Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Elgromi »

Brusselmans schreef: 02 dec 2019, 09:42
vdl schreef: 02 dec 2019, 09:21 de beoogde spelers zullen nu langzaamaan wel hun kansen gaan krijgen.
En wat zou daar zoal mis mee zijn ?
Kan niet wachten oo Tatsuya Ito heeft al bewezen meerwaarde te kunnen zijn, Lee kan ik niet over oordelen maar kom maar op wil hem ook in actie is zien.
Smurf
Berichten: 385
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Smurf »

Hier worden toch weer verregaande conclusies getrokken op basis van 1 wedstrijd.
Ok, we winnen. Ongeveer iedereen zal wel beseffen dat het ook anders had kunnen aflopen. En dan was de commentaar hier ongetwijfeld weer helemaal anders geweest. Dan zou er ongetwijfeld gehamerd zijn op het feit dat Hayen gewoon dezelfde spelers opgesteld heeft als Brys (uitzondering: De Smet uit pure noodzaak). We hebben het toch zo moeilijk om door het resultaat heen te kijken. Continuïteit wil ik zien, los van het resultaat. Niet de ene week volle bak er tegenaan en de week nadien een non-match.
Volgende week tegen Brugge kunnen we weer een pandoering krijgen, maar voor hetzelfde geld (of iets meer geld) spelen we weer een typische topwedstrijd en leggen we Brugge over de knie. En in de wedstrijden tegen de toppers kan ik goed leven met uitschieters in positieve of negatieve zin. Maar in de wedstrijden tegen positie 6 tot 16 moeten we echt lijn in ons spel krijgen. Zeker als je ambitie hebt om regelmatig mee te doen voor PO1. Ik zeg bewust lijn in het spel, niet in het resultaat (want dat is in onze competitie nu éénmaal afhankelijk van een beetje geluk en een paar scheidsrechterlijke beslissingen).
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

Smurf schreef: 02 dec 2019, 10:39 Hier worden toch weer verregaande conclusies getrokken op basis van 1 wedstrijd.
Ok, we winnen. Ongeveer iedereen zal wel beseffen dat het ook anders had kunnen aflopen. En dan was de commentaar hier ongetwijfeld weer helemaal anders geweest. Dan zou er ongetwijfeld gehamerd zijn op het feit dat Hayen gewoon dezelfde spelers opgesteld heeft als Brys (uitzondering: De Smet uit pure noodzaak). We hebben het toch zo moeilijk om door het resultaat heen te kijken.
Inderdaad!
Uiteindelijk stonden bijna dezelfde namen op het wedstrijdblad als de vorige keren...
En ook nu hebben Lee, Ito en Colidio niet gespeeld. Zelfs Sousa niet.
Nicky zei zelf ook dat er tactisch niet zoveel was veranderd, dat men vooral getraind had op mentaliteit.
Om nu al onmiddellijk Nicky zalig te gaan verklaren en het voetbal van Brys (dat vorig seizoen nog zo geroemd werd door iedereen) de grond te gaan inboren, dat vind ik wat ver gaan.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Deze winst was vergelijkbaar met de winst tegen Standard thuis: als je ze 10 keer speelt zal je ze 1x winnen en 7x verliezen.
2x scoren in de 1e helft op een zelfzame counter, en uiteindelijk de 3 punten pakken dankzij een wereldmatch van Schmidt.
Dit was Copy Paste.
Maar op die manier zal je niet vaak resultaat halen, ik mag hopen dat iedereen ondertussen zo nuchter is om dat in te zien.
Asamoah en Sousa horen altijd in de ploeg te staan.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5298
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef: 02 dec 2019, 11:02 Deze winst was vergelijkbaar met de winst tegen Standard thuis: als je ze 10 keer speelt zal je ze 1x winnen en 7x verliezen.
2x scoren in de 1e helft op een zelfzame counter, en uiteindelijk de 3 punten pakken dankzij een wereldmatch van Schmidt.
Dit was Copy Paste.
Maar op die manier zal je niet vaak resultaat halen, ik mag hopen dat iedereen ondertussen zo nuchter is om dat in te zien.
Asamoah en Sousa horen altijd in de ploeg te staan.
Sousa ok, maar Asamoah vind ik toch ook maar heel plat dit seizoen. Na zijn goed vorig seizoen had ik er toch meer van verwacht, maar een sterkhouder is het in mijn ogen nog steeds niet. Teveel het type speler dat mee ten onder gaat als de rest van het team het slecht doet, in plaats van een echte sterkhouder die zijn team mee op sleeptouw neemt.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Ik vond het wel opvallend hoe een aantal jongens die onder Brys toch beschouwd werden als zijn "lievelingen", misschien wel hun beste wedstrijd van het seizoen speelden. Boli was (niet continu maar grotendeels) de Boli van vorig seizoen, een rustpunt die enorm woog op de Genkse defensie en de bal goed bij hield. Botaka speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen en De Bruyn deed het ook niet onaardig.

Hayen heeft nog alles te bewijzen en in die optiek vind ik het wel vreemd dat ze hem binnen een week opnieuw willen evalueren. Als we gewipt worden in de beker en thuis zouden verliezen van de de beste club (en uitploeg) van het land, is hij dan plots niet meer goed genoeg? Ik vermoed dat ze misschien vooral bij de spelersgroep eens willen polsen ofzo, geen idee. Maar in het andere geval verdient hij toch wel wat meer krediet.

De reden van het succes in Genk was ook dat jongens die anders (veel) individuele fouten maken, dit voor een keer niet deden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Wolke Janssens die ver boven zijn normale niveau uitsteeg, of een Mmaee die geen stommiteiten deed bijvoorbeeld.

Is dat de verdienste van de trainer die de opdrachten simpel hield en de ploeg zo laag opstelde zodat er al weinig ruimte was? Gedeeltelijk wel, gedeeltelijk niet.

Net daarom moet hij meerdere weken de kans krijgen als hoofdcoach, wat mij betreft de rest van het seizoen. Maak dan een eerlijke evaluatie. Want op basis van één wedstrijd kan je niet veel zeggen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
wiekes
Berichten: 874
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door wiekes »

Wie is nu eigenlijk T2,fysiek trainer en keeper trainer?.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Hayen niet beoordelen op het resultaat, want voor hetzelfde geld had je verloren.

Typische reactie.

Waar blijft de :"geluk dwing je zelf af" reactie?

Want op bepaalde momenten hadden we idd hoerenchance, maar is dat niet eigen aan een match tegen elke ploeg die op papier x aantal keer sterker is?

Ik denk vooral dat het en verademing was om nog eens een counter of 3, 4 te zien en niet dat oeverloze achteruit spelen.

Schmidt die de bal eens snel uittrapt ipv te wachten tot de tegenstander terug in positie loopt.

Ik denk vooral dat DAT hetgene is waar de Japanners naar zoeken. Iets meer offensief en doelkansen met het (weinige) balbezit dat je hebt.

En wat betreft de Lee, Ito, Colidio uitspraak.

Hayen selecteerde die spelers tenminste, bij Brys waren dat (toch zeker Lee) de eerste die van het blad verdwenen.
De reacties die erna komen (Ja, nu hebben de Japanners een handpop die die spelers wel zal opstellen).

Die reacties komen gewoon voort uit een Pavlov moment, wantja Brys had immers gezegd dat die spelers niet voldeden en dat hij alles uit de kern haalde wat hij kon, dus waarom selecteert Hayen ze dan?
Geen nood, extensieve gedragstherapie helpt u daar wel overeen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Zelden zo blij geweest om volledig mis te zitten met mijne pronostiek :mrgreen: !!!

Het blijft toch een raar seizoen... :roll: met Anderlecht en Genk die momenteel geen aanspraak lijken te kunnen maken op PO I.

Enkel Brugge, Standard, Gent en Antwerp lijken zekerheden voor PO I. Naast die 4 ploegen zijn er een hele hoop kandidaten, waartoe -ongelofelijk genoeg- ook STVV blijft behoren, ondanks het enorme gebrek aan regelmaat en de onevenwichtig samengestelde kern. Een ploeg die erin slaagt om een vijftal speeldagen ongeslagen te blijven, duikelt ineens PO I binnen... Allez, het zal tenminste interressant blijven tot de laatste speeldag om te zien wie met die twee andere PO I tickets gaat lopen.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Bijna nog beter dan de overwinning zelf:

De verslagenheid bij Samatta ...
https://sporza.be/nl/2019/12/01/crisis- ... egen-stvv/
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door vdl »

Henri is de man schreef: 02 dec 2019, 11:55 Bijna nog beter dan de overwinning zelf:

De verslagenheid bij Samatta ...
https://sporza.be/nl/2019/12/01/crisis- ... egen-stvv/
En morgen krijgen ze weer op hun doos
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef: 02 dec 2019, 11:46
Hayen selecteerde die spelers tenminste, bij Brys waren dat (toch zeker Lee) de eerste die van het blad verdwenen.
De reacties die erna komen (Ja, nu hebben de Japanners een handpop die die spelers wel zal opstellen).

...
Wel rekening mee houden dat Hayen een selectie maakte van 21.
Lee, VanDessel en Wenssens vielen uiteindelijk af. Lee zat dus niet bij de 18.
Ito en Colidio wel.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Smurf schreef: 02 dec 2019, 10:39 Hier worden toch weer verregaande conclusies getrokken op basis van 1 wedstrijd.
Ok, we winnen. Ongeveer iedereen zal wel beseffen dat het ook anders had kunnen aflopen. En dan was de commentaar hier ongetwijfeld weer helemaal anders geweest. Dan zou er ongetwijfeld gehamerd zijn op het feit dat Hayen gewoon dezelfde spelers opgesteld heeft als Brys (uitzondering: De Smet uit pure noodzaak). We hebben het toch zo moeilijk om door het resultaat heen te kijken. Continuïteit wil ik zien, los van het resultaat. Niet de ene week volle bak er tegenaan en de week nadien een non-match.
Volgende week tegen Brugge kunnen we weer een pandoering krijgen, maar voor hetzelfde geld (of iets meer geld) spelen we weer een typische topwedstrijd en leggen we Brugge over de knie. En in de wedstrijden tegen de toppers kan ik goed leven met uitschieters in positieve of negatieve zin. Maar in de wedstrijden tegen positie 6 tot 16 moeten we echt lijn in ons spel krijgen. Zeker als je ambitie hebt om regelmatig mee te doen voor PO1. Ik zeg bewust lijn in het spel, niet in het resultaat (want dat is in onze competitie nu éénmaal afhankelijk van een beetje geluk en een paar scheidsrechterlijke beslissingen).
Mee eens. Ik heb de indruk dat sommigen voor een stuk een andere match gezien hebben, niet kunnen nalaten om te benadrukken wat er allemaal anders (lees: beter) is dan onder Brys, omdat dit nu eenmaal in hun kraam past. Geen woord over Wolke en De Bruyn in de basis of Sousa op de bank. Dat Lee voor een keer mee de bus op mocht, is ineens ook al goed genoeg. Het is me allemaal wat bij de haren getrokken. Onder Brys was het niet zo slecht als sommigen willen laten uitschijnen en laat ons toch nog maar afwachten of de winst van zaterdag deze week een vervolg kent.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Terzijde: ik vind het op zich niet erg dat Pinto volgende week al een nieuw evaluatiemoment inplant, zolang men dan wel maar kijkt naar de inhoud en niet louter naar het resultaat (noch dat van zaterdag, noch de komende) want anders is het nutteloos. Ik stel me wel de vraag of men in de toekomst ook niet zo kort op het transferbeleid moet gaan zitten, na het debacle van afgelopen zomer. Wie weet moeten we dan volgend seizoen geen vijf matchen met een halve beloftenploeg afwerken... Enfin, 't is maar een suggestie.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Ik lees hier net iets te vaak dat we het geluk aan onze zijde hadden. Voor alle duidelijkheid: ik heb enkel de samenvatting gezien. Maar het is niet dat we aan 100% afgewerkt hebben, he:
- de goal van Boli: dikkere kansen bestaan er bijna niet (tenzij die van Depoitre een deel weken terug)
- de goal van Suzuki
- de bal op de lat van Suzuki (al zou Wouter Vrancken dat geen kans noemen...)
- de open goal van Debruyn
- de onbegrijpelijke misser van Botaka
Dat zijn vijf heel goede kansen.

En daar komt nog eens bij dat de keeper ook één van de elf is. Die van ons doet het goed, die van hen is zwaar overroepen. Dat heeft niks met geluk te maken.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie