet over het al dan niet goedkeuren of iets dergelijks. Enkel en alleen over de ontegensprekelijke tegenstrijdigheden in één en dezelfde post.

Dan ligt het inderdaad aan u.

Ik heb de provocatie van Coucke niet gezien ( zat op Oost ) maar heb intussen vernomen dat STVV duidelijke tv-beelden heeft van het incident. Wanneer iemand een uitdagend gebaar naar je maakt om een reactie uit te lokken, dan is dat provocatie, toch? Of je daar dan op moet reageren is wat anders, maar het is wel 100% een provocatie. Op het moment dat de wedstrijd een eerste keer werd stil gelegd was het ergste eigenlijk al voorbij, want er was gewoon niets meer om mee te gooien, cru gesteld. De pastic bekertjes en de aanstekers waren op, en niemand had eraan gedacht om van thuis uit nog wat extra munitie mee te nemen.

Genk vond de kooi een provocatie op zich. Ten eerste is het geen kooi, maar een bezoekersvak met plexiglas en netten. Bij een kooi wordt je tegen je eigen zin volledig opgesloten, dit was hier niet het geval. Om een oud Genk-bestuurder ( Paul Heylen ) te citeren: "Als ze niet willen komen, hoeven ze ook niet te komen". Prachtig toch hoe zo'n uitspraak decennia later terug in je gezicht kan vliegen?
Tot de 88e minuut was er geen sprake van provocatie, daarna plots wel. Beetje ongeloofwaardig toch? Ik heb ook nog nooit het idee opgevat om met een schroevendraaier en een koevoet naar de match te trekken.

Dus als je niet inziet dat er een significant verschil is tussen de ernst en de voorbedachtheid van het ene incident en het andere, nog los van de voorgeschiedenis, dan ligt het inderdaad aan jou.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Bartman »

De provocatie richting Genk supporters waren wellicht de 3 Truiense doelpunten. Niet meer, niet minder. Misschien moet STVV zich hiervoor excuseren ?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:
Smurf schreef:Ik kan er nog steeds niet bij, maar het zal aan mij liggen.

Mensen blijven hier aanhalen dat onze supporters uitgedaagd/geprovoceerd werden door Coucke. Over hoe daarop gereageerd wordt heb ik al voldoende geleuterd. Maar hoe kan je in één en dezelfde post beweren dat er geprovoceerd werd en 2 zinnen verder de Genkies hun excuus 'we werden geprovoceerd' weglachen/veroordelen/irrelevant noemen...

En dan heb ik het dus niet over het al dan niet goedkeuren of iets dergelijks. Enkel en alleen over de ontegensprekelijke tegenstrijdigheden in één en dezelfde post.

dat STVV duidelijke tv-beelden heeft van het incident. Wanneer iemand een uitdagend gebaar naar je maakt om een reactie uit te lokken, dan is dat provocatie, toch?

Genk vond de kooi een provocatie op zich. Ten eerste is het geen kooi, maar een bezoekersvak met plexiglas en netten. Bij een kooi wordt je tegen je eigen zin volledig opgesloten, dit was hier niet het geval. Om een oud Genk-bestuurder ( Paul Heylen ) te citeren: "Als ze niet willen komen, hoeven ze ook niet te komen". Prachtig toch hoe zo'n uitspraak decennia later terug in je gezicht kan vliegen?
Tot de 88e minuut was er geen sprake van provocatie, daarna plots wel. Beetje ongeloofwaardig toch? Ik heb ook nog nooit het idee opgevat om met een schroevendraaier en een koevoet naar de match te trekken.
Het zal daarom wel zijn dat Genk rap zijn jas heeft gedraaid en nu aanstuurt om de 3-3 zo te laten.

Zullen misschien ook hier en daar opgevangen hebben wat de ref en/of de match delegate in hun verslag hebben staan.

Vol doorzetten, nu niet op uwe rug gaan liggen en droog laten nemen door Croonen en De Condé
A.C.
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:35

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door A.C. »

Ik heb net nog eens de wedstrijd herbekeken via proximus. Nadat de wedstrijd 6 a 7 min stil ligt zie je Goethals overleggen (met oa veiligheids mensen van stvv) en daarna vertrekken richting sfeer tribune of de veiligheidstoren. Het is pas wanneer zij terugkwamen en iets aan de scheidrechter hebben gemeld, de wedstrijd weer kon verder gaan. Dit heeft 10 min geduurd. Ondertussen zie je oa Bram Verbist en Mostien in een gesprek verwijzen naar het Genk vak. Ook Brijs luistert mee nadat hij de supporters is gaan toespreken. Ik meen daaruit op te maken dat reeds op dat moment ook de afgebroken boarding onderwerp van discussie was om de wedstrijd nog niet te starten.
Heeft er iemand enig idee wat Goethals precies is gaan doen?
Als hij naar de toren is getrokken om beelden te bekijken van Coucke of om te overleggen met de politie in hoeverre het vak van Genk nog veilig was en hiervan ook verslag is gemaakt zal dit alleen maar in ons voordeel pleiten.
Mogelijks is er gevraagd om geen drank meer te mogen meenemen op de sfeer? iemand die dit kan bevestigen.
Of iemand een andere verklaring.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

A.C. schreef:Ik heb net nog eens de wedstrijd herbekeken via proximus. Nadat de wedstrijd 6 a 7 min stil ligt zie je Goethals overleggen (met oa veiligheids mensen van stvv) en daarna vertrekken richting sfeer tribune of de veiligheidstoren. Het is pas wanneer zij terugkwamen en iets aan de scheidrechter hebben gemeld, de wedstrijd weer kon verder gaan. Dit heeft 10 min geduurd. Ondertussen zie je oa Bram Verbist en Mostien in een gesprek verwijzen naar het Genk vak. Ook Brijs luistert mee nadat hij de supporters is gaan toespreken. Ik meen daaruit op te maken dat reeds op dat moment ook de afgebroken boarding onderwerp van discussie was om de wedstrijd nog niet te starten.
Heeft er iemand enig idee wat Goethals precies is gaan doen?
Als hij naar de toren is getrokken om beelden te bekijken van Coucke of om te overleggen met de politie in hoeverre het vak van Genk nog veilig was en hiervan ook verslag is gemaakt zal dit alleen maar in ons voordeel pleiten.
Mogelijks is er gevraagd om geen drank meer te mogen meenemen op de sfeer? iemand die dit kan bevestigen.
Of iemand een andere verklaring.
Daar is blijkbaar overleg geweest met de veiligheidsdiensten.

Aan alles zie en weet je dat in een normale en logische situatie, STVV ALTIJD met 5-0 moet winnen.
A.C.
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:35

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door A.C. »

Het is zelfs zo dat het scheidsrechter team na +/-7 min stilstand beide teams uit de kleedkamer roept. Echter zodra de spelers van Genk hun kleedkamer verlaten zegt Visser dat hij een signaal heeft ontvangen (van wie?) en dat er nog moet worden gewacht totdat het bewuste probleem is opgelost. Wat dit probleem toen nog was is mij niet duidelijk.
Het is dus duidelijk dat Visser vroeger wou starten maar door iemand is teruggeroepen. Mogelijks door de baldadigheden in het Genkse vak en de mogelijke risico's hieraan verbonden.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Ik zie hier regelmatig wat verschijnen over een koevoet en schroevendraaier in het bezoekersvak. Zag dat ook op een regionale nieuwssite. Maar is er iemand die effectief kan bevestigen dat dit klopt en geen broodje aap verhaal is? Want "uit goede bron" blijkt vaak uit geen enkele bron te zijn.

Los daarvan gaat Smurf uit van het ideale mensbeeld. In dat geval mag je er inderdaad vanuit gaan dat je niet reageert, zelfs niet na provocatie. Bij een ideaal mensbeeld was die provocatie er zelfs niet gekomen. In een ideaal mensbeeld viert een doelman gewoon met zijn ploegmaten, niet door de vuisten te ballen en vooral "kom maar op" gebaren te doen naar de supporters van de andere club. Maar dat is dus wél gebeurd. We moeten de feiten langs STVV-zijde betreuren en afkeuren, dat spreekt voor zich. Maar dat betekent niet dat je de oorzaak ervan niet mag benoemen. Want nogmaals, hoe vaak werd de doelman van Genk in het verleden op dergelijke manier belaagd? Nooit. Zou het dan niet kunnen dat hij er zelf toch een groot aandeel in heeft? Je mag dan nog altijd verwachten dat de reactie zich beperkt tot het verbale, maar in het heetst van de strijd en de spanning van een derby is het toch écht niet zo verwonderlijk dat er met projectielen gegooid werd. Ik ben benieuwd bij welke club dit niet zou gebeuren in een derby of gelijkaardige wedstrijd.

En ik ben lang geen fan van de vele antigezangen van Brigada Hesbania of als wat ze zich soms willen profileren. Maar die bekers bier en aanstekers kwamen lang niet alleen van hun handen.

Dus neen, ik keur het ook absoluut niet goed. Maar dat je geen onderscheid kan maken met wat er aan de overzijde gebeurde, vind ik eerlijk gezegd ook wel vreemd. Tenzij je je blijft vastklampen aan dat ideaal mensbeeld, maar de voorbije derby's hebben (langs beide kanten) voldoende aangetoond dat dat niet realistisch is.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Franz »

Persoonlijk zou ik er niet tegen zijn dat zowel Genk als STVV deze wedstrijd met -2 punten verliezen: om eindelijk eens een voorbeeld te stellen tegen onaanvaardbaar hooligan-gedrag. In eenzelfde beweging kunnen ze dan ook Charleroi met 5-0 laten verliezen voor de vuurpijlen tegen Standard. En in de toekomst elke ploeg waarvan de supporters gevaarlijke zaken op het veld gooien (daar horen briquets dus ook bij). Het wordt tijd dat ze bij Antwerp, Brugge, Genk, Charleroi,... - en spijtig genoeg moet je daar de laatste tijd STVV ook al gaan bijnoemen - hun supporters eens in de hand gaan houden.Vol tegen optreden of anders puntenverlies!
Los daarvan en puur juridisch-technisch is de logica inderdaad dat STVV een geldboete krijgt (zoals Charleroi die gaat krijgen voor de vuurpijlen op Standard) en Genk de match met 5-0 verliest (en als gevolg van die straf aan Genk STVV de match dus wint met 5-0). De directe oorzaak van de stopzetting zit bij de afbraakwerken en het terrein-geloop van Genk-'sfeergroepers'. Het terrein-gegooi door STVV-'supporters' was veel vroeger al gestopt, het oorzakelijk verband met het stopzetten van de match is hoogstens indirect. Het is verder niet relevant waarom deze of gene groep tot baldadig gedrag overging (provocaties naar STVV, dreigend puntenverlies voor Genk).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Renard »

Keur de acties zeker niet goed, maar ik zou het hier bij laten...
Of ze moeten consequent zijn in hun bestraffingen.... Anderlecht had toch ook een match achter gesloten deuren gekregen!! Op dat gebied is het gewoon lachwekkend in België.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

Ik lees nog altijd vooral veel MAAR.
Spijtig, gemiste kans.

Blijkbaar is het normaal dat wanneer er iemand 'provoceert' dat je dan als een bronstige stier door het lint moet gaan.
Ik wist dat stadions helaas voor een groot percentage door marginalen bevolkt worden, maar dat het zo erg was dat het normaal is dat emoties niet meer gecontroleerd kunnen worden...dat had ik niet verwacht.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

Jack schreef:Ik lees nog altijd vooral veel MAAR.
Spijtig, gemiste kans.

Blijkbaar is het normaal dat wanneer er iemand 'provoceert' dat je dan als een bronstige stier door het lint moet gaan.
Ik wist dat stadions helaas voor een groot percentage door marginalen bevolkt worden, maar dat het zo erg was dat het normaal is dat emoties niet meer gecontroleerd kunnen worden...dat had ik niet verwacht.
Amaaaaai.... van overdrijven gesproken :roll: :zot:
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 9:STVV-KRC Genk (Za 28/9 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Jack schreef:Ik lees nog altijd vooral veel MAAR.
Spijtig, gemiste kans.

Blijkbaar is het normaal dat wanneer er iemand 'provoceert' dat je dan als een bronstige stier door het lint moet gaan.
Ik wist dat stadions helaas voor een groot percentage door marginalen bevolkt worden, maar dat het zo erg was dat het normaal is dat emoties niet meer gecontroleerd kunnen worden...dat had ik niet verwacht.

Omdat in deze een 'MAAR' op zijn plaats is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de stenengooiers vorig jaar, toen het Supportersverbond een kapitale fout maakte door het geweld niet onvoorwaardelijk te veroordelen. Zie maar even terug naar de reacties: http://stvvforum.be/viewtopic.php?f=2&t ... jk#p110528


Ik ga akkoord met een geldboete, een voorwaardelijke straf, zelfs met een 3-3-eindstand maar 0 punten of 2 punten aftrek is gewoon veel te gortig in verhouding met de feiten en de véle argumenten waarmee die stelling onderbouwd kan worden. Is het echt te veel gevraagd dat de sanctie is verhouding staat met de gepleegde feiten en dat men rekening houdt met het verleden? STVV sportief straffen zou echt van het belachelijke te veel zijn want het probleem met al die andere clubs is dat ze een deel van hun achterban niet in het gareel kunnen houden, dat is bij STVV nu net niet het geval.

Je mag degenen die Coucke bekogelden gerust marginaal noemen. Je mag er ook gerust Trumpiaanse 'oplossingen' op nahouden. Maar ik heb even veel recht om door de emoties heen te kijken en voor een zekere redelijkheid en proportionaliteit te pleiten. Strafpunten zijn niet proportioneel, daar zal ik me altijd tegen verzetten.
Plaats reactie