Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STVV Freakje »

In het vorige seizoen gingen we in het Guldensporenstadion onderuit met een 3-1 score.
Stvv kwam zelfs eerst nog vroegtijdig op voorsprong, doelpunt van Daichi Kamada.
Wat wordt het dit jaar?
Kunnen we feestend terug naar Stayen,houden we het bij een puntje of verliezen we er opnieuw?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Het "Genk-verhaal" even achter ons latend, hopelijk heeft Brys geleerd uit deze wedstrijd en trekt hij daar zijn conclusies uit. Maw, dat hij nu eens eindelijk inziet dat bepaalde jongens (nog) niet voor klaar zijn voor het grote werk. Als er bij de nieuwkomers meer intrinsieke kwaliteit zit, laat die jongens dan spelen!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STVV1924 »

Ik hoop dat we Deridder en Asamoah kunnen recupereren, zodat Debruyn even kan rusten en bezinnen over zijn slechte wedstrijd. De driehoek Asamoah-De Ridder - Colombatto moet ons voldoende recuperatie en voetballend vermogen bieden. Als Texeira nog niet wedstrijd fit is liggen Mmae en Janssens in de weegschaal met elkaar voor een plaats in te nemen naast Sankhon en Garcia. Voorin zou ik altijd opteren voor het duo Suzuki en Boli. En Desmedt mag een weekje boete doening uitzitten wegens zijn wanprestatie tegen Genk. Acolatse graag een lijntje achteruit terug. Alhoewel ik mij bij die laatste ook al vaak heb geėrgerd aan lamentabel verdedigen of knullig balverlies.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Antismurf »

STVV1924 schreef:Ik hoop dat we Deridder en Asamoah kunnen recupereren, zodat Debruyn even kan rusten en bezinnen over zijn slechte wedstrijd. De driehoek Asamoah-De Ridder - Colombatto moet ons voldoende recuperatie en voetballend vermogen bieden. Als Texeira nog niet wedstrijd fit is liggen Mmae en Janssens in de weegschaal met elkaar voor een plaats in te nemen naast Sankhon en Garcia. Voorin zou ik altijd opteren voor het duo Suzuki en Boli. En Desmedt mag een weekje boete doening uitzitten wegens zijn wanprestatie tegen Genk. Acolatse graag een lijntje achteruit terug. Alhoewel ik mij bij die laatste ook al vaak heb geėrgerd aan lamentabel verdedigen of knullig balverlies.
Janssens is geschorst.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

STVV1924 schreef:Ik hoop dat we Deridder en Asamoah kunnen recupereren, zodat Debruyn even kan rusten en bezinnen over zijn slechte wedstrijd. De driehoek Asamoah-De Ridder - Colombatto moet ons voldoende recuperatie en voetballend vermogen bieden. Als Texeira nog niet wedstrijd fit is liggen Mmae en Janssens in de weegschaal met elkaar voor een plaats in te nemen naast Sankhon en Garcia. Voorin zou ik altijd opteren voor het duo Suzuki en Boli. En Desmedt mag een weekje boete doening uitzitten wegens zijn wanprestatie tegen Genk. Acolatse graag een lijntje achteruit terug. Alhoewel ik mij bij die laatste ook al vaak heb geėrgerd aan lamentabel verdedigen of knullig balverlies.
Geloof me beste vrind dat Acolatse gewoonweg geen kwaliteit bezit of ook maar denkt aan het compartiment verdedigen
Een aanvaller zonder meer
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Ik wil de komende weken vooral géén (!) DeBruyn, géén Mmaee, en géén Wolke Janssens meer zien in de basis. :headbang:
We hebben met Sousa, Ito, Suzuki, Colombatto, DeRidder, en misschien nog uit te breiden met Durkin en Lee, meer dan voldoende spelers die meer kwaliteiten hebben dan die jongens die vorig jaar zelfs vaak de bank niet haalden. (dat had en heeft een duidelijke reden)
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

STimVV schreef:Ik wil de komende weken vooral géén (!) DeBruyn, géén Mmaee, en géén Wolke Janssens meer zien in de basis. :headbang:
We hebben met Sousa, Ito, Suzuki, Colombatto, DeRidder, en misschien nog uit te breiden met Durkin en Lee, meer dan voldoende spelers die meer kwaliteiten hebben dan die jongens die vorig jaar zelfs vaak de bank niet haalden. (dat had en heeft een duidelijke reden)
Sorry maar daar ben ik niet mee akkoord. Spelers evolueren ook van jaar tot jaar.
Wolke doet het prima vind ik - sommige zijn alweer vergeten dat dit zijn eerste jaar als verdediger is. Daar horen groeipijnen bij, zeker en vast, maar die had De Norre ook. En van de spelers die je aanhaalt, is er geen enkele verdediger bij.

In mindere mate geldt dit ook voor DeBruyn vind ik - die heeft stappen vooruit gezet. Maar dit zijn wel spelers die op termijn sterkhouders kunnen worden of kunnen verkocht worden voor een meerwaarde. Dat wil niet zeggen dat ik misschien ook wel Ito eens zou zetten tegen Kortrijk maar hem volledig afschrijven, neen dank u.
Dit alles geldt wel minder voor Mmae - ook had die al sterke momenten - maar ik zie nog weinig groeipotentieel in hem.

De Bruyn en Janssens beginnen stilaan de leegte op te vullen die de De Sart achterliet (los van zijn contractbreuk). Eigen buitenlanders eerst.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Ja, ik schrijf DeBruyn af ja. Simpel. Het is profvoetbal, ze verdienen genoeg. Dan mag je ook hard zijn.
Hij is ondertussen ook al 25 jaar. Veel verbetering gaat daar niet in komen.
Hij heeft kansen genoeg gehad om iets te tonen. Zowel vorig jaar als dit jaar. Hij toont nu al 9 matchen als basisspeler dat hij hopeloos tekort komt op een cruciale positie.
Hij maakt in 9 matchen 1 mooie goal na een actie, en 1 assist dankzij een lange bal.
Hoeveel keer gaf hij nog een potentiele assist? Ik herinner mij er niet meteen.
Hoeveel keer kreeg hij een kans om te scoren en kwam hij in scoringspositie? Ik herinner me er geen.
Veel en veel te weinig. Tenzij je weer graag tegen de degradatie wil gaan spelen.
Hij toont dan ook nog eens 0,0 grinta, gaat nooit een duel aan en wint er dus ook geen.

Zowel tegen Beveren als tegen Genk had hij voortdurend balverlies en kon de tegenstander gevaar creëren. Hij creëert meer doelgevaar voor de tegenstander dan voor zn eigen ploeg. De tegenstander ziet dat ook en weet ondertussen op wie ze druk moeten zetten. (Idem bij Janssens en MMaee)
De 1e goal tegen Genk komt er nadat DeBruyn Garcia een ziekenhuisbal geeft, een pass van 8m. (aansluitend vrijschop en corner)
Bij de 2e goal zet hij Samatta alleen voor de keeper. (aansluitend corner en penalty)
Sorry. Ander en beter. En die zijn duidelijk aanwezig.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

---------------------------------------------------------------------------- Schmidt -----------------------------------------------------------------------------

------------------------------------- Sankhon --------------------------- Teixeira ----------------------------- Garcia --------------------------------------

---------- Botaka --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Acolatse ----------

------------------------------------------------------------- Colombatto ----------- Asamoah ----------------------------------------------------------------

------------------------------------ Sousa ---------------------------------------------------------------------------- Ito ----------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------- Boli -------------------------------------------------------------------------------

Bank: Herbots, De Smet, Durkin, De Ridder, De Bruyn, Suzuki, Colidio
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Mattes »

Rekeninghoudend met de schorsing van Janssens en de blessure van Tex zou ik met de volgende 11 spelen:


---------------------------------------------Schmidt------------------------------------------------

-------------Sankhon----------------------Garcia-----------------------------De Smet----------

----Botaka-----------------------------------------------------------------------------Sousa-----

---------------------------------Asamoah---------Colombatto-------------------------------------

---------------------------------------------Ito-------------------------------------------------------

------------------------------Suzuki------------Boli--------------------------------------------------

Bank: Herbots, Ito, De Ridder, Durkin, Colidio (of Acolatse), De Bruyn, Mmaee

Naast de kern: Konaté, Wenssens, Masoudi, Lee, Troonbeeckx, Cong Phuong, Van Dessel, Balongo, Lucas

Blessure: Tex, De Petter, Steppe

Schorsing: Janssens
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Onze vriend Brys heeft door de omstandigheden een weekje tijd gekocht.
Benieuwd of het nog steeds uitverdedigen gaat blijven, nadat het zoveel keer dramatisch afliep.
Of gaat hij de grinta van het laatste half uur eindelijk eens lanceren van in het begin ?
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Is het ook niet stilaan tijd om Lee bij de selectie te nemen?
Vorige week las ik ergens dat die nog geen werkvergunning zou hebben. Iemand daar enig nieuws over?
Als dat zo is kan ik me voorstellen dat dat een reden kan zijn voor zijn eventueel zwakkere prestatie in die beloftematch.
In de oefenmatch tegen Eupen gaf hij toch een goede indruk? Ik denk niet dat we een berg geld hebben uitgegeven om die nog lang bij de beloften te laten verkommeren.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STVV1924 »

Schmidt
De Smedt - Garcia - Sankhon - Mmae
Asamoah - Colombatto - Botaka - Acolatse
Suzuki - Boli
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door pat@ »

De nervositeit begint hier stilletjes zijn intrede te maken. Zeker omdat het volgens mij een 'sleutelmatch' zal worden, een beetje te vergelijken met de match in Gent vorig jaar. De Kortrijkzanen zijn op domicilie een moeilijk te bespelen ploeg, met de fans kort op het veld (waar kennen we dat nog van ;) ). Bij winst sta je normaal gezien terug op een PO1 positie, of toch kort daarbij. Een zege gaat dan voor zo een positieve boost zorgen dat de bussen richting Lotto park snel uitverkocht gaan zijn en er thuis tegen Gent terug 9000 supporters gaan zijn, zeker als we dan in de hoofdstad ook iets halen. Als is dit laatste wat ver vooruit kijken.

Het elftal:
Schmidt
Sankhon-Garcia-De Smedt
Botaka-Durkin-Colombatto-Sousa
Ito
Suzuki-Boli

De bank
Acolatse,Asamoah, De Ridder, Lee, Mmaee en Colidio en een reservedoelman

De Smedt heeft opbouwend en aanvallend teleurgesteld maar verdedigend valt het al bij al nog mee. Laat de bal achteraan maar aan Sankhon en Garcia.
Sousa brengt een pak meer 'schwung' in het elftal, net als Ito.
Durkin stelde niet teleur tegen OHL, tijd om hem eens zijn kans te geven.
Asamoah gaat niet te veel getraind hebben sinds Charleroi, hij kan misschien invallen. Acolatse, Colidio en Lee kunnen zeker nog iets extra brengen. Wat een weelde eigenlijk.
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

pat@ schreef: De Smedt heeft opbouwend en aanvallend teleurgesteld maar verdedigend valt het al bij al nog mee.
Dan zal het toch zaak zijn om van die farcen zoals die penaltyfout uit zijn spel te laten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie