Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door weekenders »

Dreke schreef: 02 dec 2019, 14:49 Ik lees hier net iets te vaak dat we het geluk aan onze zijde hadden. Voor alle duidelijkheid: ik heb enkel de samenvatting gezien. Maar het is niet dat we aan 100% afgewerkt hebben, he:
- de goal van Boli: dikkere kansen bestaan er bijna niet (tenzij die van Depoitre een deel weken terug)
- de goal van Suzuki
- de bal op de lat van Suzuki (al zou Wouter Vrancken dat geen kans noemen...)
- de open goal van Debruyn
- de onbegrijpelijke misser van Botaka
Dat zijn vijf heel goede kansen.

En daar komt nog eens bij dat de keeper ook één van de elf is. Die van ons doet het goed, die van hen is zwaar overroepen. Dat heeft niks met geluk te maken.
Volledig akkoord Dreke. Ik vind ook dat bij winst er hier nogal enkele zijn die altijd vinden dat het geluk was, of dat de tegenstrever nog zwakker was, of dat je voor hetzelfde geld had kunnen verliezen. Bij een verloren match lees ik nochtans nooit voor hetzelfde geld had ge kunnen winnen. :end:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

weekenders schreef: 02 dec 2019, 15:02 Bij een verloren match lees ik nochtans nooit voor hetzelfde geld had ge kunnen winnen. :end:
Toch wel! ;)
Toen we in Kortrijk verloren met 4-0, zei ik ook dat de match heel anders had kunnen uitdraaien als Suzuki er 1-1 van had gemaakt op assist van Colombatto.
Maar het werd daarentegen 2-0 en de boeken gingen dicht.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Dreke schreef: 02 dec 2019, 14:49 Ik lees hier net iets te vaak dat we het geluk aan onze zijde hadden. Voor alle duidelijkheid: ik heb enkel de samenvatting gezien. Maar het is niet dat we aan 100% afgewerkt hebben, he:
- de goal van Boli: dikkere kansen bestaan er bijna niet (tenzij die van Depoitre een deel weken terug)
- de goal van Suzuki
- de bal op de lat van Suzuki (al zou Wouter Vrancken dat geen kans noemen...)
- de open goal van Debruyn
- de onbegrijpelijke misser van Botaka
Dat zijn vijf heel goede kansen.

En daar komt nog eens bij dat de keeper ook één van de elf is. Die van ons doet het goed, die van hen is zwaar overroepen. Dat heeft niks met geluk te maken.
Wel rekening mee houden dat die laatste 2 fases helemaal aan het eind waren toen Genk alle risicos nam om de gelijkmaker te maken en daardoor nauwelijks nog iemand achteraan hield.
Ik zou zeggen: niet naar die match kijken, en gewoon het goede gevoel vasthouden. :D
Tijdens de 1e 80 minuten raakten we nauwelijks aan de goal. Buiten die 3 kansen waaruit we 2x scoren kwamen we zelfs niet in de buurt.
Nuja, dat waren inderdaad wel 3 heel dikke kansen. Als je die op 45 minuten bij elkaar gespeeld krijgt op verplaatsing bij de landskampioen heb je het prima gedaan op dat vlak.
Maar ik doe niet mee met de hoera-stemming. Maar ik wil ook niet de partypoeper uithangen want ben ook nog steeds aan het nagenieten van deze winst.
Laatst gewijzigd door STimVV op 02 dec 2019, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Cruciaal was dat de eerste kans van ons meteen 1-1 was en dat dat Genk deed twijfelen. Voetbal is een low-scoring game en daardoor kunnen kleine details soms over de uitslag beslissen, en hoe men achteraf percipieert. Bij analisten denk ik vaak: je zou dat heel anders bekeken hebben indien die of die kans niet tegen de paal was gegaan.
Na de 1-1 tot aan de rust heeft STVV zijn voorsprong gerechtvaardigd. En je weet dat als je wil winnen op verplaatsing tegen wat toch nog altijd de landskampioen is, je op de juiste momenten meeval moet hebben. Dat is niks om je over te schamen, we hebben ooit op Anderlecht gewonnen door letterlijk één keer over de half te geraken. Net zoals Genk ook al een paar derby's met meer geluk dan kunde heeft gewonnen tegen ons, tot op het behekste af zelfs. Het punt dat we vorig jaar op Genk pakten was veel meer gestolen dan de overwinning zaterdag. Die vloek, dat gegeven dat het tegen Genk altijd fout loopt, lijkt nu echt wel verbannen.

Maar omdat we op trainersvlak in een wat vreemde periode zitten met al dan niet een interim-trainer, moet je ook alles in zijn context plaatsen. Daarom vind ik het ook goed om het evaluatiemoment nog een week op te schuiven. Je moet niet naar het naakte resultaat kijken in die matchen, maar naar het globale plaatje. Ben je in die matchen kansloos en speel je 2 x 90 minuten zoals je in Genk opende, dan moet je daar ook misschien conclusies uit trekken. Net zoals je moet beseffen dat als Hayen langer mag blijven, je er dan eigenlijk ook van uit moet gaan dat dat voor de echt lange termijn is. Dat zal misschien in de praktijk niet zo zijn, maar dat moet wel de mind-set zijn bij de beslissing.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Henri is de man schreef: 02 dec 2019, 11:55 Bijna nog beter dan de overwinning zelf:

De verslagenheid bij Samatta ...
https://sporza.be/nl/2019/12/01/crisis- ... egen-stvv/
Zaaaaaaaaalig :grappig: :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Condor »

Het heeft bloed zweet en tranen gekost om Van BRIjS af te geraken maar ja wie deed er een bod.....en tenslotte was hij genoodzaakt zichzelf te gaan verkopen aan de mijn. Vandenbempt beweerde nog zonder rood te worden dat daarmee de beste trainer van de laatste 20 jaar vetrokken is op STVV. Onze leuke brillenreporter scheen nochthans niet onder de indruk van een overdosis maar zulke nonssens zullen we hem openlijk nooit meer horen zeggen. Neen ,bedankt voor de lekenbroeder uit Antwerpen,net zoals zijn voorganger ontbrak er bekwaamheid als tranerschap en mensenkennis.
Nooit zullen we nog van hen horen in eerste nationale.
Canaris,het is tijd voor bezinning en elke wedstrijd moet nu gespeeld worden om te winnen,vergeet uw eigen belang en speel voor de poeg dan is iefereen gelukkig. Beste Mr Hayen moge het u goedgaan ik zie je graag bezig met de jongens.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Condor schreef: 02 dec 2019, 20:56 Vandenbempt beweerde nog zonder rood te worden dat daarmee de beste trainer van de laatste 20 jaar vetrokken is op STVV.
Dat lijkt me nochtans correct en ik ben daar niet alleen in denk ik
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Henri is de man schreef: 02 dec 2019, 21:03
Condor schreef: 02 dec 2019, 20:56 Vandenbempt beweerde nog zonder rood te worden dat daarmee de beste trainer van de laatste 20 jaar vetrokken is op STVV.
Dat lijkt me nochtans correct en ik ben daar niet alleen in denk ik
Dat is niks zeggend. Wat wil dat zeggen de beste trainer? Trainde hij zijn spelers dan extra goed?
Voor mij is het belangrijker wat een trainer betekend heeft voor de club. Brys heeft STVV het mooiste voetbal laten spelen vorig seizoen. Tof, maar als je kijkt wat Ferrera heeft moeten doen. Als jonge trainer zelf zijn kern moeten samenstellen uit een hoop restafval. Om dan daarmee kampioen te spelen in 2de. Andere Lierse’s is het minder goed vergaan. Dat is de “beste” of meest belangrijke trainer geweest de afgelopen 20jaar. Met de minste middelen het meest bereikt.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

enerkey schreef: 03 dec 2019, 11:32
Henri is de man schreef: 02 dec 2019, 21:03
Condor schreef: 02 dec 2019, 20:56 Vandenbempt beweerde nog zonder rood te worden dat daarmee de beste trainer van de laatste 20 jaar vetrokken is op STVV.
Dat lijkt me nochtans correct en ik ben daar niet alleen in denk ik
Dat is niks zeggend. Wat wil dat zeggen de beste trainer? Trainde hij zijn spelers dan extra goed?
Voor mij is het belangrijker wat een trainer betekend heeft voor de club. Brys heeft STVV het mooiste voetbal laten spelen vorig seizoen. Tof, maar als je kijkt wat Ferrera heeft moeten doen. Als jonge trainer zelf zijn kern moeten samenstellen uit een hoop restafval. Om dan daarmee kampioen te spelen in 2de. Andere Lierse’s is het minder goed vergaan. Dat is de “beste” of meest belangrijke trainer geweest de afgelopen 20jaar. Met de minste middelen het meest bereikt.
Denk dat Guido Brepoels toch ook aanspraak mag maken.
Kampioen en als promovendus de 4de plaats en PO1 halen, met nagenoeg dezelfde ploeg !
Er zijn er bij mijn weten niet al te veel die daar in geslaagd zijn !
Bovendien wist hij ook nog eens het vuur over te brengen naar de tribunes !

De man die ECHT wel het meeste bereikt heeft !
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 03 dec 2019, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

enerkey schreef: 03 dec 2019, 11:32Tof, maar als je kijkt wat Ferrera heeft moeten doen. Als jonge trainer zelf zijn kern moeten samenstellen uit een hoop restafval. Om dan daarmee kampioen te spelen in 2de. Andere Lierse’s is het minder goed vergaan. Dat is de “beste” of meest belangrijke trainer geweest de afgelopen 20jaar. Met de minste middelen het meest bereikt.
Mja. Er is er anders nog eentje die wel wat verwezenlijkt heeft de laatste twintig jaar. Ook met voor- en tegenstanders...
A loyal football fan only supports the shirt...
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Condor »

Daar hebben jullie al twee trainers beet die het blazoen van de kanaries hebben vorm gegeven Guido en Emilo. Laat ons hopen dat we met het beste van onszelf tegen Brugge onze man staan en moge de beste winnen. Aan inzet en slagvaardigheid zal het net ontbreken.
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Flavus Caeruleus »

Condor schreef: 03 dec 2019, 12:30 Daar hebben jullie al twee trainers beet die het blazoen van de kanaries hebben vorm gegeven Guido en Emilo. Laat ons hopen dat we met het beste van onszelf tegen Brugge onze man staan en moge de beste winnen. Aan inzet en slagvaardigheid zal het net ontbreken.
Emilo niet hoor :lol:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Brusselmans schreef: 03 dec 2019, 12:17
enerkey schreef: 03 dec 2019, 11:32
Henri is de man schreef: 02 dec 2019, 21:03
Condor schreef: 02 dec 2019, 20:56 Vandenbempt beweerde nog zonder rood te worden dat daarmee de beste trainer van de laatste 20 jaar vetrokken is op STVV.
Dat lijkt me nochtans correct en ik ben daar niet alleen in denk ik
Dat is niks zeggend. Wat wil dat zeggen de beste trainer? Trainde hij zijn spelers dan extra goed?
Voor mij is het belangrijker wat een trainer betekend heeft voor de club. Brys heeft STVV het mooiste voetbal laten spelen vorig seizoen. Tof, maar als je kijkt wat Ferrera heeft moeten doen. Als jonge trainer zelf zijn kern moeten samenstellen uit een hoop restafval. Om dan daarmee kampioen te spelen in 2de. Andere Lierse’s is het minder goed vergaan. Dat is de “beste” of meest belangrijke trainer geweest de afgelopen 20jaar. Met de minste middelen het meest bereikt.
Denk dat Guido Brepoels toch ook aanspraak mag maken.
Kampioen en als promovendus de 4de plaats en PO1 halen, met nagenoeg dezelfde ploeg !
Er zijn er bij mijn weten niet al te veel die daar in geslaagd zijn !
Bovendien wist hij ook nog eens het vuur over te brengen naar de tribunes !

De man die ECHT wel het meeste bereikt heeft !
Kan ik het natuurlijk ook moeilijk mee oneens zijn. Maar langs de andere kan Cantaluppi, Chimedza, Sidibe, Odoi,.... Toch wel ook klasbakken. Maar qua beleving zeker de beste.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door fruitboerke »

vdl schreef: 02 dec 2019, 09:21 Al die belachelijke commentaar hier op Brijs,precies of we onder hem nooit een goeie wedstrijd hebben gespeeld.
Nicky werkt gewoon verder op wat hij hier heeft neergezet,wacht nog maar wat af,als het volledig van hem moet afhangen ,voorbereiding maken nieuwe spelers inpassen.
Tis nu ook niet zo dat de beloften zo geweldig bezig waren he,al wil ik hem alle voordeel van de twijfel geven.
Nu hebben die Japanners wat ze moesten hebben, Brijs weg en een beinvloedbare trainer,die zeer dankbaar is dat hij de kans krijgt in 1ste klasse .
Puppet on a string ,de beoogde spelers zullen nu langzaamaan wel hun kansen gaan krijgen.
En terecht.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Plaats reactie