Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Underdog »

STimVV schreef:Ik ben niet akkoord dat er geen alternatief is voor Janssens en Mmaee.
Mmaee werd hier boven al uitgelegd. Maar ook voor Janssens zijn er alternatieven.
Voor de 3 verdedigende posities heb je momenteel de keuze uit 5 spelers: Garcia, Sankhon, Mmaee, DeSmedt, Janssens. Van die 5 is Wolke voor mij de slechtste optie. Omwille van het simpele feit dat hij geen verdediger is. Als je dat gisteren ook weer ziet is dat positioneel toch om te janken.
Sankhon zijn beste positie is rechts in de verdediging, daar waar Wolke al veel te vaak heeft bewezen het niet te kunnen. Door Sankhon naar links te schuiven verzwak je hem ook nog eens.
Mmaee en DeSmedt zijn wél opgeleid als verdediger. DeSmedt op links, Sankhon op rechts, Garcia centraal is een veel logischere keuze.

Je had het gisteren perfect op onderstaande manier kunnen doen. Zonder Mmaee, zonder Janssens, en aub zonder DeBruyn.
Zelfs zonder Colombatto, Suzuki, Teixeira zijn er duidelijk betere opties dan wat er gisteren op dat veld stond.

Afbeelding
Met alle respect voor Thibault De Smet, maar de twee keren dat hij dit seizoen als linkercentrale verdediger in actie kwam, viel hij door de mand. Tegen Waasland-Beveren stapt hij onoordeelkundig uit, waardoor Dierckx volledig vrij de 0-1 kan binnenschuiven. Tegen Genk maakt hij een strafschopfout, waaruit Hagi de 0-3 maakt. Dan vind ik het niet verwonderlijk dat Brys hem op de bank laat.
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Smurf »

Zelden was het forum zo eensgezind. Het wordt hier inderdaad al weken geschreven. Er zijn andere mogelijkheden. De Bruyn, Wolke en Mmaee komen tekort.
Wolke kan je weinig tot niks verwijten. Hij probeert enorm hard en af en toe speelt hij eigenlijk nog een degelijke partij. Van zodra hij echter tegen een sterkere tegenstander uitkomt, is het logischerwijs om zeep.
De Bruyn loopt inderdaad veel en doet ook z'n best (het zou eraan mankeren), maar heeft toch echt niet de kwaliteiten om STVV te dragen.
Mmaee wordt ik tegenwoordig zo zot van, dat ik me niet eens meer kan ergeren aan Botaka of Acolatse. Hoe nonchalant kan je over het veld paraderen? Van de drie denk ik dat hij intrinsiek het meeste mogelijkheden zou hebben, maar hij loopt er bij zoals Anthony VDB in z'n arrogante dagen.

Wat Ito misdaan heeft, weet ik niet; Die mag nu toch echt eens een deftige kans krijgen. En misschien zien wij dan ook zijn eventuele tekortkomingen, maar telkens hij invalt, gebeurt er tenminste iets.

Lee heb ik geen gedacht van. Maar ik zou 'm gewoon eens willen zien spelen (al is het maar een half uur ipv De Bruyn). Dan kunnen we tenminste een eigen mening vormen en moeten we niet afgaan op geruchten en artikels op obscure voetbalsites.

Als Colombatto fit is (of was hij geschorst), moet die volgende week toch altijd starten. Anders begrijp ik er echt niks meer van. Wat mij betreft is Mmaee de eerste die er uit gaat.

Ik denk echter niet dat we in de problemen komen. We zijn gewoon veel te wisselvallig. Dus het zou zomaar kunnen dat we tegen Gent weer een sterke prestatie krijgen om enkele weken later een draak van een wedstrijd te spelen tegen Cercle.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door the fan »

Ik sluit me hier volledig bij aan, behalve het laatste...
Op een bepaald moment springt ook die ver en is het degradatievoetbal. Beveren spartelde ook even tegen maar weet het ondertussen ook wel, Oostende van hetzelfde, spelen niet slecht maar telkens eronderdoor... Trek de 2 punten nog af van Genk en het spel is van dat. er is NIEMAND in onze ploeg die opstaat en de rug recht, allemaal chill en ik ben de man, ja ook Botaka!
Dan ben je los gezien in de degradatiestrijd.
Het is hopen, bidden en smeken dat Cercle niet in gang schiet...
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Underdog »

Tegen AA Gent hoop ik op onderstaande opstelling. Ik kies voor vier nieuwe spelers, maar na twee afstraffingen na elkaar dringt verandering zich nu eenmaal op.

Iedereen schreeuwt om Sousa, Ito en Suzuki dus zij mogen van bij de aftrap bewijzen dat ze in de basiself thuishoren. Met Colombatto recupereren we een belangrijke pion centraal op het middenveld. Achterin kies ik voor Mmaee tussen Sankhon en Garcia. Op die manier staan zowel Sankhon als Garcia op hun geliefkoosde kant en voetballen ze op de positie waar ze voor ons al de beste wedstrijden hebben gespeeld. Als Mmaee dan standhoudt, zou het defensiever een stuk stabieler moeten zijn dan voorbije weken.

Op papier is dit een vrij offensieve opstelling. Zeker tegen een indrukwekkend AA Gent. Maar met van nature slechts twee verdedigers in de kern - Garcia en Mmaee - hebben we de ploeg niet om voor eigen doel te hangen. Laat ons dan maar proberen de Buffalo's te overbluffen en van eigen aanvallende sterkte uitgaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Brusselmans »

Voeg er gerust ook maar De Ridder aan toe als meest dramatische speler !!!
Uit het niets gekomen, en die kent blijkbaar wel op 123 de encyclopedie van Brys.
Laat me toch niet lachen hè.
Op het veld DE hoofdverantwoordelijke voor de 0-2 na 9 minuten !
Moest u niet overtuigd zijn, herbekijk eens.

Het zijn de Brys-mannekes, niemand kan er nog om heen kijken.
Hij blijft stug en koppig doordoen met dezelfden, 352 of 433 of nog iets anders, het maakt niet uit.
Lateraal en achteruit spelen, tot treurens toe.

Heeft de clubleiding gefaald ? Zeer zeker.
Maar dat je als trainer telkens pas ingrijpt na een 2 of 3-0 achterstand, en dat het dan wel loopt, dat is louter en alleen aan koppigheid te wijten.

Dat je zonder Tomi, Tex en Kamada hetzelfde wil blijven verder doen, is vooral het gebrek aan inzicht of een teveel aan koppigheid van de trainer, zeker als je andere troeven in de plaats gekregen hebt.

Kompany idem, dacht het ook te weten, op Anderlecht hebben ze noodgedwongen moeten ingrijpen.
Bij STVV zal er ook geen andere keuze meer zijn uiteindelijk.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Ik vrees dat het dit seizoen van dat is.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door pat@ »

Underdog schreef:Tegen AA Gent hoop ik op onderstaande opstelling. Ik kies voor vier nieuwe spelers, maar na twee afstraffingen na elkaar dringt verandering zich nu eenmaal op.

Iedereen schreeuwt om Sousa, Ito en Suzuki dus zij mogen van bij de aftrap bewijzen dat ze in de basiself thuishoren. Met Colombatto recupereren we een belangrijke pion centraal op het middenveld. Achterin kies ik voor Mmaee tussen Sankhon en Garcia. Op die manier staan zowel Sankhon als Garcia op hun geliefkoosde kant en voetballen ze op de positie waar ze voor ons al de beste wedstrijden hebben gespeeld. Als Mmaee dan standhoudt, zou het defensiever een stuk stabieler moeten zijn dan voorbije weken.

Op papier is dit een vrij offensieve opstelling. Zeker tegen een indrukwekkend AA Gent. Maar met van nature slechts twee verdedigers in de kern - Garcia en Mmaee - hebben we de ploeg niet om voor eigen doel te hangen. Laat ons dan maar proberen de Buffalo's te overbluffen en van eigen aanvallende sterkte uitgaan.

Afbeelding
Mmaee deed het gisteren de 1ste helft niet onaardig als centrale verdediger (ik bedoel dan ook alleen maar in die hoedanigheid, als buffer is het niet om aan te zien). Na de 20ste minuut is Anderlecht er ook niet meer echt aan te pas gekomen. Ik zou die 4-mans defensie nog wel willen zien. Daar zit wel potentieel in. Gisteren was het jammer dat we die 2 vroege doelpunten slikken op stilstaande fases.

Waarom tegen Gent niet eens het volgende proberen:
Janssens (Botaka)- Mmaee-Garcia-De Smedt
Colombatto-Sankon
Sousa
Ito-Suzuki-Boli
Bank: Colidio-Acolatse-Botaka-Asamoah-Durkin-Lee.

Wishful thinking wor.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door fruitboerke »

Er moet gewoonweg een nieuwe T1 komen en als dat nodig is zelfs een hele nieuwe trainerstaf zo simpel is het , en liever vandaag nog dan morgen. Het merendeel van de supporters zal er geen traan voor laten dat men Brys zijn ontslag geeft.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Positivo »

Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?

Iedere trainer maakt keuzes.... is het niet wat makkelijk Brijs nu ineens de zwarte piet toe te schuiven ?
Hij en zijn staf zien de spelers dagelijks bezig.... Dat spelers als DeBruyn, Janssens .... iedere week opgesteld worden zegt mi veel. Niet over de trainer, maar over de kwaliteit van de spelers die beschikbaar zijn.

Wie durft hier beweren dat een andere trainer van deze groep een topploeg gaat maken ?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door lindoke »

Brys ziet het bos niet meer tussen de bomen. Typische tunnelvisie voor een trainer die niet meer weet van welk hout pijlen te maken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door smol »

pat@ schreef:
Underdog schreef:Tegen AA Gent hoop ik op onderstaande opstelling. Ik kies voor vier nieuwe spelers, maar na twee afstraffingen na elkaar dringt verandering zich nu eenmaal op.

Iedereen schreeuwt om Sousa, Ito en Suzuki dus zij mogen van bij de aftrap bewijzen dat ze in de basiself thuishoren. Met Colombatto recupereren we een belangrijke pion centraal op het middenveld. Achterin kies ik voor Mmaee tussen Sankhon en Garcia. Op die manier staan zowel Sankhon als Garcia op hun geliefkoosde kant en voetballen ze op de positie waar ze voor ons al de beste wedstrijden hebben gespeeld. Als Mmaee dan standhoudt, zou het defensiever een stuk stabieler moeten zijn dan voorbije weken.

Op papier is dit een vrij offensieve opstelling. Zeker tegen een indrukwekkend AA Gent. Maar met van nature slechts twee verdedigers in de kern - Garcia en Mmaee - hebben we de ploeg niet om voor eigen doel te hangen. Laat ons dan maar proberen de Buffalo's te overbluffen en van eigen aanvallende sterkte uitgaan.

Afbeelding
Mmaee deed het gisteren de 1ste helft niet onaardig als centrale verdediger (ik bedoel dan ook alleen maar in die hoedanigheid, als buffer is het niet om aan te zien). Na de 20ste minuut is Anderlecht er ook niet meer echt aan te pas gekomen. Ik zou die 4-mans defensie nog wel willen zien. Daar zit wel potentieel in. Gisteren was het jammer dat we die 2 vroege doelpunten slikken op stilstaande fases.

Waarom tegen Gent niet eens het volgende proberen:
Janssens (Botaka)- Mmaee-Garcia-De Smedt
Colombatto-Sankon
Sousa
Ito-Suzuki-Boli
Bank: Colidio-Acolatse-Botaka-Asamoah-Durkin-Lee.

Wishful thinking wor.

Heb het hier al meerdere malen aangehaald, Mmaee heeft wel degelijk kwaliteiten maar dan moet je hem een puur defensieve rol geven. Een rol waarin hij opvallend werk moet opknappen daar komt hij dramatisch uit.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STimVV schreef:Ondertussen zijn we dus al 11 matchen aan het sukkelen. Als je dan kijkt naar hoeveel miljoenen er werden uitgegeven en wie er wekelijk in de ploeg staat... dan is dat dramatisch. Dan zijn het zowel Tateishi als Brys die daar schuldig aan zijn.

Lucas: 1 miljoen euro, nog geen enkele keer op de bank gezeten.
Lee: 1,2 miljoen euro, nog geen enkele keer op de bank gezeten.
Ito: 1,5 miljoen euro, aantal basisplaatsen: 0
Suzuki: 2,2 miljoen euro, aantal basisplaatsen: 2

Debruyn: aantal basisplaatsen: 11 op 11 !
Wolke Janssens: aantal basisplaatsen: 9
Mmaee: aantal basisplaatsen: 6

Er zijn dus 4 spelers waar je zowat 6 miljoen euro voor hebt uitgegeven, die tesamen aan 2 basisplaatsen komen.
Dit terwijl er wekelijks jongens in de ploeg staan die zelfs niet het niveau van 1B hebben.

Ik zeg nog altijd ,had van dat geld 3 Belgen gekocht !
Dan heb je zeker al geen vedette allures a la Lee. Geen spelers met heimwee .Geen spelers die om de viertien dagen aan het andere eind van de wereld zitten voor ne interland. :end:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

kenniksvanvoetbal schreef:

Ik zeg nog altijd ,had van dat geld 3 Belgen gekocht !
Dan heb je zeker al geen vedette allures a la Lee. Geen spelers met heimwee .Geen spelers die om de viertien dagen aan het andere eind van de wereld zitten voor ne interland. :end:
Inderdaad,

voor die sommen had je toch al wat leuke spelers hier kunnen kopen.
In een niet zo ver verleden waren onze spelers onhoudbaar, als ze met bedragen van die orde afkwamen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?
Jaja, die 2 zijn zeer spelbepalend waar ze nu spelen !
Dit forum heeft er veel meer van gemaakt dan ze in realiteit zijn, het bewijs is er ... vrij duidelijk !
:zot:
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Brusselmans schreef:
Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?
Jaja, die 2 zijn zeer spelbepalend waar ze nu spelen !
Dit forum heeft er veel meer van gemaakt dan ze in realiteit zijn, het bewijs is er ... vrij duidelijk !
:zot:
Zegt het feit dat die spelers bij respectievelijk Gent en Genk op de bank zitten, niet vooral iets van de kwaliteit van de kern van die twee ploegen? Beiden speelden hier meestal hun match en Bezus was spelbepalend op een manier die geen enkele speler van de huidige kern lijkt te zijn.
Laatst gewijzigd door Hasselt Steunt STVV op 21 okt 2019, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Schimpen steunt STVV
Plaats reactie