Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door tweety »

Henri is de man schreef: Ook Botaka kon vaak in de rug duiken langs de lijn maar deed dit maar 2 a 3 keer: de pas van De Bruyn kwam dan wel en het was ook meteen gevaarlijk.

Ik ben akkoord dat De Bruyn nog te veel horizontaal en zelfs achteruit speelt maar vorig jaar had je Bezus en Kamada die fantastisch konden wegdraaien na het opposten en daarmee een zee van ruimte creeerden. Dat soort speler is De Bruyn niet en die heb je ook niet in de kern momenteel.
Die passes kwamen niet van De Bruyn maar van Colombatto.
Dat soort spelers heb je wel. Ik ben er zeker van dat Ito of sousa dat kunnen. Ook Asamoah is een optie op die plaats.
Speelde daar vroeger bij Eupen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

Kamada zich opposten :lol:
Ik kan niet meer :grappig:

We hebben wel iemand die van zijn man kan wegdraaien en die durft vooruit te spelen.

Helaas zit de beste man zijn broek in de tribune te slijten.

Vanachter komt ge in de problemen omdat Brys zijn ploeg de opdracht geeft steeds vanachter uit op te bouwen en verdedigend uit te voetballen en altijd het balletje terug te leggen
Helaas voor ons zijn wij niet Barcelona en komen we daardoor wel ik de problemen als de tegenstander druk zet.

Als je dan nog een aantal spelers hebt met lompe poten die gene pass van 2 meter kunnen geven, of een Botaka die denkt 20 man te kunnen dribbelen vanuit stilstand, tja, dan krijg je wel kletsen achteraan en dan maakt het niet uit wie er vanachter staat hoor.

Weet trouwens ook iemand wanneer STVV voor het laatst een deftige counter heeft gespeeld?
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STVV-fan schreef:Kamada zich opposten :lol:
Ik kan niet meer :grappig:

We hebben wel iemand die van zijn man kan wegdraaien en die durft vooruit te spelen.

Helaas zit de beste man zijn broek in de tribune te slijten.

Vanachter komt ge in de problemen omdat Brys zijn ploeg de opdracht geeft steeds vanachter uit op te bouwen en verdedigend uit te voetballen en altijd het balletje terug te leggen
Helaas voor ons zijn wij niet Barcelona en komen we daardoor wel ik de problemen als de tegenstander druk zet.

Als je dan nog een aantal spelers hebt met lompe poten die gene pass van 2 meter kunnen geven, of een Botaka die denkt 20 man te kunnen dribbelen vanuit stilstand, tja, dan krijg je wel kletsen achteraan en dan maakt het niet uit wie er vanachter staat hoor.

Weet trouwens ook iemand wanneer STVV voor het laatst een deftige counter heeft gespeeld?
Ja , dat was in het seizoen voor dat de De Processie van Echternach is ingevoerd !! :beer:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door miel »

Er zijn er hier een pak die niet meer in staat zijn een match eerlijk te beoordelen
Wat mij betreft had De Bruyn al lang op de bank mogen zitten .
Maar tegen Gent speelde DE Bruyn een meer dan behoorlijke match , hij was één van de beteren , het enige wat je hem kon verwijten was de flagrante misser
In elk geval was hij zondag stukken beter dan Bezus , en vele malen beter dan Brys zijn beste . ;)
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

miel schreef:Er zijn er hier een pak die niet meer in staat zijn een match eerlijk weer te geven .
De Bruyn speelde een meer dan behoorlijke match , het enige wat je hem kon verwijten was de flagrante misser
In elk geval was hij zondag stukken beter dan Bezus , en vele malen beter dan Brys zijn beste . ;)
Das dan ook weer niet eerlijk die vergelijking. Je kon toch ook wel opmerken dat Bezus als linksbuiten speelde. Hetgeen je bezwaarlijk zijn positie kan noemen. En niet de vrijhad kreeg die De Bruyn had en ook niet de vrijheid had die hij bij STVV kreeg.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

miel schreef:Er zijn er hier een pak die niet meer in staat zijn een match eerlijk te beoordelen
Wat mij betreft had De Bruyn al lang op de bank mogen zitten .
Maar tegen Gent speelde DE Bruyn een meer dan behoorlijke match , hij was één van de beteren , het enige wat je hem kon verwijten was de flagrante misser
In elk geval was hij zondag stukken beter dan Bezus , en vele malen beter dan Brys zijn beste . ;)

PFFF...Wat een vergelijking , ze hadden Bezus even goed in de goal kunnen zetten .Het leek mij eerder een vergiftigd geschenk,
Laat hem gewoon eens op Debruyn zijn positie voetballen... de 13 km die Debruyn loopt brengen niks op .. rendement nul,nul.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door miel »

kenniksvanvoetbal schreef:
miel schreef:Er zijn er hier een pak die niet meer in staat zijn een match eerlijk te beoordelen
Wat mij betreft had De Bruyn al lang op de bank mogen zitten .
Maar tegen Gent speelde DE Bruyn een meer dan behoorlijke match , hij was één van de beteren , het enige wat je hem kon verwijten was de flagrante misser
In elk geval was hij zondag stukken beter dan Bezus , en vele malen beter dan Brys zijn beste . ;)

PFFF...Wat een vergelijking , ze hadden Bezus even goed in de goal kunnen zetten .Het leek mij eerder een vergiftigd geschenk,
Laat hem gewoon eens op Debruyn zijn positie voetballen... de 13 km die Debruyn loopt brengen niks op .. rendement nul,nul.
Inderdaad PFFFFFFFFFF ….
Wat een cinema en wat voor belachelijke argumentatie die er weer wordt bij gesleurd omdat ik zei dat De Bruyn ZONDAG 27 NOVEMBER tussen 18u en 20 u een verdienstelijke wedstrijd speelde en beter was dan Bezus en veel beter dan sommige van zijn ploegmaats , niet meer niet minder .
Laatst gewijzigd door miel op 29 okt 2019, 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

Los daarvan. Ik ben eigenlijk nooit een supergrote fan van Bezus geweest. Ik vond hem niet de meest rendabele speler. Kon mij oeverloos ergeren als hij weer eens zich met de bal ging vast lopen ipv af te geven. Er waren wedstrijden dat hij letterlijk geen enkele pass in de diepte goed kon geven. En dom balverlies waar een goal uit voortkwam gebeurde ook.

Als we dan toch De Bruyn en Bezus willen vergelijken. Bezus is hier amper een half seizoen basisspeler geweest. (Ik tel POII niet mee)
Hij heeft daarin 16 wedstrijden gespeeld en 3 goals en 3 assists .
De Bruyn zit aan 12 wedstrijden en 1 goal en 2 assists.

We zullen zien binnen 4 wedstrijden wat dat zegt ;)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door lakie »

enerkey schreef:Los daarvan. Ik ben eigenlijk nooit een supergrote fan van Bezus geweest. Ik vond hem niet de meest rendabele speler. Kon mij oeverloos ergeren als hij weer eens zich met de bal ging vast lopen ipv af te geven. Er waren wedstrijden dat hij letterlijk geen enkele pass in de diepte goed kon geven. En dom balverlies waar een goal uit voortkwam gebeurde ook.

Als we dan toch De Bruyn en Bezus willen vergelijken. Bezus is hier amper een half seizoen basisspeler geweest. (Ik tel POII niet mee)
Hij heeft daarin 16 wedstrijden gespeeld en 3 goals en 3 assists .
De Bruyn zit aan 12 wedstrijden en 1 goal en 2 assists.

We zullen zien binnen 4 wedstrijden wat dat zegt ;)
Kan je ook een vergelijking maken van het aantal gecreëerde kansen/doelpogingen?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

lakie schreef:
enerkey schreef:Los daarvan. Ik ben eigenlijk nooit een supergrote fan van Bezus geweest. Ik vond hem niet de meest rendabele speler. Kon mij oeverloos ergeren als hij weer eens zich met de bal ging vast lopen ipv af te geven. Er waren wedstrijden dat hij letterlijk geen enkele pass in de diepte goed kon geven. En dom balverlies waar een goal uit voortkwam gebeurde ook.

Als we dan toch De Bruyn en Bezus willen vergelijken. Bezus is hier amper een half seizoen basisspeler geweest. (Ik tel POII niet mee)
Hij heeft daarin 16 wedstrijden gespeeld en 3 goals en 3 assists .
De Bruyn zit aan 12 wedstrijden en 1 goal en 2 assists.

We zullen zien binnen 4 wedstrijden wat dat zegt ;)
Kan je ook een vergelijking maken van het aantal gecreëerde kansen/doelpogingen?
De Belgische competitie is significant onbelangrijk om zulke zaken terug te vinden zonder ik weet niet hoeveel abonnementsgeld neer te tellen.
Als we nu in Nederland (of zelfs bvb Zweden) zouden spelen kon ik je dat zeggen ;)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door lakie »

enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Los daarvan. Ik ben eigenlijk nooit een supergrote fan van Bezus geweest. Ik vond hem niet de meest rendabele speler. Kon mij oeverloos ergeren als hij weer eens zich met de bal ging vast lopen ipv af te geven. Er waren wedstrijden dat hij letterlijk geen enkele pass in de diepte goed kon geven. En dom balverlies waar een goal uit voortkwam gebeurde ook.

Als we dan toch De Bruyn en Bezus willen vergelijken. Bezus is hier amper een half seizoen basisspeler geweest. (Ik tel POII niet mee)
Hij heeft daarin 16 wedstrijden gespeeld en 3 goals en 3 assists .
De Bruyn zit aan 12 wedstrijden en 1 goal en 2 assists.

We zullen zien binnen 4 wedstrijden wat dat zegt ;)
Kan je ook een vergelijking maken van het aantal gecreëerde kansen/doelpogingen?
De Belgische competitie is significant onbelangrijk om zulke zaken terug te vinden zonder ik weet niet hoeveel abonnementsgeld neer te tellen.
Als we nu in Nederland (of zelfs bvb Zweden) zouden spelen kon ik je dat zeggen ;)
Dan kan je dus ook geen vergelijking maken tussen Bezus en De Bruyn.
Het is niet omdat de statistieken wat betreft assists en doelpunten quasi gelijk zijn dat ze even goed of even slecht zijn, of eventueel voor een ploeg hebben betekend.
Bezus zorgde er wel degelijk voor dat je kansen creëerde en gevaarlijk kon zijn, alleen werd zijn "assist" niet altijd omgezet in een doelpunt.
Vaak door Boli die hier toen meermaals werd afgemaakt.
De Bruyn heeft sinds de wedstrijd tegen Standard niks meer betekend voor ons. En dat op een cruciale positie.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef: De Bruyn heeft sinds de wedstrijd tegen Standard niks meer betekend voor ons. En dat op een cruciale positie.
Vrij belangrijke assist bij de 0-1 op Charleroi.
het lijkt niks, maar haal hem uit die twee matchen, ik denk dat je dan ook ons huidige aantal punten gedeeld door 2 mag doen.
Het kan zeker nog veel beter en dat lopen dat is zijn stijl. het is een speler die de bal moet voelen, die al lopend een actie moet maken of zelf de kans creeren, niet de pivoteur vanuit stilstand, ... zo zag ik hem met Lommel twee jaar terug enkele zeer goede matchen spelen.
een klassieke 10 is het echter niet, zijn speelstijl heeft meer weg van die van Hazard, dan die van De Bruyne (ja ik doe die gasten oneer aan door hen met De Bruyn te vergelijken).
Talent heeft hij zeker en vast, maar zijn grootste probleem is dat hij de afgelopen 4-5 jaar een paar tempo's lager voetbalde.
Het is pas sinds dit seizoen dat hij matchen in 1A speelt en dat vergt meer aanpassing voor iemand die te lang in de lagere reeksen en reserven gezeten heeft, als het al niet te laat is...

Ik weet dat hij talent heeft sowieso, het is echt die hogere snelheid van uitvoering waar hij nog steeds moeite mee heeft.
Het huidige concept met twee spitsen en hem vlak erachter op de tien is ook niet op zijn maat geschreven.
hij zal beter renderen met 1 diepe spits voor zich en twee aanvallende middenvelders vlak daarachter of als woelwater rond een diepe spits.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ahja, de reserven hebben gisteren weeral een pak slaag gehad.
Ditmaal met 1-6 verloren tegen OHL, STVV staat afgetekend laatste met 0 punten en een doelsaldo van 6/29
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Krisaias »

stvvilvoorde schreef:Ahja, de reserven hebben gisteren weeral een pak slaag gehad.
Ditmaal met 1-6 verloren tegen OHL, STVV staat afgetekend laatste met 0 punten en een doelsaldo van 6/29
Met Lee wel als lichtpuntje in de eerste helft (bedrijvig en goed het spel verdelend), maar na 45 minuten vervangen, net als een zeer zwak acterende Cong Phuong. Verder nog wat Tateishi/Pinto 'aanwinsten' die een zeer povere indruk lieten, zoals Jhonny Lucas... en Chris Durkin, weliswaar centraal in de verdediging. Wat een weggesmeten geld allemaal.

Ook Balongo en Masoudi konden niet bekoren trouwens.

Was mijn eerste beloftenmatch dit seizoen, maar snel zullen ze me niet terugzien, zeker niet nu het kouder wordt.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

lakie schreef:
enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Los daarvan. Ik ben eigenlijk nooit een supergrote fan van Bezus geweest. Ik vond hem niet de meest rendabele speler. Kon mij oeverloos ergeren als hij weer eens zich met de bal ging vast lopen ipv af te geven. Er waren wedstrijden dat hij letterlijk geen enkele pass in de diepte goed kon geven. En dom balverlies waar een goal uit voortkwam gebeurde ook.

Als we dan toch De Bruyn en Bezus willen vergelijken. Bezus is hier amper een half seizoen basisspeler geweest. (Ik tel POII niet mee)
Hij heeft daarin 16 wedstrijden gespeeld en 3 goals en 3 assists .
De Bruyn zit aan 12 wedstrijden en 1 goal en 2 assists.

We zullen zien binnen 4 wedstrijden wat dat zegt ;)
Kan je ook een vergelijking maken van het aantal gecreëerde kansen/doelpogingen?
De Belgische competitie is significant onbelangrijk om zulke zaken terug te vinden zonder ik weet niet hoeveel abonnementsgeld neer te tellen.
Als we nu in Nederland (of zelfs bvb Zweden) zouden spelen kon ik je dat zeggen ;)
Dan kan je dus ook geen vergelijking maken tussen Bezus en De Bruyn.
Het is niet omdat de statistieken wat betreft assists en doelpunten quasi gelijk zijn dat ze even goed of even slecht zijn, of eventueel voor een ploeg hebben betekend.
Bezus zorgde er wel degelijk voor dat je kansen creëerde en gevaarlijk kon zijn, alleen werd zijn "assist" niet altijd omgezet in een doelpunt.
Vaak door Boli die hier toen meermaals werd afgemaakt.
De Bruyn heeft sinds de wedstrijd tegen Standard niks meer betekend voor ons. En dat op een cruciale positie.
Je zegt juist dat je de vergelijking niet kan maken. Jouw gevoel zegt dat Bezus ervoor zorgde dat we wel kansen creërden en gevaarlijk waren.
En dat zegt dan meer dan doelpunten en assisten. We zullen dus zien binnen 4 speeldagen. Of tenzij je toevallig ergens 250 euro op overschot hebt. Dan kunnen we opzoeken wie het meeste gecreëerde grote kansen en sleutelpasses heeft gegeven.
Plaats reactie