Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

the fan schreef: Maar is dat Brys zijn fout?
In hoeverre kan die man beslissen?
Heeft ocharme een ganse ploeg zien vertrekken en een nieuwe zien landen toen de competitie bezig was!
Ik weet 1 ding... Bij Japanners is het luisteren of ... buiten!
Ik denk dat het eerder duidelijk is dat hij alles mag belissen qua opstelling en daar geen inmening gebeurd. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de Jappaners hem verplichten om bvb De Bruyn op te stellen en de door de Jappeners gekochte spelers links te laten liggen.

Transfers kan je hem niet afrekenen. Maar je mag toch wel een iets betere basisploeg verwachten. Nu heeft iedereen het gevoel dat hij met de rerserven aan de wedstrijd begint en dat je moet wachten tot de A-ploeg invalt alvorens er iets kan gebeuren.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door miel »

the fan schreef:Het is slecht ... Ja
Er staat geen ploeg .... Ja
Kan de die-hard supporter dit STVV nog omarmen.... Moeilijk
Maar is dat Brys zijn fout?
In hoeverre kan die man beslissen?
Heeft ocharme een ganse ploeg zien vertrekken en een nieuwe zien landen toen de competitie bezig was!
Ik weet 1 ding... Bij Japanners is het luisteren of ... buiten!

Oja, min de 2 punten ( waar het alle schijn naar heeft) zit je in de dikke shit!
De Japanners hebben zeker fouten gemaakt in de transfers ( sommige posities moesten beter worden ingevuld )
Maar het debacle is niet alleen te wijten aan de verdediging , ook ons middenveld wordt overlopen ( op het middenveld keuze genoeg )
Er is inderdaad veel vertrokken , maar er is ook veel gekomen waaronder toch wel wat kwaliteit .
Bij Japanners is het luisteren of …….buiten ?????? :gek:
Zijn het dan de Japanners die de kwaliteit op de bank of in de tribunes zet ???
Waarom zouden ze dat doen ???
Voor het 2 de jaar op rij heeft onze trainer een conflict met een speler die voor ons van goudwaarde zou kunnen zijn .
Kan hij niet om met moeilijke karakters of heeft hij liever de volgzame schaapjes met alle gevolgen van dien .
De 3de match op rij , die zo goed als gespeeld is voor ze is begonnen , drastisch ingrijpen volgende week of het wordt de 4de
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Tamas »

Wat mij dan nog kwader maakt is wat ik lees in de krant over wat Brys gezegd zou hebben: "we hebben angsthazenvoetbal gespeeld" en "we speelden de bal teveel breed".

Dan denk ik: Ja Marc en wie zijn fout is dat?
Wie nog maar de geselecteerde spelers van Anderslecht zag, wist op voorhand dat ze met een onuitgegeven verdediging zouden aantreden en dat er op hun middenveld nu niet direct iemand met duelkracht rondloopt.

Viel mij ook op en ik vroeg me af of het ooit anders is geweest : bal opzij, bal naar achter --> de processie van Echternach Zo spelen we toch al maanden en zij dit niet doen en eens iets proberen met een bal vooruit of tussendoor vliegen eruit ! Wie is daar verantwoordelijk voor ???
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

Ondertussen zijn we dus al 11 matchen aan het sukkelen. Als je dan kijkt naar hoeveel miljoenen er werden uitgegeven en wie er wekelijk in de ploeg staat... dan is dat dramatisch. Dan zijn het zowel Tateishi als Brys die daar schuldig aan zijn.

Lucas: 1 miljoen euro, nog geen enkele keer op de bank gezeten.
Lee: 1,2 miljoen euro, nog geen enkele keer op de bank gezeten.
Ito: 1,5 miljoen euro, aantal basisplaatsen: 0
Suzuki: 2,2 miljoen euro, aantal basisplaatsen: 2

Debruyn: aantal basisplaatsen: 11 op 11 !
Wolke Janssens: aantal basisplaatsen: 9
Mmaee: aantal basisplaatsen: 6

Er zijn dus 4 spelers waar je zowat 6 miljoen euro voor hebt uitgegeven, die tesamen aan 2 basisplaatsen komen.
Dit terwijl er wekelijks jongens in de ploeg staan die zelfs niet het niveau van 1B hebben.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door toyotacorolla »

De Japanse eigenaars maakten bij hun intrede bekend dat ze van STVV een stabiele eersteklasser wenste te maken.

Zelfde uitspraak als de vorige eigenaar bij overname.
Resultaat??? niks, nul
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

toyotacorolla schreef:De Japanse eigenaars maakten bij hun intrede bekend dat ze van STVV een stabiele eersteklasser wenste te maken.

Zelfde uitspraak als de vorige eigenaar bij overname.
Resultaat??? niks, nul
Omdat uw trainer pertinent weigert nieuwkomers op te stellen en aan zuivere kapitaalsvernietiging doet
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

toyotacorolla schreef:De Japanse eigenaars maakten bij hun intrede bekend dat ze van STVV een stabiele eersteklasser wenste te maken.

Zelfde uitspraak als de vorige eigenaar bij overname.
Resultaat??? niks, nul
Ik vraag me nog steeds af welke visie de japanners hanteren?

Al die centjes die op de zuid-amerikaanse markt geinvesteerd zijn? blijft daar niks aan de handen van Pinto plakken?

Ik vind het zeer vreemd dat bvb Lucas zoveel geld gekost heeft, maar geen uitzonderlijke indruk bij de beloften nalaat.

Ik lees hier ook veel wederkerende kritiek op de basisplaatsen van Debruyn, Mmae en Janssens.

Debruyn is voor discussie vatbaar en ik denk dat die net de laatste keer in de basis gestaan heeft. (cfr gebaar Brys bij zijn vervanging gisteren)
We kunnen daar eventueel wel een Sousa of een Ito plaatsen (wat volgens mij wsl volgende match wel zal gebeuren).
Lee dat vind ik gevaarlijk, als die effectief op training met vedette-allures rondsloft en meent dat hij op basis van een verleden bij Barcelona-B een basisplaats kan claimen, dan vind ik dat niet correct om die zomaar in de basis of zelfs een invalbeurt te gunnen.
Maar Mmae en Janssens, dat is momenteel pure noodzaak. Wie ga je daar momenteel anders zetten? die kan je niet vervangen of wil je met enkel Garcia achterin spelen?
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:
toyotacorolla schreef:De Japanse eigenaars maakten bij hun intrede bekend dat ze van STVV een stabiele eersteklasser wenste te maken.

Zelfde uitspraak als de vorige eigenaar bij overname.
Resultaat??? niks, nul
Ik vraag me nog steeds af welke visie de japanners hanteren?

Al die centjes die op de zuid-amerikaanse markt geinvesteerd zijn? blijft daar niks aan de handen van Pinto plakken?

Ik vind het zeer vreemd dat bvb Lucas zoveel geld gekost heeft, maar geen uitzonderlijke indruk bij de beloften nalaat.

Ik lees hier ook veel wederkerende kritiek op de basisplaatsen van Debruyn, Mmae en Janssens.

Debruyn is voor discussie vatbaar en ik denk dat die net de laatste keer in de basis gestaan heeft. (cfr gebaar Brys bij zijn vervanging gisteren)
We kunnen daar eventueel wel een Sousa of een Ito plaatsen (wat volgens mij wsl volgende match wel zal gebeuren).
Lee dat vind ik gevaarlijk, als die effectief op training met vedette-allures rondsloft en meent dat hij op basis van een verleden bij Barcelona-B een basisplaats kan claimen, dan vind ik dat niet correct om die zomaar in de basis of zelfs een invalbeurt te gunnen.
Maar Mmae en Janssens, dat is momenteel pure noodzaak. Wie ga je daar momenteel anders zetten? die kan je niet vervangen of wil je met enkel Garcia achterin spelen?
1 van twee laatstgenoemden is geen noodzaak.
Als Brys gisteren had beslist geen man extra op het middenveld te posteren, zit Maee op de bank en start Suzuki.
Colombatto krijgt volgende week hopelijk de voorkeur op Maee.
Het is enkel Janssens die noodgedwongen moet depaneren omdat Teix geblesseerd is, de rest van voornoemde namen kan je makkelijk uit de starterself laten
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door enrique »

Brusselmans schreef:
Underdog schreef:6-0 in Brugge, 4-0 in Kortrijk, 4-1 in Anderlecht, oftewel 14-1 op drie verplaatsingen. Dan reken ik de wedstrijd in Antwerp nog niet mee waar het eigenlijk veel meer dan 2-0 had moeten zijn.

Ik vind dit zo ontzettend jammer voor de meegereisde fans, die daar een hoop van hun kostbare tijd in het weekend en bakken geld insteken. Een financiële compensatie van de club door de tickets terug te betalen, lijkt me stilaan wel aan de orde.
Is toch hun eigen keuze !
6 goals in Brugge
4 in A'lecht
4 in Kortrijk
3 tegen G**k

Da zijn 17 goals van de 19 op 4 matchen ????
In de andere 7 krijg je dus 2 goals binnen

...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Henri is de man »

stvvilvoorde schreef: Ik lees hier ook veel wederkerende kritiek op de basisplaatsen van Debruyn, Mmae en Janssens.

Debruyn is voor discussie vatbaar en ik denk dat die net de laatste keer in de basis gestaan heeft. (cfr gebaar Brys bij zijn vervanging gisteren)
We kunnen daar eventueel wel een Sousa of een Ito plaatsen (wat volgens mij wsl volgende match wel zal gebeuren).
Lee dat vind ik gevaarlijk, als die effectief op training met vedette-allures rondsloft en meent dat hij op basis van een verleden bij Barcelona-B een basisplaats kan claimen, dan vind ik dat niet correct om die zomaar in de basis of zelfs een invalbeurt te gunnen.
Maar Mmae en Janssens, dat is momenteel pure noodzaak. Wie ga je daar momenteel anders zetten? die kan je niet vervangen of wil je met enkel Garcia achterin spelen?
Dat is inderdaad de essentie. Texeira en Garcia zijn uw 2 enige echte verdedigers. Niet vergeten dat Sankhon eigenlijk ook maar depanneur was en dat is gebleven. Mmae en Janssens samen op het terrein mag eigenlijk maar in uiterste noodzaak een oplossing zijn. Helaas blijkt driekwart van onze wedstrijden zo een noodgeval te zijn wegens gebrek aan alternatieven. Bovendien zijn we uiterst labiel op stilstaande fases (Janssens en Mmae behoren dan vreemd genoeg nog eens tot de betere verdedigende koppers).

Ik heb het al eerder gezegd - deze kern is totaal niet uitgebalanceerd. Ge kunt u trouwens ook serieuze vragen stellen bij de contractverlenging van Texeira (3 jaar!) terwijl ge al een hele tijd op de hoogte zijt van zijn chronisch probleem. Ik betwijfel als we die nog voor kerstmis terugzien (als hij al terugkomt).

En wat betreft de bedragen van aangekochte spelers. Het is niet omdat ge iemand wegkoopt voor veel geld dat die speler meteen (of zelfs op termijn ) een schot in de roos zal zijn. Ga maar eens vragen bij onze G5 clubs...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door smol »

Henri is de man schreef:
stvvilvoorde schreef: Ik lees hier ook veel wederkerende kritiek op de basisplaatsen van Debruyn, Mmae en Janssens.

Debruyn is voor discussie vatbaar en ik denk dat die net de laatste keer in de basis gestaan heeft. (cfr gebaar Brys bij zijn vervanging gisteren)
We kunnen daar eventueel wel een Sousa of een Ito plaatsen (wat volgens mij wsl volgende match wel zal gebeuren).
Lee dat vind ik gevaarlijk, als die effectief op training met vedette-allures rondsloft en meent dat hij op basis van een verleden bij Barcelona-B een basisplaats kan claimen, dan vind ik dat niet correct om die zomaar in de basis of zelfs een invalbeurt te gunnen.
Maar Mmae en Janssens, dat is momenteel pure noodzaak. Wie ga je daar momenteel anders zetten? die kan je niet vervangen of wil je met enkel Garcia achterin spelen?
Dat is inderdaad de essentie. Texeira en Garcia zijn uw 2 enige echte verdedigers. Niet vergeten dat Sankhon eigenlijk ook maar depanneur was en dat is gebleven. Mmae en Janssens samen op het terrein mag eigenlijk maar in uiterste noodzaak een oplossing zijn. Helaas blijkt driekwart van onze wedstrijden zo een noodgeval te zijn wegens gebrek aan alternatieven. Bovendien zijn we uiterst labiel op stilstaande fases (Janssens en Mmae behoren dan vreemd genoeg nog eens tot de betere verdedigende koppers).

Ik heb het al eerder gezegd - deze kern is totaal niet uitgebalanceerd. Ge kunt u trouwens ook serieuze vragen stellen bij de contractverlenging van Texeira (3 jaar!) terwijl ge al een hele tijd op de hoogte zijt van zijn chronisch probleem. Ik betwijfel als we die nog voor kerstmis terugzien (als hij al terugkomt).

En wat betreft de bedragen van aangekochte spelers. Het is niet omdat ge iemand wegkoopt voor veel geld dat die speler meteen (of zelfs op termijn ) een schot in de roos zal zijn. Ga maar eens vragen bij onze G5 clubs...
Het enige dat je Brys kan verwijten is dat hij De Bruyn blijft opstellen. Op deze positie heeft hij wel degelijk alternatieven. En als Colombatto er terug bij is tegen Gent zal Mmae ook wel naar de bank verdwijnen. Maar achteraan is hij verplicht om te depanneren met Wolke Janssens en Sankhon en zelfs Garcia moet uitgespeeld worden op een positie die hem niet ligt. Enfin armoede troef !
Hopelijk zien we tegen Gent een basiself met Suzuki en Ito er van bij de start bij. Aan Brys om een degelijke opstelling uit de hoed te toveren, want tegen de aanvallende kracht van dit Gent (Depoitre, Yaremchouck, David) zal het meer dan nodig zijn.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Mikman »

Toen Brys afgelopen week zei dat men weer niet tactisch had kunnen trainen ( codetaal voor: ik ga de nieuwkomers weer niet opstellen ) wist ik al hoe laat het was. Ik heb de match gisteren net zoals die tegen Kortrijk dan ook wijselijk aan mij voorbij laten gaan, en was niet verbaasd over het scoreverloop en de commentaren achteraf. "The definition of insanity..." enz....


Ik denk dat Tompie het perfect samenvat: de verdediging, dat is de schuld van Tateishi, het middenveld en de aanval is de verantwoordelijkheid van Brys. Hoe belachelijk kan je jezelf maken als trainer door te beweren dat je eind oktober nog altijd niet tactisch hebt kunnen trainen, terwijl aan de overkant een nieuwe trainer staat die zijn ploeg blijkbaar wel meteen juist zet? Chadli tegen Wolke Janssens zetten was blijkbaar een "tactische meesterzet". Euh, dat had ik als trainer van de tegenstander ook nog wel net kunnen bedenken, vermoed ik.
En waarom durven journalisten nooit eens kritisch zijn tegenover Brys? Schrik om een cynisch antwoord te krijgen? Iedere week: "zag zijn ploeg zwak starten en probeerde met enkele wissels het tij nog te keren". Als je dat week na week moet schrijven moet je heel misschien toch eens de bedenking maken dat de trainer gewoon niet met zijn beste elf gestart is? Het zijn ook steeds dezelfden die wekelijks naar de kant moeten. Niet verbazend natuurlijk.

Het argument is altijd: "Brys ziet de spelers elke dag bezig." Misschien is dat wel net het probleem? Misschien zit hij er te kort op en is hij meer bezig dat speler X zijn sloefkes na training netjes opgeruimd heeft en speler Y 's morgens wel glutenvrije granola als ontbijt heeft gegeten, en te weinig bezig met wat er echt op het veld te zien is? Misschien moet hij eens een vogelperspectief ipv een kikkerperspectief gebruiken dom deze spelersgroep te analyseren? Ik weet het niet he, is stel alleen maar vast dat Brys week na week faalt in zijn opzet om een competitief elftal op de been te brengen en dat hij geen progressie maakt. Als je zoveel talent op de bank hebt zitten, zou je denken: zet een defensief blok neer en laat een paar goei het vooraan zelf uitzoeken, klaar. Nu krijg je een elftal vol Amateurs ( vroeger mocht je nog derdeklassers zeggen ) dat blijkbaar vol tactische richtlijnen zit en het niveau haalt van ... amateurs.
Ik vind zijn wekelijkse basisopstelling een vorm van provocatie, ik word er in alle geval pisnijdig van. Genoeg om wat anders te doen ipv de kroniek van een aangekondigde afgang te moeten kijken.

Dat er achteraan geen alternatieven zijn is helemaal de schuld van Tateishi. Je verkoopt de beste verdediger van de competitie en vervangt hem dan door een uitgerangeerde aanvaller? Ok, dat je dat in de voorbereiding als experiment wou proberen, maar er meteen van uitgaan dat dat onwaarschijnlijke verhaal ook zou lukken? Zware blunder.

In juni heb ik al gezegd dat de medische staf van STVV voorspelde dat Teixeira dit seizoen veel problemen ging krijgen. Je zàg ook gewoon aan Teixeira dat die door artrose niet meer fit was. Toch kreeg die een nieuw, verbeterd contract. Net zoals De Petter vorig seizoen. Hoe vaak heeft die nog gespeeld sindsdien?

In de winterstop komt daar nogmaals een volgende Boli-episode aan. Ik waarschuw al heel lang dat dat waarschijnlijk slecht gaat aflopen. Die tekent elders en doet de rest van het seizoen bij ons uit, waarna hij bij iedere blessure of gemiste kans Kop van Jut zal zijn.

Probeer in de wintermercato maar eens spelers te overtuigen om naar hier te komen, bij een club die niks meer uitstraalt, nergens meer voor speelt en waar je van de trainer eerst 7 universitaire cursussen tactiek achter de kiezen moet hebben voordat je in aanmerking komt voor een selectie. Je moet wel heel radeloos zijn ( of echt niet beter kunnen dan Mmaee, De Bruyn en co ) om hier je carrière te komen vern**ken.


Gelukkig haalt Cercle geen punten, of je kwam nog zwaar in de problemen. Hoewel je er zonder veel risico een klein fortuin op kan inzetten dat die op 9 november tegen STVV hun tweede seizoenszege zullen behalen. Tegen die tijd zal hun nieuwe trainer Storck wél voldoende tactisch getraind hebben...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Franz »

Anderlecht was defensief zeker te pakken gisteren, als Boli wat meer directe steun had gekregen...
Met het inkomen van Suzuki en Sousa zag je dat ook: in de periode voor en na de 2-1 kwam STVV terug in de match.
Na de 3-1 was het boeken toe, trouwens zeer slecht verdedigd: een paar van onze spelers wandelen terug in plaats van de opkomende tegenstanders te volgen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

Ik ben niet akkoord dat er geen alternatief is voor Janssens en Mmaee.
Mmaee werd hier boven al uitgelegd. Maar ook voor Janssens zijn er alternatieven.
Voor de 3 verdedigende posities heb je momenteel de keuze uit 5 spelers: Garcia, Sankhon, Mmaee, DeSmedt, Janssens. Van die 5 is Wolke voor mij de slechtste optie. Omwille van het simpele feit dat hij geen verdediger is. Als je dat gisteren ook weer ziet is dat positioneel toch om te janken.
Sankhon zijn beste positie is rechts in de verdediging, daar waar Wolke al veel te vaak heeft bewezen het niet te kunnen. Door Sankhon naar links te schuiven verzwak je hem ook nog eens.
Mmaee en DeSmedt zijn wél opgeleid als verdediger. DeSmedt op links, Sankhon op rechts, Garcia centraal is een veel logischere keuze.

Je had het gisteren perfect op onderstaande manier kunnen doen. Zonder Mmaee, zonder Janssens, en aub zonder DeBruyn.
Zelfs zonder Colombatto, Suzuki, Teixeira zijn er duidelijk betere opties dan wat er gisteren op dat veld stond.

Afbeelding
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Tamas »

Mikman schreef:Toen Brys afgelopen week zei dat men weer niet tactisch had kunnen trainen ( codetaal voor: ik ga de nieuwkomers weer niet opstellen ) wist ik al hoe laat het was. Ik heb de match gisteren net zoals die tegen Kortrijk dan ook wijselijk aan mij voorbij laten gaan, en was niet verbaasd over het scoreverloop en de commentaren achteraf. "The definition of insanity..." enz....


Ik denk dat Tompie het perfect samenvat: de verdediging, dat is de schuld van Tateishi, het middenveld en de aanval is de verantwoordelijkheid van Brys. Hoe belachelijk kan je jezelf maken als trainer door te beweren dat je eind oktober nog altijd niet tactisch hebt kunnen trainen, terwijl aan de overkant een nieuwe trainer staat die zijn ploeg blijkbaar wel meteen juist zet? Chadli tegen Wolke Janssens zetten was blijkbaar een "tactische meesterzet". Euh, dat had ik als trainer van de tegenstander ook nog wel net kunnen bedenken, vermoed ik.
En waarom durven journalisten nooit eens kritisch zijn tegenover Brys? Schrik om een cynisch antwoord te krijgen? Iedere week: "zag zijn ploeg zwak starten en probeerde met enkele wissels het tij nog te keren". Als je dat week na week moet schrijven moet je heel misschien toch eens de bedenking maken dat de trainer gewoon niet met zijn beste elf gestart is? Het zijn ook steeds dezelfden die wekelijks naar de kant moeten. Niet verbazend natuurlijk.

Het argument is altijd: "Brys ziet de spelers elke dag bezig." Misschien is dat wel net het probleem? Misschien zit hij er te kort op en is hij meer bezig dat speler X zijn sloefkes na training netjes opgeruimd heeft en speler Y 's morgens wel glutenvrije granola als ontbijt heeft gegeten, en te weinig bezig met wat er echt op het veld te zien is? Misschien moet hij eens een vogelperspectief ipv een kikkerperspectief gebruiken dom deze spelersgroep te analyseren? Ik weet het niet he, is stel alleen maar vast dat Brys week na week faalt in zijn opzet om een competitief elftal op de been te brengen en dat hij geen progressie maakt. Als je zoveel talent op de bank hebt zitten, zou je denken: zet een defensief blok neer en laat een paar goei het vooraan zelf uitzoeken, klaar. Nu krijg je een elftal vol Amateurs ( vroeger mocht je nog derdeklassers zeggen ) dat blijkbaar vol tactische richtlijnen zit en het niveau haalt van ... amateurs.
Ik vind zijn wekelijkse basisopstelling een vorm van provocatie, ik word er in alle geval pisnijdig van. Genoeg om wat anders te doen ipv de kroniek van een aangekondigde afgang te moeten kijken.

Dat er achteraan geen alternatieven zijn is helemaal de schuld van Tateishi. Je verkoopt de beste verdediger van de competitie en vervangt hem dan door een uitgerangeerde aanvaller? Ok, dat je dat in de voorbereiding als experiment wou proberen, maar er meteen van uitgaan dat dat onwaarschijnlijke verhaal ook zou lukken? Zware blunder.

In juni heb ik al gezegd dat de medische staf van STVV voorspelde dat Teixeira dit seizoen veel problemen ging krijgen. Je zàg ook gewoon aan Teixeira dat die door artrose niet meer fit was. Toch kreeg die een nieuw, verbeterd contract. Net zoals De Petter vorig seizoen. Hoe vaak heeft die nog gespeeld sindsdien?

In de winterstop komt daar nogmaals een volgende Boli-episode aan. Ik waarschuw al heel lang dat dat waarschijnlijk slecht gaat aflopen. Die tekent elders en doet de rest van het seizoen bij ons uit, waarna hij bij iedere blessure of gemiste kans Kop van Jut zal zijn.

Probeer in de wintermercato maar eens spelers te overtuigen om naar hier te komen, bij een club die niks meer uitstraalt, nergens meer voor speelt en waar je van de trainer eerst 7 universitaire cursussen tactiek achter de kiezen moet hebben voordat je in aanmerking komt voor een selectie. Je moet wel heel radeloos zijn ( of echt niet beter kunnen dan Mmaee, De Bruyn en co ) om hier je carrière te komen vern**ken.


Gelukkig haalt Cercle geen punten, of je kwam nog zwaar in de problemen. Hoewel je er zonder veel risico een klein fortuin op kan inzetten dat die op 9 november tegen STVV hun tweede seizoenszege zullen behalen. Tegen die tijd zal hun nieuwe trainer Storck wél voldoende tactisch getraind hebben...
Inderdaad, zoals we nu bezig zijn halen we geen punten tegen Gent noch Mechelen, krijgen we daarenboven allicht ook nog een pak goals om de oren en dan is het tegen Oostende al van moeten ! En we weten intussen hoe het loopt als het van moeten is.
4 op 6 is in die matchen dan een absoluut minimum want dan volgen in 2019 nog Charleroi T - Genk U - Club Brugge T - Zulte Waregem U - Antwerp T - Waasland Beveren U
En … ik vrees dat wij geen groep hebben die, vooral dan mentaal, sterk genoeg is om hierin verwikkeld te geraken.
Plaats reactie