Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef: 26 nov 2019, 12:03
stvvilvoorde schreef: 26 nov 2019, 11:29 Ik lees hier vaak over het verkeerde systeem en zie dan resoluut die mensen opstellingen droppen met Botaka als rechtsback in een viermansdefensie.
Is dat omdat er werkelijk niemand anders is?
Als je Botaka op die plek dropt, dan gaat hij nog veel minder presteren dan nu al het geval is.
Ik denk dat in die optie Sankhon een betere keuze op de rechtsback (terwijl je die op dit moment ook op twee andere posities beter zou kunnen gebruiken) zou zijn of mss zelfs Wolke
Botaka heeft vorig seizoen zijn waarde bewezen als enige back, maar met dan vooral zijn aanvallende intenties, ofwel gebruik je hem als aanvallende flank maar met minder verdedigende opdrachten.
Maar puur het verdedigende dat is toch werkelijk Botaka's slechtste kant.

Kom je eigenlijk wel aan genoeg opties om iets anders dan het huidige systeem te spelen?
En dan bedoel ik niet een opstelling waar je al middelmaat of lager moet in gaan opstellen en als die middelmaat-of lager dan nog eens uitvalt door schorsing of blessure er gewoon geen alternatief meer over is?
Dat is nog altijd het grootste probleem van deze kern, er zijn gewoon heel weinig opties.
Sankhon is geschorst tegen Genk, dus dan kan je hem moeilijk rechtsback zetten...
Tuurlijk, perfecte illustratie van het manco van de kern.
Maar waar ik het over heb is niet zozeer deze match, maar dat is al in de fan-prefered opstellingen van het begin van het seizoen zo
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Trunekson »

Graag deze opstelling tegen Genk:
B9C29416-9EE0-427E-9515-49E1E7F25FF2.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door fruitboerke »

stvvilvoorde schreef: 26 nov 2019, 12:16
lakie schreef: 26 nov 2019, 12:03
stvvilvoorde schreef: 26 nov 2019, 11:29 Ik lees hier vaak over het verkeerde systeem en zie dan resoluut die mensen opstellingen droppen met Botaka als rechtsback in een viermansdefensie.
Is dat omdat er werkelijk niemand anders is?
Als je Botaka op die plek dropt, dan gaat hij nog veel minder presteren dan nu al het geval is.
Ik denk dat in die optie Sankhon een betere keuze op de rechtsback (terwijl je die op dit moment ook op twee andere posities beter zou kunnen gebruiken) zou zijn of mss zelfs Wolke
Botaka heeft vorig seizoen zijn waarde bewezen als enige back, maar met dan vooral zijn aanvallende intenties, ofwel gebruik je hem als aanvallende flank maar met minder verdedigende opdrachten.
Maar puur het verdedigende dat is toch werkelijk Botaka's slechtste kant.

Kom je eigenlijk wel aan genoeg opties om iets anders dan het huidige systeem te spelen?
En dan bedoel ik niet een opstelling waar je al middelmaat of lager moet in gaan opstellen en als die middelmaat-of lager dan nog eens uitvalt door schorsing of blessure er gewoon geen alternatief meer over is?
Dat is nog altijd het grootste probleem van deze kern, er zijn gewoon heel weinig opties.
Sankhon is geschorst tegen Genk, dus dan kan je hem moeilijk rechtsback zetten...
Tuurlijk, perfecte illustratie van het manco van de kern.
Maar waar ik het over heb is niet zozeer deze match, maar dat is al in de fan-prefered opstellingen van het begin van het seizoen zo
Botaka zijn plaats is op de bank tot aan de winterstop en dan verkopen aan de hoogst biedende.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door wiekes »

Die Desmet beloften internationaal en vorig seizoen dikwijls in de kern bij Gent en nu niet meer goed genoeg zoals veel andere Castro montes Vojvoda
die hier gespeeld hebben nu vaste waarde bij hun ploeg , binnen een paar jaar speel je toch in 1b als de bene leage start want daar hoort stvv niet bij .
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Botaka op de bank aub.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Geel-Blauw »

wiekes schreef: 26 nov 2019, 14:32 Die Desmet beloften internationaal en vorig seizoen dikwijls in de kern bij Gent en nu niet meer goed genoeg zoals veel andere Castro montes Vojvoda
die hier gespeeld hebben nu vaste waarde bij hun ploeg , binnen een paar jaar speel je toch in 1b als de bene leage start want daar hoort stvv niet bij .
Als de smet zo goed was had Gent hem niet gratis laten gaan.
Nie zievere, speile!
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Geel-Blauw schreef: 26 nov 2019, 17:23
wiekes schreef: 26 nov 2019, 14:32 Die Desmet beloften internationaal en vorig seizoen dikwijls in de kern bij Gent en nu niet meer goed genoeg zoals veel andere Castro montes Vojvoda
die hier gespeeld hebben nu vaste waarde bij hun ploeg , binnen een paar jaar speel je toch in 1b als de bene leage start want daar hoort stvv niet bij .
Als de smet zo goed was had Gent hem niet gratis laten gaan.
Als je wil reageren , zorg dan tenminste dat je geen onzin uitkraamt
Desmet was einde contract , en wilde niet bij tekenen in de hoop op meer speelkansen heeft hij dan voor ons getekend
Ik schrijf Desmet zeker niet af , met een dubbele flank met positie wissels kan hij ons nog van pas komen , want hij heeft een goede voorzet in de voeten .
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

De Smet gaf zelf aan dat de 3-5-2 van Brys hem niet zo goed lag. Bij de Belgische Beloften doet hij het naar het schijnt wel goed.

In de Belgische clubs heb je genoeg talenten op de bank of zelfs tribune zitten die je eventueel zou kunnen gebruiken.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

3-5-2
4-4-2
4-3-3
Systemen of ander tactische vernuften, je moet het talent hebben.
Dat is De Smet zijn probleem.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jean-Paul schreef: 26 nov 2019, 19:15 3-5-2
4-4-2
4-3-3
Systemen of ander tactische vernuften, je moet het talent hebben.
Dat is De Smet zijn probleem.
De linkerflanverdediger in een 4-3-3 of een 3-5-2 zijn 2 verschillende profielen. Daar moet je ook rekening mee houden
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

De Smet stelt toch echt teleur hoor, ongeacht of het zijn favoriete positie was of niet. Is echt wel zwak in rechtstreekse duels, en gebruikt zijn voornaamste kwaliteit (traptechniek) amper.

Ik schrijf hem niet af, want ik heb in het verleden matchen van hem gezien waar hij wel overtuigde. Maar hij moet dan eens dringend stappen vooruit gaan zetten en wat meer grinta tonen, want op deze manier gaat het echt niet lukken.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door metser »

Ik zou zeker starten in een 4/4/2 met achteraan botaka,mmae,García en Desmet. Middenveld met deridder,collumbato,ito,assamoa met ito die speciaal maehle in hetoog houd en assamoa die berge volgt. De twee anderen het meest defensieve laten doen ( zijn beiden niet vies van een foutje min of meer). Vooraan boli en Suzuki, waarbij een zich laat terugzakken tot het middenveld bij balverlies. En dan vooral redelijk verticaal spelen ipv het eeuwige gebrei ! Acolase, lee en debryn en sousa als invallers voor de laatste half uur. En speciaal vragen aan iedere speler fysisch tot het uiterste te gaan met de gedachte dat een nieuwe trainer reeds de troepen bekijkt vanuit de tribune. :blauw: :geel:
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door panter »

metser schreef: 26 nov 2019, 21:09 Ik zou zeker starten in een 4/4/2 met achteraan botaka,mmae,García en Desmet. Middenveld met deridder,collumbato,ito,assamoa met ito die speciaal maehle in hetoog houd en assamoa die berge volgt. De twee anderen het meest defensieve laten doen ( zijn beiden niet vies van een foutje min of meer). Vooraan boli en Suzuki, waarbij een zich laat terugzakken tot het middenveld bij balverlies. En dan vooral redelijk verticaal spelen ipv het eeuwige gebrei ! Acolase, lee en debryn en sousa als invallers voor de laatste half uur. En speciaal vragen aan iedere speler fysisch tot het uiterste te gaan met de gedachte dat een nieuwe trainer reeds de troepen bekijkt vanuit de tribune. :blauw: :geel:
En wie gaat de spitsen vrijspelen? trouwens met zo een achterlijn worden we constant op snelheid gepakt en dat is juist het probleem !!!
Een andere trainer kan hier ook niets aan veranderen de schuldigen zijn die met de kleine ogen !! Die gasten doen hun goesting tot dat iedereen het gaat afstappen !!
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Geel-Blauw »

miel schreef: 26 nov 2019, 17:44
Geel-Blauw schreef: 26 nov 2019, 17:23
wiekes schreef: 26 nov 2019, 14:32 Die Desmet beloften internationaal en vorig seizoen dikwijls in de kern bij Gent en nu niet meer goed genoeg zoals veel andere Castro montes Vojvoda
die hier gespeeld hebben nu vaste waarde bij hun ploeg , binnen een paar jaar speel je toch in 1b als de bene leage start want daar hoort stvv niet bij .
Als de smet zo goed was had Gent hem niet gratis laten gaan.
Als je wil reageren , zorg dan tenminste dat je geen onzin uitkraamt
Desmet was einde contract , en wilde niet bij tekenen in de hoop op meer speelkansen heeft hij dan voor ons getekend
Ik schrijf Desmet zeker niet af , met een dubbele flank met positie wissels kan hij ons nog van pas komen , want hij heeft een goede voorzet in de voeten .
:stupid: Als Gent in hem geloofde zat hij nu nog bij Gent. Voor meer speelkansen konden ze hem ook gewoon hebben uitgeleend.
Ik schrijf de Smet ook nog niet af, maar wat ik tot nu toe van hem gezien heb is gewoon niet goed genoeg.
Nie zievere, speile!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

De rest is ook niks beter dan Desmet. Veel te zwakke kern over de ganse lijn.
Plaats reactie