Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Dus, Lindo, omdat het favoriete spel van Brys niet werkt, spreken we over een ongebalanceerde kern?
Moet je mij dat ne keer uitleggen.
Maar nee, doe maar geen moeite, we kennen allemaal de argumenten ondertussen vanbuiten.

Het is wel degelijk de schuld van de trainer.
Hij ziet zijn spelers, hij leidt de matchen.
In plaats van weken zitten te janken ovet systemen en over hoe de gehaalde spelers niet 100% binnen zijn filosofie passen, zou hij godverdomme beter die tijd benutten om een systeem te bedenken dat WÉL bij de groep past en DAT erin slijpen! Is dat geen gedacht?

De japanners van hier, de japanners van ginder. Houd toch op!
Er zijn genoeg ploegen die jaloers zouden zijn op een Suzuki, Ito, Lee,...
En ja idd, ge mist nog ne centrale verdediger en (als Brys buiten vliegt) nen deftige rechtsachter, maar die zullen wel komen.

Niveau van Japanse competitie?
Kamada is jeugd van Sagan Tosu (geen hoogvlieger)
Tomiyasu kwam van Japanse 2de klasse.

En wat de nationaliteit is van de volgende trainer?
I couldn't care any less.
Hopelijk iemand die De Bruyn uit de selectie laat, Ito speelgelegenheid geeft, Lee eens selecteert, het woord "counter" wél in zijn woordenboek heeft staan, evenals het woord "tempo" en die beseft dat er ook nog een andere flank bestaat dan die waar Botaka loopt.

Dan mag het voor mij de bondscoach van Vietnam zijn!

Brys buiten en even door de zure (gazetten)appel bijten, die waarschijnlijk de japanners met alle zonden van Israël gaan overladen en zeggen dat er niet meer uit deze kern te halen valt.
Dan erna nog forumleden die dan toevallig dezelfde mening zijn toegedaan.

Mazzu en De Boeck zijn vrij.

Aziatische trainer denk ik niet dat ze gaan halen.
Dat is nog zo een hardnekkig gerucht dat blijft terugkomen.
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef: 24 nov 2019, 23:35 Dus, Lindo, omdat het favoriete spel van Brys niet werkt, spreken we over een ongebalanceerde kern?
Moet je mij dat ne keer uitleggen.
Maar nee, doe maar geen moeite, we kennen allemaal de argumenten ondertussen vanbuiten.

Het is wel degelijk de schuld van de trainer.
Hij ziet zijn spelers, hij leidt de matchen.
In plaats van weken zitten te janken ovet systemen en over hoe de gehaalde spelers niet 100% binnen zijn filosofie passen, zou hij godverdomme beter die tijd benutten om een systeem te bedenken dat WÉL bij de groep past en DAT erin slijpen! Is dat geen gedacht?

De japanners van hier, de japanners van ginder. Houd toch op!
Er zijn genoeg ploegen die jaloers zouden zijn op een Suzuki, Ito, Lee,...
En ja idd, ge mist nog ne centrale verdediger en (als Brys buiten vliegt) nen deftige rechtsachter, maar die zullen wel komen.

Niveau van Japanse competitie?
Kamada is jeugd van Sagan Tosu (geen hoogvlieger)
Tomiyasu kwam van Japanse 2de klasse.

En wat de nationaliteit is van de volgende trainer?
I couldn't care any less.
Hopelijk iemand die De Bruyn uit de selectie laat, Ito speelgelegenheid geeft, Lee eens selecteert, het woord "counter" wél in zijn woordenboek heeft staan, evenals het woord "tempo" en die beseft dat er ook nog een andere flank bestaat dan die waar Botaka loopt.

Dan mag het voor mij de bondscoach van Vietnam zijn!

Brys buiten en even door de zure (gazetten)appel bijten, die waarschijnlijk de japanners met alle zonden van Israël gaan overladen en zeggen dat er niet meer uit deze kern te halen valt.
Dan erna nog forumleden die dan toevallig dezelfde mening zijn toegedaan.

Mazzu en De Boeck zijn vrij.

Aziatische trainer denk ik niet dat ze gaan halen.
Dat is nog zo een hardnekkig gerucht dat blijft terugkomen.
De Boeck, meent gij dat ??
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Verdiende overwinning van Charleroi.
De Bruyn, een van de betere vandaag.
Boli met vallende ziekte.
Suzuki niet gezien.
De rest ook eerste klasse onwaardig.

Ps: Stop met dat zogezegd verzorgd uitvoetballen, kost te veel moeite om aan de zestien van de tegenstander te krijgen. Laat de doelman wat meer lange ballen uittrappen.
De kelder verdieping komt stilaan in zicht.
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef: 24 nov 2019, 23:45
STVV-fan schreef: 24 nov 2019, 23:35 Dus, Lindo, omdat het favoriete spel van Brys niet werkt, spreken we over een ongebalanceerde kern?
Moet je mij dat ne keer uitleggen.
Maar nee, doe maar geen moeite, we kennen allemaal de argumenten ondertussen vanbuiten.

Het is wel degelijk de schuld van de trainer.
Hij ziet zijn spelers, hij leidt de matchen.
In plaats van weken zitten te janken ovet systemen en over hoe de gehaalde spelers niet 100% binnen zijn filosofie passen, zou hij godverdomme beter die tijd benutten om een systeem te bedenken dat WÉL bij de groep past en DAT erin slijpen! Is dat geen gedacht?

De japanners van hier, de japanners van ginder. Houd toch op!
Er zijn genoeg ploegen die jaloers zouden zijn op een Suzuki, Ito, Lee,...
En ja idd, ge mist nog ne centrale verdediger en (als Brys buiten vliegt) nen deftige rechtsachter, maar die zullen wel komen.

Niveau van Japanse competitie?
Kamada is jeugd van Sagan Tosu (geen hoogvlieger)
Tomiyasu kwam van Japanse 2de klasse.

En wat de nationaliteit is van de volgende trainer?
I couldn't care any less.
Hopelijk iemand die De Bruyn uit de selectie laat, Ito speelgelegenheid geeft, Lee eens selecteert, het woord "counter" wél in zijn woordenboek heeft staan, evenals het woord "tempo" en die beseft dat er ook nog een andere flank bestaat dan die waar Botaka loopt.

Dan mag het voor mij de bondscoach van Vietnam zijn!

Brys buiten en even door de zure (gazetten)appel bijten, die waarschijnlijk de japanners met alle zonden van Israël gaan overladen en zeggen dat er niet meer uit deze kern te halen valt.
Dan erna nog forumleden die dan toevallig dezelfde mening zijn toegedaan.

Mazzu en De Boeck zijn vrij.

Aziatische trainer denk ik niet dat ze gaan halen.
Dat is nog zo een hardnekkig gerucht dat blijft terugkomen.
De Boeck, meent gij dat ??
Gewoon de namen geciteerd van de enige 2 Belgische trainers waar ik van weet die vrij zijn en die al getraind hebben in eerste klasse :ugeek:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Dreke schreef: 24 nov 2019, 22:09 Exit Brys. Er is geen andere optie...
Op basis van wat ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Daarnet een reactie van Botaka op Radio1: sommige wedstrijden zijn we HEEL goed andere wedstrijden minder......

Ja, als je met die gedachte rondloopt houdt het op. Een beetje realisme en zelfreflectie is blijkbaar niet aan deze ploeg besteedt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door Bartman »

Probleem is inderdaad dat de malaise een gedeelde verantwoordelijkheid heeft.

Het bestuur door het samenstellen van een onevenwichtige kern, het niet aantrekken van spelers op cruciale posities in het team en de laattijdige realisatie van een aantal transfers. Voeg er zeker nog de gebrekkige communicatie aan toe, het is hoog tijd dat er iemand wordt aangetrokken om de band met de fans weer aan te halen en de communicatie te verzorgen.

En dan is er uiteraard Brys. De hier afgeteste Diagne is blijkbaar wel goed genoeg voor een basisplaats bij het Charleroi van gisteren ? Hier wordt vaak aan voorbijgegaan, maar dit had een oplossing voor het huidige probleem in de verdediging kunnen zijn.

Er wordt hier veel geschreven over Lee, maar die heb ik nog geen minuut zien spelen. Kan ik dus weinig over zeggen. Maar Ito heeft me oa tegen Genk wel kunnen bekoren tijdens een korte invalbeurt. Ik vind het heel bizar dat het merendeel van de last minute aangetrokken spelers (Lee, Ito, Colidio, Konate, Durkin) zo vaak de voorkeur voor een zitje op de bank moeten laten aan Van Dessel, Janssens, De Smet, Balongo of Massoudi. Zo slecht kunnen die nu toch niet allemaal zijn ? Of hebben ze allemaal zo een slechte mentaliteit ?

En dan het spelsysteem ... Dit werkt niet met deze kern, dat zien we nu al een heel seizoen. En Brys geeft het zelf geregeld toe, maar weigert zijn systeem aan te passen aan de spelers die hij heeft.

Tot slot, het van achter uit opbouwen is intussen zo gekend bij de tegenstander dat je nog niet meer uit je eigen zestien raakt. Omdat je hier uiteraard niet de nodige kwaliteiten voor hebt. Gezien hoe hoog Charleroi gisteren druk kwam zetten ?

Het is vrij duidelijk dat het op is tussen STVV en Brys, ook al is het niet allemaal zijn schuld. Het lijkt me dan ook best om snel de knoop door te hakken zodat de rest van dit seizoen kan worden gebruikt om opnieuw te bouwen. Zoniet wordt ook volgend seizoen weer een overgangsjaar ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door smol »

Dat sommige hier durven vertellen dat het bestuur geen fout treft daar kan ik ook niet mee leven.
Het is gewoon gedeelde fout zo simpel is het.
Het bestuur heeft nagelaten van enkele cruciale posities op te vullen in de kern, en Brys heeft nagelaten enkele spelers te gebruiken of ze (niet) te posteren op hun beste plaats.
Het is een gevecht geworden tussen beide kampen en logischerwijze verliest de coach dan. In mijn ogen mag hij het afbollen, maar vooral omwille van zijn geflirt met Genk en hij dit zo openlijk toegaf op TVL. Maar Brys had een betere kern verdient einde juni na wat hij vorig jaar presteerde !!

En De Bruyn was gisteren één van onze betere, maar die gast kan gewoon niks meer goed doen, zoals De Sart hier vorig seizoen niks goed kon doen, maar ondertussen wel basispion is bij Antwerp ….
kenniksvanvoetbal
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Het ergste is .....STVV zit al 40 jaar in een overgangsjaar !! alweer ,alweer , en nog eens alweer ....
Er zijn weinig mensen die deze onzin blijven slikken ....kijk gewoon naar de tribune's.
Kijk gewoon buiten, een uur voor de match is Stayen nog zo dood als ne pier. Als je op de kleine markt zit zie je niet
eens meer dat het zelfs voetbal is.
Alles ,maar dan ook alles is op (van wat terug was opgebouwd vorig seizoen) is op 12 maanden met de grond gelijk gemaakt. :( :(
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door kedkedet »

Brijs is "over en out" bij STVV, en dan vooral door zijn openlijke uitlatingen over zijn gesprekken met Genk.
Hiermee stuurt hij zelf aan op zijn ontslag (met daarbijhorende premie, die niet van de poes zal zijn). Hij wist maar al te goed dat zijn uitlatingen niet met open armen zouden onthaald worden door de supporters, nog versterkt door de nederlaag gisteren. Die kwam hem misschien niet slecht uit...
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Even over de wedstrijd zelf
De eerste helft had niet veel om het lijf , terwijl we ook toen reeds op achterstand konden staan
Zodra Charleroi het tempo wat ging verhogen was binnen de kortste keren de match gespeeld , en werd er door de zebra's nog een hele resem kansen gemist .
Verdiend gewonnen zonder zelf goed te moeten zijn
Het enige wat STVV heeft laten zien was het doelpunt , en wederom een hoop slordigheden
We hebben met 9 gespeeld , Suzuki en Boli stonden alleen op het wedstrijd blad , op het veld heb ik hen niet gezien , of toch met bal verlies en gemekker .
Brys heeft natuurlijk het onheil over zichzelf afgeroepen , door alweer een onbegrijpelijke selectie
Maar de vervanging van Colombatto was terecht , kon niet meer volgen , al kon zowat iedereen worden vervangen
Wat me vooral opviel was dat Asamoha meer centrale verdediger was dan de andere 3 ,
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

miel schreef: 25 nov 2019, 08:50
We hebben met 9 gespeeld , Suzuki en Boli stonden alleen op het wedstrijd blad , op het veld heb ik hen niet gezien , of toch met bal verlies en gemekker .
Natuurlijk is het wel zo dat met de trein der traagheid de verdedigers in alle rust perfect hun mannetje kunnen neutraliseren. De verrassing is in geen kilometers te bespeuren.
Het was precies of ze tegen 22 zebra's gespeeld hebben.
Achteraan, midden en voorin ... overal volk te kort !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Een selectie die wenkbrauwen doet fronsen, een ploeg die speelt zonder overtuiging, zonder idee, een trainer die met de wissel van Colombatto dan ook nog eens lijkt aan te geven "jongens, ik ben er stilaan klaar mee". Wat een strontmatch van ons. Zelden zo weinig gebracht op eigen veld tegen wat -op papier- een gelijkwaardige tegenstander zou moeten zijn. Als het 1-6 geëindigd was, hadden we niets te zeggen gehad.

Wat de situatie Brys betreft: het ademde gisteren iets van "gooi me dan maar buiten". Die selectie, dat nog eens eens terugkeren op de flirt met Genk en eigenlijk gewoon zeggen "als het van mij afhing, zat ik hier nu niet meer", die wissels, dat gebrek aan bezieling. Als het zo zit, hoeft het voor mij ook niet meer. Aan de andere kant zitten eigenaars die blijkbaar nog steeds menen dat ze een goede kern hebben samengesteld. Als supporter sta je erbij en kijk je ernaar.
Laatst gewijzigd door Jacques op 25 nov 2019, 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Zoals Bartman terecht aanhaalt, is het een gedeelde verantwoordelijkheid.

Maar wat in die optiek bijzonder onrustwekkend is, beide partijen lijken vooral met elkaar bezig in plaats van zichzelf in vraag te stellen.

Het falend transferbeleid: het STVV-bestuur gaf pas nog aan dat ze vinden dat de huidige kern sterker is dan die van vorig seizoen. Tja...
De keuzes van Brys: na de nederlaag gisteren liet hij nog eens duidelijk verstaan wat hij van het transferbeleid vindt. Zichzelf in vraag stellen hoort daar blijkbaar ook niet echt bij.

Voor mij een correcte analyse van Peter VDB: https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/11/25/
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 16:STVV-Charleroi (Zo 24/11 20.00 uur.)

Bericht door miel »

smol schreef: 25 nov 2019, 07:40 Dat sommige hier durven vertellen dat het bestuur geen fout treft daar kan ik ook niet mee leven.
Het is gewoon gedeelde fout zo simpel is het.
Het bestuur heeft nagelaten van enkele cruciale posities op te vullen in de kern, en Brys heeft nagelaten enkele spelers te gebruiken of ze (niet) te posteren op hun beste plaats.
Het is een gevecht geworden tussen beide kampen en logischerwijze verliest de coach dan. In mijn ogen mag hij het afbollen, maar vooral omwille van zijn geflirt met Genk en hij dit zo openlijk toegaf op TVL. Maar Brys had een betere kern verdient einde juni na wat hij vorig jaar presteerde !!

En De Bruyn was gisteren één van onze betere, maar die gast kan gewoon niks meer goed doen, zoals De Sart hier vorig seizoen niks goed kon doen, maar ondertussen wel basispion is bij Antwerp ….
Het bestuur heeft hun fout reeds lang toegegeven , door Brys te laten aan modderen
Hij had misschien een betere kern verdiend , al heeft hij deze kern niet willen gebruiken door zijn koppigheid , het wordt voor iedereen stilaan duidelijk dat alleen Brys nog overtuigd is van zijn systeem en visie
Plaats reactie