Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

miel schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:
miel schreef:Er zijn er hier een pak die niet meer in staat zijn een match eerlijk te beoordelen
Wat mij betreft had De Bruyn al lang op de bank mogen zitten .
Maar tegen Gent speelde DE Bruyn een meer dan behoorlijke match , hij was één van de beteren , het enige wat je hem kon verwijten was de flagrante misser
In elk geval was hij zondag stukken beter dan Bezus , en vele malen beter dan Brys zijn beste . ;)

PFFF...Wat een vergelijking , ze hadden Bezus even goed in de goal kunnen zetten .Het leek mij eerder een vergiftigd geschenk,
Laat hem gewoon eens op Debruyn zijn positie voetballen... de 13 km die Debruyn loopt brengen niks op .. rendement nul,nul.
Inderdaad PFFFFFFFFFF ….
Wat een cinema en wat voor belachelijke argumentatie die er weer wordt bij gesleurd omdat ik zei dat De Bruyn ZONDAG 27 NOVEMBER tussen 18u en 20 u een verdienstelijke wedstrijd speelde en beter was dan Bezus en veel beter dan sommige van zijn ploegmaats , niet meer niet minder .
Ja Miel ,je hebt gelijk. Maar beter dan sommige ploegmaats zou ik vervangen door minder slecht. :hug:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door lakie »

enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Los daarvan. Ik ben eigenlijk nooit een supergrote fan van Bezus geweest. Ik vond hem niet de meest rendabele speler. Kon mij oeverloos ergeren als hij weer eens zich met de bal ging vast lopen ipv af te geven. Er waren wedstrijden dat hij letterlijk geen enkele pass in de diepte goed kon geven. En dom balverlies waar een goal uit voortkwam gebeurde ook.

Als we dan toch De Bruyn en Bezus willen vergelijken. Bezus is hier amper een half seizoen basisspeler geweest. (Ik tel POII niet mee)
Hij heeft daarin 16 wedstrijden gespeeld en 3 goals en 3 assists .
De Bruyn zit aan 12 wedstrijden en 1 goal en 2 assists.

We zullen zien binnen 4 wedstrijden wat dat zegt ;)
Kan je ook een vergelijking maken van het aantal gecreëerde kansen/doelpogingen?
De Belgische competitie is significant onbelangrijk om zulke zaken terug te vinden zonder ik weet niet hoeveel abonnementsgeld neer te tellen.
Als we nu in Nederland (of zelfs bvb Zweden) zouden spelen kon ik je dat zeggen ;)
Dan kan je dus ook geen vergelijking maken tussen Bezus en De Bruyn.
Het is niet omdat de statistieken wat betreft assists en doelpunten quasi gelijk zijn dat ze even goed of even slecht zijn, of eventueel voor een ploeg hebben betekend.
Bezus zorgde er wel degelijk voor dat je kansen creëerde en gevaarlijk kon zijn, alleen werd zijn "assist" niet altijd omgezet in een doelpunt.
Vaak door Boli die hier toen meermaals werd afgemaakt.
De Bruyn heeft sinds de wedstrijd tegen Standard niks meer betekend voor ons. En dat op een cruciale positie.
Je zegt juist dat je de vergelijking niet kan maken. Jouw gevoel zegt dat Bezus ervoor zorgde dat we wel kansen creërden en gevaarlijk waren.
En dat zegt dan meer dan doelpunten en assisten. We zullen dus zien binnen 4 speeldagen. Of tenzij je toevallig ergens 250 euro op overschot hebt. Dan kunnen we opzoeken wie het meeste gecreëerde grote kansen en sleutelpasses heeft gegeven.
Neen, het is niet mijn gevoel dat dat zegt. Het is mijn geheugen dat dat zegt.
Hoe vaak werd Boli hier afgeschoten dat hij de bal er niet had ingelegd? Wel heeeeel vaak kwam de pass toen van Bezus.
Als die ballen er dan wel ingaan zijn ook de statistieken van Bezus beter. Alleen kan Bezus hier niets aan doen dat die ballen er niet ingaan? Zijn "werk" was gedaan.
En als hij dan 5 assists meer achter zijn naam heeft staan, dan zijn de cijfers wel direct heel anders.
Sorry he, maar als je het verschil tussen Bezus en Debruyn niet ziet....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

lakie schreef:
Neen, het is niet mijn gevoel dat dat zegt. Het is mijn geheugen dat dat zegt.
Hoe vaak werd Boli hier afgeschoten dat hij de bal er niet had ingelegd? Wel heeeeel vaak kwam de pass toen van Bezus.
Als die ballen er dan wel ingaan zijn ook de statistieken van Bezus beter. Alleen kan Bezus hier niets aan doen dat die ballen er niet ingaan? Zijn "werk" was gedaan.
En als hij dan 5 assists meer achter zijn naam heeft staan, dan zijn de cijfers wel direct heel anders.
Sorry he, maar als je het verschil tussen Bezus en Debruyn niet ziet....
Je moet je niet excuseren: ik zie wel degelijk een verschil tussen Bezus en Debruyn. Bezus kon beter het spektakel verzorgen.
Hij is een mooiere voetballer om naar te kijken.

Je geheugen werd in een eerdere post al op een fout gewezen toen je stelde dat Debruyn niks meer betekend had sinds Standard.
Daardoor kan ik perfect stellen dat je vooringenomen bent doordat de ene voetballer een mooiere stijl heeft dan de andere.

Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.

En eerlijk ik ben niet eens een fan van de Debruyn. Ook ik had hem er na de wedstrijd op Kortrijk minstens 1 wedstrijd uitgezwierd.
Maar hé het gaat over de vergelijking tussen Bezus en De Bruyn. Er zijn er voor beide wel dertien in een dozijn die beter zijn in België (of nuttiger). Ik vind ze dan ook beide even slecht met een grote voorsprong voor spektakelwaarde voor Bezus.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3064
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Tompie »

Over Bezus. Die maakte vaak de verkeerde keuze, maar had wel een cruciaal element in zijn spel wat De Bruyn mist: drang naar voren.

Bezus ergerde soms door teveel hooi op de vork te nemen en zich vast te lopen. Maar hij zorgde ook voor veel kansen.

Bij De Bruyn heb ik eerder het gevoel dat als hij "goed" speelt zoals zaterdag het nog allemaal niets oplevert. Want kan iemand mij nu eens zeggen bij welke gevaarlijke fases hij zaterdag aangever was? In alle eerlijkheid, ik denk niet dat hij een potentiële assist heeft gegeven. De keren dat hij dat wel deed de voorbije weken was het meestal voor de tegenstrever... Ik lees hier soms dat de spitsen zijn assists ook niet benutten, maar volgens mij zijn die er ook gewoon zelden of nooit.

Bon, ik zal er vanavond nog eens op letten en hem extra in de gaten houden. Hopelijk ramt hij er twee tegen de netten en met nog een assist of twee komt het in orde. :geelblauw:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

In de eerste helft bracht hij Boli in stelling op het schot dat naast de kruising vloog.
Om dan in de 2de helft het zelf de nek om te wringen. ;)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door lakie »

enerkey schreef:Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.
Ale, toon ze mij dan eens...
Zijn allemaal van dit seizoen, dus die moet je wel nog kunnen terugvinden, toch?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

lakie schreef:
enerkey schreef:Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.
Ale, toon ze mij dan eens...
Zijn allemaal van dit seizoen, dus die moet je wel nog kunnen terugvinden, toch?
Haja lol daar ga ik mij nu eens bij bezig houden. What's next zal ik daarna je gras komen afrijden.
Waarom begin jij niet met ze allemaal van Bezus te tonen. Dat is nog maar van verleden seizoen geleden. Dat kan je evenzeer opzoeken...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door lakie »

enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.
Ale, toon ze mij dan eens...
Zijn allemaal van dit seizoen, dus die moet je wel nog kunnen terugvinden, toch?
Haja lol daar ga ik mij nu eens bij bezig houden. What's next zal ik daarna je gras komen afrijden.
Waarom begin jij niet met ze allemaal van Bezus te tonen. Dat is nog maar van verleden seizoen geleden. Dat kan je evenzeer opzoeken...
Omdat GIJ begonnen zijt met de vergelijking te maken.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3064
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Tompie »

Ik heb eens even op Sporza alle wedstrijden "herbeleefd" om de wapenfeiten van De Bruyn weer te geven. Heel sluitend is dat natuurlijk niet, maar doorgaans wordt bij doelgevaar wel vermeld wie de aangever is. Iedereen moet zelf maar oordelen natuurlijk.

Speeldag 1: STVV-Moeskroen
"Alexandre De Bruyn probeert een verloren bal even terug te halen, maar dat lukt zelden tot nooit. Uiteindelijk wordt zijn late tik bestraft met geel."

Speeldag 2: Club Brugge-STVV:
"STVV verschijnt eens voor het Brugse venster. De Bruyn zet voor op rechts, maar vindt enkel de handen van Horvath."
"De Bruyn vergeet af te werken
STVV krijgt stilaan toch zijn kansjes. Boli zet De Bruyn op weg naar Horvath, maar oog in oog met de Amerikaan houdt hij het hoofd niet koel."

Speeldag 3: STVV-Standard
"Wat een doelpunt!
Wauw! De Bruyn rolt de hele Standard-defensie op en mikt de bal dan enig mooi in de verste hoek. STVV op voorsprong, en dat is zeker niet onverdiend! Wat een doelpunt!"

Speeldag 4: Antwerp-STVV
"De ingestudeerde hoekschop valt perfect voor de voeten van Alexandre De Bruyn, maar die ziet zijn schot meters over het doel van Teunckens verdwijnen. Hier zat meer in!"

"Alexandre De Bruyn zet zich door op rechts, maar ontdoet zich niet helemaal van De Laet, die de voorzet van de spits goed afblokt."

Speeldag 5: STVV-Zulte
"En nu ook even een tegenprik van STVV., maar de voorzet van De Bruyn komt zelfs niet in de buurt van Masoudi."

"STVV blijft tegenprikken. Het is opnieuw Alexandre De Bruyn, maar met zijn zevenmijlslaarzen loopt Seck dat gat in geen tijd dicht en zet hij de Truienaar vlotjes van de bal."

"STVV is duidelijk de meest gevaarlijke ploeg. Alexandre De Bruyn kruipt vanop rechts naar binnen en haalt uit met links. Uiteindelijk ziet hij zijn poging een dikke meter voorlangs gaan."

"De Bruyn pikt een tweede bal op en trapt meteen op doel, maar ook deze bal is voor de supporters in de tribune. De tweede helft op voorlopig niet veel om het lijf."

"De Bruyn zet drie belagers in de wind door de bal naar Balongo te wippen, maar Pletinckx verdedigt doortastend en zet de Congolees meteen van de bal. Op de klok staan nog maar 5 minuten!"

Speeldag 6: Eupen-STVV
"Schot van De Bruyn
Eindelijk krijgen we hier een doelpoging te zien! De explosieve De Bruyn glipt langs Schouterden en ziet zijn afstandsschot nipt naast de verste paal botsen."

Speeldag 7: STVV-Beveren
"De Bruyn duikt in de ruimte achter de bezoekende defensie en probeert met de rug naar doel af te leggen op een ploegmaat. Helaas voor hem is die niet gevolgd, maar een fijne poging was het wel."

"Boli kan met zijn hoofd niet aan een voorzet van Botaka. De actie loopt door. De Bruyn zet opnieuw voor en Suzuki kopt over. Bij STVV zien ze handspel van Caufriez, maar de roskop van Waasland-Beveren krijgt de bal tegen het achterhoofd. Put geeft echter ook geen hoekschop aan STVV."

Speeldag 8: Charleroi-STVV
"Suzuki bekroont zijn eerste basisplaats met een doelpunt! Hij pikt een verre bal van De Bruyn knap mee en schuift de 0-1 voorbij Penneteau in doel. Het is wat tegen de gang van het spel in, maar daar zullen ze bij STVV niet om malen."

Speeldag 9: STVV-Genk
"Schmidt kan een schadeloze voorzet gewoon oprapen, maar er is een gebrek aan communicatie en zo geeft De Bruyn een hoekschop weg. En Hagi snijdt die steevast scherp aan."

"Een schotje van De Bruyn rolt langs het doel van Coucke. Wat later maakt Lucumi met een afzwaaier bijna een owngoal."

Speeldag 10: Kortrijk-STVV
"Cadeautje van STVV!
Het uitvoetballen van Sint-Truiden verloopt traag en, wat erger is, slordig. De Bruyn wordt in de problemen gebracht door Schmidt en verliest de bal aan Mboyo. Die maakt het ijskoud af en zet KVK op 1-0."

"Boli speelt voor blikopener met een knap hakje, maar De Bruyn neemt de bal slecht mee."

Speeldag 11: Anderlecht-STVV
"De Bruyn heeft het vlaggen. Hij komt rijkelijk te laat en kegelt Sambi Lokonga omver, wat hem een gele kaart kost."

"Ondanks een overduidelijke trekfout van Kana stoomt Boli gewoon door. De Bruyn is meegerend, maar hij geraakt niet voorbij de sliding van Cobbaut. Even later knikt Boli zelf op Van Crombrugge."

"Blijven opletten!
Hendrik Van Crombrugge maakt zich breed en haalt de stift van De Bruyn uit zijn doel. Even later is het weer alle hens aan dek voor paars-wit, maar maait Boli naast de bal."

Speeldag 12: STVV-AA Gent
"David trekt de wegspurtende De Bruyn neer. Hij komt ervan af zonder kaart, maar krijgt wel een uitbrander van Boterberg."

"Boli probeert
De Bruyn wint Dejaegere af in het duel, waardoor de bal net goed valt voor Boli. De Fransman aarzelt niet en haalt meteen uit, de bal passeert niet zo ver naast de kruising."

"De Bruyn over
De wedstrijd kan echt nog in beide richtingen kantelen. Opnieuw een uitstekende kans voor STVV, de schicht van De Bruyn vliegt over. Spannend is het wel!"
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door STimVV »

enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.
Ale, toon ze mij dan eens...
Zijn allemaal van dit seizoen, dus die moet je wel nog kunnen terugvinden, toch?
Haja lol daar ga ik mij nu eens bij bezig houden. What's next zal ik daarna je gras komen afrijden.
Waarom begin jij niet met ze allemaal van Bezus te tonen. Dat is nog maar van verleden seizoen geleden. Dat kan je evenzeer opzoeken...
Dat gras afrijden zou alvast een veel makkelijkere taak zijn dan de assists van DeBruyn opzoeken. Zelfs met een schaar ipv grasmachine.
Je bent welkom, tmoet nog 1 keer gebeuren dit jaar. 1000m2 met de schaar, ofwel pakweg 5 potentieele assists van DeBruyn over 13 matchen vinden. :D

Vergeet ook het belang van een pré-assist niet. De mooiste en zowat enige goede aanval die een kans opleverde tegen Gent was Colombatto-Botaka-netnietSuzuki. Die kans kwam er dankzij de verticale passing van Colombatto. Die ziet,kan, en doet dat wél. Nog niet voldoende, maar dat komt wel. Zie ook de kans van Suzuki in Kortrijk op pass van Colombatto. Bezus doet dat ook, vaker nog in de vorm van een pré-assist dan als assist. Dat is een facet dat DeBruyn gewoon niet beheerst omdat hij het niet ziet en/of niet kan uitvoeren.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door Elgromi »

Colombatto gaat denk ik ook gewoon de sleutel tot succes zijn,vind deze voor zover ik zie en constantie, beter als Bezus n Debruyn
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

lakie schreef:
enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.
Ale, toon ze mij dan eens...
Zijn allemaal van dit seizoen, dus die moet je wel nog kunnen terugvinden, toch?
Haja lol daar ga ik mij nu eens bij bezig houden. What's next zal ik daarna je gras komen afrijden.
Waarom begin jij niet met ze allemaal van Bezus te tonen. Dat is nog maar van verleden seizoen geleden. Dat kan je evenzeer opzoeken...
Omdat GIJ begonnen zijt met de vergelijking te maken.
Staat dat ergens in de forumregels dat degene begint als straf opzoekwerk moeten, want anders wordt hij in het ongelijk gesteld.
Als dat het geval is. Dan had jij eerst moeten opzoeken om te bewijzen dat De Bruyn niks meer betekend heeft sinds Standard, alvorens ik mijn gevoelstheorie moest onderzoeken op enige vorm van waarheid. :mrgreen:
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

STimVV schreef:
enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.
Ale, toon ze mij dan eens...
Zijn allemaal van dit seizoen, dus die moet je wel nog kunnen terugvinden, toch?
Haja lol daar ga ik mij nu eens bij bezig houden. What's next zal ik daarna je gras komen afrijden.
Waarom begin jij niet met ze allemaal van Bezus te tonen. Dat is nog maar van verleden seizoen geleden. Dat kan je evenzeer opzoeken...
Dat gras afrijden zou alvast een veel makkelijkere taak zijn dan de assists van DeBruyn opzoeken. Zelfs met een schaar ipv grasmachine.
Je bent welkom, tmoet nog 1 keer gebeuren dit jaar. 1000m2 met de schaar, ofwel pakweg 5 potentieele assists van DeBruyn over 13 matchen vinden. :D

Vergeet ook het belang van een pré-assist niet. De mooiste en zowat enige goede aanval die een kans opleverde tegen Gent was Colombatto-Botaka-netnietSuzuki. Die kans kwam er dankzij de verticale passing van Colombatto. Die ziet,kan, en doet dat wél. Nog niet voldoende, maar dat komt wel. Zie ook de kans van Suzuki in Kortrijk op pass van Colombatto. Bezus doet dat ook, vaker nog in de vorm van een pré-assist dan als assist. Dat is een facet dat DeBruyn gewoon niet beheerst omdat hij het niet ziet en/of niet kan uitvoeren.
Ik vind aangezien dat Tompie uit enthousiasme het opzoekwerk heeft gedaan hij ook wel je gras mag komen afrijden. ;)
Ivm die pre-assists. Daarom ben ik fan van sites zoals Sofascore. Daar kan je veel uit halen. Maar de Belgische competitie is niet ondersteund.

Bvb Buya Turay https://www.sofascore.com/nl/speler/moh ... ray/793174
5 gecreerde grote kansen dit seizoen. Gemiddeld 1.3 sleutelpasses dit seizoen. Verliest gemiddeld 9.1! keer de bal per wedstrijd.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door lakie »

enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:
lakie schreef:
enerkey schreef:Dat Boli ook evenzeer kansen mist op assist van Debruyn merk je hierdoor bvb niet op.
Ale, toon ze mij dan eens...
Zijn allemaal van dit seizoen, dus die moet je wel nog kunnen terugvinden, toch?
Haja lol daar ga ik mij nu eens bij bezig houden. What's next zal ik daarna je gras komen afrijden.
Waarom begin jij niet met ze allemaal van Bezus te tonen. Dat is nog maar van verleden seizoen geleden. Dat kan je evenzeer opzoeken...


Omdat GIJ begonnen zijt met de vergelijking te maken.
Staat dat ergens in de forumregels dat degene begint als straf opzoekwerk moeten, want anders wordt hij in het ongelijk gesteld.
Als dat het geval is. Dan had jij eerst moeten opzoeken om te bewijzen dat De Bruyn niks meer betekend heeft sinds Standard, alvorens ik mijn gevoelstheorie moest onderzoeken op enige vorm van waarheid. :mrgreen:
Nee dat staat zeker nergens in de regels...
Maar jij maakt de vergelijking dus mag jij het bewijzen...
Ik zal anders het balverlies van Debruyn dat leidt tot een tegendoelpunt oplijsten. Vandaag al weer opnieuw... and again and again and again...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12:-STVV-AA Gent (Zo 27/10 18.00uur.)

Bericht door enerkey »

Ga naar topic Kvm - STVv
Plaats reactie