Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Stan »

Hasselt Steunt STVV schreef:
Brusselmans schreef:
Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?
Jaja, die 2 zijn zeer spelbepalend waar ze nu spelen !
Dit forum heeft er veel meer van gemaakt dan ze in realiteit zijn, het bewijs is er ... vrij duidelijk !
:zot:
Zegt het feit dat die spelers bij respectievelijk Gent en Genk op de bank zitten, niet vooral iets van de kwaliteit van de kern van die twee ploegen? Beiden speelden hier meestal hun match en Bezus was spelbepalend op een manier dat geen enkele speler van de huidige kern lijkt te zijn.
Inderdaad. Ik zou er ook graag een paar willen, die bij Real Madrid en Barcelona op de bank zitten. Hoeven echt bij hun club niet spelbepalend te zijn.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Smurf »

Het bewijs is er inderdaad. We missen beide spelers enorm hard.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door fruitboerke »

Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?

Iedere trainer maakt keuzes.... is het niet wat makkelijk Brijs nu ineens de zwarte piet toe te schuiven ?
Hij en zijn staf zien de spelers dagelijks bezig.... Dat spelers als DeBruyn, Janssens .... iedere week opgesteld worden zegt mi veel. Niet over de trainer, maar over de kwaliteit van de spelers die beschikbaar zijn.

Wie durft hier beweren dat een andere trainer van deze groep een topploeg gaat maken ?
Luister een goed he . Ik weet uit bijna eerste hand dat er zeker kwaliteit tussen de nieuwe spelers zit maar meneer Brys stelt ze koppig niet op omdat meneer Brys niet de spelers gekregen heeft die hij echt wou.Ito en Sousa , zelfs zo een Durkin zijn beter dan Mmae , De Bruyn of andere acoladze's. Konaté daar is gewoonweg geen sprake van terwijl die gewoon meedeed in het tweede elftal van Dortmund , toch geen suggelclubke denk ik . Haalt pakweg zo een Mmae daarin een basisplaats ? Ik denk het niet. Colidio is nog zo een geval . Inter heeft daar wel 9 miljoen voor betaalt he dus die zal toch wel tegen ene bal kunnen sjotten.Als Brys die gasten een eerlijke kans zou geven ipv week na week de vaste klungelaars te laten staan en het voetbal dixit de resultaten zijn dan nog niet beter dan heeft hij een punt. Maar hij probeert juist niks en doet gewoon verder met de vaste klojo's die hij graag in zijn buurt heeft. Dit is geen eerlijke man punt uit.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Tamas »

fruitboerke schreef:
Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?

Iedere trainer maakt keuzes.... is het niet wat makkelijk Brijs nu ineens de zwarte piet toe te schuiven ?
Hij en zijn staf zien de spelers dagelijks bezig.... Dat spelers als DeBruyn, Janssens .... iedere week opgesteld worden zegt mi veel. Niet over de trainer, maar over de kwaliteit van de spelers die beschikbaar zijn.

Wie durft hier beweren dat een andere trainer van deze groep een topploeg gaat maken ?
Luister een goed he . Ik weet uit bijna eerste hand dat er zeker kwaliteit tussen de nieuwe spelers zit maar meneer Brys stelt ze koppig niet op omdat meneer Brys niet de spelers gekregen heeft die hij echt wou.Ito en Sousa , zelfs zo een Durkin zijn beter dan Mmae , De Bruyn of andere acoladze's. Konaté daar is gewoonweg geen sprake van terwijl die gewoon meedeed in het tweede elftal van Dortmund , toch geen suggelclubke denk ik . Haalt pakweg zo een Mmae daarin een basisplaats ? Ik denk het niet. Colidio is nog zo een geval . Inter heeft daar wel 9 miljoen voor betaalt he dus die zal toch wel tegen ene bal kunnen sjotten.Als Brys die gasten een eerlijke kans zou geven ipv week na week de vaste klungelaars te laten staan en het voetbal dixit de resultaten zijn dan nog niet beter dan heeft hij een punt. Maar hij probeert juist niks en doet gewoon verder met de vaste klojo's die hij graag in zijn buurt heeft. Dit is geen eerlijke man punt uit.
Heel juist, nagel op de kop. Sousa heeft nog geen minuut op zijn beste positie gespeeld : rechts en naar binnen knijpen zoals hij in de oefenmatch tegen Eupen wel mocht. Ondanks dat, kijk eens naar zijn eerste twee acties zondag : 1. mooi door Suzuki (ook invaller) vrijgespeeld op de flank en assist voor de goal van Boli 2. schitterende pas tussendoor waarbij klungelaar De Bruyn alleen voor Van Combrugge komt. Dan valt de 3-1 en zakt de ploeg helemaal in elkaar. Daardoor ging Sousa ook lager spelen en was het minder (net als al de rest) maar dat zal Brys wel onthouden hebben in tegenstelling tot zijn eerste acties.
Colidio viel, ondanks de non-match, zeer goed in op Kortrijk, maar wat levert het hem op ? Niks, maar die jongen moet dan op de eerstvolgende trainingen wroeten als een gek of het is weer dat hij zich niet inzet en niet toont klaar te zijn !
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Sacruzsa »

Ik begin er aan te twijfelen of Brys het niet expres doet , elke week zo vasthouden aan dezelfde 11 , de ploeg van zijn hart heeft geen T1 meer eh en als deze situatie lang genoeg duurt zullen ze hem misschien wel buitensmijten
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Chimedza4ever13
Berichten: 225
Lid geworden op: 09 jun 2011, 16:52

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Chimedza4ever13 »

Sacruzsa schreef:....elke week zo vasthouden aan dezelfde 11 , ....als deze situatie lang genoeg duurt zullen ze hem misschien wel buitensmijten
Daar wacht hij op, naar mijn gevoel. :vomit: Omdat de transfers niet naar zijn goesting zijn.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door miel »

Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?

Iedere trainer maakt keuzes.... is het niet wat makkelijk Brijs nu ineens de zwarte piet toe te schuiven ?
Hij en zijn staf zien de spelers dagelijks bezig.... Dat spelers als DeBruyn, Janssens .... iedere week opgesteld worden zegt mi veel. Niet over de trainer, maar over de kwaliteit van de spelers die beschikbaar zijn.

Wie durft hier beweren dat een andere trainer van deze groep een topploeg gaat maken ?
Ik , het is te zeggen , in elk geval een veel betere ploeg dan dat er nu wekelijks op het veld staat .
Te veel tactisch bla bla , voor spelers die dat niet kunnen uitvoeren , en dan compleet de mist ingaan .
Het zegt misschien ook iets over Brys , dat hij voor het 2de jaar op rij een probleem heeft met een speler die voor ons een enorme meerwaarde kan of kon zijn .
Waar hij wel gelijk in heeft , is dat er sommigen niet klaar zijn , maar waarom stelt hij ze dan wekelijks op ?
Terwijl er heel wat talent op de bank of in de tribunes zit .
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Mikman »

Ik denk dan: de beste manier om Souza, Ito en co tactisch en fysiek klaar te stomen is om ze toch maar eens voor de leeuwen te gooien. Dan hebben ze hun speelminuten en als ze tactische fouten maken, kan je hun daar in de video-analyse duidelijk op wijzen. Als je dan toch wekelijks 3 of 4 doelpunten slikt, kan je het maar beter met spelers doen die mee kunnen in eerste klasse. Spelers klaarstomen voor Patro Eisden, daar hebben we zelf helemaal niks aan.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Antismurf »

Een aantal mogelijke alternatieven speelde met de beloften tegen Anderlecht. Resultaat: 4-1 verloren.
Colidio scoorde de 1-1. Op het veld verder o.a.: Lucas, Durkin, Masoudi, Lee, Balongo en CP15. Match niet gezien, dus het kan ook aan het collectief liggen maar individueel kan een Lee blijkbaar ook (nog?) geen verschil forceren in een beloftenmatch. In 5 wedstrijden behaalden de beloften trouwens nog geen enkel punt! Verdedigers doorschuiven naar de A-kern zal dus ook niet aan de orde zijn momenteel.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Jan Bulder »

lineup (1).png
Ik zou op termijn graag volgende opstelling eens aan het werk willen zien, in navolging van de 4-3-3 die onder Ferrera een paar maanden (vooral in thuiswedstrijden) dodelijk was. Tot de uitverkoop volgde.

Ik neem de galamatch tegen RC Genk als voorbeeld. Een geweldige 3-1 overwinning, met toch niet allemaal de grootste namen op het veld.

Achteraan speelden we met Rherras, Artabe, Erichot en Bagayoko. Dan moet dat toch ook lukken met De Smet, Garcia, Texeira en Botaka. Ok, Texeira is er nu niet. Dan moet het tegen Gent maar met Mmaee, waar ik absoluut geen fan van ben, maar soit.

Op het middenveld speelde je met Angban, Schoofs en Ono. Vooraan met Junior, Dompé en Mbombo. Ik zou Sankhon in die zin toch nog eens graag op de 6 zien. Heeft duelkracht en verdedigende kwaliteiten, maar is ook degelijk in de opbouw. Zoals ook Angban dat was. Dat Colombatto de kwaliteiten heeft om in de basis te staan, daar zijn we het over eens denk ik. Kan op de 8 zowel voor verdedigende evenwicht als voor aanvallende infiltraties zorgen. Heeft een goeie passing en goed schot voor afvallende ballen. Asamoah vind ik dan qua kwaliteiten aanleunen bij Ono. Heel balvast, vinnig, wendbaar, goeie passing, groot loopvermogen. Kan daardoor een snelle aanvallende balcirculatie opzetten met de aanvallers. Heeft ook een goed schot vanuit de 2e lijn.

Die aanvallers, daar zou in principe onze echte kwaliteit moeten zitten. Op de flanken moeten Ito, Sousa of Lee toch in staat geacht worden om vanuit een 4-3-3 gevaar te creëren. Kunnen alle 3 voetballen en hebben een actie in huis. Centraal in de aanval kan je dan kiezen uit Boli of Suzuki.

Als je dit geheel dan in de winterstop verdedigend kunt versterken (backs en centraal), moet er toch iets mogelijk zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Jacques »

Hasselt Steunt STVV schreef:
Brusselmans schreef:
Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?
Jaja, die 2 zijn zeer spelbepalend waar ze nu spelen !
Dit forum heeft er veel meer van gemaakt dan ze in realiteit zijn, het bewijs is er ... vrij duidelijk !
:zot:
Zegt het feit dat die spelers bij respectievelijk Gent en Genk op de bank zitten, niet vooral iets van de kwaliteit van de kern van die twee ploegen? Beiden speelden hier meestal hun match en Bezus was spelbepalend op een manier die geen enkele speler van de huidige kern lijkt te zijn.
Mee eens. Ik heb zondag slechts de eerste helft gezien, maar aanvallend was het duidelijk dat je beiden mist. Acolatse raakt niet voorbij zijn man en centraal raakte men hoogstens tot aan de zestien om dan terug te draaien en achteruit te spelen tot we terug bij de middellijn zijn. Ga zo maar eens kansen afdwingen...
Dan mogen Bezus en De Norre nog geen toppers zijn, het is duidelijk dat hun vervangers nog een stuk minder zijn.

Bij uitbreiding voel ik dan ook wel wat voor de opstelling die Jan Bulder voorstelt. Sankhon kan achteraan eveneens depanneren als het moet. Op de 6 zijn er sowieso meer alternatieven op dit moment. Met dit materiaal, of toch hetgeen de trainer gebruikt, en de huidige opstelling gaan we er niet geraken, wegens teveel posities die te zwak ingevuld worden. Het is tijd om de kwaliteiten die er wel zijn te benutten
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Mikman »

Jan Bulder schreef:lineup (1).png

Ik zou op termijn graag volgende opstelling eens aan het werk willen zien, in navolging van de 4-3-3 die onder Ferrera een paar maanden (vooral in thuiswedstrijden) dodelijk was. Tot de uitverkoop volgde.

Ik neem de galamatch tegen RC Genk als voorbeeld. Een geweldige 3-1 overwinning, met toch niet allemaal de grootste namen op het veld.

Achteraan speelden we met Rherras, Artabe, Erichot en Bagayoko. Dan moet dat toch ook lukken met De Smet, Garcia, Texeira en Botaka. Ok, Texeira is er nu niet. Dan moet het tegen Gent maar met Mmaee, waar ik absoluut geen fan van ben, maar soit.

Op het middenveld speelde je met Angban, Schoofs en Ono. Vooraan met Junior, Dompé en Mbombo. Ik zou Sankhon in die zin toch nog eens graag op de 6 zien. Heeft duelkracht en verdedigende kwaliteiten, maar is ook degelijk in de opbouw. Zoals ook Angban dat was. Dat Colombatto de kwaliteiten heeft om in de basis te staan, daar zijn we het over eens denk ik. Kan op de 8 zowel voor verdedigende evenwicht als voor aanvallende infiltraties zorgen. Heeft een goeie passing en goed schot voor afvallende ballen. Asamoah vind ik dan qua kwaliteiten aanleunen bij Ono. Heel balvast, vinnig, wendbaar, goeie passing, groot loopvermogen. Kan daardoor een snelle aanvallende balcirculatie opzetten met de aanvallers. Heeft ook een goed schot vanuit de 2e lijn.

Die aanvallers, daar zou in principe onze echte kwaliteit moeten zitten. Op de flanken moeten Ito, Sousa of Lee toch in staat geacht worden om vanuit een 4-3-3 gevaar te creëren. Kunnen alle 3 voetballen en hebben een actie in huis. Centraal in de aanval kan je dan kiezen uit Boli of Suzuki.

Als je dit geheel dan in de winterstop verdedigend kunt versterken (backs en centraal), moet er toch iets mogelijk zijn.
Dit is inderdaad veruit de meest logische opstelling, eentje waar ik maanden geleden dus al herhaaldelijk voor pleitte, zie http://stvvforum.be/viewtopic.php?f=8&t ... ie#p119811.

Brys heeft intussen toch al ingezien dat hij best afstapt van zijn 3-mans-defensie, nu nog de poppetjes op de juiste plaats zetten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door Brusselmans »

Hier worden toch nog al bochten gemaakt, amai ...
Toen ik dat destijds aanhaalde (deze opstellingen) werden er zelfs dokters en electriciens bijgehaald om het in het belachelijke te trekken !!!!
En was ik een Brys-potenzager !

En nu ... ja nu gaan alle ogen open !!!
Traag van begrip noem ik da !
Wat er nu gebeurt, zag je van mijlen ver aankomen !!!
Je moet het naturlijk ook willen zien !!!
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door miel »

Jacques schreef:
Hasselt Steunt STVV schreef:
Brusselmans schreef:
Positivo schreef:Zijn er evenwaardige spelers aangetrokken van het niveau ....
Kamada, Tomiyasu, Bezus, De norre ..... maw spelers die spelbepalend (kunnen) zijn ?
Jaja, die 2 zijn zeer spelbepalend waar ze nu spelen !
Dit forum heeft er veel meer van gemaakt dan ze in realiteit zijn, het bewijs is er ... vrij duidelijk !
:zot:
Zegt het feit dat die spelers bij respectievelijk Gent en Genk op de bank zitten, niet vooral iets van de kwaliteit van de kern van die twee ploegen? Beiden speelden hier meestal hun match en Bezus was spelbepalend op een manier die geen enkele speler van de huidige kern lijkt te zijn.
Mee eens. Ik heb zondag slechts de eerste helft gezien, maar aanvallend was het duidelijk dat je beiden mist. Acolatse raakt niet voorbij zijn man en centraal raakte men hoogstens tot aan de zestien om dan terug te draaien en achteruit te spelen tot we terug bij de middellijn zijn. Ga zo maar eens kansen afdwingen...
Dan mogen Bezus en De Norre nog geen toppers zijn, het is duidelijk dat hun vervangers nog een stuk minder zijn.

Bij uitbreiding voel ik dan ook wel wat voor de opstelling die Jan Bulder voorstelt. Sankhon kan achteraan eveneens depanneren als het moet. Op de 6 zijn er sowieso meer alternatieven op dit moment. Met dit materiaal, of toch hetgeen de trainer gebruikt, en de huidige opstelling gaan we er niet geraken, wegens teveel posities die te zwak ingevuld worden. Het is tijd om de kwaliteiten die er wel zijn te benutten
Wanneer je de reserven van vorig jaar aanvuld met De Ridder mis je natuurlijk De Norre en Bezus zowaar mis je nu Dassaut :grappig:
Buiten de doelman noodgedwongen , stond er één nieuwkomer aan de aftrap De Ridder
Dat zegt meer over Brys dan over de kwaliteit van de kern .
Alle spelers die toch wat adelbrieven kunnen voor leggen zitten op de bank of in de tribune
Niemand kan spelbepalend zijn of worden als ge de kans niet of amper krijgt , Bezus heeft er 4 jaar over gedaan
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 11:-Anderlecht-STVV (Zo 20/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

Ik ben er nochtans absoluut niet van overtuigd dat een 4-mansdefenstie (ipv met 3 beter zal zijn), Integendeel.
Dat hebben de matchen waarin we dat al deden toch bewezen?

In Brugge deden we dat met DeSmet-Garcia-Teixeira-Janssens. Botake en Acolatse speelden toen een rij hoger in een 4-5-1. Dat was zowat de meest dramatische prestatie vd laatste 10j. 6-0 verloren.

Thuis tegen Genk begonnen we zo ook. 4-mansdefensie: Janssens-Sankhon-Garcia-DeSMet. Toen speelden we ook met 4 man achteraan met Janssens op rechtsback tegen Bongonda, DeSMet op linksback tegen Ito, en Sankhon-Garcia centraal tegen Samatta. We raakten geen bal en gaven 16 corners en vrije trappen weg in de 1e 20 minuten. Het was pas toen Suzuki in kwam voor Wolke, Acolatse daardoor een rij zakte en we in ons "normale" systeem gingen spelen dat we in de match kwamen.

In Anderlecht begonnen we ook met een 4-mansdefensie met Janssens-Mmaee-Garcia-Sankhon. Dramatisch. In de 2e helft schakelden we over naar ons gewoonlijke systeem en bolde het beter.

Ook vorig seizoen herinner ik me dat we thuis tegen Zulte eens met 4-mansdefensie speelde. Dat trok ook op niks. Als de VAR toen niet ingreep stonden we aan de rust met 0-2 achter. (afgekeurde goal Harbaoui wegens elleboog) Tijdens de rust schakelden we om naar een 3mansdefensie, kantelde de match, en wonnen we nog met 2-1.

We hebben dus al regelmatig met een 4-mansdefensie gespeeld, en dat waren de zwakste prestaties van het laatste anderhalf jaar.
Met 3 man achteraan speelden we er ook al heel wat zwakke natuurlijk. Maar ik heb ons met 4 achteraan onder Brys nog geen enkele keer goed zien presteren.
Het is gewoon dringend tijd om de juiste spelers op dat veld te zetten. En dan zal het zowel in een 3-mansdefensie als in een 4-mansdefensie beter lopen.
Plaats reactie