Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

:ill:
Ik had mijn verstand moeten gebruiken en die laatste bokken laten staan.
Het kon weer niet op :beer:
wai wai
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door pat@ »

Dit is na een tikkie takka 4-0 overwinning waarschijnlijk de mooiste manier om een wedstrijd te winnen. De 2de helft zo onder gelegen, loepzuivere counterattacks de nek omwringen en een keeper die enkele supersaves uit de handschoenen tovert. In 99 procent van de gevallen speel je gelijk of verlies je misschien nog.

Ik hield mijn hart vast toen Santi gewisseld werd. Het enigste rustpunt dat er was om er zelf nog voetballend uit te komen. Hij leek mij ook niet meteen voor een 2de geel te gaan, al weet je met zijn temperament nooit natuurlijk. De vraag is wel of we hem telkens gaan moeten wisselen als hij geel pakt. Asamoah hebben we eigenlijk niet gemist in de basis en er was ook nog Durkin die zonder schroom inviel.

Suzuki is een topspits, refererend naar zijn goal en die prachtige trap op de lat. Het enigste probleem is dat hij geen target man is die onder druk een duel zal winnen. Geef hem ne halve meter vrijheid en hij doet iets goed. Dodelijk voor doel.

Ook nog even lans breken voor De Smedt. Het vertrouwen van Brys in hem was helemaal weg, het vertrouwen in zijn eigen kunnen ook. Het eerste kwartier heb ik mijn hand voor mijn ogen gelegd telkens hij aan de bal kwam. Naderhand kwam hij beter in de match met die prachtige vooractie op de 1-2. Ik denk dat we stilletjes gaan overschakelen naar 4-mans defensie, zeker omdat het voetballend niet bijster goed was.
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef: 01 dec 2019, 08:38 Het interview van Nicky na de match : om hetzelfde te zeggen zou Brys +/- een half uur nodig gehad hebben met zijn zagerig ge-euuuuuuuuh !
Dat is alvast een verademing.

En plotseling weer vlijmscherpe counters gezien na anderhalf jaar. Das terug effe wennen om die af te werken natuurlijk !

Dat zijn alvast 2 zaken die de burger hoop geven !
Brusselmans, Brys is weg dus ge mocht stoppen met op die mens te kakken, zet u erover, hij is weg
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Louis XIV schreef: 01 dec 2019, 10:28
Brusselmans schreef: 01 dec 2019, 08:38 Het interview van Nicky na de match : om hetzelfde te zeggen zou Brys +/- een half uur nodig gehad hebben met zijn zagerig ge-euuuuuuuuh !
Dat is alvast een verademing.

En plotseling weer vlijmscherpe counters gezien na anderhalf jaar. Das terug effe wennen om die af te werken natuurlijk !

Dat zijn alvast 2 zaken die de burger hoop geven !
Brusselmans, Brys is weg dus ge mocht stoppen met op die mens te kakken, zet u erover, hij is weg
Gaat mij mij nu ook al zeggen wa ik met mijne kak moet doen ?
Ola seg !
:o
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door enrique »

wiekes schreef: 01 dec 2019, 10:11 Het verschil is wij hebben een doelman en Genk een jan mijn kl...ten.
Zwijg maar
Of ze komen in de winter af met 5 miljoen
Maar ge hebt gelijk
Ongelooflijk dat zo een ploeg CL gaat spelen met ne sukkelaar in doel
En da weet die bandenman niet??
Tijd voor nog een C4tje in kebabland
darion
Berichten: 1518
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door darion »

Als Boli vertrekt in de winterstop dan zitten we met een serieus probleem, 9 goals en 7 daarvan op verplaatsing...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

BOZUKI!!!! (maar ik vind het toch geen koningskoppel)
Afbeelding

Heerlijke zege, daar staat de hele Genk-familie inclusief de hbvl-redactie weer met hun broek op de enkels! Joos presteerde het om de term Wolfpack al te lanceren na het sterke openingskwartier van Genk. :gek: Aan het eind van de rit was het eerder de Wolf en de zeven geitjes. :lol: Grootste geit van allemaal: Couckske die het niveau haalt van een koekske op een vidé.
Niettemin zijn er heel veel werkpunten. Het eerste kwartier werden we onder de voeten gelopen door een furieus gestart Genk, gewoonweg pijnlijk om te zien. We hebben geluk dat onze eerste tegenaanval meteen de gelijkmaker opleverde, waardoor Genk van slag was. Wel knap uitgespeeld. Daarna kwamen we beter in het spel met bij momenten goed voetbal. De 1-2 eveneens van mooie makelij. Couckske zag er niet goed uit, maar werd eigenlijk in de steek gelaten door zijn verdedigers die beiden naar Boli liepen. Dat trio (Couckske, Lucumi, Cuesta) is het toch ook niet hoor. En de 4de (Dewaest) heeft met die kapiteinsband last van Peter's principle. Na rust kwam er meer (steriele) druk van Genk, al gaven we enkel wat schoten uit de 2de lijn weg. Eigenlijk hielden we vrij goed stand tot Genk Onuachu bracht en powervoetbal ging spelen met veel voorzetten in de box. Ik denk dat hij ongeveer elk luchtduel won. Vanaf dan was het pompen of verzuipen en hadden we een excellente Schmidt nodig om Genk het scoren te beletten. Het had echter niet zo spannend moeten zijn. Tot drie keer toe kregen we op de counter uitgelezen mogelijkheden om de 1-3 op het bord te zetten en verzuimen we om Genk helemaal dood te doen.

Na moeilijke weken voelt dit aan als een welgemeende f*ck you. Ik wil niet vooruitlopen op de zaken en stellen dat Hayen nu definitief onze T1 moet worden. Dit zijn speciale wedstrijden die op zichzelf staan. We zullen zien wat de komende weken brengen. Maar vandaag telt enkel
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Ik vond dat Boli, Botaka en De Bruyn hun beste wedstrijd gespeeld hebbben.
Juist de drie die werden aanschouwd als de chou chous van Brys.
Bevrijd?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Jean-Paul schreef: 01 dec 2019, 12:42 Ik vond dat Boli, Botaka en De Bruyn hun beste wedstrijd gespeeld hebbben.
Juist de drie die werden aanschouwd als de chou chous van Brys.
Bevrijd?
En Wolke Janssens ook.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jack »

Ik was vooral onder de indruk van de eerste basisplaats van Lee.
Ito en Colidio ook niet slecht.
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Filipoviç »

Op het G*nkse forum is het al frustratie wat de klok slaat. Quotes zoals : "Verliezen tegen een degradatieploeg kan toch niet en STVV wat een kutploeg, daar hadden we altijd moeten tegen winnen" overheersen.
Veel G*nkies zijn er al zo depressief van geworden dat ze zelfmoordneigingen krijgen


Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

Gisteren de match live meegemaakt in het uitvak, wat een feest :geel:

1 ding moet me wel van het hart: ik ga vaak mee op verplaatsing, en heb in al die jaren slechts 1 incident geweten van onze supporters, jaren geleden in 2de klasse onder Guido Brepoels. Ik denk dat we dus tot de braafste supporters in België behoren. Maar met wat we gisteren te maken kregen als supporters tart alle verbeelding: verplicht polsbandje aandoen en paspoort afgeven, tickets pas op de bus krijgen, de politie die de bussen aan de kant zetten om te tonen met hoeveel mankracht ze daar waren, 2x overdreven gefouilleerd in G*nk zelf, 3x uw ticket en polsbandje tonen, tshirts in beslag genomen, ...

We werden gisteren behandeld als het ergste crapuul. Al een geluk dat de meeste van onze supporters niet zo marginaal zijn als de Genkies, anders hadden ze ook wel een reden om de boel af te breken zoals zij deden op Stayen.
Tompie schreef: 30 nov 2019, 11:18 270 kanaries maken de verplaatsing. Bedroevend weinig. Ikzelf en heel wat anderen wilden deze verplaatsing wel maken, maar de bussen van de supportersclubs waren al volzet en STVV wou zelf ook geen extra bus voorzien.

Wat filmpjes op sociale media posten over de derby, dat wel. Maar mensen die effectief willen gaan kijken blijven zo wel in de kou staan.
Kregen sowieso maar 1 vak omwille van veiligheidsredenen, en de busmaatschappijen wouden niet meer bussen in leggen uit schrik voor beschadigingen. STVV kon hier dus zelf weinig aan doen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

Filipoviç schreef: 01 dec 2019, 13:44 Op het G*nkse forum is het al frustratie wat de klok slaat. Quotes zoals : "Verliezen tegen een degradatieploeg kan toch niet en STVV wat een kutploeg, daar hadden we altijd moeten tegen winnen" overheersen.
Veel G*nkies zijn er al zo depressief van geworden dat ze zelfmoordneigingen krijgen AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Genieten :cool:
Esteeveevee
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Plaats nog wat quotes van hun forum.
Make my day :-)
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef: 01 dec 2019, 13:30 Ik was vooral onder de indruk van de eerste basisplaats van Lee.
Ito en Colidio ook niet slecht.
Het ontslag van Brys pikt precies nog een beetje Jack?

Ik durf te wedden dat Brys een hartaanval zou gekregen hebben als hij zag dat Schmidt de bal razendsnel uittrapte op De Bruyn.

Of dat hij het kaske door de tv smeet als hij zag dat we effectief nog eens op counter speelden, in plaats van het balleke breed en naar achter te leggen...

@Filipo: dat zal wel. Die uit Genk hebben nen dikke nek tot en met, vooral tegen STVV.
Voor Genk zijn dat 2 matchen per jaar dat hunne nek extra dik wordt, want dan moeten ze zich goed voelen omdat ze de rest van het seizoen toch door half België uitgelachen worden, dat gatachterlijk, gefusioneerd, wannabe ploegske.
Grote muil opzetten dat ze Europees spelen, jaja, we hebben het allemaal gezien
Plaats reactie