Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Debruyn en Durkin mannen van de match !! maw de ellende is even groot bij Hayen als bij Brys .
Voor de rest geen woorden aan vuil maken.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door metser »

Zet mignolet bij ons in doel dan verlies je niet! Die komt die ballen in de kleine rechthoek halen. Dat is geen verwijt aan onze doelman,maar een vaststelling! Voetballend komt stvv tekort over de ganse lijn.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Net als in Genk opzettelijk zeer defensief, veel té defensief, begonnen. Geen druk op de bal. Iedereen, zelfs de twee spitsen, op de eigen 16. Bij de eerste keer dat je over de middenlijn geraakt meteen een doelpunt, net zoals vorige week. Dan toch wat meer controle en Brugge dat wel dominant was maar weinig kansen afdwong. Bij het Brugse doelpunt staan we met 9 (!) op één lijn, en toch kan Balanta scoren. Omdat Wolke hem gewoon laat lopen, zo'n situatie waarbij je met zoveel achterin staat dat je denkt dat een ander het wel zal oplossen.
Die defensieve aanpak is toch wel vreemd als je weet dat je eigenlijk geen druk had vandaag, dat je vrijuit kon voetballen en er gewoon een leuke match van maken. Wat dat betreft heeft Hayen absoluut geen goeie punten gescoord met het oog op een langer verblijf.

Tweede helft een ander spelbeeld met een STVV dat nu wel uit zijn egelstelling durfde komen en er een match van maakte, spitsen die ook gewoon voorin bleven ipv op de eigen zestien te verdedigen, een gelijkspel was toen zeker niet onverdiend geweest. Zowel Schmidt als Mignolet kwamen vandaag nauwelijks in actie, zie ook de statistieken: twee ballen tussen de palen voor STVV, drie voor Brugge. Had Schmidt moeten of kunnen komen bij het tweede doelpunt? Volgens mij niet, volgens mijn vader wel. Volgens mij was het gewoon een goed getrapte corner en heb je dan heel weinig tijd om de situatie goed in te schatten.

Het gebeurt me nauwelijks of nooit dat ik me erger in het commentaar op tv, maar Lainé en Sonck, die laatste kan ik nochtans altijd pruimen, hadden vandaag echt hun dagje niet. Altijd maar zagen over het kunsgras, de wapperende handjes en de overtredingen van STVV, het ( terecht, maar volgens hun onterecht) afgekeurde doelpunt... Dat Balanta en Mata elfendertig overtredingen hadden gemaakt, hadden ze even vergeten. Die laatste had trouwens een tweede keer geel kunnen krijgen op het einde.
Ook wel wat zuur: de fase die aan de corner waaruit Brugge scoort vooraf gaat: corner voor STVV, kansje voor Garcia die op Mata trapt. Die blijft liggen, Garcia gaat kijken hoe het met hem gaat. Brugge ( Mignolet? Niet te zien op tv-beelden ) brengt de bal snel in het spel en Garcia staat nog niet in positie. Uit die snelle herneming volgt de corner waaruit het doelpunt valt. Tip voor Garcia: in het vervolg niet te veel fair-play tonen, de tegenstander doet het ook niet.

Ik vond De Bruyn zeker niet zo slecht als sommigen er weer van willen maken, af en toe gaf hij ons ademruimte en de beste kans van STVV begon net zoals vorige week waar via hem, maar dat hij alwéér zo'n ziekenhuis bal gaf waaruit Okereke onbegrijpelijk niet scoort is toch echt wel hemeltergend. En zoals zo vaak gaat zijn spelpeil bergaf naargelang de match vordert. Durkin kwam weinig in het stuk voor maar het is verkeerd om daar meteen een slechte prestatie op te plakken: hij speelde als een echte zes gedisciplineerd voor de verdediging en hield Vanaken uit de wedstrijd.
Colombatto was toch weer sterk vandaag, met veel strijd én goeie voeten. De beste was Boli, waar Brugge 90 minuten veel last mee had. Alleen gaat hij soms té gemakkelijk liggen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Een verdienstelijk Stvv gezien, gestreden met de wapens die we hebben.

Een betere tweede helft gespeeld, meer vooruit, puntengewin zat erin.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Henkie-1984 »

Met 11 tegen 12 hebben we uiteindelijk nog een verdienstelijke match gespeeld en uiteindelijk met Sousa in de plaats van DeBruyn zullen we de komende matchen wel kunnen winnen. Zeker als de vervangingen dan ook wat sneller gedaan gaan worden.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jones »

Laat Nicky maar aan boord, geeft hem een assistent en een fysical trainer en evalueer hem na het seizoen. Geef de man in de winter enkele ECHTE versterkingen, verkoop Buya en verhuur Lee en Ito.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Mikman schreef: 07 dec 2019, 22:49 Net als in Genk opzettelijk zeer defensief, veel té defensief, begonnen. Geen druk op de bal. Iedereen, zelfs de twee spitsen, op de eigen 16. Bij de eerste keer dat je over de middenlijn geraakt meteen een doelpunt, net zoals vorige week. Dan toch wat meer controle en Brugge dat wel dominant was maar weinig kansen afdwong. Bij het Brugse doelpunt staan we met 9 (!) op één lijn, en toch kan Balanta scoren. Omdat Wolke hem gewoon laat lopen, zo'n situatie waarbij je met zoveel achterin staat dat je denkt dat een ander het wel zal oplossen.
Die defensieve aanpak is toch wel vreemd als je weet dat je eigenlijk geen druk had vandaag, dat je vrijuit kon voetballen en er gewoon een leuke match van maken. Wat dat betreft heeft Hayen absoluut geen goeie punten gescoord met het oog op een langer verblijf.

Tweede helft een ander spelbeeld met een STVV dat nu wel uit zijn egelstelling durfde komen en er een match van maakte, spitsen die ook gewoon voorin bleven ipv op de eigen zestien te verdedigen, een gelijkspel was toen zeker niet onverdiend geweest. Zowel Schmidt als Mignolet kwamen vandaag nauwelijks in actie, zie ook de statistieken: twee ballen tussen de palen voor STVV, drie voor Brugge. Had Schmidt moeten of kunnen komen bij het tweede doelpunt? Volgens mij niet, volgens mijn vader wel. Volgens mij was het gewoon een goed getrapte corner en heb je dan heel weinig tijd om de situatie goed in te schatten.

Het gebeurt me nauwelijks of nooit dat ik me erger in het commentaar op tv, maar Lainé en Sonck, die laatste kan ik nochtans altijd pruimen, hadden vandaag echt hun dagje niet. Altijd maar zagen over het kunsgras, de wapperende handjes en de overtredingen van STVV, het ( terecht, maar volgens hun onterecht) afgekeurde doelpunt... Dat Balanta en Mata elfendertig overtredingen hadden gemaakt, hadden ze even vergeten. Die laatste had trouwens een tweede keer geel kunnen krijgen op het einde.
Ook wel wat zuur: de fase die aan de corner waaruit Brugge scoort vooraf gaat: corner voor STVV, kansje voor Garcia die op Mata trapt. Die blijft liggen, Garcia gaat kijken hoe het met hem gaat. Brugge ( Mignolet? Niet te zien op tv-beelden ) brengt de bal snel in het spel en Garcia staat nog niet in positie. Uit die snelle herneming volgt de corner waaruit het doelpunt valt. Tip voor Garcia: in het vervolg niet te veel fair-play tonen, de tegenstander doet het ook niet.

Ik vond De Bruyn zeker niet zo slecht als sommigen er weer van willen maken, af en toe gaf hij ons ademruimte en de beste kans van STVV begon net zoals vorige week waar via hem, maar dat hij alwéér zo'n ziekenhuis bal gaf waaruit Okereke onbegrijpelijk niet scoort is toch echt wel hemeltergend. En zoals zo vaak gaat zijn spelpeil bergaf naargelang de match vordert. Durkin kwam weinig in het stuk voor maar het is verkeerd om daar meteen een slechte prestatie op te plakken: hij speelde als een echte zes gedisciplineerd voor de verdediging en hield Vanaken uit de wedstrijd.
Colombatto was toch weer sterk vandaag, met veel strijd én goeie voeten. De beste was Boli, waar Brugge 90 minuten veel last mee had. Alleen gaat hij soms té gemakkelijk liggen.
Ik heb in het stadion gekeken, niet op TV, dus ik kan niet meespreken over wat op TV gezegd is. Maar over Debruyn, vandaag was hij goed! Ik heb trouwens de indruk dat, sinds, Brys weg is, iedereen scherper is. Durkin heeft enkele minder passen gegeven, vooral de "assist" tweede helft was om te janken, maar qua positiespel was het goed. Wel even noteren, die jongen is 19 jaar! Wij hebben geen enkele jeugdspeler van 19 jaar die dit kan brengen!

Verder, Boli: van GOUDWAARDE! Deze speler kan, zoals ik reeds gezegd heb (een veel kritiek opgehad heb) bij ELKE Belgische Eersteklasser mee. Bij Club zal hij natuurlijk wel meer gebruikt worden als suppersub, maar alle, Bij Gent speelt die man ELKE match, bij Standard ook. Lach mij maar uit, maar volgend jaar staat hij, als hij in België blijft, makkelijk in de top 5 van topschutters en dat bij een club die bij de eerste 3 uitkomt.

Qua match, ik heb mij echt geamuseerd en daar mag het toch nog om gaan? Ik had een kameraad bij uit Veldwezelt die praktisch nooit een eerste klasse match ziet. Die man vroeg me wanneer de volgende match was, sfeer, intensiteit,... Die man had echt waar gehad voor zijn geld. Ik heb hem met spijt in het hart moeten zeggen dat de volgende match er weer een pak minder volk zal zitten en er dus veel minder sfeer en intensiteit zal zijn. Spijtig, want hij was zéker gekomen. Ik ga een ander voorbeeld geven: de match tegen AA Gent. Een match die op 0-0 eindigt maar waar ik eindeloos van genoten heb. Op en af, spanning, intensiteit,...

Wat de mensen tegenwoordig nog meer willen weet ik niet. Spanning, intensiteit, amusement,... Dat we verliezen vandaag, dat is voetbal, je had net zo goed kunnen gelijkspelen of via een goeie voorzet kunnen winnen. Dat hoort toch ook nog bij het spelletje? Nee, waarom de laatste 2 jaar mensen thuisblijven die wél kwamen met 11 verliezende Haspengouwers, ik zal het nooit begrijpen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door vdl »

De commentaren op Hayen zijn hier toch om te lachen.
Hayen zou het niet kunnen, Brijs kon het niet en Ferreira gaat het ook niet kunnen, want de beste trainers zitten op dit forum.
Vandaag was een verdienstelijke match, tegen een sterke tegenstander, vorige keer nog zwaar van verloren.
Ik heb inzet, overgave en de wil om te winnen gezien, als de kwaliteit niet goed genoeg is, moet je bij het bestuur zijn.
Ook eens een positieve sfeer op stayen, deze keer wel een oprechte proficiat aan de sfeergroep.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Vouch schreef: 08 dec 2019, 01:26

Qua match, ik heb mij echt geamuseerd en daar mag het toch nog om gaan? Ik had een kameraad bij uit Veldwezelt die praktisch nooit een eerste klasse match ziet. Die man vroeg me wanneer de volgende match was, sfeer, intensiteit,... Die man had echt waar gehad voor zijn geld. Ik heb hem met spijt in het hart moeten zeggen dat de volgende match er weer een pak minder volk zal zitten en er dus veel minder sfeer en intensiteit zal zijn. Spijtig, want hij was zéker gekomen. Ik ga een ander voorbeeld geven: de match tegen AA Gent. Een match die op 0-0 eindigt maar waar ik eindeloos van genoten heb. Op en af, spanning, intensiteit,...

Wat de mensen tegenwoordig nog meer willen weet ik niet. Spanning, intensiteit, amusement,... Dat we verliezen vandaag, dat is voetbal, je had net zo goed kunnen gelijkspelen of via een goeie voorzet kunnen winnen. Dat hoort toch ook nog bij het spelletje? Nee, waarom de laatste 2 jaar mensen thuisblijven die wél kwamen met 11 verliezende Haspengouwers, ik zal het nooit begrijpen.
Wie zegt dat mensen thuisblijven uit onvrede met het sportieve beleid? Dat is bij mijn alleszins niet het geval. Want je analyse klopt wel hoor: we hebben er als supporters altijd op gehoopt om ooit een stabiele middenmotor met een modern stadion te worden, en dat is nu het geval. Het zoveelste seizoen op rij dat we al bij de winterstop al kunnen zeggen dat we gered zijn.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door fruitboerke »

Dit was in mijn ogen een dikke non match en zelfs één van de slechtste wedstrijden van het seizoen.Beide ploegen echt ondermaats met aan STVV zijde weer een halve gare De Bruyn tussen de lijnen van wie ik het stilletjes onbegrijpelijk vind waarom die gast destijds voor voetbal gekozen heeft. Koop u een vislijn menne man :rood: . Neen aan klantenbinding is er zeker en vast niet gedaan gisteren , integendeel zelfs.En als dit Club Brugge de zogenaamde top van ons voetbal moet voorstellen is het echt wel schandalig slecht gesteld met het Belgische voetbal. Het is klaar en duidelijk dat deze ploeg heel blij mag zijn dat ze al zo goed als gered zijn want veel punten gaat ge niet meer halen ,Dit was eerste klasse onwaardig en dit zowel van Brugge en al zeker en vast van STVV , foeifoei.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Vouch schreef: 08 dec 2019, 01:26
Mikman schreef: 07 dec 2019, 22:49 Net als in Genk opzettelijk zeer defensief, veel té defensief, begonnen. Geen druk op de bal. Iedereen, zelfs de twee spitsen, op de eigen 16. Bij de eerste keer dat je over de middenlijn geraakt meteen een doelpunt, net zoals vorige week. Dan toch wat meer controle en Brugge dat wel dominant was maar weinig kansen afdwong. Bij het Brugse doelpunt staan we met 9 (!) op één lijn, en toch kan Balanta scoren. Omdat Wolke hem gewoon laat lopen, zo'n situatie waarbij je met zoveel achterin staat dat je denkt dat een ander het wel zal oplossen.
Die defensieve aanpak is toch wel vreemd als je weet dat je eigenlijk geen druk had vandaag, dat je vrijuit kon voetballen en er gewoon een leuke match van maken. Wat dat betreft heeft Hayen absoluut geen goeie punten gescoord met het oog op een langer verblijf.

Tweede helft een ander spelbeeld met een STVV dat nu wel uit zijn egelstelling durfde komen en er een match van maakte, spitsen die ook gewoon voorin bleven ipv op de eigen zestien te verdedigen, een gelijkspel was toen zeker niet onverdiend geweest. Zowel Schmidt als Mignolet kwamen vandaag nauwelijks in actie, zie ook de statistieken: twee ballen tussen de palen voor STVV, drie voor Brugge. Had Schmidt moeten of kunnen komen bij het tweede doelpunt? Volgens mij niet, volgens mijn vader wel. Volgens mij was het gewoon een goed getrapte corner en heb je dan heel weinig tijd om de situatie goed in te schatten.

Het gebeurt me nauwelijks of nooit dat ik me erger in het commentaar op tv, maar Lainé en Sonck, die laatste kan ik nochtans altijd pruimen, hadden vandaag echt hun dagje niet. Altijd maar zagen over het kunsgras, de wapperende handjes en de overtredingen van STVV, het ( terecht, maar volgens hun onterecht) afgekeurde doelpunt... Dat Balanta en Mata elfendertig overtredingen hadden gemaakt, hadden ze even vergeten. Die laatste had trouwens een tweede keer geel kunnen krijgen op het einde.
Ook wel wat zuur: de fase die aan de corner waaruit Brugge scoort vooraf gaat: corner voor STVV, kansje voor Garcia die op Mata trapt. Die blijft liggen, Garcia gaat kijken hoe het met hem gaat. Brugge ( Mignolet? Niet te zien op tv-beelden ) brengt de bal snel in het spel en Garcia staat nog niet in positie. Uit die snelle herneming volgt de corner waaruit het doelpunt valt. Tip voor Garcia: in het vervolg niet te veel fair-play tonen, de tegenstander doet het ook niet.

Ik vond De Bruyn zeker niet zo slecht als sommigen er weer van willen maken, af en toe gaf hij ons ademruimte en de beste kans van STVV begon net zoals vorige week waar via hem, maar dat hij alwéér zo'n ziekenhuis bal gaf waaruit Okereke onbegrijpelijk niet scoort is toch echt wel hemeltergend. En zoals zo vaak gaat zijn spelpeil bergaf naargelang de match vordert. Durkin kwam weinig in het stuk voor maar het is verkeerd om daar meteen een slechte prestatie op te plakken: hij speelde als een echte zes gedisciplineerd voor de verdediging en hield Vanaken uit de wedstrijd.
Colombatto was toch weer sterk vandaag, met veel strijd én goeie voeten. De beste was Boli, waar Brugge 90 minuten veel last mee had. Alleen gaat hij soms té gemakkelijk liggen.
Ik heb in het stadion gekeken, niet op TV, dus ik kan niet meespreken over wat op TV gezegd is. Maar over Debruyn, vandaag was hij goed! Ik heb trouwens de indruk dat, sinds, Brys weg is, iedereen scherper is. Durkin heeft enkele minder passen gegeven, vooral de "assist" tweede helft was om te janken, maar qua positiespel was het goed. Wel even noteren, die jongen is 19 jaar! Wij hebben geen enkele jeugdspeler van 19 jaar die dit kan brengen!

Verder, Boli: van GOUDWAARDE! Deze speler kan, zoals ik reeds gezegd heb (een veel kritiek opgehad heb) bij ELKE Belgische Eersteklasser mee. Bij Club zal hij natuurlijk wel meer gebruikt worden als suppersub, maar alle, Bij Gent speelt die man ELKE match, bij Standard ook. Lach mij maar uit, maar volgend jaar staat hij, als hij in België blijft, makkelijk in de top 5 van topschutters en dat bij een club die bij de eerste 3 uitkomt.

Qua match, ik heb mij echt geamuseerd en daar mag het toch nog om gaan? Ik had een kameraad bij uit Veldwezelt die praktisch nooit een eerste klasse match ziet. Die man vroeg me wanneer de volgende match was, sfeer, intensiteit,... Die man had echt waar gehad voor zijn geld. Ik heb hem met spijt in het hart moeten zeggen dat de volgende match er weer een pak minder volk zal zitten en er dus veel minder sfeer en intensiteit zal zijn. Spijtig, want hij was zéker gekomen. Ik ga een ander voorbeeld geven: de match tegen AA Gent. Een match die op 0-0 eindigt maar waar ik eindeloos van genoten heb. Op en af, spanning, intensiteit,...

Wat de mensen tegenwoordig nog meer willen weet ik niet. Spanning, intensiteit, amusement,... Dat we verliezen vandaag, dat is voetbal, je had net zo goed kunnen gelijkspelen of via een goeie voorzet kunnen winnen. Dat hoort toch ook nog bij het spelletje? Nee, waarom de laatste 2 jaar mensen thuisblijven die wél kwamen met 11 verliezende Haspengouwers, ik zal het nooit begrijpen.

Als ik dit lees vraag ik me af of ze wel weten met welk rugnummer Durkin en Debruyn spelen :grappig: :grappig:
Durkin enkel mindere passen gegeven :roll: wist niet dat die de bal geraakt had.intensiteit ,sfeer ,amusement ,amaai ,ik heb de eerste helft niks droeviger gezien dit jaar.Je moet dat kunnen natuurlijk , 80 min geen bal raken en zeggen dat hij Vanaken uit de match gehouden heeft ....
Ben ik blij dat ik niks van voetbal ken, maar dat mijn ogen het nog goed doen. :lollig:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door ronnieking »

Ik dacht eerst nog eens naar Stayen af te zakken maar heb me toch bedacht. Heb de match wel op TV gezien met de deskundige commentaar van Lainé en Sonck, die nog slechter was dan de wedstrijd zelf... dat oneindig gelul over het kunstgras.. hert begint me serieus de keel uit te hangen... dat ze die heren bij Proximus gewoon niet meer sturen... die zitten daar gewoon tegen hun zin... dik gebuisd alle 2...foei !Uiteindelijk hadden ze toch hun zin, Brugge met de 3 punten naar huis.

Daar los van: de match zelf was in de eerste helft gewoon niet om aan te zien. Niet van beide kanten.. de tweede helft was iets beter... maar toch nog veel, veel te weinig om aan klantenbinding te doen... Ik ben ook allerminst gecharmeerd van de prestatie van onze fiere competitieleider...3 pogingen binnen het kader, waarvan 2 binnen, wel heel efficiënt, dat wel..de minst slechte ploeg met de winst weg... maar ja, het zal allemaal aan het kunstgras gelegen hebben, niet waar Sonck en Lainé ?
Brol
Berichten: 188
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Brol »

Inderdaad , commentaar bij Proximus was van een heel laag niveau.
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: Voor Charleroi die met 1-3 kwamen winnen lag het kunstgras er ook.
Onnozele commentators.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Henkie-1984 »

Er wordt hier niks gezegd over de penalty fase met Boli? Als deze fase aan de overkant gebeurt is het toch altijd penalty denk ik?
Plaats reactie