Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door KNRI »

als je iets van voetbal kent zie je ook dat Botaka vaak de rechterflank afdwijlt om van daaruit voor gevaar te zorgen, dat hij een aanspeelpunt is, balvast en dribbelvaardig. Het probleem ligt niet bij hem...
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door Jean-Paul »

KNRI schreef:als je iets van voetbal kent zie je ook dat Botaka vaak de rechterflank afdwijlt om van daaruit voor gevaar te zorgen, dat hij een afspeelpunt is, balvast en dribbelvaardig. Het probleem ligt niet bij hem...
Botaka wisselt goede en slechte momenten.
Hij kan zeker en vast voetballen en technisch een van de beteren.
Maar dikwijls ook knullig balverlies en uit positie!
Er is ook dikwijls op hem geroepen geweest vanuit de bank.
Ik vind het een goede voetballer maar te veel nonchalance in zijn spel!
Met dit stvv werkt dat uiteraard niet, dit team heeft teveel mankementen op verdedigend vlak.
Ja en ik reken daar ook García bij die amper een schim is van vorig seizoen.
De enige die echt voor afweer zorgt is Sankhon!
Dan moet je begrijpen dat je geen foliekes kunt veroorloven!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door Mikman »

KNRI schreef:als je iets van voetbal kent zie je ook dat Botaka vaak de rechterflank afdwijlt om van daaruit voor gevaar te zorgen, dat hij een aanspeelpunt is, balvast en dribbelvaardig. Het probleem ligt niet bij hem...
Zeer typisch voorbeeld van Botaka gisteren: kaatste de bal verkeerd waardoor de bal buiten ging, waarna de regie een herhaling van een fantasietje van hem enkele seconden eerder liet zien. Leuk voor de mensen van de tv dus, maar geen efficiëntie. Kinderachtige kracht in zijn schoten -schotjes dus- ook.

Voor de rest kan men alleen maar herhalen wat al tot in den treure toe is gezegd: Brys kan er niks aan doen dat hij geen verdedigers heeft, maar de rest van het elftal, inclusief de vervangingen, is wel zijn verantwoordelijkheid. Ik zie de spitsen ook veel te veel intensief lopen als de tegenstander de bal heeft, dat kost krachten als je zelf in balbezit bent. Meeverdedigen is goed, maar het zijn in de eerste plaats nog altijd aanvallers.


Je moet als club gewoon beslissen hoe je volgend seizoen, het seizoen waarin de Japanners PO1 als absolute ambitie hebben, wil aanvatten. Hou je Brys tot het einde van dit seizoen en haal je dan iemand die met frisse moed kan beginnen, of haal je nu al de trekker over en werk je al naar volgend seizoen toe? Voor beide scenario's valt wat te zeggen; ik ga niet roepen om het ontslag van Brys maar ook niet protesteren als Tateishi en co ( die waarschijnlijk ook druk voelen vanuit Tokyo ) hem morgen op straat zetten. Dat zou ook een blamage zijn voor Tateishi, want hij is verantwoordelijk voor het transferbeleid en haalde Brys voor veel geld naar hier.

Op de beker moet je gezien de verplaatsing naar Waregem ook al niet meer tellen, alles boven de 100 km is sowieso op voorhand verloren bij deze club. Stramme spieren enz... :shock:

Wat de toeschouwers betreft: dat moet je niet afschuiven op enkel het sportieve. Dat is een samenloop van omstandigheden waar vele oorzaken spelen, sommige ook buiten de club om. Vroeger zat er veel meer volk voor vaak veel minder talent.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STVV-fan schreef:
kenniksvanvoetbal schreef:Als men daar speelt zoals zaterdag kom je garantie met niks terug . Vorig jaar gewonnen met het geluk aan onze zijde !
Ik hoop op winst ,maar eerlijk gezegd zakt mijn broek af wanneer er gezegd word dat deze ploeg beter is dan vorig seizoen ,
volgens mij staan we boven onze stand ,jammer maar helaas. :stvv:
Je hebt gelijk! Eigenlijk zouden we in 1B moeten spelen en zelfs daar denk ik dat we niet op onze plaats zijn!

Amateurreeksen ofzo... :roll:

Amateurreeksen is nog te hoog gegerepen!
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door lindoke »

Tamas schreef:.......
Maar hoe kan je het verantwoorden je twee beste voetballers, Colombatto en Sousa, bij een 1-1 stand eraf te halen en Botaka te laten staan ?
Deze would-be vedette had na 5 minuten al een tegendoelpunt op zijn geweten als de Cercle speler niet toevallig de bal met zijn hand/arm raakt, verder niks dan balverlies. Gezien hoe hij bij de 2-1, samen met Asamoah denk ik, gewoon blijft staan en staat te kijken hoe Saadi inloopt en scoort.
Hier zit meer achter, dat kan niet anders, want als je ook maar iets van voetbal kent kan zo'n gast niet in de ploeg staan, laat staan 90 min op het veld blijven.
Heel juist!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door omeloe »

Dit is de reactie van een Aziaat op Facebook !!! :mrgreen:

Afbeelding
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

Brys lijkt net op een ambetant klein jung:

Hij blijft dingen doen waarvan je denkt: maar waarom, in godsnaam? WAAROM?
Hoe langer, hoe ambetanter dat die dingen worden en hoe eigenwijser/verwaander het wordt.

Je kan niks tegen dat jong zeggen, want zijn mama zit langs hem. Volgens zijn mama kan hij niks verkeerd doen (want ja, het is een kind) en in plaats van het kind op zijn plaats te zetten, zou ze U nog over uw kloten geven omdat ge iets tegen dat kind zegt over dit of dat te doen.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door fruitboerke »

KNRI schreef:als je iets van voetbal kent zie je ook dat Botaka vaak de rechterflank afdwijlt om van daaruit voor gevaar te zorgen, dat hij een aanspeelpunt is, balvast en dribbelvaardig. Het probleem ligt niet bij hem...
Als je iets van voetbal kent zie je ook dat Botaka 80% van zijn passen achteruit geeft en dat zijn povere acties voor 80% niets opbrengen of balverlies inleiden met 80% als gevolg een tegendoelpunt .Als je iets van voetbal kent weet je ook dat Botaka met gelijk welke andere coach bijlange na geen aanvoerder zou zijn laat staan een onbetwiste basisspeler ook al voetbalt hij als een tamme natte dweil haast week na week. :geelblauw:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door Jack »

Botaka is al jaren een absolute NON-voetballer!
Die ene geslaagde actie per 7 matchen wegen niet op tegen de absolute nutteloosheid in alle andere matchen.
Moest al lang afgeserveerd zijn en ergens in de zaal of op een pleintje voetballen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik begin toch bedenkingen te hebben bij Suzuki.

Die werd toch aangekondigd als goalgetter en killer in de 16.
Ik zie daar voorlopig weinig tot niks van terug.
Hoeveel doelrijpe kansen heeft die al de nek omgewrongen?

Botaka ik volg de kritiek deels. Soms te veel fantasietjes, te veel tirlantijntjes en haalt vaak de snelheid uit de tegenaanval,
maar het blijft je kapitein en ik zie weinig wisselmogelijkheden (Wolke mss???, maar dat lijkt me dan ook weer een downgrade).

De Bruyn was gisteren niet het probleem, als Boli en Suzuki afwerkten had hij twee loepzuivere assists op zijn conto.
Sousa wordt elke match een beetje beter.
De eerste tegengoal mag Schmidt op zijn conto schrijven, de tweede is voor Botaka zijn rekening.
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: arm zalig, armzalig.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door Jones »

Terug naar af...nadat je de jongste weken ook met mager voetbal wel punten sprokkelde.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door lindoke »

Ik had me voorgenomen om niks over de match te schrijven maar ik kan het niet laten. Waar beginnen? Wel om te beginnen heb ik nog nooit zo een slecht uitgebalanceerd STVV gezien. Dit is volledig op de rekening van de Japanners te schrijven. Ze hebben echt geen verstand van hoe je een voetbalclub moet leiden. We kunnen alleen maar hopen dat ze leergeld aan het betalen zijn. Ze moeten dringend gaan inzien dat ze hulp van buitenuit nodig hebben zijnde een ervaren TD met de nodige connecties en die onze competitie door en door kent.

Het zou interessant zijn om hun echte beweegredenen te kennen. Is het om publiciteit te doen of hebben ze echt sportieve ambities. Dat is iets wat ik me nog altijd afvraag. Ik vraag me ook nog altijd af wat er in Brys z'n hoofd afspeelt. Ik kan me niet inbeelden dat die gelukkig is met het beleid van de Japanners. Waarschijnlijk zal hij het zelfs niet zo erg vinden om ontslagen te worden. Vooral indien de ontslagvergoeding lucratief is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Ik blijf het raar vinden dat Konate niet te bespeuren is!
Was vorige woensdag ook niet op training!
Als je dan al eens vraagt wat van de man is weet niemand een antwoord!
Tot een moment een Japanner langs komt en die antwoord dat hij niet bij de kern hoort!
Maar de man heeft enkel een half match gespeeld tegen Eupen vriendschappelijke wedstrijd en bij de beloften komt hij ook niet aan de bak!
Eigenaardig
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 15 :Cercle Brugge - STVV (Za 09/11 20.00uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jean-Paul schreef:Ik blijf het raar vinden dat Konate niet te bespeuren is!
Was vorige woensdag ook niet op training!
Als je dan al eens vraagt wat van de man is weet niemand een antwoord!
Tot een moment een Japanner langs komt en die antwoord dat hij niet bij de kern hoort!
Maar de man heeft enkel een half match gespeeld tegen Eupen vriendschappelijke wedstrijd en bij de beloften komt hij ook niet aan de bak!
Eigenaardig
Stevig, won elk kopduel, moeilijk van de bal te zetten

Enige twee echt negatieve punten waren zijn snelheid en conditie.

Heeft waarschijnlijk gezegd tegen Brys dat hij balletjes vooruit wilde spelen in plaats van breed....
Plaats reactie