Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Mobius »

Tompie schreef: 08 dec 2019, 13:18 In mijn omgeving (wij staan op de noord) zijn er ook meerdere mensen die het wel gehad hebben met Brigada Hesbania. Gisteren vloog er trouwens ook weer een beker bier richting Mignolet toen hij tijd aan het rekken was. Boegeroep mag, maar dit was toch weer van een andere orde.
Ook gezien en op het moment zelf vroeg ik mij af welke randdebiel dat weer was. Ja, Simon was tijd aan het rekken (bal terug naar ballenjongen en op zijn gemak de andere bal halen) maar dit doe je niet. Punt.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

Mobius schreef: 08 dec 2019, 18:41
Tompie schreef: 08 dec 2019, 13:18 In mijn omgeving (wij staan op de noord) zijn er ook meerdere mensen die het wel gehad hebben met Brigada Hesbania. Gisteren vloog er trouwens ook weer een beker bier richting Mignolet toen hij tijd aan het rekken was. Boegeroep mag, maar dit was toch weer van een andere orde.
Ook gezien en op het moment zelf vroeg ik mij af welke randdebiel dat weer was. Ja, Simon was tijd aan het rekken (bal terug naar ballenjongen en op zijn gemak de andere bal halen) maar dit doe je niet. Punt.
Die randdebiel was een jongentje van nog geen 18 jaar die wat de man wou uithangen. De capos van hebben hem ook meteen aangesproken hierover om dat niet te doen, ik heb alles met mijn eigen ogen gezien.

Brigadia Hesbania kan je in dat opzicht dus niks kwalijke nemen.
sjotterke
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2011, 20:48

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door sjotterke »

Ik ben ontgoocheld over het gedrag van Mignolet en dat op bezoek bij de club van zijn hart...
Reclameren bij het eerste doelpunt...
Opvallend tijdrekken...
Zijn onsportieve uittrap bij' blessure' van Brugge -speler terwijl Garcia zich ontfermt over Brugge-speler waaruit het 2de doelpunt voortvloeit.

Ik weet het , hij was met de wedstrijd bezig. Maar een prijs voor fair-play is dit allerminst!
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door joost »

Een beetje eerlijk zijn hé.
Is het niet normaal dat Simon tijd aan het rekken was.
Wat deed onze keeper vanaf de allereerste minuut? En toen stonden we nog niet voor.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Ik zou in hem ontgoocheld zijn als hij 90' lang niet 100% keeper voor Brugge zou zijn. Hij is een topsporter, geen knuffelbeer.

Wat me gisteren zowat opviel:
- De sfeer was redelijk ok. Niet toevallig omdat de Brigada EINDELIJK eens rekening hield met wat er op het veld gebeurde. Die "laat je ploeg maar in de steek" was écht niet nodig.
- Clement heeft naast de lijn de klasse van pakweg een erwt. Bij elke fout tegen Brugge moest hij overdreven reageren. Zielig manneke. Wie weet wat die uit zijn botten had geslagen als ze niet gewonnen hadden.
- Bulder haalde het al aan. Wat heeft combi voor zin als casuals zomaar binnen kunnen en "de jan" mogen uithangen in de westelijke tribune?
- Ik heb tussen minuten 65' en 80' niks anders gedacht dan "Nicky, wissel." De Ridder had heel nuttig kunnen zijn. We hebben de match niet naar ons toe kunnen trekken door te weinig aanwezigheid in het centrale middenveld. Vanaken was een klucht gisteren. Dat Joos en zijn vriendjes aub stoppen met die in de selectie van de Duivels te roepen. Top voor Brugge. In België. Maar daar stopt het. Simonske doen en icoon voor die veredelde boeren worden. Niemand zit daarop te wachten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jones »

Combiregeling ? En Mignolet kan zo 100 tickets kopen voor wie hij wil. Begrijpe wie kan ...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Wat twee dagen later blijft hangen van de match:
- veel te defensief gestart en het middenveld op gegeven
- minder weg gegeven dan tegen Genk
- minder gecreeërd dan tegen Genk
- vermijdbare 1-1, Mmaee is een salonverdediger, hij mist felheid in de duels en een no-nonsens mentaliteit
- betere tweede helft
- helaas toch verloren
- Debruyn zeer aanwezig, dit in tegenstelling tot een aantal andere middenvelders die in balbezit vooral onzichtbaar waren, helaas ook weer met de nodige fouten. Ik snap daarom wel waarom hij steeds speelt, maar helaas zitten er iedere match ook ene paar ziekenhuisballen tussen waarbij je je de haren uit het hoofd trekt.
- men roept nu op Nicky, misschien wel omdat men Ferrera vooral niet wil, maar ik ben allesbehalve overtuigd van wat ik tot nu toe gezien heb. Als men hem nu aanstelt, vrees ik dat we in de zomer al op zoek kunnen naar een nieuwe coach. Ik vrees trouwens hetzelfde met Ferrera.

Wat blijft hangen van het randgebeuren:
- die op Noord met die pint. Echt gast, zijt ge achterlijk ofzo? Niks meegekregen van STVV-Genk? Maakt mij niet uit hoe oud ge zijt, dan zijt ge gewoon debiel.
- die "laat je fans maar in de steek" naar de mensen op Oost, sjonge jonge, weer een topmoment in de geschiedenis van BH. :roll:
- nutteloze combi zoals Jan Bulder opmerkte. Voor de match kwamen ze v.h. station naar West geparadeerd, na de match hetzelfde tafereel in omgekeerde richting, op zoek naar een confrontatie aan de kanarie, finaal met een handvol combi's en paarden over de brug geëscorteerd.
Laatst gewijzigd door Jacques op 09 dec 2019, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Verrekeskop
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Verrekeskop »

Jacques schreef: 09 dec 2019, 09:25
- nutteloze combi zoals Jan Bulder opmerkte. Voor de match kwamen ze v.h. station naar West geparadeerd, na de match hetzelfde tafereel in omgekeerde richting, op zoek naar een confrontatie aan de kanarie, finaal met een handvol combi's en paarden over de brug geëscorteerd.
Laat me raden: alle STVV-fans stonden er weer met een ei in hun broek naar te gluren zeker?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Ze waren op u aan het wachten om als eerste te chargeren :heil:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4140
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 09 dec 2019, 09:25
- men roept nu op Nicky, misschien wel omdat men Ferrera vooral niet wil, maar ik ben allesbehalve overtuigd van wat ik tot nu toe gezien heb. Als men hem nu aanstelt, vrees ik dat we in de zomer al op zoek kunnen naar een nieuwe coach.
Ik heb daar ook mijn bedenkingen bij.
Borduurt nu wat verder op wat Brys heeft neergezet, met hier en daar een paar andere accenten.
Dit kan je een aantal matchen verder blijven doen, maar na verloop van tijd gaat dit sowieso spaak lopen.
Ik heb er voorlopig een beetje hetzelfde gevoel bij als bij McLovin.
Die deed het vlak na Ferrera ook nog tamelijk goed en kreeg zowat de voltallige steun van het publiek op dat moment, maar een drietal matchen later was het huilen met de pet op.

Van mij moet de nieuwe trainer er niet vandaag staan, maar ten laatste wel op het einde van deze maand.
Dat het bestuur ook dat idiote PO1 verhaal uit hun kop zet, vorig jaar hadden ze een geweldige kans daarop, maar zeiden ze dat het niet moest en toonden ze totaal geen ambitie om het te halen.
Nu blijft het vooral mathematisch mogelijk, maar blijft men wel maar drammen om dat PO1 niet uit het oog te verliezen.

Denk nu goed na over de nieuwe trainer, overleg daar al mee voor eventuele transfers in de winterstop.
Gebruik de resterende tijd om naar volgend seizoen toe te werken, zodat je volgend seizoen vanaf speeldag 1 kan vlammen.
Maak niet weer opnieuw dezelfde fouten als elke vorige mercato onder dit bestuur.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Dat er twijfels zijn over Nicky , ik denk dat iedereen die wel heeft
Dat zal ook zo wel zijn bij een andere trainer , de commentaren over het aanstellen van Ferrera spreken boekdelen . Maar er zijn er hier een aantal , die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden
Hoe kon Nicky meer overtuigen tegen Genk of tegen Brugge , de ploeg is in beide matchen op een realistische manier voor de punten gegaan ,
Vergeet niet dat we tegen Genk ook nog eens op achterstand kwamen .
Wat de wedstrijd tegen Zulte betreft , daar kan ik mij niet over uitspreken , daar heb ik niets van gezien
Dat die genen die niet overtuigd waren , over de 2 competitie wedstrijden onder Hayen , mij dan eens uitleggen wat hij wel had moeten doen om te overtuigen ?? vooral daar kijk ik na
Laatst gewijzigd door miel op 09 dec 2019, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

miel schreef: 09 dec 2019, 11:32 Dat er twijfels zijn over Nicky , ik denk dat iedereen die wel heeft
Dat zal ook zo wel zijn bij een andere trainer , de commentaren over het aanstellen van Ferrera spreken boekdelen . Maar er zijn er hier een aantal , die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden
Hoe kon Nicky meer overtuigen tegen Genk of tegen Brugge , de ploeg is in beide matchen op een realistische manier voor de punten gegaan ,
Wat de wedstrijd tegen Zulte betreft , daar kan ik mij niet over uitspreken , daar heb ik niets van gezien
Dat die genen die niet overtuigd waren , over de 2 competitie wedstrijden onder Hayen , mij dan eens uitleggen wat hij wel had moeten doen om te overtuigen ??
Volledig akkoord.

Zou het dan toch aan de kwaliteit van de spelersgroep liggen ? :|
In de winter moet er ingekocht worden - kwaliteit, juiste profielen en op de juiste posities. De wintertransfers moeten erop gericht zijn volgend seizoen opnieuw mee te doen voor een PO-1 plaats. Geen excuses meer - dit is voor mij een cruciaal examen voor het bestuur.
Indien het weer misloopt, zal zelfs STVV-fan ze niet meer kunnen redden...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Goh, beide matchen met 4-0 winnen en tussendoor ook nog Zulte kloppen, had kunnen helpen. :)
Even serieus: de selecties die hij maakt zijn voor 90% dezelfde als onder Brys, ik ben niet overtuigd van die ultradefensieve aanpak waarmee we startten tegen Genk en Brugge en ik ben ook niet overtuigd dat het zoveel beter is dan onder Brys als we dan toch naar voren trekken, terwijl het toch de bedoeling is om een stap vooruit te zetten. Die stap vooruit zie ik vooralsnog niet. Ik ben me er anderzijds van bewust dat het drie keer om vrij atypische wedstrijden ging: een derby, een match die je 80 minuten met 10 moet spelen en een match tegen een ploeg die -als ze wat trefzekerder zijn voor doel- met de vingers in de neus kampioen wordt. Moeilijk om dan een goed beeld te krijgen. Daarom zou ik nog wachten tot nieuwjaar om een beslissing te nemen. Dan hebben we drie extra wedstrijden om een beter beeld te krijgen. We hebben in mijn ogen niets te winnen met nu snel een beslissing te nemen, onze klassementsambities zijn al een tijdje opgeborgen. Overtuigt hij in de drie resterende matchen, dan mag hij blijven. Als het twijfelachtig is, moet je durven om naar een alternatief te grijpen. In het licht van het driejarenplan van DMM, is het volgend seizoen erop of eronder. Dat begint met een coach waar iedereen 100% overtuigd van is.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Henri is de man schreef: 09 dec 2019, 11:44
miel schreef: 09 dec 2019, 11:32 Dat er twijfels zijn over Nicky , ik denk dat iedereen die wel heeft
Dat zal ook zo wel zijn bij een andere trainer , de commentaren over het aanstellen van Ferrera spreken boekdelen . Maar er zijn er hier een aantal , die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden
Hoe kon Nicky meer overtuigen tegen Genk of tegen Brugge , de ploeg is in beide matchen op een realistische manier voor de punten gegaan ,
Wat de wedstrijd tegen Zulte betreft , daar kan ik mij niet over uitspreken , daar heb ik niets van gezien
Dat die genen die niet overtuigd waren , over de 2 competitie wedstrijden onder Hayen , mij dan eens uitleggen wat hij wel had moeten doen om te overtuigen ??
Volledig akkoord.

Zou het dan toch aan de kwaliteit van de spelersgroep liggen ? :|
In de winter moet er ingekocht worden - kwaliteit, juiste profielen en op de juiste posities. De wintertransfers moeten erop gericht zijn volgend seizoen opnieuw mee te doen voor een PO-1 plaats. Geen excuses meer - dit is voor mij een cruciaal examen voor het bestuur.
Indien het weer misloopt, zal zelfs STVV-fan ze niet meer kunnen redden...
Dat we vorig seizoen meer kwaliteit hadden zal ik zeker niet ontkennen
We hadden het genoegen om 2 spelers aan het werk te zien die het niveau van de JPL ruimschoots ontgroeid waren .
Hen vervangen , gaat zo maar niet , toch wil ik even benadrukken dat de kwaliteit van deze spelersgroep toch een stuk beter is dan sommigen denken , al hadden bepaalde profielen beter moeten ingevuld worden .
Het is alleen jammer , dat Brys zo dwaas is geweest om er niet mee aan de slag te gaan , en zijn eigen grote gelijk te willen bewijzen
We zijn half seizoen en al zo goed als gered , dat gaat niet zonder kwaliteit
PO1 is met deze kern te hoog gegrepen , al zal die doelstelling altijd een moeilijke opdracht blijven .
Het bestuur is voor mij zeker niet gebuisd , wij hebben jaren en jaren tegen de degradatie moeten spelen ,
Daar is duidelijk een kentering in aan het komen , dat mag ook eens in de verf gezet worden
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Jacques schreef: 09 dec 2019, 11:55 Goh, beide matchen met 4-0 winnen en tussendoor ook nog Zulte kloppen, had kunnen helpen. :)
Even serieus: de selecties die hij maakt zijn voor 90% dezelfde als onder Brys, ik ben niet overtuigd van die ultradefensieve aanpak waarmee we startten tegen Genk en Brugge en ik ben ook niet overtuigd dat het zoveel beter is dan onder Brys als we dan toch naar voren trekken, terwijl het toch de bedoeling is om een stap vooruit te zetten. Die stap vooruit zie ik vooralsnog niet. Ik ben me er anderzijds van bewust dat het drie keer om vrij atypische wedstrijden ging: een derby, een match die je 80 minuten met 10 moet spelen en een match tegen een ploeg die -als ze wat trefzekerder zijn voor doel- met de vingers in de neus kampioen wordt. Moeilijk om dan een goed beeld te krijgen. Daarom zou ik nog wachten tot nieuwjaar om een beslissing te nemen. Dan hebben we drie extra wedstrijden om een beter beeld te krijgen. We hebben in mijn ogen niets te winnen met nu snel een beslissing te nemen, onze klassementsambities zijn al een tijdje opgeborgen. Overtuigt hij in de drie resterende matchen, dan mag hij blijven. Als het twijfelachtig is, moet je durven om naar een alternatief te grijpen. In het licht van het driejarenplan van DMM, is het volgend seizoen erop of eronder. Dat begint met een coach waar iedereen 100% overtuigd van is.
Het kan toeval zijn , maar ik zie wel degelijk iets anders
Vooral de veldbezetting , en het voetbal is anders .
Ultra defensieve aanpak ? heb je dan liever dat de wedstrijden al gespeeld zijn voor ze goed en wel waren begonnen , zoals we er een aantal hebben gespeeld onder Brys , of de aanvallende wedstrijden waar we juist geteld één bal tussen de paal hebben getrapt die ons de overwinning bracht ( thuis tegen Oostende )
Op Genk hebben we toch niet minder dan 5 open kansen bij elkaar gevoetbald ondanks het ultradefensieve
Dat ge door de machine die Brugge momenteel is , achteruit wordt gedrukt is toch niet meer dan normaal zeker
Maar we gaven amper kansen weg ,
Boli , Garcia en Botaka spelen een stuk beter , maar dat is mijn persoonlijke mening
Botaka heeft in die 2 matchen al meer ballen voor de goal willen gooien , dan in 1.5 seizoenen Brys
Ok veel komen er daar nog niet van aan , maar wat wil je als je gewend bent om terug te draaien :lol:
Het grote verschil is , wanneer we nu naar voren trekken zetten we wel degelijk een stap vooruit , dit in tegenstelling dat we met Brys eerder eerst een paar stappen achteruit moesten zetten
Voor de rest akkoord :lol:
Plaats reactie