Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Verrekeskop
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Verrekeskop »

Brusselmans schreef:Brys is zo iemand die zelfs in Engeland rechts blijft rijden !
Ben het al lang aan het zeggen dat HET systeem niet meer van toepassing is op deze ploeg..
Toen kreeg ik emmers zeik over me heen, awel ploeter dan nu maar in de stront verder !

De code is al lang gekraakt, en je hebt er de spelers niet voor !
Vorige week is hij kunnen ontsnappen aan de kritiek door de omstandigheden. En net als Kompany wil hij niet inzien dat het gewön niet werkt.

Dat er vorig jaar geen PO1 gehaald is, was ook dankzij hem door tegen Gent geen oplossing te zoeken. Had nochtans al een lesje gehad eerder tegen dezelfde tegenstander.
Vandaar snap ik ook de adoratie voor Brys allerminst.

Einde verhaal wat mij betreft ! Te koppig, en dat gaat nu serieus mis !
Den Brys is de orkestmeester op de Titanic, stug blijven doorspelen terwijl het schip vergaat.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Bij het tweede doelpunt komt Schmidt onoordeelkundig uit zijn doel. Het hielp natuurlijk niet dat Mmaee wat liep te suffen op de linkerflank waardoor hij het buitenspel ophief, maar met Garcia en Mmaee waren er twee man in achtervolging/dekking om de spits van Kortrijk nog voldoende af te remmen. Ook het eerste doelpunt gedeelde verantwoordelijkheid met De Bruyn.


Suzuki heeft nog niet veel laten zien, hij mist kansen, is voetballend geen echte krak en ook niet echt snel, maar bij hem pleit ik voor wat geduld. Zijn voordeel is dat hij het in het buitenland wel al heeft waar gemaakt. Het kan er dus nog altijd uitkomen, wat dat betreft maak ik liever de vergelijking met Sidibé dan met Kamada. Sidibé was ook een half jaar niks waard nadat hij eerder wel potten brak in Hongarije, maar bleek uiteindelijk één van de meest efficiënte spitsen uit de clubgeschiedenis. Kamada was een 8 of 10 die toevallig in de spits is beland. De enige vergelijking met Suzuki is dat het toevallig Japanners zijn, maar qua speelstijl verschillen ze toch heel wat.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Johan »

goeie post Stvv-fan, nagel op de kop. Brys is de ploeg om zeep aan het helpen. Hij heeft de beschikking over een aantal technisch sterke aankopen die hij weigert te laten spelen, nog liever zet hij zijn onbekwame lieverdtjes telkens weer op. Dit noem ik SABOTAGE. Weg ermee.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

smol schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Brys is echt hardleers !! bleef maar rustig doorprullen met Debruyn en Maee ! Je heb je er vijf binnen straks!
Weer op voorhand weggeven ! prutser!
Zelfde mening hier ook al ben ik pro Brys. Desmedt kan ook niet mee maar hier kan je hem nog het voordeel van de twijfel geven dat er geen andere optie is, tenzij je Mmae centraal achteraan bijzet.
Maar De Bruyn en Mmae daar centraal blijven opstellen is om problemen vragen.
Als je een Desmet laat staan omdat hij er 10 keer door Ocansey word afgelopen dan snap ik niet dat je als trainer zo een speler laat opstaan.
Ik weet dat je daar bijna geen alternatief hebt.
Maar waarom geen Konate?
Sterk en goed kopspel!
Op conditioneel vlak kan je een jonge speler toch in orde krijgen
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Jean-Paul schreef:
smol schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Brys is echt hardleers !! bleef maar rustig doorprullen met Debruyn en Maee ! Je heb je er vijf binnen straks!
Weer op voorhand weggeven ! prutser!
Zelfde mening hier ook al ben ik pro Brys. Desmedt kan ook niet mee maar hier kan je hem nog het voordeel van de twijfel geven dat er geen andere optie is, tenzij je Mmae centraal achteraan bijzet.
Maar De Bruyn en Mmae daar centraal blijven opstellen is om problemen vragen.
Als je een Desmet laat staan omdat hij er 10 keer door Ocansey word afgelopen dan snap ik niet dat je als trainer zo een speler laat opstaan.
Ik weet dat je daar bijna geen alternatief hebt.
Maar waarom geen Konate?
Sterk en goed kopspel!
Op conditioneel vlak kan je een jonge speler toch in orde krijgen
Konaté is nog een vitesse of 2 trager dan Desmedt.
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door ertee »

Een negatieve uitspraak over de match tegen Genk kan ons nog serieus in de problemen brengen.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Brys ontslaan zal zeker nog niet aan de orde zijn om allerlei redenen. Financieel uiteraard, want er is een hele staf bij gemoeid ook. De staf heeft ook goed werk geleverd, want toen er geen spelers waren haalde Brys zelfs nog onverhoopte resultaten.
Van mij moest er wel meteen een groepsgesprek komen, waarbij man en paard genoemd moeten worden. Ik lees dat Botaka gesproken heeft met de supporters. Misschien kan hij de frustraties overbrengen aan de trainer.

Wie zou je zien als eventuele opvolger van Brys? Als er toch iemand nieuw zou moeten komen, dan mag van mij Yanick Ferrera terugkomen.

Op bepaalde posities heeft Brys nu wel weinig keuze hé. Op de linksachter is er geen oplossing. De Smet zal wel speler ofwel wordt Acolatse daar opgesteld en dat is ook helemaal geen succes gebleken. Konaté is moeilijk in te schatten. Is het fysiek of is hij niet goed genoeg voor het niveau?

Misschien raar om te zeggen, maar ik vind een Steve De Ridder een type dat achteraan uit de voeten zou moeten kunnen. Zijn niveau begint af te botten op het middenveld, maar hij is wel eerder een vechter en achteraan kun je zo'n krijgen wel gebruiken lijkt me.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

voetballiefhebber schreef:
Misschien raar om te zeggen, maar ik vind een Steve De Ridder een type dat achteraan uit de voeten zou moeten kunnen. Zijn niveau begint af te botten op het middenveld, maar hij is wel eerder een vechter en achteraan kun je zo'n krijgen wel gebruiken lijkt me.
Maar, ironisch genoeg, niet in het huidige systeem van Brys
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door wiekes »

Ze hebben 15 nieuwe spelers gehaald en diegene die ze moeten vervangen Tomi doen ze niet en Texeira hoeveel matchen gaat die nog spelen? verleden seizoen wat dat uw sterkte uw achterlijn Mmae en de Bruyn mogen misschien met Lommel meedoen maar niet in 1a en Schmid gisteren wat had die gefret , centraal inspelen uitkomen waar niet nodig Sankhon bijna verongelukken , trek nog 2 punten af misschien en ge weet direct waar ge staat,maar ja u in de week goed inzetten op training is veel belangrijker dan goed te kunnen voetballen Ito? Assamoa?
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Debruyn loopt wel veel, maar op die positie is dat geen speler voor 1A. Dat heb ik al eens gezegd, ik zag er sommige mij uitlachen, maar gister heeft mij spijtig genoeg alweer gelijk gegeven. Spijtig genoeg! Want ik heb liever dat iedereen top is en dat we winnen dan dat ik mijn gelijk haal.

Eerste helft bij een 1-0 breekt Boli de hele verdediging open met 1 pas richting Debruyn, er staat zelfs (dacht ik Suzuki) om samen naar de doelman te trekken. Verkeerde baltoets en weg kans. Geef Ito die bal en er komt wel een kans van, of het een doelpunt is zal je nooit weten maar je kan ten minste je kans gaan. Het zijn van die moment die het gebrek aan kwaliteit bloot leggen. De 1-0... De pas was niet perfect, dat geef ik toe. Maar je draait toch altijd open ipv de bal (slecht) te controleren naar je eigen doel met een Mboyo op 3 meter van je. Asamoah komt dergelijke ballen elke week 25 x halen, maar die draait open en is weg.
Je kan trouwens veel lopen, maar op de 10 mag er toch iemand staan die meer kan dan lopen alleen?

Soit verder, dat Suzuki een terugslag heeft is helemaal begrijpbaar. Iedereen die zelfs nog maar bij de reserven in 4e prov gespeeld heeft weet dat je bij een terugkeer na zo'n blessure altijd een terugval krijgt. Die mag je niet afbreken. Feit alleen al dat hij de loopactie doet vb. eerste helft om de 1-1 net naast te sjotten laat zien dat hij een neus voor het doel heeft, nu moet zijn neus voor doelpunten nog terugkomen. Daar heb ik weinig schrik van, maar het heeft tijd nodig.

Ito, hoe raar is het om dat klein manneke te zien rond lopen op zo'n veld :) . Zeker op tv geeft dat een heel raar beeld. Maar, snelle voetjes heeft hij wel. Ik heb er na Genk al voor gepleit om hem te laten starten, daar komt tig x meer dreiging uit dan Debruyn.

Gister hebben we ook gezien dat je in een ploeg misschien 1 speler van het niveau Mmaee-Debruyn kan verdragen op je centrale as, maar 2 is gewoon teveel. Je hebt ook gezien dat Texeira superbelangrijk is, en dat Tomi van levensbelang was. Ik las hier ergens dat we Tex. niet veel meer gaan zien, ik mag hopen van wel, die man heeft juist een contractverlenging gekregen, ik mag toch hopen dat die nog niet versleten is?
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Tamas »

En dan waren Acolase en De Ridder, nog twee lievelingen van hem, niet eens beschikbaar.
Indien wel dan stonden Sousa en Colombatto, deze laatste nu een van de weinige lichtpunten, volgens mij zelfs niet op het veld. Wie niet ziet dat Colombatto met afstand de beste voetballer is die wil het gewoonweg niet zien, de enige die een goede pas "vooruit" kan geven, de enige, met Asamoah, die niet in paniek slaat als hij de bal in de voeten heeft. Spijtig dat hij door zijn Agentijns temparement en jeugdigheid 2 x geel pakt, alhoewel de eerste in geen geval geel was !
De Bruyn vergelijk ik, in de ogen van Brys dan, met De Sart : beiden af en toe eens iets moois waar ze weken/maanden op kunnen teren en veel kilometers afmalen maar dan wel zonder resultaat : uit het duel, op stroken van het veld waar ze niet hoeven te zijn, bal ophalen bij de keeper … maar in de zone waar ze iets moeten brengen: nougabollen.
Last but not least : Durkin is ook stukken beter dan Maee maar die is er ook nog niet lang genoeg zeker. En dan hebben we nog Lee !!!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Het is niet de schuld van Brys dat hij in de defensie gewoon amper opties heeft. De Smet vind ik al van bij het begin niet goed genoeg, maar is er een alternatief? We spelen nu al met verdedigers die eigenlijk aanvallers zijn van origine.

Brys heeft daarentegen wél keuzemogelijkheden op het middenveld en in de aanval. En daar mag je toch vraagtekens zetten bij bepaalde keuzes die hij maakt. Je kan toch niet De Bruyn wekelijks een nieuwe kans blijven geven, terwijl verschillende nieuwkomers ook op die positie zouden kunnen spelen en gewoon véél meer kwaliteit hebben. Zelfs Colidio liet op enkele minuten zien dat hij echt wel veel kwaliteiten heeft. Godbetert onze Vietnamese Messi zou het niet slechter doen dan De Bruyn.

En ik ben "pro" kilometervreters, maar dat moeten zinvolle kilometers zijn.

Over Suzuki: gisteren een zeer ongelukkige wedstrijd, om het zacht uit te drukken. Maar bij momenten laat die man wel flitsen zien van zijn klasse. Die is ontzettend lang out geweest, ik denk dat we met hem geduld moeten hebben.

Sousa vond ik ook niet goed, maar die kan volgens mij wel een rol spelen op de positie van De Bruyn bijvoorbeeld.

Colombatto is een klasbak, en het is zonde dat je hem niet wisselt voor zijn tweede geel karton.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door geelblauw »

akkoord dat de bruyn en mmae het niveau niet halen. desmedt vind ik erg wisselvallig, maar zet zich wel steeds in. het wordt nu inderdaad tijd voor lee, durkin, colidio,...
maar het is erg over de schreef gaan als je de trainer afbrandt. het rare is dat ze het als ploeg wel kunnen en er bij momenten wel willen voor gaan, maar op enkel andere momenten is het dan rampzalig ( met dezelfde spelers ). daar moet aan gewerkt worden...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

BoemBoem schreef:
Vouch schreef:
voetballiefhebber schreef:Voetbal België meldt dat Lee zich moet herpakken. Dus die is wel al even speelgerechtigd.

Ik verwacht in Kortrijk wel dat De Bruyn gaat starten, kwestie van Ito wellicht weer achter de hand te hebben om te laten invallen denk ik.
Brys houdt toch wel van een bank die sterk is. Nu ja, wie zegt dat Durkin of Colidio niet sterk zouden kunnen invallen.
Dat Brys met Lee maar oppast dat hij niet alweer een Buya-geval heeft, want ik heb een zwaar déjà-vu gevoel. Pas op, Ik zeg niét dat het onterecht is dat Lee nog niet speelt! Maar dat maakt bij die moderne voetballers niet meer uit, en de club heeft er wel (alweer) zwaar geld ingepompt.
Ga je dan bij elke speler die niet speelt, en geld gekost heeft, een déjà vu gevoel krijgen?

Je mag talent te over hebben, voor het geld ze krijgen mag er ook gewerkt worden he.. Maar zoals je zelf zei, terecht of onterecht weten wij niet..
Ja misschien zijn we erop uitgekomen waarom Brys nooit een kans heeft gekregen bij een topclub. Hij kan misschien niet met vedetten om. Ik zeg misschien he, maar ik begin dat wel te denken ja.

Buya voelde zich een vedette, zeker omdat hij de duurste Kanarie ooit was. Die man presteerde 2 matchen, kreeg ambras met de technische staf en het was gedaan. Ondertussen scoort hij terug aan de lopende band in Zweden, juist of hij er nooit weg geweest is.
Dat Lee gene gemakkelijke was, dat wist je al toen hij je vlakaf afwees. Hij voelde zich half augustus véél te goed voor STVV. Ofwel doe je dan alles om hem te halen en probeer je met zijn sterallures te werken ofwel laat je hem daar en haal je iemand met een makkelijker karakter.

Ik zeg niet dat Brys met zich moet laten sollen en dat Lee zich ongestraft mag gedragen als God in Haspengouw. Maar als je voor het tweede jaar op rij de zwaarste investering van de club reduceert tot 0,0 rendement, dan mag je misschien ook wel eens je hand in eigen boezem steken. Misschien moet je wel anders omgaan met zo'n gasten. Misschien moet je die wel wat meer pamperen en er wel wat meer eieren onder leggen. Of misschien moet je zo'n jongen met de neus op de feiten drukken en hem los in de ploeg gooien tijdens een match als gister, met de boodschap: "Ge denkt dat ge 't kunt, hier bewijs mijn ongelijk!"

Ik weet toch dat ik als ik Tateishi was ook met serieuze vragen zou zitten.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10:KV Kortrijk-STVV (Za 05/10 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Tompie schreef:Het is niet de schuld van Brys dat hij in de defensie gewoon amper opties heeft. De Smet vind ik al van bij het begin niet goed genoeg, maar is er een alternatief? We spelen nu al met verdedigers die eigenlijk aanvallers zijn van origine.

Brys heeft daarentegen wél keuzemogelijkheden op het middenveld en in de aanval. En daar mag je toch vraagtekens zetten bij bepaalde keuzes die hij maakt. Je kan toch niet De Bruyn wekelijks een nieuwe kans blijven geven, terwijl verschillende nieuwkomers ook op die positie zouden kunnen spelen en gewoon véél meer kwaliteit hebben. Zelfs Colidio liet op enkele minuten zien dat hij echt wel veel kwaliteiten heeft. Godbetert onze Vietnamese Messi zou het niet slechter doen dan De Bruyn.

En ik ben "pro" kilometervreters, maar dat moeten zinvolle kilometers zijn.

Over Suzuki: gisteren een zeer ongelukkige wedstrijd, om het zacht uit te drukken. Maar bij momenten laat die man wel flitsen zien van zijn klasse. Die is ontzettend lang out geweest, ik denk dat we met hem geduld moeten hebben.

Sousa vond ik ook niet goed, maar die kan volgens mij wel een rol spelen op de positie van De Bruyn bijvoorbeeld.

Colombatto is een klasbak, en het is zonde dat je hem niet wisselt voor zijn tweede geel karton.
Inderdaad, maar door de keuzes op het middenveld verhoogt de druk op die wankele verdediging nog meer.

Van Colidio was ik ook verwondert! Als ik Brys' analyse las enkele weken geleden dacht ik dat ze die recht van de scholieren waren gaan halen, maar die kan toch meer dan Brys liet uitschijnen. Ook Durkin, waarom die niet laten starten ipv Mmaee vb.? Die Mmaee, dat is verre van mijn favoriete speler.
Plaats reactie