Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STVV Freakje »

Op de tweede speeldag vorig seizoen stond er al meteen de eerste Limburgse derby van het seizoen op het programma.
Die eindigde onbeslist in een felbevochten 1-1-gelijkspel.
Malinovskyi bracht de thuisploeg in de tweede helft op voorsprong, kort daarna maakte de pas ingevallen Endo weer gelijk.
Wat wordt het dit seizoen in de Luminus Arena?
Brengen we dit keer de 3 punten mee naar Haspengouw, terug een gelijke spel of verliezen we de Limburgse Derby?
Jacobus
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Speeldag 17:KRC G*nk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jacobus »

STVV Freakje schreef: 24 nov 2019, 17:29
Brengen we dit keer de 3 punten mee naar Haspengouw, terug een gelijke spel of verliezen we de Limburgse Derby?
Euh...! Die eerste 2 mogelijkheden, dat is maar om te lachen zeker?!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 17:KRC G*nk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Zonder Sankhon. Dan schiet er met Garcia nog
één verdediger die naam waardig over.

We hebben een aantal weken geleden al eens op verplaatsing gespeeld tegen een coach die zijn eerste thuiswedstrijd had (Vercauteren-Anderlecht). We weten allemaal hoe dat afgelopen is. Niet omdat Anderlecht zo geweldig was, wel omdat onze defensie graag cadeautjes uitdeelt.

Genk speelt momenteel ook niet de pannen van het dak maar zal in zijn eerste thuiswedstrijd onder de nieuwe coach wel wat willen laten zien. Wij zijn in die optiek een dankbare tegenstrever.

Heel die vete tussen Brys en het bestuur doet het sportieve toch ook geen goed. Tijd om knopen door te hakken. Ik zeg niet dat een andere coach het beter zal doen, maar als je als bestuur toch weer dat je er eigenlijk niet mee verder wil, trek de stekker er dan nu al maar gewoon uit.

Brys is geen idioot en lijkt me zelf ook enigszins aan te sturen op een ontslag. Anders zou hij zich toch sowieso op de vlakte hebben gehouden bij die vraag over contact met Genk. Hij had kunnen stellen dat er contact is geweest maar dit tot niets heeft geleid. Nu legt hij in geuren en kleuren waarom het niet is doorgegaan en dat hij graag die stap had gezet. Terwijl hij zelf ongetwijfeld goed beseft hoe gevoelig dat ligt. Eerlijk is het zeker. Maar hij lijkt er mij meer mee te willen bereiken dan gewoon "eerlijk zijn".
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 17:KRC G*nk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Genk moet gereanimeerd worden ...
We komen eraan, perfecte timing !
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Sankhon geschorst. Bespaar het me aub om op Genk te gaan spelen met Wolke in de verdediging!
Genk speelt nu in een 4-3-3 met backs die zich aanvallend mogen uitleven. Dan zal je toch best je systeem aanpassen want dan hebben wij ook dubbele flanken nodig.
Suzuki raakte gaan bal tegen Charleroi. Acolatse kwam zwak in. DeRidder kwam opnieuw sterk in.
DeSmet op zijn beste positie als zuivere linksback waar hij bij de jonge rode duivels een basisplaats heeft.
Ito en Sousa op hun beste plek.
Botaka puur als rechtsback, want aanvallend brengt die toch niks meer bij de laatste weken.
Liefst zou ik Mmaee ook de tribune op gooien, maar dat moet spijtig genoeg nog effe wachten door de schorsing van Sankhon.
Dus:

Afbeelding

Op de bank: Lee, Suzuki en Acolatse.
Zodat je wat achter de hand hebt dat je kan inbrengen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef: 25 nov 2019, 13:25 Sankhon geschorst. Bespaar het me aub om op Genk te gaan spelen met Wolke in de verdediging!
Genk speelt nu in een 4-3-3 met backs die zich aanvallend mogen uitleven. Dan zal je toch best je systeem aanpassen want dan hebben wij ook dubbele flanken nodig.
Suzuki raakte gaan bal tegen Charleroi. Acolatse kwam zwak in. DeRidder kwam opnieuw sterk in.
DeSmet op zijn beste positie als zuivere linksback waar hij bij de jonge rode duivels een basisplaats heeft.
Ito en Sousa op hun beste plek.
Botaka puur als rechtsback, want aanvallend brengt die toch niks meer bij de laatste weken.
Liefst zou ik Mmaee ook de tribune op gooien, maar dat moet spijtig genoeg nog effe wachten door de schorsing van Sankhon.
Dus:

Afbeelding

Op de bank: Lee, Suzuki en Acolatse.
Zodat je wat achter de hand hebt dat je kan inbrengen.
Volledig akkoord met de opstelling.

Beter dit eens proberen dan zitten te smodderen met die enkele flanken en De Bruyn op de 10
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Underdog »

Tot een paar weken geleden, zou ik uitgekeken hebben naar het plannetje van Brys. Derby's vragen om een speciale aanpak en zowel bij Beerschot (tegen Antwerp) als bij ons (tegen Genk) heeft hij dat al enkele keren schitterend gedaan. Is het niet met een verrassende veldbezetting, dan met een opvallende manier om het elftal te motiveren. Denk aan kabouter Eddy in de Antwerpse derby of aan de mandekking tegen Genk. Telkens met resultaat.

Deze week vrees ik dat we niks van dat alles te zien krijgen, rekening houdend met hoe de situatie tussen Brys en het Japanse bestuur is geëscaleerd. Ik verwacht daarom dezelfde elf namen aan de aftrap als tegen Charleroi, met Janssens als vervanger van Sankhon.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17:KRC G*nk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans schreef: 25 nov 2019, 08:13 Genk moet gereanimeerd worden ...
We komen eraan, perfecte timing !
Daar zijn we inderdaad sterk in...de andere ploegen hunne "moral" ewa opkrikken...de ideale sparring partner... geen ploeg die zich ingraaft of te fysiek begint te verdedigen, vanachter de boel niet hermetisch dicht en in plaats van te speculeren op een snelle tegenaanval met lange ballen of een paar tikken om het veld over te steken, bouwen we graag van achter uit "voetballend" op, naar de helft van de tegenstander toe...

Als er dan ook nog eens een serieuze kink in de kabel zit en het bestuur geen vertrouwen meer heeft in de trainer en vice versa, dan vrees ik voor de confrontatie met een extra gemotiveerde tegenstander (tegen de gouwgenoot en historische rivaal STVV, onder een nieuwe trainer en na "volière-gate" waar ze zich in Genk (onterecht in mijn mening) nog steeds misnoegd over voelen). Het enige wat ons nog zou kunnen redden, is een combinatie van zelfoverschatting van Genkse zijde, in combinatie met een serieus signaal dat de groep wil geven om aan te tonen dat ze nog volop achter Brys staan en met hem verder willen. Ik vrees er echter voor dat er zelfs binnen de 7 à 8 vaste titularissen van Brys een paar zijn die de knop al hebben omgedraaid en zich niet te veel met Brys willen vereenzelvigen, omdat ze weten/vrezen dat zijn dagen geteld zijn en het is DMM die de loonbriefjes betaalt. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt!

Weinig hoop in een goede afloop dus... ;)
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door pat@ »

STimVV schreef: 25 nov 2019, 13:25 Sankhon geschorst. Bespaar het me aub om op Genk te gaan spelen met Wolke in de verdediging!
Genk speelt nu in een 4-3-3 met backs die zich aanvallend mogen uitleven. Dan zal je toch best je systeem aanpassen want dan hebben wij ook dubbele flanken nodig.
Suzuki raakte gaan bal tegen Charleroi. Acolatse kwam zwak in. DeRidder kwam opnieuw sterk in.
DeSmet op zijn beste positie als zuivere linksback waar hij bij de jonge rode duivels een basisplaats heeft.
Ito en Sousa op hun beste plek.
Botaka puur als rechtsback, want aanvallend brengt die toch niks meer bij de laatste weken.
Liefst zou ik Mmaee ook de tribune op gooien, maar dat moet spijtig genoeg nog effe wachten door de schorsing van Sankhon.
Dus:

Afbeelding

Op de bank: Lee, Suzuki en Acolatse.
Zodat je wat achter de hand hebt dat je kan inbrengen.
Idd, de meeste zouden met het beschikbare potentieel op zulke wijze spelen. Brys kickt op het feit dat hij er zoveel mogelijk per wedstrijd in het mandje krijgt met zijn idioot systeem waar er geen spelers voor beschikbaar zijn.

Ik zou in het middenveld wel met de punt naar voor spelen, met Sousa, Ito of Lee op de "10". Spelen ze daar niet dan mogen ze de acties maken op de flank. Deze 3 kunnen ook nog eens zonder veel kwaliteitsverlies van plaats wisselen zodat de tegenstrever het ook niet meer weet. Wel zou ik Janssens een kans geven op de rechtsback, daar kan hij in een 4-mans defensie volgens mij verdedigend toch niet veel kwaad en hij haalt dubbel zoveel keer de achterlijn dan Botaka. Die laatste mag in minuut 85 een moegestreden flankspeler komen vervangen.
Ohja, Marc leest het forum ook en gaat ons tegemoet komen met een 4-mans defensie. De flanken in steun vd spits zijn dan wel Elton en Jordan met op de 10 KDB. Of was het ADB?
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

1-2 en seizoen geslaagd zo simpel is dat
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Henkie-1984 »

Mazzu zou nu de ideale opvolger zijn, zeker met nog 2 wedstrijden tegen G*nk
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

STimVV schreef: 25 nov 2019, 13:25 Sankhon geschorst. Bespaar het me aub om op Genk te gaan spelen met Wolke in de verdediging!
Genk speelt nu in een 4-3-3 met backs die zich aanvallend mogen uitleven. Dan zal je toch best je systeem aanpassen want dan hebben wij ook dubbele flanken nodig.
Suzuki raakte gaan bal tegen Charleroi. Acolatse kwam zwak in. DeRidder kwam opnieuw sterk in.
DeSmet op zijn beste positie als zuivere linksback waar hij bij de jonge rode duivels een basisplaats heeft.
Ito en Sousa op hun beste plek.
Botaka puur als rechtsback, want aanvallend brengt die toch niks meer bij de laatste weken.
Liefst zou ik Mmaee ook de tribune op gooien, maar dat moet spijtig genoeg nog effe wachten door de schorsing van Sankhon.
Dus:

Afbeelding

Op de bank: Lee, Suzuki en Acolatse.
Zodat je wat achter de hand hebt dat je kan inbrengen.
Wat heb je toch met die De Smet? Die jongen kan amper mee in 1b
Ik hoop dat die jongen progressie maakt maar dat zal om mee te kunnen en wat hij heeft laten zien een turbo progressie moeten zijn.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

In principe kennen we deze week ook "het resultaat" van de wedstrijd uit de heenronde. Mooie timing. :yes:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik lees hier vaak over het verkeerde systeem en zie dan resoluut die mensen opstellingen droppen met Botaka als rechtsback in een viermansdefensie.
Is dat omdat er werkelijk niemand anders is?
Als je Botaka op die plek dropt, dan gaat hij nog veel minder presteren dan nu al het geval is.
Ik denk dat in die optie Sankhon een betere keuze op de rechtsback (terwijl je die op dit moment ook op twee andere posities beter zou kunnen gebruiken) zou zijn of mss zelfs Wolke
Botaka heeft vorig seizoen zijn waarde bewezen als enige back, maar met dan vooral zijn aanvallende intenties, ofwel gebruik je hem als aanvallende flank maar met minder verdedigende opdrachten.
Maar puur het verdedigende dat is toch werkelijk Botaka's slechtste kant.

Kom je eigenlijk wel aan genoeg opties om iets anders dan het huidige systeem te spelen?
En dan bedoel ik niet een opstelling waar je al middelmaat of lager moet in gaan opstellen en als die middelmaat-of lager dan nog eens uitvalt door schorsing of blessure er gewoon geen alternatief meer over is?
Dat is nog altijd het grootste probleem van deze kern, er zijn gewoon heel weinig opties.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 17: Genk-STVV (Za 30/11 20.30 uur.)

Bericht door lakie »

stvvilvoorde schreef: 26 nov 2019, 11:29 Ik lees hier vaak over het verkeerde systeem en zie dan resoluut die mensen opstellingen droppen met Botaka als rechtsback in een viermansdefensie.
Is dat omdat er werkelijk niemand anders is?
Als je Botaka op die plek dropt, dan gaat hij nog veel minder presteren dan nu al het geval is.
Ik denk dat in die optie Sankhon een betere keuze op de rechtsback (terwijl je die op dit moment ook op twee andere posities beter zou kunnen gebruiken) zou zijn of mss zelfs Wolke
Botaka heeft vorig seizoen zijn waarde bewezen als enige back, maar met dan vooral zijn aanvallende intenties, ofwel gebruik je hem als aanvallende flank maar met minder verdedigende opdrachten.
Maar puur het verdedigende dat is toch werkelijk Botaka's slechtste kant.

Kom je eigenlijk wel aan genoeg opties om iets anders dan het huidige systeem te spelen?
En dan bedoel ik niet een opstelling waar je al middelmaat of lager moet in gaan opstellen en als die middelmaat-of lager dan nog eens uitvalt door schorsing of blessure er gewoon geen alternatief meer over is?
Dat is nog altijd het grootste probleem van deze kern, er zijn gewoon heel weinig opties.
Sankhon is geschorst tegen Genk, dus dan kan je hem moeilijk rechtsback zetten...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie